Kako u Srbiji objaviti video igru na Google Play i AppStore - korak po korak

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

Dve najpoznatnije i najveće prodavnice za mobilne platforme, AppStore i Google Play, baza su za preko pet miliona različitih aplikacija i igara koje se konstantno nadopunjuju. Budući da je danas gotovo nezamislivo da koristite pametni telefon, a da ne preuzmete bar nekoliko aplikacija koje olakšavaju obavljanje svakodnevnih zadataka ili služe za razonodu, ta baza se konstantno širi.

Međutim, podeliti tu aplikaciju ili igricu sa svetom posredstvom tih online prodavnica za kreatore nije naivan proces, iako na prvi pogled može tako delovati.

Da zavirimo ispod haube procesa objavljivanja jedne video igre pomogao nam je Nemanja Divjak, programer iz gaming studija Tummy Games, koji objašnjava način na koji vašu aplikaciju možete plasirati velikom broj korisnika širom sveta.

Kako teče proces postavljanja aplikacije/igre na online prodavnice?

Pre nego što započnete sa postavljanjam aplikacije na AppStore ili Google Play važno je da pojednostavite taj proces, započinje razgovor naš sagovornik. Koraci su, kaže, sledeći:

Najpre je potrebno kreirati developer naloge na ovim prodavnicama – za Google Play prodavnicu potrebno je izdvojiti 25 dolara jednokratno, dok developer nalog za AppStore vredi 99 dolara godišnje. Nalog koji kreirate može biti na lično ime ili na ime firme, a ukoliko je na kompaniju potrebno je ispuniti nešto više osnovnih koraka kako biste otvorili nalog.

Sledeći korak je da za igricu ili aplikaciju definišete ime i “unique bundle IDI” u prvom koraku. Što se tiče “bundle IDI”-ja on se uglavnom kreira suprotno u odnosu na Internet adrese (com.tummygames.imeigre).

Kada napravite finalnu verziju igre, dodaje naš sagovornik, potrebno je upload-ovati u prodavnicu APK fajl koji se generiše direktno iz Android studia ili engine-a u kome ste pravili igru. Sa druge strane, dodaje on, za iOS igra se mora kreirati kroz XCODE i kroz njega objaviti. Pored toga, postoji i opcija da se koriste za ovaj korak koriste cloud build-ovi.

Kada je igra objavljena, pred kreatorima su sledeće stavke, objašnjava dalje Nemanja:

Potrebno je pripremiti “screenshoot”-ove za tri različite rezolucije, ikonice i par grafika koje će predstavljati vašu igru u prodavnici. Nakon toga sledi podešavanje kategorije aplikacije, podešavanje tipa RATING igre u zavisnosti od toga da li je igra za decu ili starije i kakav je sadržaj u njoj, te pripremiti opis igre, prihvatiti set uslova i pravila, odabrati da li je igra besplatna ili koja je cena igre i odabir zemalja u kojima želimo da igra bude dostupna.

Na kraju nas čeka još samo klik na “Submit” i počinje proces odobravanja.

Razlika između Google Play i AppStore postoji – i treba biti oprezan

Kako bi se svi ovi koraci ispunili potrebno je na vreme pripremiti sve potrebne materijale koji prate samu objavu igre (ikonice, ime igre i njen opis, tagovi za igru, određenje kategorije, screenshoot-ovi za telefon, tablete i druge uređaje, uglavnom u tri rezolucije), a poželjno je pripremiti promo video i prevode, ukoliko se igra ili aplikacija lansira u više zemalja.

Ukoliko ispoštujete sve navedene korake, do određenih komplikacija ili prepreka ne bi trebalo da dođe, objašnjava naš sagovornik i dodaje:

Problem jedino može predstavljati Google Play koji u ovom momentu nema podršku za Google Merchant IN APP prodaju za Srbiju, ali čini se da je to na putu da postane zvanično odobreno i za našu zemlju.

Međutim, ono što treba imati na umu jeste razlika između Google Play i AppStore prodavnica, s obzirom da su namenjena za dva potpuno različita operativna sistema:

Google se plaća jednom, a Apple na godišnjem nivou. Bitno je navesti i da će igra objavljena na Google prodavnici biti dostupna za par minuta, dok svaka igra na Apple Store-u mora da prođe proces verifikacije koji može trajati i tri do četiri dana.

Osim toga obe prodavnice nude skoro identično iskustvo, bilo da je reč o pozicioniranju igara na osnovu rejtinga na listi, generisanju komentara i slično.

‘Za uspeh igre presudno da developeri budu fokusirani na potrebe korisnika – i zato pazite na reakcije’

Za svaku igru ili aplikaciju nakon zvaničnog objavljivanja na neku od prodavnica kreator dobija uvid u statistiku i praćenje metrike, za šta iz Tummy Games-a koriste Facebook Analytics i Game Analytics, s obzirom na to da se kroz njih vidi kompletno ponašanje korisnika u igrama.

