Nakon tri godine postojanja, Google je odlučio da ugasi svoj cloud gaming servis Stadia, fokusirajući se na neke druge servise i alate u budućnosti. Da li nam ovo zapravo govori da cloud gaming nema potencijal kakav smo na početku očekivali?
Možda je još rano govoriti da će “igranje video igara u oblaku” nestati preko noći, i da će svi servisi krenuti put Stadie. Ipak, povlačenje pomenute platforme sa tržišta govori nam da Google za sada nije spreman da ulaže u ovu tehnologiju. Štaviše, da je ovaj servis bio profitabilan i da je brojao veliki broj igrača, sigurno je da ga se pomenuti tehnološki gigant ne bi tako lako odrekao.
Osim što cloud gaming nije stekao tu popularnost na globalnom nivou, što usled ogromne popularnosti mobile, PC i igara za konzole, što zbog određenih tehničkih ograničenja koje donosi (obično internet konekcija), čini se da Stadia nije mogla da se tako lako izbori i sa konkurencijom. Kada govorimo o konkurenciji, svakako treba pomenuti Playstation Now i NVIDIA GeForce Now koji se kotiraju među popularnijim cloud gaming servisima.
Činjenica jeste da je NVIDIA uložila mnogo truda u jedan servis koji je, istini za volju, opet naišao na pojedine kritike stručne zajednice iz sveta gejminga. Jednostavno, ova industrija je sofisticirana i kompleksna, a njeni korisnici su naviknuti da očekuju najbolje od krajnjih proizvoda. Otuda i ne čudi da je veoma teško kroz cloud servise i svakako dobru internet konekciju, simulirati iskustvo igranja AAA igara kao što je to slučaju na konzolama i na PC-ju – kada igru imate direktno instaliranu na računaru.
Još jedan od benefita koji se direktno pripisuje igranju igara direktno na hardveru jeste ogroman porast mobilnih video igara u svetu (preko 2,2 milijarde igrača globalno). Video igre na ovim platformama su sve popularnije, imaju sve više igrača, a grafički izgledaju gotovo identično dobro kao na većim “mašinama” koje su namenski pravljene za gejming. Otuda je jasno da je zapravo cloud gaming izuzetna zamisao koju je veoma teško sprovesti u praksi.
Stadia jeste bila sjajna zamisao, međutim, gde je zapelo?
Iako su odlučili da je ugase, Google će omogućiti funkcionisanje Stadie za sve igrače do 18. januara 2023. godine, a uz to će refundirati sav novac za hardver koji su korisnici kupovali preko Google prodavnice kao i za sve video igre i dodatni sadržaj koji uz to ide. Sve ovo bi, prema očekivanju kompanije, trebalo da bude završeno sredinom januara.

S obzirom na to da je Stadia zapravo bila jedno izdvojeno odeljenje kompanije Google fokusirano na cloud gaming, treba napomenuti da će članovi Stadia tima nastaviti svoj posao za koji su specijalizovani, ali u drugim Google odeljenjima.
U čemu tačno leži problem za pomenuto gašenje servisa, iskreno je govorio potpredsednik Stadie, Fil Harison koji je istakao da iako je ovaj striming servis izgrađen na snažnoj tehnološkoj osnovi, ipak nije stekao privlačnost korisnika koja je bila očekivana, pa je otuda i donesena odluka da se pomenuti servis i ugasi, prenosi The Verge.
Harison kaže da Gugl vidi mogućnosti da primeni Stadia tehnologiju na druge delove Google-a, kao što su YouTube, Google Play, kao i na ulaganja u AR (proširenu stvarnost). Takođe, Google je već zatvorio Stadia prodavnicu, pa se igre i druge transakcije u igrama više ne mogu kupovati.
Ono što isto nije tajna, jeste da se još ranije najavljivao neuspeh Stadie koja čak nije ni pomenuta u trenutku kada je Logitech najavio svoju ručnu cloud gaming konzolu nalik Nintendo Switch-u. Uz sve to ide i činjenica da Google ima naviku da gasi svoje projekte samo nekoliko godina nakon njihovog pokretanja, a ova tradicija nije izbegla ni Stadiu koja u startu nije imala sjajne prognoze.
Svemu tome doprineo je i podatak o usporenju novih korisnika na ovom cloud gaming servisu, dok je kompanija i sama najavila da će zatvoriti svoje interne studije za razvoj video igara. Sve ovo jasno ukazuje na one podatke sa početka teksta, a to je da cloud gaming još nije zaživeo u potpunosti kod ljubitelja gejminga i onih najzahtevnijih gejmera.
Zapravo, biće i te kako zanimljivo videti u kojem smeru mogu da odu NVIDIA i Sony sa svojim platformama i može li zahvaljujući njima “igranje u oblaku” da dobije onaj svoj pun potencijal koji u teoriji izgleda sjajno. Do tada, hardver u vidu konzola, PC-ja i mobilnih telefona ostaće dominantne figure na globalnom gejming tržištu za igranje najpopularnijih naslova.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!