Google ukida 3rd party kolačiće: Kako da se pripremite za to?

Kompanije, želite da preživite ukidanje ‘3rd party’ kolačića? Okrenite se sopstvenim kanalima

Google nas je mnogo puta iznenadio u poslednjih nekoliko godina, ali ne koliko sa poslednjom informacijom da će u narednih 12 do 24 meseci potpuno ukinuti '3rd part cookies' - što će promeniti scenu oglašavanja kakvu je znamo danas. Kako da se pripremimo za to?

Povodom ukidanja 3rd party kolačića napisano je mnogo članaka i sada je već svima potpuno jasno šta se to tačno dešava i da se potpuno menja ne samo landscape oglašavanja kao takvog, nego i ponašanja i funkcionisanja mnogih kompanija.

Generalni zaključak?

Kompanije više neće moći toliko da se uzdaju u 3rd party data, već će morati da crpe ROI iz sopstvenih kanala komunikacije koji će ovog puta morati da budu organizovani. Jednostavno, za 24 meseca silos pristup više neće funkcionisati. Kao jedno od potencijalnih rešenja sve više se nameće CDP (Customer Data Platform) gde zapravo ljudi iz industrije po prvi put kapiraju šta će biti najveća tema MarTech-a u 2020, a mnogi kažu i u 2021. godini.

Upravo o tome želim da pričam u ovom tekstu: koji bi to bili sledeći praktični koraci koje bi kompanije mogle da urade a da sačekaju spremne dan kada će stvarno oslanjanje na 3rd part cookies prestati da postoji.

Šta kompanije moraju da urade?

Kao jedan od prvih koraka, kompanije će konačno morati da se okrenu svojim kanalima i da ih integrišu kako bi mogle da se fokusiraju na 1st party data i da ih objedinjeno posmatraju.

Ako pogledate koliko su aktivne bile kompanije poput Salesforce, Adobe, Oracle, one su uglavnom upravo kupovale druge kompanije čiji je core biznis upravo integracija sistema i podataka. API tržište kao takvo pa samim tim i integracija različitih sistema su obavezne u godinama koje dolaze. Sve više ćete slušati termine kao što su Data lake.

U okviru drugog koraka prilagođavanja, kompanije će morati da postanu aktivnije kada su sopstveni kanali u pitanju, kako bi mogle da te iste podatke dobijaju u dovoljnoj količini i pravovremeno. Drugim rečima, veća pažnja će se obraćati sopstvenim digital touchpoint-ima, a nešto manje kanalima komunikacije koji nisu u kontroli kompanije (čitaj: društvene mreže). Još na WebSummit-u pre dve godine, kompanijama je ukazivano i koliko je bitno da razvijaju svoje kanale komunikacije, a da društvene mreže i druge kanale koriste kao jedan od kanala kojima se dodatno gradi saobraćaj na sopstvenim platformama.

Treći korak je da kompanije konačno mogu da nađu razlog zašto im treba Data čovek, koji će pored znanja Pythona i tzv. crunch-ovanja podataka konačno moći vrlo lako da radi audience segmentation kroz platforme kao što je CDP. Podatke dobijate svaki dan, u velikim količinama i često ne znate šta da radite sa njima, a pozicije kao Data analyist i ona koja pokriva Audience segmentation treba da vam pomognu da lakše organizujete podatke i ono što je najbitnije, da podaci budu ACTIONABLE.

CDP platforme integrisaće sve podatke o vašim korisnicima na jednom mestu

Ukoliko ste kompanija koja već dosta vodi računa o podacima i primeni istih, kao i o sopstvenim kanalima komunikacije, danas ste možda u ovakvoj situaciji i imate:

  • Dobro optimizovan sajt sa mogućnošću prodaje i kroz koji radite lead generation. Ujedno sajt koji ima retention deo, customer care podršku i live chat,
  • Mobilna aplikacija koja omogućava korisničku podršku, ekskluzivni sadržaj, možda loyalty kroz koji je prožet referral programom,
  • Retail, gde se kodovi iz online dela mogu koristiti i offline, i gde dolaskom u objekat čovek pred kasom zna sve o vama jer već na spomen vašeg imena i prezimena ima uvid u to šta vam je potencijalno interesantno.

