Helbiz iz Beograda nastoji da promeni način gradskog prevoza

Kompanija Helbiz sa 2,5 miliona korisnika u svetu i razvojnim timom u Beogradu želi da promeni način prevoza u gradovima

U urbanim sredinama prva asocijacija na pomen transporta je zagušenost i preopterećenost saobraćaja. Sa svojim inovativnim pristupom zasnovanim na eko-mobilnosti kompanija Helbiz zajedno sa razvojnim timom u Beogradu želi da unapredi taj segment.

Razvojem tehnoloških rešenja u domenu saobraćaja i održivog transporta, sve više se govori o potpuno novim i jednostavnim rešenjima za brzo kretanje kroz prenaseljene gradove sveta. Zbog odavno automobilima prepunjenih ulica na snagu u razvijenim zemljama stupaju i sve strože ekološke norme koje polako potiskuju tradicionalan auto prevoz iz gradskih jezgara.

Sve to otvorilo je put za ulazak novih igrača koji su vrlo brzo osvojili mnoge korisnike i čija se ekspanzija i dalje dešava. Naravno, reč je o električnim skuterima, biciklama i trotinetima koji su i u Beogradu osvojili trotoare, gotovo preko noći. Korisnici danas mogu da biraju na koji način će da organizuju svoj prevoz, da li će da kupe neki od ovih dvotočkaša ili da ih jednostavno iznajme. Kada je reč o iznajmljivanju, ovaj segment usluge je posebno razvijen u gradovima Evrope, a svoj udeo na tržištu ima i kompanija osnovana u Milanu po imenu Helbiz.

Ova firma nam je posebno zanimljiva jer ima svoj razvojni centar u Beogradu koji radi na tome da aplikaciju ove kompanije neometano koristi preko 2,5 miliona korisnika. Ovo je bila prava prilika da sa Nemanjom Stančićem koji radi kao CTO u ovoj firmi, porazgovaramo o tome šta Helbiz sve nudi korisnicima, kako izgleda njihovo poslovanje i čime se tačno bavi tim u Srbiji.

Kroz aplikaciju do ekološki održivog prevoza električnim skuterom, biciklom ili trotinetom

“Naša kompanija je nastala 2015. godine, ali 2018. je godina kada zvanično krećemo sa prvom operacijom u Milanu. Helbiz želi da gradove prilagodi ljudima i zdravom životu, umesto automobilima i zagađenju”, otkriva nam Nemanja na početku. Prema njegovim rečima, tim se trudi da bude deo zelenije budućnosti i da preuzme odgovornost za njihov uticaj na životnu sredinu i društvo.

Iza čitave ideje, objašnjava naš sagovornik, stoji CEO Slavatore Palelja koji je okupio sjajan tim ljudi širom sveta, koji rade za isti cilj – da omoguće korisnicima da se odvezu od tačke A do tačke B bez ikakvih zagađenja. Objašnjavajući nam više o tome šta ova kompanija tačno nudi krajnim korisnicima, Nemanja kaže sledeće:

Naša misija počinje Helbiz-ovom aplikacijom (iOS i Android) koja na vrlo jednostavan način povezuje korisnika sa željenim vozilom i kroz samo nekoliko koraka mu omogućava da iznajmi svoje vozilo i preveze se na određenu destinaciju.

Naš sagovornik dodaje da su usluge ove kompanije na raspolaganju svima koji imaju njihovu mobilnu aplikaciju, kao i da kroz samo par jednostavnih koraka mogu da koriste vozila poput električnog skutera, bicikla ili trotineta. Korisnik na mapi traži vozilo i, kada dođe do njega, skenira QR kod da bi ga iznajmio. Nakon udobne vožnje parkira vozilo i jednostavnim plaćanjem završava vožnju.

Trenutno, najveće tržište za ovu kompaniju sa sedištem u Njujorku su Italija i SAD, a kada je reč o ovim državama, trenutno su prisutni u najvećim italijanskim gradovima kao što su Milano i Rim, zatim primorskim gradovima kao što su Napulj, Bari i Pescara, ali i u SAD-u, tačnije u   Vašingtonu, Aleksandriji i Majamiju. Ono što smo uspeli da saznamo jeste da bi ovaj servis mogao da bude dostupan i u Srbiji, što nam je Nemanja i objasnio:

Beograd je u planu, ali kada se za to stvore svi uslovi, pre svega odgovarajuće regulative. Sigurnost korisnika nam je veoma važna, pa tako uvek sarađujemo sa gradovima u kojima pratimo njihove lokalne regulative i aplikaciju prilagođavamo sigurnoj vožnji.

