
Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra – strani dostavljači rade u skladu sa zakonom
Direktor kompanije Glovo Srbija u razgovoru sa medijima približio je poslovanje ove kompanije u periodu nakon akvizicije servisa Donesi.
U proteklih mesec dana završena je akvizicija servisa za dostavu hrana i namirnica Donesi od strane španske kompanije Glovo. Akvizicija je prvobitno najavljena u maju 2021. godine kada smo saznali da popularni servis za dostavu preuzima nekoliko kompanija u vlasništvu Delivery Hero grupe (kompanije koja je prethodno bila vlasnik Donesi-ja) na području Centralne i Istočne Evrope.
U sklopu tog dogovora Glovo je najavio da preuzima brend Donesi u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, brend Foodpanda u Rumuniji i Bugarskoj, kao i brend Pauza u Hrvatskoj. Ukupna vrednost akvizicija iznosi 170 miliona evra.
Iako na ulicama prestonice više ne viđamo dostavljače u crvenim jaknama, ono što smo proteklih nedelja videli jeste izuzetno agresivna kampanja na društvenim mrežama, a sve u cilju prenošenja poruke da je Donesi sada Glovo.
Pored toga, videli smo i veliki broj korisnika koji ističu da su njihovu porudžbinu dostavila lica koja ne barataju srpskim jezikom i koji su po svemu sudeći stranci. Odgovore na ova pitanja potražili smo u razgovoru sa Branimirom Đurovićem, direktorom kompanije Glovo za Srbiju.
Emocije po strani, spajanje posla pokazao se kao dobar potez iz ugla biznisa
Odmah na početku zanimalo nas je zašto je akvizicijom ugašen brend Donesi i da li je postojala mogućnost da se brend kao takav zadrži? Viktor Rakariu, generalni menadžer kompanije Glovo za region jugoistočne Evrope, ističe za Netokraciju da je Glovo, za razliku od kompanije Donesi koja je prethodno bila u vlasništvu Delivery Hero, organizacija koja nema iskustva sa vođenjem multi-brend kompanija, te da je iz tog ugla logičan potez bila akvizicija poslovanja, korisnika i restorana sa kojima je ovaj domaći brend u prethodnom periodu sarađivao.
U razgovoru sa novinarima, Đurović je na to dodao:
Bilo je više od 1.100 članica platforme Donesi sa kojima Glovo nije sarađivao, tako da je trebalo vreme da ih integrišemo, kako bismo ponudili najbolje našim korisnicima. Do sada smo uspešno završili 90% tog posla. Drugi zadatak je bio da preuzmemo dostavljače, i korisnike, kao i narudžbine.
Za manje od dve nedelje uspeli smo da pređemo te prepreke, a najbolji dokaz tome je što smo prošle nedelje uspeli da isporučimo više od 85% narudžbina za manje od 35 minuta, a za svega dva odsto je trebalo više od 60 minuta.
Branimir je sa medijima podelio podatke da Glovo Srbija trenutno sarađuje sa 3.500 restorana i partnera u čak 26 gradova. On je istakao kako je rast poslovanja značajno veći nakon akvizicije – veći od onog koji su i Donesi i Glovo imali kada su radili odvojeno. S druge strane, manjak radne snage i dalje predstavlja izazov sa kojim se kompanija suočava.
Naglasivši da Glovo ne zapošljava dostavljače, već spaja kurire i korisnike kojima je potrebna usluga dostave, Đurović ukazuje na to da je Glovo zapravo digitalna platforma koja vodi posao restoranima i maloprodajama i ima ugovorima regulisano poslovanje sa kurirskim kompanijama koje same regulišu status sa dostavljačima.
Stranci koji rade za Glovo rade u skladu sa zakonom – plata za dostavljače od 500 do 600 evra
Razgovarajući sa medijima, Branimir se dotakao i teme upošljavanja stranih državljanja što, kako kaže, nije problem ukoliko se radi po zakonu i ti radnici imaju osnovno znanje srpskog jezika tj. dovoljno razumevanje jezika za transakcije sa novcem, na čemu prema njegovim rečima Glovo uvek insistira.
