Aplikacija 'Halo Beba' odgovara na sva pitanja novopečenih roditelja

Aplikacija ‘Halo Beba’ odgovara na sva pitanja novopečenih roditelja – a uskoro stiže i iOS verzija

Telefonsko savetovalište Halo Beba postoji već 20 godina, ali od skoro roditelji imaju pomoć i u istoimenoj aplikaciji. Više o tome otkrivamo u nastavku teksta.

Halo Beba inicijalno predstavlja telefonsko savetovalište koje je 2001. godine formirano u saradnji Gradskog zavoda za javno zdravlje Beograd i UNICEF-a. Od tada sa roditeljima širom Srbije (ali i onima koji borave u inostranstvu) nastoje da dele informacije i savete kako bi im, kako kažu, ublažili roditeljski stres i zabrinutost, posebno u gorućim momentima kada je savet zaista potreban.

Upravo iz tog razloga savetovalište radi 24 časa, sedam dana u nedelji, a patronažne sestre uz podršku stručnih konsultanta lekara specijalista odgovore na više od 400 poziva svakog dana.

Međutim, od decembra roditeljima na raspolaganju pored pomenutog savetovališta stoji još nešto – istoimena mobilna aplikacija koja je ponudila odgovore za kojima roditelji najčešće tragaju kao što su informacije o dojenju, ishrani, vakcinaciji, razvoju deteta, izazovima koji se odnose na različite uzraste deteta, odnosno razvojne faze, kao i na izazove samog roditeljstva. O njoj ćemo sa predstavnicima UNICEF-a i Halo Beba savetovališta razgovarati u nastavku teksta.

Sajt Halo Beba mesečno okuplja oko 25.000 korisnika

“Popularnost Halo Beba savetovališta i rastući broj poziva mama i tata, ostavlja sve manje vremena za duže razgovore u kojima se temeljno može proći kroz sve teme koje roditelje zanimaju”, ističe na početku razgovora Jelena Vasojević, savetnica u Telefonskom savetovalištu Halo Beba.

Zbog toga su, kaže, najpre razmišljali o tome na koje resurse mogu da upute roditelje da saznaju više o najvažnijim pitanjima u vezi nege deteta i u skladu sa tim inovirali su sajt Savetovališta koji je pre godinu i po dana, uz podršku UNICEF-a i kompanije Nordeus, modernizovan i sada ima mesečnu posetu od oko 25.000 korisnika. Jelena dodaje:

Kako su tehnologije napredovale i sve više mladih roditelja se okrenulo mobilnim telefonima i aplikacijama, uvideli smo mogućnost da odemo i korak dalje i da pored saveta i informacija koje se dobijaju putem telefona i sajta, pokušamo kroz aplikaciju da podstaknemo i pomognemo roditeljima da brinu o rastu i razvoju svoje dece, o vakcinacijama i redovnim preventivnim posetama.

Poslednje dve godine bile su u znaku intenzivnih promišljanja i razvijanja sadržaja i strukture aplikacije “Halo Beba – Vaš saputnik u roditeljstvu” koja je, konačno, omogućila da u 2021. zaživi trougao sačinjen od tri komplementarna kanala: telefonskog savetovališta, web-sajta, i mobilne aplikacije, što omogućava urgentnu, kontinuiranu i sveobuhvatnu informativno-edukativnu i praktičnu podršku u prvim godinama roditeljstva.

Ova aplikacija, dodaje dr Jelena Zajeganović – Jakovljević, rukovoditeljka programa za zdravlje i rani razvoj u UNICEF Srbija, rezultat je saradnje Gradskog zavoda za javno zdravlje i UNICEF-a sa kompanijom Nordeus koja je finansirala projekat, razvijala ju je domaća kompanija ByteOut a za manje od mesec dana skinuta je više od 3.500 puta.

