HelloWorld: Bakini saveti i domaći ajvar doneli milion poseta sajtu

Od ajvara do IT poslova: Bakini saveti doneli 1.000.000 poseta sajtu HelloWorld.rs

Tokom kampanje "Da ti ništa ne promakne" sajt HelloWorld.rs zabeležio je rast od oko 173%, dok je broj oglasa za posao porastao za oko 45% u odnosu na isti period prethodne godine. O formuli za uspeh razgovaramo sa ekipom iz HelloWorld-a i marketinške agencije Žiška.

Ukoliko ste obratili pažnju na bilborde po gradu, sigurno ste primetili Helloworld.rs baku kako sa njih špijunira domaće IT kompanije.

U pitanju je kampanja “Da ti ništa ne promakne”, koju je ovaj portal pokrenuo u saradnji sa marketinškom agencijom Žiška, a koja ima za cilj da promoviše svoje usluge i usmeri IT-jevce da brže i lakše dođu do željenih poslova u industriji.

Glumačka legenda Branka Petrić našla se u ulozi bake-sveznalice koja sa svog prozora, okružena muškatlama, kroz dvogled posmatra industriju i deli korisne savete da pogledaju bazu recenzija, poslova i plata koji su dostupni na sajtu HelloWorld.rs.

O tome kako je metafora sveznajuće bake postala sinonim za sveobuhvatnu bazu podataka o zaposlenju u IT industriji, koja strategija stoji iza kreativnog procesa, o rezultatima i planovima za dalju saradnju, razgovarali smo sa predstavnicima portala HelloWorld i marketniške agencije Žiška koji su sa Netokracijom podelili zanimljive detalje u vezi gorepomenute kampanje.

Kako ste došli na ideju da najveću bazu poslova, plata i recenzija u IT industriji prikažete kroz metaforu sveznajuće snajper bake?

Žiška: Znali smo da je najveća vrednost HelloWorld-a upravo baza oglasa, plata i recenzija. U trenutku kada tražiš ili razmišljaš o promeni posla, jako je važno da imaš sve informacije kako bi doneo/la što bolju odluku, a na HelloWorld-u ne može ništa da ti promakne. Jedina osoba u Srbiji za koju možemo da kažemo isto jeste baba koja motri na komšiluk sa svog prozora, zbog čega je kolokvijalno u narodu nazvana “snajper baba”.

Takođe, baba je ultimativna kombinacija brend arhetipa Caregiver / Sage, i to vrlo lokalna i bliska. Takođe, znamo da svaka baba želi samo najbolje svojim unucima, u ovoj kampanji tu je da pomogne da nađu bolji posao.

HelloWorld: Naš portal poseduje sve informacije, kao što i baba iz komšiluka ima sve informacije. Oglasi za posao, informacije o kompanijama iz prve ruke, plate, najave događaja, saveti za traženje posla i razvoj karijere, sve to posetioce očekuje na HelloWorld.rs.

U kojoj god fazi karijere da se nalaze, tu mogu da pronađu sve što im je potrebno. Slično tome, u kojoj god životnoj fazi da se neko nalazi, velike su šanse da se obrati babi za savet, jer baba zna sve, a plus je što je dobronamerna (kao i mi).

Koliki je izazov bio napraviti kampanju koja će privući ljude iz IT industrije?

Žiška: Preko preče, naokolo bliže. E mi smo odmah krenuli naokolo. Umesto da pokušavamo da budemo one of the cool kids i zvučimo kao programeri, zauzeli smo ulogu dobronamernog autsajdera. Odatle se rodila ideja da te savetuje baba, jer je to savetnik koji nije pretenciozan, želi ti dobro i zna najbolje.

A onda smo došli do realizacije. Najveći izazov bio je dovući prozor iz Požarevca (jer je jedini koji se baš uklapao u sve što želimo), postaviti ga u studiju i ukrasiti muškatlama… u februaru! Kao i svaki razgovor sa bakom, i naši dogovori sa glumcima su isto prošli, ali nakon nekoliko slučajnih blokiranja, detaljnih uputa kako da se popravi WiFi i par M(!)MS-ova, uspešno smo se dogovorili sa Brankom Petrić.

HelloWorld: Uzimajući u obzir koliko dugo smo prisutni na tržištu, dobro poznajemo specifičnosti ove ciljne grupe. Ovaj put smo hteli da uradimo nešto drugačije, nešto o čemu će se pričati.

