U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.
”Google se u poslednje vreme zaista trudi da unapredi svoje najbitnije proizvode. Zapravo, trudi se da ostane relevantan u godinama koje dolaze, jer šta, Gen Z baš i ne koriste Google alate.
Pre novotarija sa Search On 22 događaja, da se vratimo par meseci unazad.
Gen Z “ne voli” Google proizvode
Google gubi deo kolača za svoje core proizvode – Search i Google Maps. Razlog tome je što Gen Z kada žele da se informišu o nečemu, koriste TikTok ili Instagram. Kako je jedan od njihovih SVP ljudi izjavio:
U našim istraživanjima smo saznali da skoro 40% mladih ljudi, kada tragaju za nekom informacijom, ne koriste Google mape ili Search, već kreću do Tik Tok i Instagram platformi.
Kada malo više razmislite o ovoj temi, logično je, većina Gen Z ekipe nikada nije videla papirnu mapu, niti možda znaju kako da je koriste. Trenutno su skoro sve navigacione mape dizajnirane da izgledaju kao “papirne mapre”, samo na ekranu. Te je kreirana video kampanja Let’s Internet Better.
Sve super, ali opet ostaje pitanje, zašto je onda ova serija videa završila na YouTube platformi, a ne na Tik Toku?
Svakako, tu poboljšanjima nije kraj, jer Google planira da iskoristi Augmented Reality u sklopu svojih mapa kao prednost i privuče što više mladih da ih koriste. Milenijalcu poput mene je ovo kao igranje igrice, ali je to baš native okruženje za mlađe generacije.
Za sada je plan da pokriju Los Anđeles, London, Pariz, New York, San Francisko i Tokio. Ovo su nazvali Immersive view u Google mapama i siguran sam da ćemo se svi igrati ovom opcijom, jer ide mnogo dalje, u bukvalnom smislu, od Google Street View, takoreći ulazi u zgrade.
Search On 22
Machine learning je ono na šta se Google kladi u godinama koje dolaze. Sve o čemu pričam u nastavku je samo rezultat razvijanja AI tehnologija.
Do sada su korisnici u sklopu Google Search aplikacije mogli da pretražuju uz pomoć teksta i/ili glasa, a od sada i uz pomoć fotografija. Neko rekao da SEO nije bitan u 2022?
Dakle, za Android korisnike koji imaju Lens aplikaciju, pretraživanje dobija bukvalno novu dimenziju.
Multisearch se može koristiti i zajedno sa Google mapama. Još jedan argument zbog čega biznisi treba da imaju dobro Google My Business prisustvo uz relevantan sadržaj (posebno optimizacija fotografija i videa), naročito kada Multisearch near me postane dostupan od ove jeseni.
Multisearch koji je do sada bio dostupan samo na engleskom jeziku, uskoro dolazi na 70+ jezika u narednih nekoliko meseci. A rezultati zaista mogu biti zapanjujući, jer će omogućiti i prevođenje teksta u realnom vremenu, što su nazvali Lens AR Translate.
Ništa ne šalje poruku “znamo sve o vama” kao situacija u kojoj kada budemo tragali za receptom ili novom torbom, a About this search opcija kombinuje naš upit sa search istorijom?
Google se trudi da eCommerce podigne na potpuno novi nivo u godinama koje dolaze uz opcije: Shop the look, see whats trending, Shop in 3D, Get help with complex purchases, itd.
Google Search On 22 zaključci:
- Pretraga tekstom će vremenom opasti jer su ljudi lenji
- Kamera kao najbitniji Search alat
- 3D fotografije, Photorealistic view i ostali formati će biti prisutni sve više i više pri kreiranju sadržaja
- Suggest opcija će biti mnogo preciznija i raznovrsnija
- Oglašavanje će postati još zanimljivije uz sve eCommerce search opcije koje Google uvodi
- Google My Business platforma koja će biti bitnija od Meta platformi
- SEO nikad relevantiji
Ukoliko imate više vremena od onog koje ste potrošili da pročitate ovaj tekst, a zanima vas tema, više informacija na Google Search On blogu.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!