CDP je tu zapravo da integriše sve podatke na jednom mestu. Drugim rečima, dobijete ono o čemu mnoge kompanije razmišljaju – 360 view korisnika koji obuhvata sve kanale koje vaša kompanija ima i gde je korisnik imao kontakt sa vama.

To bi dalje značilo da neko ko jako dobro poznaje audience segmente može vrlo lako da napravi određene ciljne grupe, pre svega na osnovu ponašanja korisnika:

  • Lista ljudi koji su posetili vaš sajt a nisu posetili e-commerce deo,
  • Lista ljudi koji su posetili vaš sajt, instalirali mobilnu aplikaciju i aktivni su, a nisu kupili,
  • Lista ljudi koji su posetili vaš sajt, posetili e-commerce i posetili specifičnu kategoriju proizvoda,
  • Lista ljudi koji su posetili vašu offline prodavnicu, instalirali aplikaciju, a nisu kupili itd.

Mogućnosti su neograničene i kompanije vrlo lako mogu da se prebacuju iz segmenta u segment i samim tim da analiziraju ponašanje potrošača i ROI, ali i da definišu strategiju ulaganja u one grupe ljudi gde je to najisplativije. I to nije sve.

Sve te liste obogaćene podacima možete usisati u neke od advertajzing platformi i ciljati upravo ljude sa tih lista, ali ne samo njih nego i slične njima. Zvuči kao da ste upravo od vaših first party data podataka zapravo napravili 3rd party.

CDP platforme uglavnom imaju integracije sa velikim brojem advertajzing platformi – Facebook, Google, itd. I, najbolji deo, CDP se oslanja i na vašu 1-na-1 komunikaciju i tako segmentirane liste će vam reći koji vaš kanal komunikacije najbolje radi u određenim segmentima. Pa tako:

  • Lista ljudi koji su posetili vaš sajt, a nisu posetili ecommerce deo, evidentno je putem CDP kompanija može videti da email komunikacije nije efikasna i da korisnici više vole telefon, tj direktan kontakt.
  • Lista ljudi koji su posetili vaš sajt, posetili ecommerce i posetili specifičnu kategoriju proizvoda – ovoj grup ljudi najviše odgovaraju mailovi.

Rezultati kompanija koje su usvojile ove principe pokazuju unapređenje conversion rate-ova i optimalnije korišćenje budžeta onog trenutka kada se fokus stavi na first party data tj. na sopstvene kanale a opet koriste prateću tehnologiju kao što je CDP. Kao jedan od partnera u Ellecta Digital, imao sam priliku da među prvima radimo na razvijanju CDP platforme za inostranog partnera.

Tada smo samo mogli da naslutimo koje sve mogućnosti i kakve sve vrste benefita ovakve platforme donose kompanijama, na kratkom i dužem roku – dok sada to znamo u praksi. Danas je tržište naprednije, zahtevi kompanija su sve veći kao i zahtevi potrošača, a platforme kao što su CDP su dodatno pogurane potezima velikih kompanija kao što je Google, i sada je više nego ikada jasno zašto treba da se oslonite na vaše kanale prodaje i podatke koji leže u njima.


Ostavi komentar

  1. Crni Sesir

    Crni Sesir

    2. 3. 2020. u 22:52 Odgovori

    Firefox, Privacy Possum, Privacy Badges i uBlock Origin. To je moj setup, kao i setup koji namestam svakome koga znam, kao i koji stalno propagiram. Ako neciji prihod zavisi od pracenja mog ponasanja, onda ima pogresan poslovni model.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Startapi i poslovanje

Uhapšena dvojica državljana Hrvatske u slučaju ‘privredni registar’ – bespravno prisvojili €50.000

Uhapšenima za ovu prevaru određen je pritvor od 48 sati, dok se za trećim licem i dalje traga.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Kultura 2.0

Zbog globalne pandemije zavoleli smo kuvanje, a Klopica.rs olakšava nam sam proces dostavljanjem svežih namirnica

Klopica.rs predstavlja servis za dostavu svežih, domaćih namirnica za pripremu 'restoranskih' recepata. U nastavku teksta otkrivamo kako ovaj servis zapravo funkcioniše i kome je namenjen.

Kultura 2.0

Zašto ništa nije originalno – i zašto je to sasvim ok?

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.