Telefonsko savetovalište Halo Beba postoji već 21 godinu, ali od nedavno roditelji imaju pomoć i u istoimenoj aplikaciji. Međutim, nova verzija aplikacije koja sada nosi naziv Bebbo korisnicima donosi nove funkcije, o čemu govorimo u nastavku ovog teksta.
Bebbo aplikacija je zapravo interaktivni priručnik za roditelje od rođenja deteta do šeste godine i nastala je na osnovu prototipa aplikacije “Halo beba – vaš saputnik u roditeljstvu” o kojoj smo imali priliku da pišemo prošle godine.
Unapređena verzija pomenute aplikacije je dostupna za korisnike Android i iOS operativnih sistema, a kako bismo saznali šta nova verzija konkretno pruža korisnicima i kako jedna moderna aplikacija može da pomogne modernim roditeljima da prevaziđu mnoge izazove veoma važnog poglavlja u životu, razgovarali smo sa Ingom Mijailović, šeficom telefonskog savetovališta Halo beba iz Gradskog zavoda za javno zdravlje.
Ideja je stvoriti punu personalizaciju iskustva
Naša sagovornica je već na početku objasnila da je nova aplikacija obogaćena sadržajima koji su prikazani na nešto drugačiji način, radi lakšeg pretraživanja (na primer putem ključnih reči) i veće dostupnosti, a sve na osnovu povratnih informacija roditelja koji su koristili stariju verziju.
Štaviše, Bebbo sada nudi i neke dodatne funkcije u okviru personalizovanih podataka i unapređenja. Jedno od njih su podsetnici: o zakazanim terminima lekarskih pregleda, o terminu vakcinacije, obavljenim i nastupajućim vakcinama, kašnjenjima u vakcinaciji, redovnijem unosu podataka o težini i visini.
Inga za Netokraciju takođe otkriva da je unapređena funkcija “Pitanja i odgovori” koja sada sadrži blizu 200 odgovora na najčešća pitanja roditelja, a uključuje i dodatne informacije kroz povezane članke. “Uvedena je i mogućnost praćenja razvoja i rasta prevremeno rođenog deteta (prema korigovanom, a ne prema kalendarskom uzrastu), što je posebno značajno kao orijentacija za porodicu u prvoj i drugoj godini života deteta”, dodaje Inga i otkriva dodatne detalje:
Bebbo aplikacija je dostupna na 19 jezičkih varijanti u 11 zemalja kroz UNICEF mrežu i opciju “Ostatak sveta”. Besplatna je i ima mogućnost rada u offline režimu. Upotpunjuje rad telefonskog savetovališta Halo beba Gradskog zavoda za javno zdravlje Beograd koji već više od 20 godina pruža podršku roditeljima.
Sada ta podrška ima tri komplementarna kanala: telefonsko savetovališe, web sajt www.halobeba.rs i mobilne aplikacije, što omogućava pouzdanu, uvek dostupnu i kvalitetnu podršku roditeljima i starateljima u prvim godinama roditeljstva. Svi personalizovani podaci iz profila deteta (ime, datum rođenja, pol, fotografije i drugi detalji) čuvaju se samo na telefonu korisnika i potpuno su zaštićeni i bezbedni, što je još jedna važna prednost.
Na pitanje Netokracije ko konkretno stoji iza tehničkog razvoja i unapređenja aplikacije, Inga kaže da su Regionalna kancelarija UNICEF-a za Evropu i Centralnu Aziju i Kancelarija UNICEF-a u Srbiji omogućile razvoj Bebbo aplikacije prepoznajući značaj prethodne verzije. Pored toga, u izradi aplikacije su učestvovali stručnjaci različitih profila, zdravstveni radnici i saradnici Gradskog zavoda za javno zdravlje Beograd i telefonskog savetovališta Halo beba, Instituta za mentalno zdravlje, Udruženja pedijatara Srbije i drugi.
Važno je istaći da su kreirani sadržaji aplikacije zasnovani na dugogodišnjem roditeljskom, pedagoškom i medicinskom iskustvu kao i mnogobrojnim relevantnim istraživanjima iz oblasti ranog razvoja. Tom prilikom, neki sadržaji su preuzeti, prilagođeni i prevedeni uz dozvolu mreže Raising Children Australia. Veliki deo video materijala u aplikaciji je razvijen u partnerstvu sa Vodičem za roditelje, a dodatnu podršku su pružili fondacija Nordeus i Lego fondacija.
