Google odgovorio na Facebookov 'Instant Articles'

Google odgovorio na Facebookov ‘Instant Articles’

Još prošle jeseni, kompanija sa sedištem u Kaliforniji najavila je AMP (Accelerated Mobile Pages) — 'open source' projekat čiji je zadatak da promenom prikazivanja sadržaja ubrza učitavanje web stranica na mobilnim uređajima. Sada, Google polako kreće u širenje svog projekta koji je već aktuelan na mnogobrojnim Android i iOS uređajima.

AMP-Google-

Pomenuti projekat koji prati slične napore uložene od strane kompanija Facebook i Apple, trebalo bi znatno da ubrza učitavanje sadržaja na webu (i do četiri puta brže), dok bi sa druge strane potrošnja podataka bila smanjena za čak 10 puta u odnosu na tradicionalne web stranice. Tako je nakon četvoromesečnog perioda testiranja, uključujući saradnju sa pojedinim medijima u SAD-u, AMP već počeo da se pojavljuje u okviru rezultata pretrage na Googleu.

Ukoliko korisnik započne sa pretragom određenog tekstualnog sadržaja, uvideće da se AMP rezultati nalaze tačno ispod “Top stories” sekcije na stranici rezultata pretrage koji se lako može prepoznati zahvaljujući zelenoj ikonici u obliku munje. Kako piše The Verge, jednim dodirom na ekran, članak se učitava gotovo istovremeno, a kako bi pregled  sadržaja ostalih izdavača bio što jednostavniji – potrebno je samo pomeriti prst sa desne na levu stranu, nakon čega se prozori menjaju poput slajdova.

Naime, funkcija je dostupna ukoliko korisnik poseti google.com adresu koristeći pretraživač na mobilnom telefonu, dok se sa druge strane očekuje da AMP u skorije vreme postane sastavni deo rezultata pretrage na Google aplikaciji za iOS i Android operativne sisteme. Povodom ove vesti, oglasio se i Dejvid Besbris, potpredsednik odeljenja za inženjering pri Googleu, koji je tom prilikom istakao:

Naš cilj jeste da proces učitavanja sadržaja učinimo što bržim, što bi pored korisnika, znatno koristilo i velikom broju izdavača.

Uspeva li Google u svojoj nameri?

Nema sumnje da će ovaj potez sa druge stane biti i od velike pomoći pomenutoj kompaniji koja najveći deo svog profita stvara zahvaljujući web oglašavanju, ali se ipak suočava sa velikim pretnjama koje se ogledaju u sve većoj migraciji sadržaja na Facebook. Za Google, AMP je svakako rezultat proistekao iz napora kompanije da se očuvaju neki od najbitnijih elemenata današnjeg weba kao što su otvorenost, rast i profitabilnost.

Takođe, Besbris dodaje i da uloženi trudi do sada daje lepe rezultate, te da su stotine oglašivača već upoznate sa AMP-om, te su spremni na njegovo korišćenje. Izazov kompanije jeste da se što više približi, pa čak i pretekne konkurenciju, iz tih razloga Google je zahvaljujući svom novom projektu obezbedio izadavčima pojedine funkcije koje nisu dostupne čak ni na Instant Articles-u iz Facebook-a – kao što je između ostalog bolja i detaljnija kontrola nad dizajnom njihovih stranica.

Ipak, kao što uvek biva kod novih proizvoda tehnoloških kompanija, bilo da je reč o softveru ili hardveru, moramo biti strpljivi, sačekati neko vreme i sami se uverimo u kvalitet novog servisa – za čije će “pravo testiranje” biti zaduženi izdavači i korisnici koji provode vreme na Internetu čitajući različite članke.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Sirenin krug poverenja: Zašto founderi toliko često biraju nepotizam?

Nepotizam je neiskren način da se ljudima veruje. Pogotovo u poslu.

Tehnologija

Ekskluzivno: Posetili smo Državni data centar u Kragujevcu od 14.000m² – jedan od najmodernijih u ovom delu Evrope

Redakcija Netokracije prošle nedelje imala je priliku da prva među medijima u Srbiji poseti nedavno izgrađeni data centar u Kragujevcu. Tom prilikom razgovarali smo i sa Mihailom Jovanovićem, direktorom kancelarije za IT i eUpravu, koji nam je otkrio više detalja o ovoj zgradi i njenoj važnosti u procesu digitalizacije države.

Propustili ste

Tehnologija

Kako je softver otvorenog koda uticao da rover NASA-e uspešno sleti na Mars?

Prešavši put od preko 200 miliona kilometara još jedan rover sa Zemlje je, nakon sedam meseci, uspešno sleteo na Mars. Pored mnogih inženjerskih dostignuća na ovom polju, vrlo važnu ulogu za ovaj veliku uspeh, odigrao je, ni manje ni više - softver otvorenog koda.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Principal Software Engineer?

Nikola Puzović, Principal Software Engineer u kompaniji LearnUpon, deli svoja razmišljanja o IT industriji u Srbiji.

Karijere

Vuk Stefanović je junior UI inženjer i otkriva nam kako iz njegovog ugla izgleda srpski IT

Predstavljamo vam 'Razgovore sa juniorima' - specijal u kome nam inženjeri koji ulaze u IT otkrivaju kako oni vide ovu industriju.

Office Talks Podcast

Zašto Srbija nema više uspešnih startapa?

10 uspešnih startapa su slučajnost - 100 su proizvod sistemskog rada.

Kultura 2.0

Data Science može se primeniti i u medijskom poslu – a takvo novinarstvo polako se razvija i u Srbiji

Tatjana Kecojević i Tijana Blagojev, Data naučnice, otkrivaju nam šta je to 'Data Journalism'.

Startapi i poslovanje

Telekom Srbija pokreće VC fond – 25 miliona evra za ‘early stage’ startape u narednih 5 godina

Telekom Srbija osnovala je VC fond koji će godišnje ulagati do 5 miliona evra u domaće startape. Početne ideje finansiraće se iznosima od 50.000 do 100.000 evra.