Isto tako, bilo je reči i o visini primanja koje dostavljači mogu da zarade na mesečnom nivou:
Postoje glasine da dostavljači mogu da zarade 200.000 dinara mesečno, što nije realno, jer plaća se po narudžbini i ako dostavljač radi osam sati dnevno, pet dana u nedelji, može da zaradi od 500 do 600 evra. Platforma je podešena tako da nijedan kurir ne može da radi više od 10 sati dnevno.
Za kraj, Viktor Rakariu je zaključio kako je manjak radne snage veliki problem ne samo u Srbiji, već i u ostalim zemljama u kojima ova kompanija radi:
Jedan od najvećih razloga je migracija, ljudi odlaze u inostranstvo, u Zapadnu Evropu da rade slične poslove za veću platu, ali to nije problem samo za Glovo, već za mnoge druge.
Ostavi komentar
Montblanc
25. 10. 2021. u 13:57
PR tekst sa elementima politikanstva.
Marko Mudrinić
25. 10. 2021. u 13:58
Bojim se da grešiš.
Toni
27. 10. 2021. u 09:04
Loše odrađena tranzicija na novi brend, mislim da nije bilo zadovoljnog potrošača (emocije po strani). Ne znam zašto piše spajanje, ništa nije spojeno jer Donesi ne postoji više. Glovo je kasnio sa prebacivanjem restorana sa Donesi, komunikacija prema korisnicima je bila loša i neprilagođena, a na aplikaciji nisu ispravljeni bagovi s adresama. Na Glovu hrana nije imala(za mnoge i dalje nema) slike, cene preko aplikacije su više nego da zoveš direktno (i n go što su bile na Donesi) + dodatno se plaća dostava koja je i skuplja. Uticaj na korisnike i priprema prebacivanja je odrađena veoma površno i neprofesionalno. Razočaravajuće.
I ovaj intervju je čudan, piše da je razgovor sa godinom Đurovićem, a pola odgovora daje gdin Rakariu. Zato i zvuči kao neki PR.
Nikad Vise
25. 10. 2021. u 14:26
Jednom narucila sa Glovo. Dostavljac nije imao ni osnovno znanje engleskog jezika, ni osnovne kulture. Obrisala aplikaciju.
RED
26. 10. 2021. u 09:28
Da, oni su samo aplikacija, a par hiljada biciklista kurira radi na crno u celoj Srbiji preko Glova.
Utaja poreza i doprinosa na milionskom nivou.
Marko Perovic
26. 10. 2021. u 10:23
Stvarno, kakav je ovo PR tekst???
Marko Mudrinić
26. 10. 2021. u 10:54
Ovo nije PR tekst, žao mi je što te moram razočarati.
Dostavljač
26. 10. 2021. u 15:59
Imaju problem sa dostavljacima jer ih ne plaćaju dovoljno i sa korisnicima posle isto ..
Zašto donesi nije imao problema sa radnicima?
Pa oni su plaćali korektno.
Marko Đurić
26. 10. 2021. u 16:40
Kako oni ovo zovu? Native advertising, je l’ tako? Koliko košta tekst ovog tipa?
Marko Mudrinić
26. 10. 2021. u 17:20
Ovo nije native, moram opet da te razočaram.
Na našem sajtu itekako možeš pronaći primere native tekstova, ali ovo to nije.
Ovo je bio brifing sa direktorom Glovo za tržište Srbije koji je odgovarao na pitanja novinara.
Glovo nikada nije bio klijent Netokracije u Srbiji.
Srdačno,
MM
Dragan
1. 11. 2021. u 18:38
Slabi bonusi za dostavljace koji rade automobilom.
Placa se od mesta preuzimanja robe do korisnika, a nista ili tek nesto od mesta gde si prihvatio porudzbinu do prodavnice. Ne vidim kako se isplati raditi svojim automobilom, sipati gorivo za svoj novac i amortizacija vozila nije uracunata.
Probao i video sta je. Hvala lepo.