Tim iz Srbije radi marketing za londonski startap Glorify - ovo je njihova priča

Za londonski Glorify marketing radi tim iz Srbije, a Product Hunt ponovo je uvrstio njihov alat među najbolje

U tehnološkoj industriji razvoj proizvoda 'na daljinu' je standardna stvar, ali koliko puta ste čuli da marketing za jedan proizvod radi tim koji sedi na drugom kraju Evrope? Takav je slučaj sa startapom Glorify iz Londona, čiji marketing tim čine trojica momaka iz Beograda. Ovo je njihova priča.

Lazar Pavlović, naš sagovornik, londonskom Glorify-ju se pridružio u oktobru 2019. godine, nakon što ga je njegov sadašnji kolega Matija Golubović preporučio da predvodi društvene mreže. U tom trenutku obojica su imali fulltime poslove u startapima za koje su tada radili, pa su se Glorify timu pridružili kao konsultanti.

Dva meseca kasnije, njih dvojica su za ovaj alat za grafički dizajn uspeli da ostvare rast od 200%, što je ujedno dovelo do širenja same kompanije i srpskog dela tima, a uspeli su i da navedu COO-a Canve da komentariše Glorify – što je poprilično veliki uspeh.

Danas Glorify ima preko 15.500 korisnika, tim od preko 30 ljudi iz osam zemalja (uključujući i tim iz Srbije), a Lazar je zadužen za rast, kao i pozicioniranje i lansiranje svih proizvoda unutar Glorify-a. Sa druge strane, Matija je na sebe preuzeo celokupan sadržaj i, kako naš sagovornik dodaje, budući da su obojica tu od skoro samog početka Glorify-a, deo su executive tima.

Pored njih, srpski deo tima čini i Predrag Novaković, koji je zadužen za frontend Glorify-a, a Lazar nam u nastavku otkriva kako zapravo izgleda raditi marketing za proizvod koji se razvija u Londonu, koje to izazove sa sobom nosi i kako izgleda kada se iz Srbije nadmećeš sa kompanijama kao što su Canva i Crello.

Najveća vrednost koju možete pružiti svojim korisnicima je – zajednica

Priča o ovom proizvodu, objašnjava nam Lazar na početku razgovora, počinje 2011. godine u Londonu, kada Omar Farook, osnivač i CEO Glorify-a, pokreće dizajn agenciju fokusiranu na e-commerce, sa ciljem da sa inovativnom kreativom skaliraju biznis i povećaju prihode.

„Omar i tim za četiri godine stigli su do momenta kada su morali da odbijaju klijente zbog prevelikog obima posla, a zbog velike potražnje odlučili su da sve strategije i svoje znanje pretoče u softver koji će biti dostupan i preduzetnicima koji nisu mogli da priušte usluge tog nivoa“, objašnjava Lazar i dodaje:

Sredinom 2015. godine su krenuli sa razvojem Glorify-a, ultimativnog alata za grafički dizajn, sa ciljem da kreiraju visoko-konvertujuće slike za svoju online prodavnicu kroz par klikova.

Posle četiri godine razvoja, Glorify je zvanično lansiran 27. avgusta 2019. godine, kada je postao drugi proizvod dana na Product Hunt-u, a početkom 2020. godine je nominovan i za najbolji proizvod godine u dizajn kategoriji, takođe od strane Product Hunt-a.

Dakle, kako Lazar pojašnjava, Glorify je alat za grafički dizajn koji omogućava korisnicima da za tri minuta dizajniraju grafiku za svoj biznis. Sa svojim feature-ima, pogotovo Background Remover-om, dodaje on, prodrmali su SaaS Design industriju, a par meseca od lansiranja Canva je uvela opciju uklanjanja pozadine na Pro Planu, a Crello i Artboard Studio su takođe uveli ovaj feature.

Međutim, Lazar ističe da je glavna vrednost koju nude svojim korisnicima zajednica, u čijem kreiranju aktivno učestvuje tim iz Srbije:

Glorify ne vidimo kao još jedan alat za grafički dizajn. Naša misija je da Glorify edukuje e-commerce entuzijaste i vlasnike digitalnih biznisa o celokupnom poslovanju, upravljanju i skaliranju biznisa, i na taj način da postanemo njihov partner u rastu.

Redovno plasiramo edukativni sadržaj koji pomaže korisnicima da kreiraju kreative koje konvertuju, a takođe i organizujemo webinare – kako globalno, tako i na Balkanu. Takođe, za dve nedelje pokrećemo i prvi eCommerce Design podcast kako bi preneli uspešne globalne priče, dizajn strategije, taktike, ali i fejlove.

Do kraja jula Glorify tim u Srbiji otvara još dve pozicije u sklopu marketing tima

Glorify tim nedavno je lansirao i novi proizvod pod nazivom ZapBG, alat u okviru kog korisnik može da bira kako da ukloni pozadinu sa slike – automatski ili manuelno. „Pored automatskog brisanja pozadine, može dodati i bilo koju boju kao pozadinu i tako lakše dodati šmek svom proizvodu. I, naravno, jednim klikom može sve to podeliti na omiljenoj društvenoj mreži, ili jednostavno poslati svom tim lideru ili šefu“, objašnjava Lazar i otkriva koju je ulogu u tom procesu imao beogradski tim:

Srpski deo tima je najviše uticao na lansiranje ZapBG-a sa marketinškog aspekta. Moja uloga je između product marketing-a i growth-a, gde zajedno sa programerima radim na prioritizaciji feature-a, budućem razvoju samog proizvoda, kao i kreiranju digital strategija za rast startapa, akviziciju novih korisnika (uskoro i B2B), kao i kreiranju kompletne marketing strategije i samog nastupa na digitalnim kanalima.

