GOstudy — platforma koja uvodi ljude u svet digitalnog marketinga

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

GOstudy — platforma koja uvodi ljude u svet digitalnog marketinga

Za ostvarivanje poslovnog uspeha na internetu ne treba da posedujete formalno obrazovanje, ali je važno da ste željni znanja i naoružani disciplinom, savetuje Vladimir Mladenov, osnivač GOstudy platforme. U okviru 20 emisija na nacionalnom servisu gledaoci će imati priliku se upoznaju s radom platforme.

Sva lepota digitalnog marketinga ogleda se u tome što ne morate nužno da imate završen Ekonomski, FON ili neki od srodnih fakulteta kako biste postali ekspert iz ove oblasti. Međutim, bitno je da steknete adekvatne veštine i praktično iskustvo kako biste izgradili uspešnu karijeru u digitalnom marketingu.

Vladimir Mladenov poslednje četiri godine radi kao konsultant za digitalnu transformaciju, što znači da kroz svoj rad firmama pomaže da uvedu nove tehnologije u poslovanje, kao i da koriste digitalne kanale za promociju i prodaju. Još kao dete bio je zaljubljenik u kompjutere, potom je došao internet, a 2008. počeo je, kako kaže, da se “igra” s društvenom mrežom Facebook tako što je pravio oglase, stranice, koje je razvijao i, najzad, prodavao.

Nakon završenih osnovnih studija, zaposlio se u kompaniji Webcentric, koja je razvijala internet prodavnice. U pitanju je kompanija koja je pionir Facebook i Google oglasa na našem tržištu, a posle tog prvog radnog iskustva, uspesi su se nizali, te je vodio timove u velikim sistemima kao što su Nelt, Keprom i Đak sport. Uz sve navedeno, bio je direktor i dve agencije za digitalne komunikacije. Kroz celu karijeru, sada već skoro 15 godina, bavi se digitalnim tehnologijama, sa fokusom na digitalni marketing i e-commerce.

Preduzetništvo podrazumeva akciju

Premda on lično ima završen Ekonomski fakultet, a samim tim i formalno obrazovanje iz oblasti marketinga, oduvek je želeo da svoja znanja prenese na sve one koji bi voleli da krenu njegovim stopama. Tako je, nakon dugogodišnjih planova i razvijanja strategija, ove godine rođena GOstudy platforma.

Kroz aktivne razgovore i saradnju sa agencijom GOviral, a uz podršku partnera, Vladimir i njegov tim pronašli su mogućnost da naprave platformu koja će biti potpuno besplatna. Uložili su veliki trud, ali srce im je puno jer su omogućili ljudima da dođu besplatno do nečega što ima veliku vrednost. Koliko znam, ovo je prvi besplatni kurs na srpskom jeziku u čitavom region. Svoju, i viziju svog tima, Vladimir objašnjava na sledeći način:

Trend u svetu je da se znanje deli, a pošto se trudimo da pratimo svetske trendove i sami smo razumeli svoju misiju tako da ljudima u Srbiji i regionu damo besplatno znanje želeći da proizvedemo dodatnu vrednost sa ciljem da našu ekonomiju u budućnosti preusmeravamo na ekonomiju koja će, kao u Austriji, biti zasnovana na preduzetnicima, porodičnim firmama, malim i srednjim preduzećima, a ne da mladima bude san da se zaposle u državnoj firmi jer tu imaju ‘siguran posao’.

Dakle, u pitanju je koncept koji ima širi značaj za društvo i državu i zato su Vladimir i njegov tim želeli da znanje koje dele bude besplatno. U projektu je učestvovalo više od 20 ljudi – od snimanja, montaže, produkcije, pripreme tekstova, produkcije platforme i sličnih stvari. Sadržajno i produkcijski tim se potrudio da ljudima pruži veliku vrednost.

Projekat je realizovala agencija GOviral, koja je kreirala platformu i sprovodi promotivnu strategiju, a Vladimir ističe da posebnu zahvalnost duguju i kompanijama Telekom Srbija i NALED, te programu Startech koji su podržali ideju i zahvaljujući čijoj nesebičnoj pomoći je platforma besplatna za sve polaznike.

Platforma je namenjena svima onima koje zanima digitalno preduzetništvo. Napravljena je s ciljem pomoći ljudima u Srbiji i regionu da se osamostale, nauče o digitalnom preduzetništvu i vide koje su to sve mogućnosti zarade, kao i kako da implementiraju neku svoju biznis ideju i dobro žive radeći na internetu. Vladimir to slikovito objašnjava na sledeći način:

Platforma je namenjena i za Peru iz Pirota koji pravi ćilime, a ne zna kako da ih predstavi potencijalnim kupcima i za Milicu iz Subotice koja bi želela da se bavi digitalnim marketingom i postane ‘digital specialist’.

