
Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra – strani dostavljači rade u skladu sa zakonom
Direktor kompanije Glovo Srbija u razgovoru sa medijima približio je poslovanje ove kompanije u periodu nakon akvizicije servisa Donesi.
U proteklih mesec dana završena je akvizicija servisa za dostavu hrana i namirnica Donesi od strane španske kompanije Glovo. Akvizicija je prvobitno najavljena u maju 2021. godine kada smo saznali da popularni servis za dostavu preuzima nekoliko kompanija u vlasništvu Delivery Hero grupe (kompanije koja je prethodno bila vlasnik Donesi-ja) na području Centralne i Istočne Evrope.
U sklopu tog dogovora Glovo je najavio da preuzima brend Donesi u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, brend Foodpanda u Rumuniji i Bugarskoj, kao i brend Pauza u Hrvatskoj. Ukupna vrednost akvizicija iznosi 170 miliona evra.
Iako na ulicama prestonice više ne viđamo dostavljače u crvenim jaknama, ono što smo proteklih nedelja videli jeste izuzetno agresivna kampanja na društvenim mrežama, a sve u cilju prenošenja poruke da je Donesi sada Glovo.
Pored toga, videli smo i veliki broj korisnika koji ističu da su njihovu porudžbinu dostavila lica koja ne barataju srpskim jezikom i koji su po svemu sudeći stranci. Odgovore na ova pitanja potražili smo u razgovoru sa Branimirom Đurovićem, direktorom kompanije Glovo za Srbiju.
Emocije po strani, spajanje posla pokazao se kao dobar potez iz ugla biznisa
Odmah na početku zanimalo nas je zašto je akvizicijom ugašen brend Donesi i da li je postojala mogućnost da se brend kao takav zadrži? Viktor Rakariu, generalni menadžer kompanije Glovo za region jugoistočne Evrope, ističe za Netokraciju da je Glovo, za razliku od kompanije Donesi koja je prethodno bila u vlasništvu Delivery Hero, organizacija koja nema iskustva sa vođenjem multi-brend kompanija, te da je iz tog ugla logičan potez bila akvizicija poslovanja, korisnika i restorana sa kojima je ovaj domaći brend u prethodnom periodu sarađivao.
U razgovoru sa novinarima, Đurović je na to dodao:
Bilo je više od 1.100 članica platforme Donesi sa kojima Glovo nije sarađivao, tako da je trebalo vreme da ih integrišemo, kako bismo ponudili najbolje našim korisnicima. Do sada smo uspešno završili 90% tog posla. Drugi zadatak je bio da preuzmemo dostavljače, i korisnike, kao i narudžbine.
Za manje od dve nedelje uspeli smo da pređemo te prepreke, a najbolji dokaz tome je što smo prošle nedelje uspeli da isporučimo više od 85% narudžbina za manje od 35 minuta, a za svega dva odsto je trebalo više od 60 minuta.
Branimir je sa medijima podelio podatke da Glovo Srbija trenutno sarađuje sa 3.500 restorana i partnera u čak 26 gradova. On je istakao kako je rast poslovanja značajno veći nakon akvizicije – veći od onog koji su i Donesi i Glovo imali kada su radili odvojeno. S druge strane, manjak radne snage i dalje predstavlja izazov sa kojim se kompanija suočava.
Naglasivši da Glovo ne zapošljava dostavljače, već spaja kurire i korisnike kojima je potrebna usluga dostave, Đurović ukazuje na to da je Glovo zapravo digitalna platforma koja vodi posao restoranima i maloprodajama i ima ugovorima regulisano poslovanje sa kurirskim kompanijama koje same regulišu status sa dostavljačima.
Stranci koji rade za Glovo rade u skladu sa zakonom – plata za dostavljače od 500 do 600 evra
Razgovarajući sa medijima, Branimir se dotakao i teme upošljavanja stranih državljanja što, kako kaže, nije problem ukoliko se radi po zakonu i ti radnici imaju osnovno znanje srpskog jezika tj. dovoljno razumevanje jezika za transakcije sa novcem, na čemu prema njegovim rečima Glovo uvek insistira.
Isto tako, bilo je reči i o visini primanja koje dostavljači mogu da zarade na mesečnom nivou:
Postoje glasine da dostavljači mogu da zarade 200.000 dinara mesečno, što nije realno, jer plaća se po narudžbini i ako dostavljač radi osam sati dnevno, pet dana u nedelji, može da zaradi od 500 do 600 evra. Platforma je podešena tako da nijedan kurir ne može da radi više od 10 sati dnevno.
Za kraj, Viktor Rakariu je zaključio kako je manjak radne snage veliki problem ne samo u Srbiji, već i u ostalim zemljama u kojima ova kompanija radi:
Jedan od najvećih razloga je migracija, ljudi odlaze u inostranstvo, u Zapadnu Evropu da rade slične poslove za veću platu, ali to nije problem samo za Glovo, već za mnoge druge.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!