Kada je, sa druge strane, reč o komentarima i ocenama, Nemanja dodaje da App Annie alat radi odličan posao agregacijom svih igara, te je moguće napraviti brzo poređenje. A to je, kaže, jedna od ključnih stvari jer je za uspeh igre presudno da developeri budu fokusirani na potrebe korisnika:

Većina developera pravi igre kako oni misle da igre treba da izgledaju i kakva “game” mehanika treba da bude, a problem bude u tome što je retencija u igri izuzetno loša i šansa za uspeh mala. Bitno je da se slušaju korisnici da se zapiše njihova reakcija, a zatim i implementiraju stvari na osnovu broja zahteva tj. da se odredi prioritet sta treba dodati u igru.

Na samom kraju, svima koji žele da se upuste u priču razvoja i kreiranja igara, naš sagovornik daje konkretn savet – ne treba čekati da igra bude savršena. “Testirajte je nakon desetog dana razvoja, verujte u svoju ideju i radite na tome da što pre dosegnete minimal viable prototype za vaš proizvod”, zaključuje on i kaže da najveći izazov tek sledi, a to je naplata – o čemu ćemo se detaljnije baviti u narednom tekstu.

Ovo je prvi tekst u novom How To serijalu Netokracije u kojem kroz različite tekstove predstavljamo edukativne vodiče na različite teme.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Infobip Connect — unapredite svoj startap uz AI tehnologije!

Uz podršku kompanije Tenderly, Infobip u Beogradu organizuje meetup posvećen startapima koji žele da implementiraju veštačku inteligenciju u svoje poslovanje.

Karijere

Sanja Žugić preuzima vođenje studija Playstudios Europe

Zahvaljujući stručnim i sposobnim ljudima, 'game dev' industrija u Srbiji i dalje raste. Donosimo vam još jednu u nizu inspirativnih priča koja dokazuje ovu tvrdnju.

Novost

Domaća aplikacija ‘Vozzi’ za pomoć na putu zvanično prestaje sa radom

Servis 'Vozzi' za pomoć vozačima na putu o kojem je Netokracija ranije pisala, zvanično prestaje sa radom usled komplikacija sa poslovanjem na domaćem tržištu. Saopštenje ove kompanije, prenosimo u celosti.

Propustili ste

Tehnologija

Galaksija kup: Srednjoškolci iz Srbije prave hardvere koji menjaju živote ljudi!

Pametne naočare za ljude oštećenog sluha, makro programabilna tastatura i daljinski sistem za kontrolu prikupljanja reciklažnog otpada. Upoznajte inovativne projekte učenika koji su osvojili prva tri mesta na ovogodišnjem Galaksija kupu — takmičenju srednjoškolaca elektrotehničkih škola iz cele Srbije.

Intervju

Domaća kompanija Vega IT nastavlja globalno širenje otvaranjem kancelarije u Londonu

Tokom prošle godine postali smo svedoci značajnih turbulencija u IT industriji. Dok se mnoge globalne kompanije fokusiraju na optimizaciju troškova, zamrzavanje plata i masovna otpuštanja, Vega IT, kao domaći igrač, nastavlja sa širenjem na globalno tržište.

Startapi i poslovanje

LavitFlow je ‘alat za sve’ koji koristi 180 programera, product menadžera i web dizajnera

U pitanju je proizvod kompanije Lav IT Solutions koji ubrzava radne procese zaposlenih u savremenom poslovnom svetu. A kako? Pitali smo Miroslava Ostojića, osnivača pomenute kompanije.

Office Talks Podcast

Prodaja IT usluga : Saveti direktora prodaje Hooloova

Gost 185. epizode Office Talks podkasta bio je Đorđe Vukotić, prodajni direktor u kompaniji Hooloovoo koji nam je objasnio kako izgraditi uspešan sales tim u domenu IT industrije.

Kolumna

‘Fundraising’ za startape iz ljudske perspektive

Pre nego što započnemo ovaj razgovor, želeo bih da zamislite da smo na jednoj prijateljskoj kafi i sve što ćete čuti tj. pročitati je nešto što bih, lično, voleo da je meni neko ispričao (mnogo grešaka i pristupa) ranije.

Karijere

Social Impact Award program pomaže 10.000 mladih preduzetnika godišnje

Nevladina organizacija Razlivalište već devet godina uspešno sprovodi globalni Social Impact Award (SIA) program podrške društvenom preduzetništvu. Ukoliko imate između 15 i 30 godina i želite da uplovite u preduzetničke vode, sve o programu pročitajte u tekstu koji sledi!