Tokom kampanje "Da ti ništa ne promakne" sajt HelloWorld.rs zabeležio je rast od oko 173%, dok je broj oglasa za posao porastao za oko 45% u odnosu na isti period prethodne godine. O formuli za uspeh razgovaramo sa ekipom iz HelloWorld-a i marketinške agencije Žiška.
Ukoliko ste obratili pažnju na bilborde po gradu, sigurno ste primetili Helloworld.rs baku kako sa njih špijunira domaće IT kompanije.
U pitanju je kampanja “Da ti ništa ne promakne”, koju je ovaj portal pokrenuo u saradnji sa marketinškom agencijom Žiška, a koja ima za cilj da promoviše svoje usluge i usmeri IT-jevce da brže i lakše dođu do željenih poslova u industriji.
Glumačka legenda Branka Petrić našla se u ulozi bake-sveznalice koja sa svog prozora, okružena muškatlama, kroz dvogled posmatra industriju i deli korisne savete da pogledaju bazu recenzija, poslova i plata koji su dostupni na sajtu HelloWorld.rs.
O tome kako je metafora sveznajuće bake postala sinonim za sveobuhvatnu bazu podataka o zaposlenju u IT industriji, koja strategija stoji iza kreativnog procesa, o rezultatima i planovima za dalju saradnju, razgovarali smo sa predstavnicima portala HelloWorld i marketniške agencije Žiška koji su sa Netokracijom podelili zanimljive detalje u vezi gorepomenute kampanje.
Kako ste došli na ideju da najveću bazu poslova, plata i recenzija u IT industriji prikažete kroz metaforu sveznajuće snajper bake?
Žiška: Znali smo da je najveća vrednost HelloWorld-a upravo baza oglasa, plata i recenzija. U trenutku kada tražiš ili razmišljaš o promeni posla, jako je važno da imaš sve informacije kako bi doneo/la što bolju odluku, a na HelloWorld-u ne može ništa da ti promakne. Jedina osoba u Srbiji za koju možemo da kažemo isto jeste baba koja motri na komšiluk sa svog prozora, zbog čega je kolokvijalno u narodu nazvana “snajper baba”.
Takođe, baba je ultimativna kombinacija brend arhetipa Caregiver / Sage, i to vrlo lokalna i bliska. Takođe, znamo da svaka baba želi samo najbolje svojim unucima, u ovoj kampanji tu je da pomogne da nađu bolji posao.
HelloWorld: Naš portal poseduje sve informacije, kao što i baba iz komšiluka ima sve informacije. Oglasi za posao, informacije o kompanijama iz prve ruke, plate, najave događaja, saveti za traženje posla i razvoj karijere, sve to posetioce očekuje na HelloWorld.rs.
U kojoj god fazi karijere da se nalaze, tu mogu da pronađu sve što im je potrebno. Slično tome, u kojoj god životnoj fazi da se neko nalazi, velike su šanse da se obrati babi za savet, jer baba zna sve, a plus je što je dobronamerna (kao i mi).
Koliki je izazov bio napraviti kampanju koja će privući ljude iz IT industrije?
Žiška: Preko preče, naokolo bliže. E mi smo odmah krenuli naokolo. Umesto da pokušavamo da budemo one of the cool kids i zvučimo kao programeri, zauzeli smo ulogu dobronamernog autsajdera. Odatle se rodila ideja da te savetuje baba, jer je to savetnik koji nije pretenciozan, želi ti dobro i zna najbolje.
A onda smo došli do realizacije. Najveći izazov bio je dovući prozor iz Požarevca (jer je jedini koji se baš uklapao u sve što želimo), postaviti ga u studiju i ukrasiti muškatlama… u februaru! Kao i svaki razgovor sa bakom, i naši dogovori sa glumcima su isto prošli, ali nakon nekoliko slučajnih blokiranja, detaljnih uputa kako da se popravi WiFi i par M(!)MS-ova, uspešno smo se dogovorili sa Brankom Petrić.
