Google ukida 3rd party kolačiće: Kako da se pripremite za to?

Kompanije, želite da preživite ukidanje ‘3rd party’ kolačića? Okrenite se sopstvenim kanalima

Google nas je mnogo puta iznenadio u poslednjih nekoliko godina, ali ne koliko sa poslednjom informacijom da će u narednih 12 do 24 meseci potpuno ukinuti '3rd part cookies' - što će promeniti scenu oglašavanja kakvu je znamo danas. Kako da se pripremimo za to?

Povodom ukidanja 3rd party kolačića napisano je mnogo članaka i sada je već svima potpuno jasno šta se to tačno dešava i da se potpuno menja ne samo landscape oglašavanja kao takvog, nego i ponašanja i funkcionisanja mnogih kompanija.

Generalni zaključak?

Kompanije više neće moći toliko da se uzdaju u 3rd party data, već će morati da crpe ROI iz sopstvenih kanala komunikacije koji će ovog puta morati da budu organizovani. Jednostavno, za 24 meseca silos pristup više neće funkcionisati. Kao jedno od potencijalnih rešenja sve više se nameće CDP (Customer Data Platform) gde zapravo ljudi iz industrije po prvi put kapiraju šta će biti najveća tema MarTech-a u 2020, a mnogi kažu i u 2021. godini.

Upravo o tome želim da pričam u ovom tekstu: koji bi to bili sledeći praktični koraci koje bi kompanije mogle da urade a da sačekaju spremne dan kada će stvarno oslanjanje na 3rd part cookies prestati da postoji.

Šta kompanije moraju da urade?

Kao jedan od prvih koraka, kompanije će konačno morati da se okrenu svojim kanalima i da ih integrišu kako bi mogle da se fokusiraju na 1st party data i da ih objedinjeno posmatraju.

Ako pogledate koliko su aktivne bile kompanije poput Salesforce, Adobe, Oracle, one su uglavnom upravo kupovale druge kompanije čiji je core biznis upravo integracija sistema i podataka. API tržište kao takvo pa samim tim i integracija različitih sistema su obavezne u godinama koje dolaze. Sve više ćete slušati termine kao što su Data lake.

U okviru drugog koraka prilagođavanja, kompanije će morati da postanu aktivnije kada su sopstveni kanali u pitanju, kako bi mogle da te iste podatke dobijaju u dovoljnoj količini i pravovremeno. Drugim rečima, veća pažnja će se obraćati sopstvenim digital touchpoint-ima, a nešto manje kanalima komunikacije koji nisu u kontroli kompanije (čitaj: društvene mreže). Još na WebSummit-u pre dve godine, kompanijama je ukazivano i koliko je bitno da razvijaju svoje kanale komunikacije, a da društvene mreže i druge kanale koriste kao jedan od kanala kojima se dodatno gradi saobraćaj na sopstvenim platformama.

Treći korak je da kompanije konačno mogu da nađu razlog zašto im treba Data čovek, koji će pored znanja Pythona i tzv. crunch-ovanja podataka konačno moći vrlo lako da radi audience segmentation kroz platforme kao što je CDP. Podatke dobijate svaki dan, u velikim količinama i često ne znate šta da radite sa njima, a pozicije kao Data analyist i ona koja pokriva Audience segmentation treba da vam pomognu da lakše organizujete podatke i ono što je najbitnije, da podaci budu ACTIONABLE.

CDP platforme integrisaće sve podatke o vašim korisnicima na jednom mestu

Ukoliko ste kompanija koja već dosta vodi računa o podacima i primeni istih, kao i o sopstvenim kanalima komunikacije, danas ste možda u ovakvoj situaciji i imate:

  • Dobro optimizovan sajt sa mogućnošću prodaje i kroz koji radite lead generation. Ujedno sajt koji ima retention deo, customer care podršku i live chat,
  • Mobilna aplikacija koja omogućava korisničku podršku, ekskluzivni sadržaj, možda loyalty kroz koji je prožet referral programom,
  • Retail, gde se kodovi iz online dela mogu koristiti i offline, i gde dolaskom u objekat čovek pred kasom zna sve o vama jer već na spomen vašeg imena i prezimena ima uvid u to šta vam je potencijalno interesantno.

CDP je tu zapravo da integriše sve podatke na jednom mestu. Drugim rečima, dobijete ono o čemu mnoge kompanije razmišljaju – 360 view korisnika koji obuhvata sve kanale koje vaša kompanija ima i gde je korisnik imao kontakt sa vama.

