Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

”Google se u poslednje vreme zaista trudi da unapredi svoje najbitnije proizvode. Zapravo, trudi se da ostane relevantan u godinama koje dolaze, jer šta, Gen Z baš i ne koriste Google alate.

Pre novotarija sa Search On 22 događaja, da se vratimo par meseci unazad.

Gen Z “ne voli” Google proizvode

Google gubi deo kolača za svoje core proizvode – Search i Google Maps. Razlog tome je što Gen Z kada žele da se informišu o nečemu, koriste TikTok ili Instagram. Kako je jedan od njihovih SVP ljudi izjavio:

U našim istraživanjima smo saznali da skoro 40% mladih ljudi, kada tragaju za nekom informacijom, ne koriste Google mape ili Search, već kreću do Tik Tok i Instagram platformi.

Kada malo više razmislite o ovoj temi, logično je, većina Gen Z ekipe nikada nije videla papirnu mapu, niti možda znaju kako da je koriste. Trenutno su skoro sve navigacione mape dizajnirane da izgledaju kao “papirne mapre”, samo na ekranu. Te je kreirana video kampanja Let’s Internet Better.

Sve super, ali opet ostaje pitanje, zašto je onda ova serija videa završila na YouTube platformi, a ne na Tik Toku?

Svakako, tu poboljšanjima nije kraj, jer Google planira da iskoristi Augmented Reality u sklopu svojih mapa kao prednost i privuče što više mladih da ih koriste. Milenijalcu poput mene je ovo kao igranje igrice, ali je to baš native okruženje za mlađe generacije.

Za sada je plan da pokriju Los Anđeles, London, Pariz, New York, San Francisko i Tokio. Ovo su nazvali Immersive view u Google mapama i siguran sam da ćemo se svi igrati ovom opcijom, jer ide mnogo dalje, u bukvalnom smislu, od Google Street View, takoreći ulazi u zgrade.

Search On 22

Machine learning je ono na šta se Google kladi u godinama koje dolaze. Sve o čemu pričam u nastavku je samo rezultat razvijanja AI tehnologija.

Do sada su korisnici u sklopu Google Search aplikacije mogli da pretražuju uz pomoć teksta i/ili glasa, a od sada i uz pomoć fotografija. Neko rekao da SEO nije bitan u 2022?

Dakle, za Android korisnike koji imaju Lens aplikaciju, pretraživanje dobija bukvalno novu dimenziju.

Multisearch se može koristiti i zajedno sa Google mapama. Još jedan argument zbog čega biznisi treba da imaju dobro Google My Business prisustvo uz relevantan sadržaj (posebno optimizacija fotografija i videa), naročito kada Multisearch near me postane dostupan od ove jeseni.

Multisearch koji je do sada bio dostupan samo na engleskom jeziku, uskoro dolazi na 70+ jezika u narednih nekoliko meseci. A rezultati zaista mogu biti zapanjujući, jer će omogućiti i prevođenje teksta u realnom vremenu, što su nazvali Lens AR Translate.

Ništa ne šalje poruku “znamo sve o vama” kao situacija u kojoj kada budemo tragali za receptom ili novom torbom, a About this search opcija kombinuje naš upit sa search istorijom?

Google se trudi da eCommerce podigne na potpuno novi nivo u godinama koje dolaze uz opcije: Shop the look, see whats trending, Shop in 3D, Get help with complex purchases, itd.

Google Search On 22 zaključci:

  • Pretraga tekstom će vremenom opasti jer su ljudi lenji
  • Kamera kao najbitniji Search alat
  • 3D fotografije, Photorealistic view i ostali formati će biti prisutni sve više i više pri kreiranju sadržaja
  • Suggest opcija će biti mnogo preciznija i raznovrsnija
  • Oglašavanje će postati još zanimljivije uz sve eCommerce search opcije koje Google uvodi
  • Google My Business platforma koja će biti bitnija od Meta platformi
  • SEO nikad relevantiji

Ukoliko imate više vremena od onog koje ste potrošili da pročitate ovaj tekst, a zanima vas tema, više informacija na Google Search On blogu.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Sponzorisano

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.