Jednostavan korisnički interfejs alata ZapBG omogućava dizajnerima da uz par koraka uklone pozadinu iza željenog objekta na fotografiji.

Kada je lansiran, ovaj proizvod bio je treći proizvod nedelje na Product Hunt-u i imao je preko 4.000 poseta na sajtu, preko 100 kupaca i oko 7.000 dolara u prodaji – samo sa ove platforme, a Lazar nam otkriva više o strategiji koja je dovela do ovakvih rezultata:

Naša strategija lansiranja je zapravo počela dva meseca pre zvaničnog lansiranja ZapBG-a. Prelaunch strategija je bila usmerena na kreiranju zajednice, hajpovanju mase, a ujedno i takmičenju. Ukoliko ste prisustvovali meetup-ima o startapima, sigurno ste čuli za čuveni referral program Dropboxa. Hteli smo da napravimo nešto slično.

Naš referral, iliti prelaunch strategija, je sadržala dve komponente: otključavanje dodatnih benefita unutar aplikacije, kada ZapBG ugleda svetlost dana i najnoviji MacBook pro, kao glavna nagrada, jer je dizajnerima potrebna jaka mašina.

Za 30 dana, ZapBG postao je Product Hunt Upcoming proizvod i imao je preko 26.000 subscribera i 7.000 korisnika na prelaunch listi, sa uloženih 190 dolara.

Nakon toga, tim je ZapBG zvanično lansirao i na Product Hunt-u gde je, kao što smo pomenuli, postao i treći proizvod nedelje, a glavnu ulogu u postizanju ovakvog uspeha igrala je zajednica koju su gradili nekoliko meseci, navodi Lazar i, privodeći razgovor kraju, otkriva šta proizvod čeka u budućnosti:

Petom brzinom ulazimo u Glorify 2.0 i uskoro kreće prelaunch, koji će biti još masovniji u odnosu na ZapBG, kao i pokretanje prvog eCommerce Design podcasta. Na svetu trenutno ne postoji nijedan podcast koji pokriva tematiku dizajna u e-commerce-u, tako da je ovo idealna prilika da sa celim svetom podelimo strategije, pristupe, uspehe i fejlove, kako naše, tako i svetskih e-commerce preduzetnika.

Što se tiče tima iz Srbije, zaključuje on, do kraja jula otvaraju još dve pozicije u sklopu  marketing tima. „U budućnosti je plan da se otvori kancelarija u Beogradu, prvenstveno sa širenjem marketing i prodajnog tima, a postoji mogućnost i širenja dev i support tima“, navodi Lazar koji poziva sve zainteresovane da se prijave.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Propustili ste

Karijere

CENTAR predstavio svoj predlog za rešavanje poreskog pitanja frilensera – Branka Anđelković otkriva detalje

Suosnivačica Centra za istraživanje javnih politika analizira aktuelnu situaciju i predstavlja predlog rešenja koji bi zadovoljio obe strane - i frilensere i državu.

Društvene mreže

Anđeli Milošević Instagram je ugasio biznis nalog. Zašto?

Da li poslovni i privatni profili na Instagramu mogu da budu ugroženi zbog 'third party' aplikacija za merenje metrika? Otkrivamo na realnom primeru naše sagovornice čiji je poslovni profil izbrisan usled povezivanja sa pomenutim aplikacijama.

Office Talks Podcast

Odsustvo društvene odgovornosti (gost Nikola Parun)

19. epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa Nikolom Parunom, politikologom i marketing stručnjakom u agenciji Ovation BBDO sa kojiim smo se dotakli teme društvene odgovornosti i aktivizma kompanija i organizacija u izazovnim vremenima.

Startapi i poslovanje

Predstavljen ekspoze nove Vlade: Najavljena ulaganja u dalji razvoj tehnološkog sektora u Srbiji

Ana Brnabić, mandatarka za novi sastav Vlade Republike Srbije, predstavila je pred Narodnom Skupštinom svoj ekspoze tj, plan rada buduće Vlade. Sledi dalja digitalizacija privrede, obrazovanja i uprave.

Intervju

Što je pametnija tehnologija, pametniji su i napadači – i zato vodite računa o vašoj ‘cyber’ bezbednosti

U poslednje vreme sve više se govori o sajber bezbednosti, a ove godine smo bili i svedoci ozbiljnih 'phishing' napada na domaće institucije. Kako stati na put ovim napadima u cilju zaštite i stabilnosti poslovanja? 

Gaming

Čime se bavi Game Level dizajner i šta je potrebno za uspeh u gaming industriji?

Nastanak jedne video igre je složen proces u kom učestvuje više različitih profesionalaca - od programera do dizajnera. Otuda smo se odlučili da detaljnije uđemo u svet nastanka igara predstavljanjem različitih aktera koji u tom procesu učestvuju. Ovaj put otkrivamo čime se bavi Game Level dizajner.