Kada već govorimo o procesima nastanka pomenute aplikacije, ona je razvijana kroz Content Management System (CMS) od strane referentnih IT agencija koje je angažovao UNICEF kao vlasnik kompletne aplikacije. Sadržaji kao i funkcije su plasirane kreiranjem algoritama za multiplikovano povezivanje unetih podataka.
Naša sagovornica dodaje da je cilj bio da se omogući što veći nivo interaktivnosti, uzajamne povezanosti i umreženosti sadržaja, ali i da se omogući puna personalizacija. Ono što je ona potvrdila jeste da je prilagođavanje sadržaja potrebama roditelja da na brz, jednostavan i njima prihvatljiv način dobiju sve relevantne informacije, baš za njihovo dete, bio istinski izazov:
Kreirati algoritme za selektovanje sadržaja kako bi porodica dobila specifičan savet, za određeni uzrast, pol deteta i razvojni period, prilagođeno potrebama deteta i porodice, nije bilo jednostavno, ali verujemo da smo u tome uspeli. Želja nam je bila da razvijemo praktične alate koji će podstaknuti roditelje da beleže i prate rast, razvoj deteta, vakcinaciju, preventivne preglede u svim razvojnim fazama kako bi dobili pouzdane smernice i podstakli razvoj detetovih potencijala.
Aplikacija kao pouzdan partner roditeljima
Nastavivši da detaljnije približi pomenuti servis roditeljima, Inga je istakla da je Bebbo aplikacija zamišljena kao pravi džepni saputnik kroz roditeljstvo. Ona svojim sadržajima približava roditeljima najsavremenije pristupe roditeljstvu, koje se oslanja na snage porodice, angažuje sve njene potencijale kako bi se odrastanje dece odvijalo sa što manje porodičnog stresa, sa što više igre i interakcije:
Aplikacija će sigurno osnažiti roditelje, a roditelj pun samopouzdanja će se uspešnije nositi sa svim izazovima roditeljstva, biće kreativni u nalaženju inspiracije za sve podržavajuće aktivnosti za razvoj deteta, biće zadovoljniji, rešiće mnogo roditeljske brige i nedoumice.
Pružiće podršku roditeljima kako bi svojoj deci omogućili da razviju sve svoje potencijale. Svakom detetu je od prvog dana života potreban odnos pun topline i ljubavi, a aplikacija će u tom smislu učiti roditelje kako da blagovremeno prepoznaju detetove potrebe i na njih adekvatno odgovore (odeljak – responsivno roditeljstvo).
Sa druge strane, aplikacija brine i o roditeljima, zapravo o njihovom zdravlju (roditeljski kutak), inspirišući ih kako da kreiraju bezbedno okruženje, obezbede kvalitetnu ishranu i ono što je najvažnije – rano učenje kroz igru u stimulativnom okruženju. Bebbo je samim tim svojevrsna beležnica, dnevnik, podsetnik ali i priručnik.
Zahtevi za aplikaciju već sada dolaze iz Poljske, Slovačke, Kanade, Mađarske, Španije, zapravo svugde gde je srpska dijaspora prisutna. Inga kaže da potencijal daljeg razvoja sigurno postoji, a u kom pravcu će se Bebbo razvijati zavisi pre svega od zainteresovanosti i potreba roditelja:
Mi smo tu da ih saslušamo, a roditelji mogu svoja zapažanja da iznesu u samoj aplikaciji kroz odeljak Povratne infromacije, Anketa za korisnike aplikacije. Svi korisnici Halo beba aplikacije dobili su instrukciju, kroz aplikaciju, kako da sačuvaju svoje podatke i prebace ih u funkcionalniju, unapređenu Bebbo aplikaciju. Ovaj proces je u toku, a mi vredno radimo na promociji Bebbo aplikacije i pratimo na mesečnom nivou broj instaliranja. Ovo je prvi mesec kampanje, tako da preciznije rezultate tek očekujemo.
Na samom kraju, saznali smo i da će se Bebbo servis razvijati prema potrebama roditelja, dok se već sada vredno radi na obogaćivanju sadržaja. Ono što će razvojnom timu aplikacije biti izazov u narednom periodu jeste oblast podrške roditeljima dece koja su prevremeno rođena kao i drugim posebno osetljivim porodicama.
Krajnji cilj jeste da aplikacija pronađe svoj put do svih roditelja od rođenja deteta pa sve do pred polazak u školu, da zaživi kao oslonac, podrška i pouzdan partner kako bi se uz druge sisteme podrške osnažili savremeni roditelji za podsticajno i razigrano roditeljstvo.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!