Tim u Beogradu ima veliku odgovornost kad ja reč o razvoju samog servisa koje kompanija nudi. Trenutno imaju 40 zaposlenih, a plan je da se taj broj vremenom poveća.

Da veliki deo vremena posvećuju pažljivom osluškivanju utisaka korisnika i formiranju usluge prema njihovim potrebama, najbolje pokazuje podatak da je Helbiz do sada opslužio oko 26% stanovništva između 18 i 49 godina na njihovim ključnim tržištima. Ovaj uspeh se direktno pripisuje kvalitetnom korisničkom iskustvu koje se bazira na nekim od naprednih tehnologija kao što je veštačka inteligencija i geofencing. Naš sagovornik nam je govorio upravo i o primeni ovih tehnoloških rešenja:

Trudimo se da stalno radimo na razvoju novih funkcionalnosti i da koristimo najsavremenije tehnologije, a sve u cilju da korisnicima omogućimo sigurnu i jednostavnu vožnju. Koristeći geofencing u mogućnosti smo da kontrolisano upravljamo našom flotom u skladu sa zahtevima lokalnih samouprava i propisanim regulativama. Primenjujemo razne virtuelne zone koje kontrolišu podešavanja naših vozila i time smo sigurni da će korisnici voziti propisanom brzinom, u zonama namenjenim za tako nešto, ali i imati sigurnu vožnju.

Posle izlaska na berzu jedan od planova je i kontinuirani rast tima u Beogradu

Nastavivši razgovor, sa Nemanjom smo se dotakli i onog segmenta koji će najviše zanimati većinu čitalaca u Srbiji, a to je razvojni tim Helbiza u Beogradu. Ekipa u prestonici okupila se početkom 2019. godine, postepeno je rastao tim i sada ima preko 40 zaposlenih koji čine spoj ljudi koji se bave programiranjem i rade na razvoju svih novih proizvoda, ali i agenata koji pružaju podršku korisnicima 24/7 i interno Helbiz zaposlenima:

Trudimo se da u srpskoj kancelariji stvorimo okruženje koje je prijatno i motivišuće za kreativni rad. Radimo u industriji koja je relativno nova, koju još treba istražiti i u kojoj ima prostora za kreativna rešenja i razvoj, pa nam to i daje slobodu da budemo otvoreni, da maštamo i prvi na tržištu ponudimo rešenja koja su nastala baš u našoj kancelariji u Srbiji.

Ipak, slobodno možemo reći da je industrija mikromobilnosti brzorastuća i Helbiz je u ranoj fazi ostvarivanja njihovih planova. “Naš fokus su uvek bili korisnici pa to podrazumeva jedan kompletan ekosistem alata, softvera i hardvera koji omogućava transparentnost i efikasnost”, kaže Nemanja za Netokraciju.

Nemanja nam je takođe otkrio da Helbiz radi sa najboljim kompanijama u industriji i prave “custom” rešenja eksluzivno napravljena za kompaniju. Većina prototipa se pravi “in-house” ali kad dođe do produkcije, radi se sa kompanijama koje imaju kapacitete i ekspertize da proizvedu hiljade vozila. Jedna od kompanija sa kojima Helbiz već dugo sarađuje je Segway.

Ono što nam je on takođe rekao jeste i to da se Helbiz oslanja na tri stuba: mobilnost, inovacije i održivost i sve buduće aktivnosti kompanije su i kreirane u skladu sa tim načelima. Samim tim, izgrađena je platforma koja ima različite izvore prihoda, od co-brandinga, oglašavanja, partnerstava, pretplata, što je Helbizu omogućilo da raste i radi na optimizaciji, manje zaviseći od operativnih prihoda.

Kada već govorimo o poslovanju, ono što je velika novost za pomenutu firmu jeste izlazak na berzu o čemu nam je Nemanja više govorio:

Izlazak na berzu podrazumeva novo poglavlje najviše u smislu transparentnosti, formalnosti i formiranja procedura. Ovo će otvoriti vrata novim investicijama, što će omogućiti razvoj još savremenijih stvari i brži rast. Ovo je prva kompanija u industriji mikromobilnosti koja izlazi na berzu, što je vrlo važna stvar.

Očekujemo dobar odgovor gradskih uprava upravo zato što će nam svi podaci biti otvoreni za javnost. Dodatno, zaposleni koji su od početka tu i koji su učestvovali u formiranju Helbiz brenda dobijaju svoje akcije koje i formalno znače da su deo jedne iste porodice i da svi radimo za isti cilj.