Zbog toga nam se i dopala ideja koju je ekipa iz Žiške predstavila. Što se tiče realizacije — jedan od zanimljivijih snimajućih dana kojima smo prisustvovali. Branka, kao i uvek, sjajna u svojoj ulozi!

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Pored digitalnih kanala (Instagram, LinkedIn, YouTube i Google), odlučili ste se i za tradicionalne kanale (bilbordi). Koja ideja stoji iza ovakvog pristupa?

Žiška: Čim se malo požališ na posao, odmah stiže hiljadu preporuka. Naša poruka je pre svega bila namenjena programerima, ali i ovima koji im stalno dele savete.

Poruka koju smo želeli da pošaljemo se menjala, pa smo tako, na primer, postavili babu da špijunira velike IT firme u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Subotci, pa smo na bilbordima imali poruku za sve one koji idu na posao i razmišljaju o promeni istog — “ovi prekoputa bogami rade od kuće svaki dan”.

U zamenu za ostavljenu recenziju na sajtu, delili ste teglu ajvara. Kako su IT-jevci odreagovali na ovu kampanju?

HelloWorld: Od babe se ne ide praznih ruku, zar ne? Na prvu možda deluje kao neobičan poklon, ali se odlično uklopio u kampanju. Možemo slobodno reći da im se dopala ideja. Stizale su recenzije o poslodavcima, a nakon isporučenih poklona pohvale za ajvar.

Nezaobilazno pitanje da li je ajvar domaće proizvodnje?

Žiška: Ajvar nismo mi pravili. Baba Nana, sa juga je. I bio je odličan!

Kako se ova kampanja odrazila na broj poseta na HelloWorld.rs sajtu i da li ste postigli željene rezultate u prvoj fazi kampanje?

HelloWorld: Kampanja je dala željene rezultate u pogledu posete, kao i drugih parametara. Zabeležili smo više od milion poseta tokom kampanje, što je rast od oko 173% u odnosu na isti period prethodne godine, dok je broj oglasa za posao porastao za oko 45% u odnosu na isti period prethodne godine.

Pratili smo posetu sajtu, broj posetilaca, oglasa za posao, prijava za posao, nove recenzije, preglede videa, kao i reakcije na društvenim mrežama.

Na etiketi ajvara nalazi se recept, al’ za dobar posao u IT industriji. Damir Vujkovic

Kakve su reakcije posetilaca odnosno publike na kampanju?

HelloWorld:  Zadovoljni smo reakcijama ciljne grupe na kampanju. Dopao im se način na koji smo jednu osobu koja je važna svakome od nas (babu) uključili u kampanju, kao sveznajućeg, dobronamernog savetodavca u oblasti zapošljavanja. U prilog tome govori da smo zabeležili više od milion poseta sajtu, više od 140.000 ljudi koji su pogledali video, porast u pogledu prijava na oglase.

S druge strane, kakve su reakcije kompanija – vaših klijenata?

HelloWorld: Kao i kod IT-jevaca, kampanja je naišla na odobravanje kod klijenata. Kako i ne bi, kada se na tržištu pojavite sa nečim, što ne samo da je originalno i interesantno, već očigledno daje rezultate. Poslodavci su to mogli da osete po efektima oglasa za posao.

Kako je zamišljena druga faza kampanje koja traje do novembra i na kojim ćete sve kanalima biti prisutni?

HelloWorld i Žiška: Za slučaj da je nekom promaklo, baka Branka se vraća sa novim savetima o poslodavcima, poslovima, platama. Prisutni smo na svim društvenim mrežama — Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn. Ovaj put smo sve važne elemente kampanje okupili na jednom mestu, na landing stranici na sajtu HelloWorld.rs.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Intervju

Pulsar istraživanje: Do sada uloženo €1,7 milijardi u ‘fintech’ startape na Balkanu

Uspešni 'fintech' startapi privlače investicije na balkanski region, što doprinosi ekonomskom rastu. Istraživanje ovog tržišta na Balkanu analizirao je Pavel Korolev, CEO Pulsar VC fonda.

Tehnologija

Heapcon 2024 o tehnološkim inovacijama koje oblikuju budućnost

Heapcon, vodeća međunarodna tehnološka konferencija u Balkanskom regionu, vraća se u Beograd sa još boljim sadržajem iz tech industrije.

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.