Aplikacija se, objašnjava ona, obraća roditeljima i starateljima dece uzrasta od 0 do 6 godina, ali može biti korisna i trudnicama odnosno porodicama koje očekuju bebu. “Njen sadržaj baziran je na najaktuelnijim međunarodnim i nacionalnim znanjima u oblasti zdravlja i razvoja dece i razvija se kontinuirano u saradnji sa multidisciplinarnim timom stručnjaka, saradnika UNICEF-a i telefonskog savetovališta Halo Beba, uključujući i Udruženje pedijatara Srbije, Institut za mentalno zdravlje Beograd. Partnerstvo sa Mrežom Raising Children Australia i Vodičem za roditelje dodatno je obogatila sadržaj aplikacije člancima, ilustracijama i video prikazima”, navodi ona.

Sledi kontinuirano unapređenje aplikacije – od strane roditelja i tehnološke zajednice

U daljem razgovoru, naše sagovornice detaljnije su nam objasnile kakav sadržaj roditelji mogu pronaći u okviru aplikacija, a Jelena objašnjava da postoji više od 350 članaka koji pomažu mamama i tatama da se brinu o dobrom zdravlju svoje dece, da podržavaju adekvatnu ishranu, smanje bezbednosne rizike po dete u svom okruženju, izaberu uzrasno specifične aktivnosti za podsticanje detetovog razvoja kao i da se brinu o sopstvenom fizičkom i mentalnom zdravlju. Ona dalje pojašnjava:

Unosom datuma rođenja deteta aplikacija sav sadržaj uređuje prema uzrastu i polu deteta, a otvara mogućnost i da roditelj prati dnevnik detetovog razvoja tj. da li dete napreduje u skladu sa uzrastom, kojim tempom osvaja sposobnosti i ponašanja koja su očekivana za dete tog uzrasta i dobija smernice kako da nastavi da podstiče detetov razvoj.

Aplikacija ukazuje i na situacije kada razvoj ne ide svojim tokom i kada bi bilo važno dodatno konsultovati pedijatra. Pored toga ona podseća na vreme kada je potrebno obaviti vakcinacije i preventivne pedijatrijske preglede i daje mogućnost njihovog praćenja. Više o funkcionalnostima aplikacije možete videti u okviru vodiča kroz Halo Beba aplikaciju.

Halo Beba nudi odgovore za kojima roditelji najčešće tragaju kao što su informacije o dojenju, ishrani, vakcinaciji, razvoju deteta, izazovima koji se odnose na različite uzraste deteta, odnosno razvojne faze, kao i na izazove samog roditeljstva.

Jelena dodaje i da su UNICEF i njihovi partneri na ovom projektu odlučili da objave izvorni kod aplikacije, što će omogućiti kontinuirani razvoj proizvoda. “Zahvaljujući open-source licenci, pojedinci i informatička zajednica mogu da usavršavaju aplikaciju, razvijaju nove funkcionalnosti, poboljšavaju je i predlažu bolja rešenja za nove verzije aplikacije”, objašnjava ona i dodaje:

Pored IT zajednice očekujemo da dalji razvoj aplikacije usmeravaju sami roditelji. Roditeljima od kojih smo do sada dobili feedback izuzetno se dopada što sadržaj mogu da personalizuju prema svom detetu ili više dece, otvarajući poseban profil za svako dete.

Zahvaljujući ovoj funkciji mogu da oblikuju i prate dnevnik razvoja svog deteta u odnosu na uzrast i pol, da pronađu savete za konkretne situacije vezane za brigu i negu deteta, ili, pak, inspiraciju za igru na različitim uzrastima deteta, i sl. Funkcija praćenja rasta, na primer, u odnosu na težinu, visinu i uzrast deteta prikazuje roditeljima karte rasta i gde se dete nalazi u odnosu na decu istog uzrasta i pola. U odnosu na rezultate daje konkretne savete roditeljima o ishrani, fizičkoj aktivnosti, stimulaciji, ali i upozorenja kada je dete gojazno ili pothranjeno.

Sve je veća lista zemalja koje su zainteresovane za ovu aplikaciju

Mobilna aplikacija Halo Beba – Vaš saputnik u roditeljstvu za sada je dostupna za Android uređaje ali, kako dodaje Jelena, u toku je priprema za lansiranje aplikacije za iOS uređaje kao i svakodnevni rad na unapređenju sadržaja i funkcionalnosti aplikacije – u čemu im posebno znače utisci korisnika.

