Hipernet nakon dve godine: 100.000 korisnika i dolazak mobilnih TV aplikacija - Netokracija.rs

Hipernet nakon dve godine: 100.000 korisnika i dolazak mobilnih TV aplikacija

Hipernet usluga digitalne televizije i optičkog interneta kompanije Yettel na tržištu je prisutna već više od dve godine. Broj korisnika ovog servisa se povećava, a početak godine je bila idealna prilika da o Hipernetu ponovo razgovaramo sa Nenadom Hasurom, direktorom segmenta za fiksne i digitalne usluge u kompaniji Yettel.

Krajem decembra 2022. godine, sa Nenadom smo pričali o prvih godinu dana prisustva Hipernet usluge na domaćem tržištu. Činjenica je da je to bio novi izazov za Yettel, s obzirom na to da je dolazak Hiperneta bio ulazak u jedan sasvim novi segment poslovanja.

Zapravo, svaki početak je najteži, pa je tako u samom startu bilo potrebno steći poverenje korisnika, pružiti što bolju i kvalitetniju uslugu i otkloniti tehničke probleme koji mogu da budu sastavni deo svake hardverske i softverske usluge. Nešto više od godinu dana nakon našeg prvog razgovora, čini se da Hipernet usluga sazreva u jedan ozbiljan servis optičkog interneta i televizije, sa očekivanim prostorom za još veće usavršavanje.

U intervjuu koji sledi, sa Nenadom Hasurom smo ovog puta sumirali šta je sve kompanija Yettel uradila za dve godine po pitanju razvoja servisa Hipernet, kakve su reakcije i utisci korisnika, koji su planovi za budući period za pomenuti servis i zašto je instalacija ove usluge ocenjena kao najbolja na tržištu.

Šta se sve promenilo od našeg prvog intervjua pre godinu dana kada je reč o Hipernet usluzi?

Nenad: U proteklih godinu dana, udvostručili smo broj korisnika. Nastavljamo sa rastom naše baze i uvođenjem novih funkcionalnosti. Početkom 2023. zamenili smo okvir platforme vidljiv korisnicima kako bismo omogućili brži razvoj i implementaciju novih rešenja koje će poboljšati korisničko iskustvo. Dosta smo radili na tome da stabilizujemo i unapredimo TV servis i performanse. Tokom 2023. lansirali smo mobilnu aplikaciju, a nakon toga i aplikacije za smart TV uređaje za LG, Samsung i Android.

Time smo pokrili sve najznačajnije TV platforme. Ponudili smo korisnicima mogućnost da kupe i Smart TV uređaje na 24 mesečne rate u Yettel prodavnicama. Pored optičkog interneta, TV platforme i fiksne telefonije, sada su tu i pametni uređaji, kako bi korisnici mogli da koriste sve prednosti digitalne televizije i novih tehnologija. Time je ponuda zaokružena.

Zadovoljni smo kako se Hipernet razvija, vidimo da i korisnici pozitivno reaguju na sve novine koje smo uveli, a imamo i velike planove za dalji razvoj. Pratimo tehnološke novine i globalne trendove, dok je naš tim uvek aktivan i nikada ne sedimo skrštenih ruku.

Hipernet TV aplikacija dostupna je za preuzimanje na Google Play i App Store prodavnicama.

Koliko korisnika Hipernet usluge ima u Srbiji i kakav je njihov feedback kada govorimo o digitalnoj televiziji i optičkom internetu?

Nenad: Kao što sam rekao, mi smo u proteklih godinu dana udvostručili broj korisnika. Na kraju 2023. taj broj je po prvi put šestocifren i iznosi 100.000. To je za nas veliki uspeh i dobar pokazatelj da ljudi žele da probaju i naše TV i internet usluge. Po relevantnosti smo sada treći igrač na tržištu, i nastavićemo da jačamo i razvijamo tu poziciju.

Usluga fiksnog interneta koju pružamo isključivo putem optičke mreže daje znatno bolje iskustvo u odnosu na druge tehnologije i to se vidi u reakcijama korisnika koje pratimo kroz istraživanja, ali i specijalizovane forume. Kvalitet i brzina interneta sve su važniji, konzumacija video sadržaja i rad od kuće zahtevaju jaku, stabilnu i brzu povezanost, a to je ono što Hipernet nudi.

Da li će Yettel i dalje da nastavi da koristi optičku infrastrukturu drugih telco operatera?

Nenad: To je uobičajen način saradnje na globalnom nivou, kako bi se maksimalno iskoristila postojeća infrastruktura. Cilj je da se korisnicima pruži što više pogodnosti uz povoljnije tržišne uslove. Da bi bilo jasnije o čemu se radi – mi delimo samo krajnji pristup korisniku. Ostatak infrastrukture, uključujući core mrežu, platformu i sadržaj, u potpunosti je naš. U svakom trenutku, korisnik dobija uslugu po našim, Yettel standardima, tako da je samo iskustvo nepromenjeno.