Privođeći razgovor kraju, Stančić je, govoreći o budućnosti eko mobilnosti i prevoza na ovaj način rekao da očekuje kako bi mikromobilnost u nekom narednom periodu mogla da bude dosta popularnija u manje razvijenim zemljama, a razlog za to je prema rečima našeg sagovornika jednostavan. “Ne postoji povoljniji način da se slobodno krećete. Kako industrija raste, cena po vožnji će postajati manja, s obzirom na to da će se javljati drugi izvori finansiranja. Jedina stvar koja će se razlikovati od grada do grada je tip vozila kao i način funkcionisanja (free-floating ili station-based model)”, kaže Nemanja.

Govoreći konkretno o planovima kompanije ali i tima u Beogradu, Nemanja nam je otkrio da je plan nastavak rada na usavršavanju postojećih proizvoda, ali i na razvoju novih koji će, kao i do sada, primenjivati najsavremenije tehnologije.

“Plan je i da tim u Beogradu konstantno raste, uvek nam je drago da dobijemo svežu perspektivu, nove poglede na stvari koje već radimo i naravno pojačanje kako bismo uspeli da u opuštenoj i kreativnoj atmosferi radimo na razvoju novih stvari”, zaključio je Nemanja na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Od Silicijumske doline do Skadarlije: Kako je američki Harness otvorio svoj R&D centar u srpskoj prestonici?

Kao kompanija koja razvija CI/CD alate za programere i dev timove, američki Harness otvorio je početkom godine svoj R&D centar u srpskoj prestonici. Otkrivamo koji su njihovi dalji planovi.

Gaming

Kroz program ‘Game Dev Bootcamp’ Nordeus nastavlja da edukuje mlade o razvoju igara – prijave do 12. novembra

Nordeus fondacija pokreće novi online besplatni obrazovni program 'Game Dev Bootcamp' za mlade širom Srbije koji su zainteresovani za tehnički razvoj video igara.

Internet marketing

Digitalni marketing u regulisanim industrijama: Kako se oglašavati kada je sve zabranjeno?

Za sve regulisane industrije uvek važe dve stvari, budžet uglavnom nikada nije problem i skoro ništa nije dozvoljeno kada je marketing u pitanju.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Sat vremena o TikTok oglašavanju (gošća Gorana Risteski)

TikTok, društvena mreža koja je osvojila svet u prethodne dve godine, raste još više i otvara nove mogućnosti za brendove, biznise, oglašivače i nezavisne kreatore. Upravo na tu temu u 73. epizodi Office Talks podcasta pričamo sa Goranom Risteski koja radi kao Media Researcher u agenciji Direct Media United Solutions.

Karijere

Tamara Prodanović postaje specijalista za brendiranje poslodavca u kompaniji Syrmia

Odakle je potekla odluka da se Tamara nakon sedam godina provedenih u HelloWorld-u priključi 'kompanijskoj strani priče' i pređe u kompaniju Syrmia?

Karijere

Studenti informatike i Synechron organizovali prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu

BarKod hakaton, prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu, održan je prethodnog vikenda pod sloganom 'Ako ništa…bar kod!'.

Kultura 2.0

UNICEF u Srbiji pokrenuo humanitarnu akciju – kupovinom NFT tokena pomažete deci sa smetnjama u razvoju

Povodom obeležavanja 75 godina rada UNICEF-a predstavljena je i dalje aktuelna specijalna kolekcija jedinstvenih digitalnih tokena - NFT, koja će biti izložena do 11. decembra. Izložba ima humanitarni cilj nabavke asistivne tehnologije koja pomaže deci sa smetnjama u razvoju da povećaju svoje sposobnosti i veštine.

Startapi i poslovanje

Programeri, Bosch ne proizvodi samo aparate za kafu – ima i odeljenja koja kreiraju softvere

Mesec dana sam u Bosch-u. Iako za sebe mislim da detaljno poznajem IT industriju, do pre dva meseca nisam znala da ova kompanija proizvodi nešto što nisu aparati za kafu, veš mašine i klime, kao i da u okviru Bosch-a postoje neka odeljenja koja prave softvere.

Karijere

Kompanija ZF Serbia najavila nova zapošljavanja u novosadskom razvojnom centru

Traže se inženjeri za rad na razvoju energetske elektronike za primenu u pogonskim sistemima.