HelloWorld: Uzimajući u obzir koliko dugo smo prisutni na tržištu, dobro poznajemo specifičnosti ove ciljne grupe. Ovaj put smo hteli da uradimo nešto drugačije, nešto o čemu će se pričati.
Zbog toga nam se i dopala ideja koju je ekipa iz Žiške predstavila. Što se tiče realizacije — jedan od zanimljivijih snimajućih dana kojima smo prisustvovali. Branka, kao i uvek, sjajna u svojoj ulozi!
Pored digitalnih kanala (Instagram, LinkedIn, YouTube i Google), odlučili ste se i za tradicionalne kanale (bilbordi). Koja ideja stoji iza ovakvog pristupa?
Žiška: Čim se malo požališ na posao, odmah stiže hiljadu preporuka. Naša poruka je pre svega bila namenjena programerima, ali i ovima koji im stalno dele savete.
Poruka koju smo želeli da pošaljemo se menjala, pa smo tako, na primer, postavili babu da špijunira velike IT firme u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Subotci, pa smo na bilbordima imali poruku za sve one koji idu na posao i razmišljaju o promeni istog — “ovi prekoputa bogami rade od kuće svaki dan”.
U zamenu za ostavljenu recenziju na sajtu, delili ste teglu ajvara. Kako su IT-jevci odreagovali na ovu kampanju?
HelloWorld: Od babe se ne ide praznih ruku, zar ne? Na prvu možda deluje kao neobičan poklon, ali se odlično uklopio u kampanju. Možemo slobodno reći da im se dopala ideja. Stizale su recenzije o poslodavcima, a nakon isporučenih poklona pohvale za ajvar.
Nezaobilazno pitanje — da li je ajvar domaće proizvodnje?
Žiška: Ajvar nismo mi pravili. Baba Nana, sa juga je. I bio je odličan!
Kako se ova kampanja odrazila na broj poseta na HelloWorld.rs sajtu i da li ste postigli željene rezultate u prvoj fazi kampanje?
HelloWorld: Kampanja je dala željene rezultate u pogledu posete, kao i drugih parametara. Zabeležili smo više od milion poseta tokom kampanje, što je rast od oko 173% u odnosu na isti period prethodne godine, dok je broj oglasa za posao porastao za oko 45% u odnosu na isti period prethodne godine.
Pratili smo posetu sajtu, broj posetilaca, oglasa za posao, prijava za posao, nove recenzije, preglede videa, kao i reakcije na društvenim mrežama.

Kakve su reakcije posetilaca odnosno publike na kampanju?
HelloWorld: Zadovoljni smo reakcijama ciljne grupe na kampanju. Dopao im se način na koji smo jednu osobu koja je važna svakome od nas (babu) uključili u kampanju, kao sveznajućeg, dobronamernog savetodavca u oblasti zapošljavanja. U prilog tome govori da smo zabeležili više od milion poseta sajtu, više od 140.000 ljudi koji su pogledali video, porast u pogledu prijava na oglase.
S druge strane, kakve su reakcije kompanija – vaših klijenata?
HelloWorld: Kao i kod IT-jevaca, kampanja je naišla na odobravanje kod klijenata. Kako i ne bi, kada se na tržištu pojavite sa nečim, što ne samo da je originalno i interesantno, već očigledno daje rezultate. Poslodavci su to mogli da osete po efektima oglasa za posao.
Kako je zamišljena druga faza kampanje koja traje do novembra i na kojim ćete sve kanalima biti prisutni?
HelloWorld i Žiška: Za slučaj da je nekom promaklo, baka Branka se vraća sa novim savetima o poslodavcima, poslovima, platama. Prisutni smo na svim društvenim mrežama — Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn. Ovaj put smo sve važne elemente kampanje okupili na jednom mestu, na landing stranici na sajtu HelloWorld.rs.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!