Hoće li biti nekih promena kada je reč o usluzi optičkog interneta, koji za sada mnogi korisnici hvale?

Nenad: Neće biti promena. Optički internet je najsavremenija tehnologija, za koju su karakteristične najveće brzine protoka interneta, najniže latencije i kontinuirana stabilnost konekcije. Dok se prosečna brzina ADSL interneta kreće se od 1MBps do 50 MBps, ponude optičkog interneta kreću od minimum 100 Mbps.

Primetili smo da i korisnici koji nisu korisnici Yettela imaju potrebu za većim brzinama optičkog interneta, tako da sada svima pružamo iste uslove, tj. pakete sa brzinom interneta od 300 do 500 MBps. U paraleli, pratimo sve trendove, Kako bi i u budućnosti pružali najbolje moguće Internet iskustvo.

Kako danas izgleda IT tim koji stoji iza razvoja Hipernet usluga, tačnije koliko ljudi radi na održavanju i unapređenju ovog servisa?

Nenad: Razvojem ovog segmenta poslovanja, otvorili smo potpuno nove pozicije, koje do tada nisu postojale u kompaniji. Trenutno u Hipernet timu radi 420 zaposlenih u više različitih sektora, od onih u tehnici, preko IT-ja, timova koji vode računa o kvalitetu TV platforme, mreže, itd. Samo u komercijalnom segmentu, Hipernet tim broji više stotina ljudi.

Sa kojim ste se tržišnim i tehničkim izazovima najčešće susretali tokom dve godine rada Hiperneta i na koji način ste te izazove prevazilazili?

Nenad: Prilikom lansiranja, izazovi sa TV platformom su najveći. Povremene nestabilnosti na samom početku bile su očekivane, ali dobra stvar je što smo veliku većinu uspeli da prevaziđemo čim su se pojavile. Svi koji se bave razvojem novih tehnologija, aplikacija, digitalnih servisa i sličnih usluga često se susreću sa ovakvim situacijama, potrebno je vreme da se prevaziđu, da se nađe najbolje rešenje i da se sistem razvije.

Takav razvojni put prošli smo i mi. Prethodne dve godine dosta smo radili na stabilizovanju i unapređenju platforme. Važno nam je da su ti izazovi sve ređi i problemi sve blaži. Naša TV platforma je sada stabilna, a mi ćemo nastaviti da je nadograđujemo sadržajem i dodatnim opcijama.

Da li ste vi kao kompanija zadovoljni sa prve dve godine rada Hiperneta i da li smatrate da postoji prostora za unapređenje same usluge?

Nenad: Uvek vidimo prostor za poboljšanje. Verujemo da je takav mentalitet neophodan, naročito u kompaniji koja se bavi tehnologijom. To je jedini način da se kreiraju kvalitetni proizvodi. Jer, kada ljudi pomisle da ne mogu bolje, onda sigurno neće biti napretka.

Ako govorimo o planovima za budućnost, gde vidite Hipernet uslugu u narednim godinama?

Nenad: Verujemo da je optički internet – here to stay, tj. da će ostati na duži vremenski period jer predstavlja značajan iskorak u tehnologiji. Svojim kapacitetima on potpuno menja korisničko iskustvo, i verujem da će to u godinama pred nama biti sve vidljivije. Što se tiče razvoja sadržaja, ljudi će sve više kombinovati platforme sa kojih ga gledaju. Granice između linearne televizije i agregatora sadržaja kao što su HBO Max, Netflix, Deezer, Spotify itd, sve više se brišu.

To je budućnost industrije koju vidimo. Baš zato je i Hipernet televizija – televizija mogućnosti – želeli smo da stvorimo jedan sveobuhvatan pristup gledanja televizije gde nije važan izvor sadržaja, da li je u pitanju kanal koji dolazi iz linearne televizije, ili je video klip sa YouTube-a. Naš cilj je da najrelevantniji sadržaj približimo korisnicima. I mislim da ćemo u tome uspeti.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Domaći Orgnostic akviziran od strane američkog jednoroga Culture Amp!

Culture Amp, vodeća svetska platforma za iskustvo zaposlenih, danas je objavila akviziciju domaćeg alata za HR analitiku, Orgnostic.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki ‘Cosmic Buildings’ podigao investiciju od $1,5 miliona i predstavio svoju održivu kuću u San Francisku

Startap Cosmic Buildings koji je osnovao Saša Jokić, podigao je pre-seed rundu investicije u iznosu od 1,5 miliona dolara koju predvodi domaći fond Fifth Quarter Ventures uz učešće Ciri Ventures, Navitas Capital, Climate Capital i vodećih 'angel' investitora.

Office Talks Podcast

Tech feminizam i Mudrinićev američki san

Nakon kraće pauze, 182. epizoda Office Talks podkasta bila je internog tipa: Mudrinić je s nama podelio utiske sa svoje 'američke turneje', a Anastasija je analizirala položaj žena u srpskoj tech industriji.

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Novost

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Intervju

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Najava

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.