On ističe da su im žene preduzetnice posebno važne jer žele da ih ohrabre da zauzmu aktivniju ulogu na tržištu rada. Zbog toga će, kroz razne projekte i aktivnosti, nastaviti da ih podržavaju i u narednom periodu.

U okviru GOstudy edukativne platforme, dostupno je ukupno 12 modula u okviru kojih korisnici mogu da se informišu o svemu što ih zanima u vezi sa digitalnim marketingom.

Konačni rezultat kurseva i odgledanih modula na GOstudy platformi trebalo bi da budu proaktivni polaznici jer preduzetništvo podrazumeva akciju. Jedno je učiti, a potpuno druga stvar to primeniti u praksi.

Edukacija je koncipirana tako da se polazi od najosnovnijih lekcija kako bi mogao da je prati i apsolutni početnik, bez ikakvog predznanja. Vladimir ističe da je posebno ponosan na saradnju sa RTS-om, jer su na taj način ljudi dobili priliku da uče kako da inoviraju i unaprede svoje preduzetničke kapacitete, uz to dodajući:

Jedan od problema koje sam uočio kao konsultant za digitalnu transformaciju, putujući Srbijom, jeste da postoji velika neravnomernost u korišćenju tehnologija i nivou digitalne pismenosti između Beograda, Novog Sada i drugih manjih sredina u Srbiji.

U okviru Jutarnjeg programa RTS-a, GOstudy ima 20 emisija, čiji je cilj da ljude upoznaju sa onim što platforma nudi svojim polaznicima. Kroz kasnije module — a ima ih ukupno 12 — ljudi mogu da se upoznaju detaljnije sa oblastima koje ih zanimaju.

Nakon završenih modula, polaznici već mogu da shvate razliku između društvenih mreža, toga kako mogu da koriste sajt ili internet prodavnicu, kako da šalju mejlove, kako da promovišu svoj proizvod ili uslugu, šta su inovacije i kako mogu da ih iskoriste za razvoj biznisa. U pitanju je sveobuhvatna platforma koja pruža mnogo znanja.

Dobrodošli su apsolutno svi koji imaju želju za učenjem

Na naše pitanje ko sve može da se prijavi na GOstudy platformu kao i koje uslove mora da ispuni, Vladimir je kratko odgovorio da to mogu biti apsolutno svi, te da je potrebna samo želja za učenjem. On se sa svojim timom trudio da registracija bude jednostavna, kako bi što više ljudi moglo da koristi platformu. Potrebno samo ostaviti ime, prezime i mejl adresu i na taj način jednostavno pristupiti svim modulima.

Pored Vladimira, predavačica na platformi je i Irena Đorđević iz kompanije NALED, koja ima veliko iskustvo u radu sa preduzetnicima i svim problemima sa kojima se oni susreću. Ona se kroz priču o veštinama preduzetništva, inovacijama, troškovima i programima podrške fokusira da adresira probleme preduzetnika i rešenja koja mogu da primene.

Vladimira smo pitali i za savet koji ima za sve one koji žele da se otisnu u svet preduzetništva, na šta je on odgovorio da su ključni elementi uspeha fokus, disciplina i posvećenost. Takođe, on sve svoje polaznike savetuje da se svakodnevno edukuju i prate trendove, te ne dozvole da ih vreme pregazi, jer se stvari na internetu menjaju neverovatnom brzinom. Uz to, on napominje:

Nekada digitalni marketing i preduzetništvo izgledaju ‘sexy’, kao šljašteća reklama, kao da su svetla pozornice konstantno uperena u vas.

Međutim, u ovom poslu, kao i u većini, ima dosta uspona i padova, nedoumica, bolnih odlazaka. Nije sve upeglano i našminkano, kao na reklami. Iza krajnjeg proizvoda krije se ozbiljna struktura i rad.

Strpljenje i kontinuitet su ključni, zato budući marketari treba da probaju sve, budu otvoreni za što više izazova, jer se samo tako najbolje i najviše može naučiti. Na kraju, bitno je saznanje da su dali sve od sebe i radili punim srcem.

Kada je u pitanju budućnost GOstudy platforme, Vladimir ističe da svakodnevno osluškuju tržište, razgovaraju sa polaznicima u želji da saznaju koja ih to pitanja muče i mogu li da im pomognu u njihovom rešavanju, pružajući im dodatnu vrednost.

Stoga, želja mu je da verzija 2.0 kursa produbi teme koje je platforma “načela” kroz postojećih 12 modula, kao i da, pored njega i Irene, uključi još predavača koji rade svoj posao posvećeno i strastveno i koji mogu tu energiju da prenesu polaznicima.

Krajnji cilj je, naravno, motivacija što više ljudi da preduzmu akciju, izgrade karijeru i ostvare poslovni uspeh na internetu jer, kako kaže, digitalni svet ne poznaje granice.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Intervju

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Novost

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.