Sa druge strane, naše sagovornice otkrivaju da dalji razvoj ide u pravcu regionalnog, čak i međunarodnog širenja. “Za sada je aplikacija dostupna i na engleskom jeziku, a privodi se kraju uvođenje višejezičnosti, uz opciju mašinskog prevođenja celokupnog sadržaja na jezike drugih zemalja”, otkriva Jelena i dodaje da su interesovanje za aplikaciju do sada iskazale države iz okruženja: Severna Makedonija, Crna Gora i Albanija, ali i zemlje kao što su Kazahstan, Tadžikistan, Turkmenistan i Kirgistan. “Postoji interesovanje i arapskih i zemalja Bliskog istoka, a kako se aplikacija razvija pod kapom UNICEF-a ona će svakako imati globalne razmere”, navodi Jelena.

Za kraj, naše sagovornice pozvale su sve novopečene roditelje da instaliraju Halo Beba aplikaciju i da, ukoliko imaju dodatne nedoumice, kontaktiraju telefonsko savetovalište na broj 011-7158-444.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Šta rade zaposleni dok HR menadžeri spavaju? Kritikuju LGBT zajednicu i leče decu SMS porukama

Koliko ste upoznati sa kulturom ćutanja, skretanja pogleda i sleganja ramena koja je nikad prisutnija u domaćoj IT zajednici?

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Sirenin krug poverenja: Zašto founderi toliko često biraju nepotizam?

Nepotizam je neiskren način da se ljudima veruje. Pogotovo u poslu.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpski startap B-Fresh sa inovativnim sistemom pakovanja želi da promeni prehrambenu industriju

Tehnologija bi u budućnosti mogla u potpunosti da promeni poljoprivredu i prehrambenu industriju. Startap B-Fresh iz Srbije koji razvija rešenje za duži rok trajanja hrane upravo to dokazuje, ali pokazuje i da Srbija ima još jedan talentovan tim iz 'agrotech' sektora.

Internet marketing

IAB MIXX Awards 2021: Otvorene prijave – žiri bira nagrade u 15 kategorija!

Glavni cilj dodeljivanja IAB MIXX nagrada je da se prepoznaju i istaknu kvalitet realizacije digitalnih strategija i medijskih kampanja. Radovi se mogu prijaviti najkasnije do 12. aprila 2021. godine u jednoj ili više kategorija, a u skladu sa ciljevima kampanje ili projekta.

Digitalni mediji

Šta je to Patreon i koja je njegova uloga u podršci kreatorima sadržaja na Internetu?

U poslednjih dve, tri godine na domaćoj YouTube sceni sve više se govori o Patreonu - platformi koja nezavisnim video kreatorima pomaže da naprave nove modele zarade i okupe publiku koja će ih novčano nagraditi za kvalitetan sadržaj.

Startapi i poslovanje

Endava akvizirala hrvatsku agenciju Five za 33+ miliona evra

Ova kompanija nakon prošlogodišnje akvizicije Comtrade-a nastavlja sa jačanjem svog prisustva u regionu. Hrvatski Five postaje deo ove internacionalne kompanije, a 'exit' je vredan više od 33 miliona evra - kroz deonice i keš.

Office Talks Podcast

Prevara od 70 miliona dolara – ko je kriv?

U 36. epizodi Netokracijinog Office Talks podcasta ugostili smo novinara BIRN-a, Aleksandra Đorđevića, sa kojim smo razgovarali o Internet prevarama. Reč je o nepostojećim sajtovima za kupovinu kriptovaluta i berzama, te call centrima koji su nedavno dospeli u žižu javnosti.

Kultura 2.0

Oporezivanje digitalne imovine u Srbiji: Koje obaveze imaju fizička i pravna lica?

Do decembra 2020. godine poreski propisi nisu izričito prepoznavali digitalnu imovinu i to je vodilo nepovoljnom poreskom tretmanu transakcija koje uključuju digitalnu imovinu, ali i pravnoj nesigurnosti o tome kako se digitalna imovina oporezuje. U tekstu objašnjavamo kako sada stoje stvari po tom pitanju.