To bi dalje značilo da neko ko jako dobro poznaje audience segmente može vrlo lako da napravi određene ciljne grupe, pre svega na osnovu ponašanja korisnika:

  • Lista ljudi koji su posetili vaš sajt a nisu posetili e-commerce deo,
  • Lista ljudi koji su posetili vaš sajt, instalirali mobilnu aplikaciju i aktivni su, a nisu kupili,
  • Lista ljudi koji su posetili vaš sajt, posetili e-commerce i posetili specifičnu kategoriju proizvoda,
  • Lista ljudi koji su posetili vašu offline prodavnicu, instalirali aplikaciju, a nisu kupili itd.

Mogućnosti su neograničene i kompanije vrlo lako mogu da se prebacuju iz segmenta u segment i samim tim da analiziraju ponašanje potrošača i ROI, ali i da definišu strategiju ulaganja u one grupe ljudi gde je to najisplativije. I to nije sve.

Sve te liste obogaćene podacima možete usisati u neke od advertajzing platformi i ciljati upravo ljude sa tih lista, ali ne samo njih nego i slične njima. Zvuči kao da ste upravo od vaših first party data podataka zapravo napravili 3rd party.

CDP platforme uglavnom imaju integracije sa velikim brojem advertajzing platformi – Facebook, Google, itd. I, najbolji deo, CDP se oslanja i na vašu 1-na-1 komunikaciju i tako segmentirane liste će vam reći koji vaš kanal komunikacije najbolje radi u određenim segmentima. Pa tako:

  • Lista ljudi koji su posetili vaš sajt, a nisu posetili ecommerce deo, evidentno je putem CDP kompanija može videti da email komunikacije nije efikasna i da korisnici više vole telefon, tj direktan kontakt.
  • Lista ljudi koji su posetili vaš sajt, posetili ecommerce i posetili specifičnu kategoriju proizvoda – ovoj grup ljudi najviše odgovaraju mailovi.

Rezultati kompanija koje su usvojile ove principe pokazuju unapređenje conversion rate-ova i optimalnije korišćenje budžeta onog trenutka kada se fokus stavi na first party data tj. na sopstvene kanale a opet koriste prateću tehnologiju kao što je CDP. Kao jedan od partnera u Ellecta Digital, imao sam priliku da među prvima radimo na razvijanju CDP platforme za inostranog partnera.

Tada smo samo mogli da naslutimo koje sve mogućnosti i kakve sve vrste benefita ovakve platforme donose kompanijama, na kratkom i dužem roku – dok sada to znamo u praksi. Danas je tržište naprednije, zahtevi kompanija su sve veći kao i zahtevi potrošača, a platforme kao što su CDP su dodatno pogurane potezima velikih kompanija kao što je Google, i sada je više nego ikada jasno zašto treba da se oslonite na vaše kanale prodaje i podatke koji leže u njima.


Ostavi komentar

  1. Crni Sesir

    Crni Sesir

    2. 3. 2020. u 22:52 Odgovori

    Firefox, Privacy Possum, Privacy Badges i uBlock Origin. To je moj setup, kao i setup koji namestam svakome koga znam, kao i koji stalno propagiram. Ako neciji prihod zavisi od pracenja mog ponasanja, onda ima pogresan poslovni model.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

5 milijardi evra vredan ekonomski paket upravo je predstavljen

Vlada Srbije upravo je predstavila niz ekonomskih mera u cilju očuvanja privrede zbog pandemije korona virusa.

Tehnologija

Kako naručiti hranu putem Interneta – vodič za vaše roditelje, bake i deke

Naručivanje hrane putem Interneta nikada nije bilo lakše, ali se naši roditelji i stariji ukućani verovatno do sada nisu susreli sa tim procesom. Ne brinite, imamo rešenje.

Mobilno

Da li biste kupili telefon brenda za koji nikad ranije niste čuli?

Ako me pitate koji je telefon trenutno najbolji na tržištu, ne bih mogao da vam dam pravi odgovor. Zapravo, najbolji telefon je onaj koji najviše odgovara zahtevima pojedinačnog korisnika.

Kultura 2.0

Do kraja aprila đaci će programiranje učiti u virtuelnim učionicama

Inicijativa "Digitalna Srbija" i Fondacija Petlja do kraja aprila omogućiće prve funkcionalnosti virtuelne učionice za nastavnike i učenike na časovima informatike i računarstva, dok će tokom naredne školske godine postepeno biti uvođeni i drugi predmeti.

Internet marketing

$340 miliona pomoći u Google reklamama za mala i srednja preduzeća širom sveta

Kompanija Google (Alphabet) u zvaničnom blog postu najavila je niz mera koje će ovaj gigant preduzeti ne bi li doprineo borbi protiv korona virusa i ekonomskih posledica koje će pandemija ostaviti za sobom.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.