Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

”Google se u poslednje vreme zaista trudi da unapredi svoje najbitnije proizvode. Zapravo, trudi se da ostane relevantan u godinama koje dolaze, jer šta, Gen Z baš i ne koriste Google alate.

Pre novotarija sa Search On 22 događaja, da se vratimo par meseci unazad.

Gen Z “ne voli” Google proizvode

Google gubi deo kolača za svoje core proizvode – Search i Google Maps. Razlog tome je što Gen Z kada žele da se informišu o nečemu, koriste TikTok ili Instagram. Kako je jedan od njihovih SVP ljudi izjavio:

U našim istraživanjima smo saznali da skoro 40% mladih ljudi, kada tragaju za nekom informacijom, ne koriste Google mape ili Search, već kreću do Tik Tok i Instagram platformi.

Kada malo više razmislite o ovoj temi, logično je, većina Gen Z ekipe nikada nije videla papirnu mapu, niti možda znaju kako da je koriste. Trenutno su skoro sve navigacione mape dizajnirane da izgledaju kao “papirne mapre”, samo na ekranu. Te je kreirana video kampanja Let’s Internet Better.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Sve super, ali opet ostaje pitanje, zašto je onda ova serija videa završila na YouTube platformi, a ne na Tik Toku?

Svakako, tu poboljšanjima nije kraj, jer Google planira da iskoristi Augmented Reality u sklopu svojih mapa kao prednost i privuče što više mladih da ih koriste. Milenijalcu poput mene je ovo kao igranje igrice, ali je to baš native okruženje za mlađe generacije.

Za sada je plan da pokriju Los Anđeles, London, Pariz, New York, San Francisko i Tokio. Ovo su nazvali Immersive view u Google mapama i siguran sam da ćemo se svi igrati ovom opcijom, jer ide mnogo dalje, u bukvalnom smislu, od Google Street View, takoreći ulazi u zgrade.

Search On 22

Machine learning je ono na šta se Google kladi u godinama koje dolaze. Sve o čemu pričam u nastavku je samo rezultat razvijanja AI tehnologija.

Do sada su korisnici u sklopu Google Search aplikacije mogli da pretražuju uz pomoć teksta i/ili glasa, a od sada i uz pomoć fotografija. Neko rekao da SEO nije bitan u 2022?

Dakle, za Android korisnike koji imaju Lens aplikaciju, pretraživanje dobija bukvalno novu dimenziju.

Multisearch se može koristiti i zajedno sa Google mapama. Još jedan argument zbog čega biznisi treba da imaju dobro Google My Business prisustvo uz relevantan sadržaj (posebno optimizacija fotografija i videa), naročito kada Multisearch near me postane dostupan od ove jeseni.

Multisearch koji je do sada bio dostupan samo na engleskom jeziku, uskoro dolazi na 70+ jezika u narednih nekoliko meseci. A rezultati zaista mogu biti zapanjujući, jer će omogućiti i prevođenje teksta u realnom vremenu, što su nazvali Lens AR Translate.

Ništa ne šalje poruku “znamo sve o vama” kao situacija u kojoj kada budemo tragali za receptom ili novom torbom, a About this search opcija kombinuje naš upit sa search istorijom?

Google se trudi da eCommerce podigne na potpuno novi nivo u godinama koje dolaze uz opcije: Shop the look, see whats trending, Shop in 3D, Get help with complex purchases, itd.

Google Search On 22 zaključci:

  • Pretraga tekstom će vremenom opasti jer su ljudi lenji
  • Kamera kao najbitniji Search alat
  • 3D fotografije, Photorealistic view i ostali formati će biti prisutni sve više i više pri kreiranju sadržaja
  • Suggest opcija će biti mnogo preciznija i raznovrsnija
  • Oglašavanje će postati još zanimljivije uz sve eCommerce search opcije koje Google uvodi
  • Google My Business platforma koja će biti bitnija od Meta platformi
  • SEO nikad relevantiji

Ukoliko imate više vremena od onog koje ste potrošili da pročitate ovaj tekst, a zanima vas tema, više informacija na Google Search On blogu.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Tehnologija

AI menja programiranje iz korena – kako da to okrenete u svoju korist?

Kompanija Tenderly, zajedno sa kompanijom Infobip u Beogradu organizuje meetup posvećen startapima koji žele da implementiraju veštačku inteligenciju u svoje poslovanje. Mi smo razgovarali sa Marinom Šolčić koja će biti predavač na ovom događaju.

Takmičenje

Regionalni ‘open data’ izazov: Napravi aplikaciju koristeći podatke javne uprave

Regionalna škola za javnu upravu (ReSPA) i Program Ujedinjenih nacija za razvoj u Srbiji (UNDP Srbija) raspisuju Regionalni izazov otvorenih podataka 2024.

Startapi i poslovanje

Ingsoftware akvizirao Neopix, sledi ukrupnjavanje niške IT scene

Domaća kompanija Ingsoftware akvizirala je Neopix, tako da ove niške kompanije sa velikim iskustvom u razvijanju digitalnih proizvoda i međusobno veoma kompatibilnim ekspertizama od 25. marta posluju kao jedna.

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Web 3.0

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Tehnologija

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.