Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra - strani dostavljači rade u skladu sa zakonom

Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra – strani dostavljači rade u skladu sa zakonom

Direktor kompanije Glovo Srbija u razgovoru sa medijima približio je poslovanje ove kompanije u periodu nakon akvizicije servisa Donesi.

U proteklih mesec dana završena je akvizicija servisa za dostavu hrana i namirnica Donesi od strane španske kompanije Glovo. Akvizicija je prvobitno najavljena u maju 2021. godine kada smo saznali da popularni servis za dostavu preuzima nekoliko kompanija u vlasništvu Delivery Hero grupe (kompanije koja je prethodno bila vlasnik Donesi-ja) na području Centralne i Istočne Evrope.

U sklopu tog dogovora Glovo je najavio da preuzima brend Donesi u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, brend Foodpanda u Rumuniji i Bugarskoj, kao i brend Pauza u Hrvatskoj. Ukupna vrednost akvizicija iznosi 170 miliona evra.

Iako na ulicama prestonice više ne viđamo dostavljače u crvenim jaknama, ono što smo proteklih nedelja videli jeste izuzetno agresivna kampanja na društvenim mrežama, a sve u cilju prenošenja poruke da je Donesi sada Glovo.

Pored toga, videli smo i veliki broj korisnika koji ističu da su njihovu porudžbinu dostavila lica koja ne barataju srpskim jezikom i koji su po svemu sudeći stranci. Odgovore na ova pitanja potražili smo u razgovoru sa Branimirom Đurovićem, direktorom kompanije Glovo za Srbiju.

Emocije po strani, spajanje posla pokazao se kao dobar potez iz ugla biznisa

Odmah na početku zanimalo nas je zašto je akvizicijom ugašen brend Donesi i da li je postojala mogućnost da se brend kao takav zadrži? Viktor Rakariu, generalni menadžer kompanije Glovo za region jugoistočne Evrope, ističe za Netokraciju da je Glovo, za razliku od kompanije Donesi koja je prethodno bila u vlasništvu Delivery Hero, organizacija koja nema iskustva sa vođenjem multi-brend kompanija, te da je iz tog ugla logičan potez bila akvizicija poslovanja, korisnika i restorana sa kojima je ovaj domaći brend u prethodnom periodu sarađivao.

U razgovoru sa novinarima, Đurović je na to dodao:

Bilo je više od 1.100 članica platforme Donesi sa kojima Glovo nije sarađivao, tako da je trebalo vreme da ih integrišemo, kako bismo ponudili najbolje našim korisnicima. Do sada smo uspešno završili 90% tog posla. Drugi zadatak je bio da preuzmemo dostavljače, i korisnike, kao i narudžbine.

Za manje od dve nedelje uspeli smo da pređemo te prepreke, a najbolji dokaz tome je što smo prošle nedelje uspeli da isporučimo više od 85% narudžbina za manje od 35 minuta, a za svega dva odsto je trebalo više od 60 minuta.

Branimir je sa medijima podelio podatke da Glovo Srbija trenutno sarađuje sa 3.500 restorana i partnera u čak 26 gradova. On je istakao kako je rast poslovanja značajno veći nakon akvizicije – veći od onog koji su i Donesi i Glovo imali kada su radili odvojeno. S druge strane, manjak radne snage i dalje predstavlja izazov sa kojim se kompanija suočava.

Naglasivši da Glovo ne zapošljava dostavljače, već spaja kurire i korisnike kojima je potrebna usluga dostave, Đurović ukazuje na to da je Glovo zapravo digitalna platforma koja vodi posao restoranima i maloprodajama i ima ugovorima regulisano poslovanje sa kurirskim kompanijama koje same regulišu status sa dostavljačima.

Stranci koji rade za Glovo rade u skladu sa zakonom – plata za dostavljače od 500 do 600 evra

Razgovarajući sa medijima, Branimir se dotakao i teme upošljavanja stranih državljanja što, kako kaže, nije problem ukoliko se radi po zakonu i ti radnici imaju osnovno znanje srpskog jezika tj. dovoljno razumevanje jezika za transakcije sa novcem, na čemu prema njegovim rečima Glovo uvek insistira.

Isto tako, bilo je reči i o visini primanja koje dostavljači mogu da zarade na mesečnom nivou:

Postoje glasine da dostavljači mogu da zarade 200.000 dinara mesečno, što nije realno, jer plaća se po narudžbini i ako dostavljač radi osam sati dnevno, pet dana u nedelji, može da zaradi od 500 do 600 evra. Platforma je podešena tako da nijedan kurir ne može da radi više od 10 sati dnevno.

Za kraj, Viktor Rakariu je zaključio kako je manjak radne snage veliki problem ne samo u Srbiji, već i u ostalim zemljama u kojima ova kompanija radi:

Jedan od najvećih razloga je migracija, ljudi odlaze u inostranstvo, u Zapadnu Evropu da rade slične poslove za veću platu, ali to nije problem samo za Glovo, već za mnoge druge.


Ostavi komentar

      • Toni

        Toni

        27. 10. 2021. u 09:04 Odgovori

        Loše odrađena tranzicija na novi brend, mislim da nije bilo zadovoljnog potrošača (emocije po strani). Ne znam zašto piše spajanje, ništa nije spojeno jer Donesi ne postoji više. Glovo je kasnio sa prebacivanjem restorana sa Donesi, komunikacija prema korisnicima je bila loša i neprilagođena, a na aplikaciji nisu ispravljeni bagovi s adresama. Na Glovu hrana nije imala(za mnoge i dalje nema) slike, cene preko aplikacije su više nego da zoveš direktno (i n go što su bile na Donesi) + dodatno se plaća dostava koja je i skuplja. Uticaj na korisnike i priprema prebacivanja je odrađena veoma površno i neprofesionalno. Razočaravajuće.

        I ovaj intervju je čudan, piše da je razgovor sa godinom Đurovićem, a pola odgovora daje gdin Rakariu. Zato i zvuči kao neki PR.

  1. RED

    RED

    26. 10. 2021. u 09:28 Odgovori

    Da, oni su samo aplikacija, a par hiljada biciklista kurira radi na crno u celoj Srbiji preko Glova.

    Utaja poreza i doprinosa na milionskom nivou.

  2. Dostavljač

    Dostavljač

    26. 10. 2021. u 15:59 Odgovori

    Imaju problem sa dostavljacima jer ih ne plaćaju dovoljno i sa korisnicima posle isto ..
    Zašto donesi nije imao problema sa radnicima?
    Pa oni su plaćali korektno.

    • Marko Mudrinić

      Marko Mudrinić

      26. 10. 2021. u 17:20 Odgovori

      Ovo nije native, moram opet da te razočaram.

      Na našem sajtu itekako možeš pronaći primere native tekstova, ali ovo to nije.

      Ovo je bio brifing sa direktorom Glovo za tržište Srbije koji je odgovarao na pitanja novinara.

      Glovo nikada nije bio klijent Netokracije u Srbiji.

      Srdačno,
      MM

  3. Dragan

    Dragan

    1. 11. 2021. u 18:38 Odgovori

    Slabi bonusi za dostavljace koji rade automobilom.

    Placa se od mesta preuzimanja robe do korisnika, a nista ili tek nesto od mesta gde si prihvatio porudzbinu do prodavnice. Ne vidim kako se isplati raditi svojim automobilom, sipati gorivo za svoj novac i amortizacija vozila nije uracunata.

    Probao i video sta je. Hvala lepo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.