Prilagođavanjem pravilima Evropske unije, kompanija Google uvodi telo za zaštitu potrošača, transparentniju prodaju i plaćanje različitim valutama.
Prema saopštenju Evropske komisije, kompanija Google obavezala se da će izmeniti nekoliko svojih proizvoda i usluga kako bi korisnicima pružila jasnije i preciznije informacije zarad usklađivanja s pravilima Evropske unije. Da bi Google svoje poslovanje uskladio s EU propisima o zaštiti potrošača, doneta je odluka da se unesu promene u proizvodima Google prodavnica (Google Store i Google Play Store), Google hoteli (Google Hotels) i Google letovi (Google Flights).
Veća transparentnost i dostupnost korisnicima iz različitih zemalja
Kako prenosi portal Al Jazeera, kompanija se obavezala da će ograničiti svoju nadležnost u donošenju jednostranih promena narudžbina kada su u pitanju cene ili otkazivanja, kao i da će napraviti posebnu imejl adresu preko koje će korisnici moći da se obrate telu za zaštitu potrošača kako bi prijavili nezakonitosti i zatražili njihovo uklanjanje. Kada je reč o rezervaciji smeštaja ili letova, Google će ubuduće korisnicima jasno stavljati do znanja da li sklapaju ugovor s kompanijom, ili je ona samo posrednik.
Prema daljim navodima gorepomenutog portala, kompanija će morati jasno da naznači referentnu cenu kada je u pitanju reklamiranje popusta, te da naglasi da recenzije korisnika nisu proverene. Ista transparentnost odnosiće se i kada je u pitanju rezervacija smeštaja, pa će potrošači od sada imati uvid u cene i dostupnost.
Što se tiče Google prodavnice, kompanija će pružati jasne predugovorne informacije o troškovima, pravu na odustajanje, mogućnostima popravke i zamene, a dostupni će biti i podaci o kompaniji, kao i direktan kontakt sa njenim predstavnikom.
Najzad, kompanija će izdati detaljno objašnjenje korisnicima kako da pristupe verzijama Google prodavnice u različitim zemljama, obavestiti autore aplikacija o njihovim obavezama da svoje aplikacije učine dostupnim na prostoru EU-a, a potrošačima omogućiti da koriste sredstva plaćanja iz bilo koje zemlje članice.
Google se pridružio talasu masovnih otpuštanja
Podsećanja radi, Alphabet — krovna kompanija pod kojom se nalazi Google — otpustila je 20. januara 6% svojih zaposlenih, čime je 12.000 ljudi ostavila bez posla. U otvorenom pismu kompanije, između se navodi da su se zapošljavanja desila u ekonomski značajno stabilnijim vremenima od ovih s kojima se sada susrećemo na globalnom nivou.
Jednostavno rečeno, kao i drugi tehnološki giganti, Google je masovno zapošljavao za vreme pandemijskog digitalnog boom-a, a sada mora da promeni kurs zbog smanjenja potražnje uslovljenog ekonomskom krizom i recesijom.
Ovim potezom, Alphabet je četvrti tehnološki gigant koji je u poslednjih nekoliko meseci najavio masovna otpuštanja. Još u novembru Meta se, takođe otvorenim pismom, oprostila od 11.000 zaposlenih (13%).
Usledila su otpuštanja u Amazonu, kada je bez posla ostalo oko 18.000 ljudi (1.2%), a ranije ovog meseca i kompanija Microsoft je “lakša” za 10.000 ljudi (5%). Za sada, samo Apple odoleva ovom “trendu”, a veruje se da je razlog tome činjenica da je ova kompanija poslednji put masovno otpuštala 1997. zbog krize na berzi, a poučena tim primerom više nije imala ni velike nalete zapošljavanja.
Svakako, ovo je tema koja će biti aktuelna u narednim mesecima, a mi ćemo za vas pratiti sve novosti i redovno vas izveštavati na Netokraciji.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!