Genshin impact je nova igra koja obara sve rekorde i ima preko 20 miliona igrača

Genshin Impact je nova igra koja obara sve rekorde i okuplja preko 20 miliona igrača širom sveta

Industrija video igara ne prestaje da nas iznenađuje. Nakon toliko hitova sa kojima smo se upoznali u prethodnom periodu dolazi još jedan - Genshin Impact iz Kine.

Koncept ove igre prvi put je predstavljen 2017. godine, a poenta je sledeća: igrači kontrolišu mlade čarobne ratnike koji putuju kroz postapokaliptični svet i nailaze na različite prepreke. Dakle, Genshin Impact je open-world akciona avantura koja inspiraciju crpi iz anima i bajki, tako da igra ima za cilj da privuče gejmere svih starosnih grupa.

Međutim, ono što je zaista veoma zanimljivo u vezi nje jesu brojke i činjenica da je u veoma kratkom periodu ovaj naslov zaradio oko dva miliona dolara samo putem iOS platformi kroz in-app purchase opciju, jer je sama igra u potpunosti besplatna za preuzimanje.

Pored toga, na popularnoj game streaming platformi Twitch, Genshin Impact je na svojoj premijeri zabeležio preko 100.000 gledanja. Ono što je oduševilo mnoge game kritičare jeste i sam biznis model ove video igre koja je, kao što smo i rekli, besplatna u samom startu i nudi in – app opciju kupovine, iako one nisu krucijalne da bi igrač olako pobedio i napredovao u samoj igri.

Ipak, i ovog puta imamo podeljene reakcije gejmerske zajednice kada je reč o Genshin Impact-u jer prema mnogima ona neodoljivo podseća na hit naslov sa Nintendove Switch konzole – The Legends of Zelda. Ipak, sada se čini da su Kinezi, tačnije studio iz Šangaja miHoYo, uradili sjajan posao, što dokazuje preko 20 miliona igrača.

Kina kao novi ozbiljan igrač u game dev industriji

No, vratimo se na pretplatničke opcije u samoj igri. Genshin Impact je tako projektovana igra u kojoj nije potrebno potrošiti puno novca (na unapređenje oružja i omiljenih karaktera) kako bi korisnici uživali u ovoj igri. Čak i bez in-app purchase opcija ili određenih pretplata, igra je podešena tako da ćete imati odlično korisničko iskustvo sa ili bez mikrotransakcija.

Danas s dominacijom besplatnih igara u popularnim žanrovima poput Battle Royale naslova (Fortnite, Apek Legends), igrači se sve više navikavaju na mikrotransakcije za kostime i skinove oružja. Otuda je realno očekivati da vremenom i Genshin Impact obogati svoje in-app purchase opcije. Upravo o fenomenu free to play igara i hajpa koji sve veći broj naslova izaziva, razgovarali smo sa Mihajlom Jovanovićem Džarilom iz Fortune esports.

Iz godine u godinu imamo situaciju da određeni naslov u gejming industriji izazove ogromnu pažnju, bez obzira kom žanru pripada. Međutim, prema rečima našeg sagovornika, takav hype je uvek prolazan i mnogo je lakše podići prašinu nego ući u istoriju. Štaviše, Mihajlo kaže da evergreen naslovi su ili revolucionarne igre koje su donele nešto do tada neviđeno, ili igre koje su takva remek-dela da su oni koji su ih igrali ostali emocionalno vezani za njih.

Čini se da su free to play igre doživele ekspanziju u čitavom svetu. Međutim, postavlja se pitanje koliko dugo taj isti model može da opstaje i da je u istom ključan segment kupovine unutar aplikacije kao momenat koji privlači korisnike kako bi brže napredovali u igri? Mihajlo nam objašnjava:

Mislim da je već sada jasno da je free to play tu da ostane. Bez sumnje svakoj igri je neophodan neki vid monetizacije tako da je jedan od ključeva uspeha free to play igre da reši taj zadatak. Vidimo da je trenutni trend kombinacija video reklama i in-app purchase, ali svaka igra mora naći model i meru koja joj odgovara. Čini se takođe da su kadrovi koji se bave ovom oblašću sve traženiji.

Genshin Impact, kao i mnoge druge igre koje su izazvale hype, ima svoju mobile verziju. Otuda nas je zanimalo koja su Mihajlova predviđanja kada je reč o mobile gejmingu i njegovoj popularnosti ako ga poredimo sa konzolama i PC gejmingom. On ističe da će ova vrsta gejminga samo rasti i sigurno da će mnogo veći broj ljudi igrati nešto na telefonu nego na PC ili konzoli.

Ipak, kako Mihajlo navodi, bitno je naglasiti da mobile ispunjava drugačiju potrebu, zabave u pokretu ili zabave za skraćivanje vremena, u odnosu na PC i konzole koji su rezervisani za ozbiljnije i aktivnije igranje:

Mislim da je jako nezahvalno prognozirati koji će žanrovi biti aktuelni u budućnosti, ali je sigurno da najjače emocije izazivaju igre koje uspešno ukomponuju fantastične priče i dobar gameplay. Naravno, trenutni uspesi igara kao što su Fall Guys i Among Us pokazuju i da je nekad samo dovoljno da igra bude neverovatno zabavna.

Za sam kraj, dotakli smo se i toga da li se Kina u narednim godinama može više probiti na game dev tržištu ili će najveći udeo i dalje imati zemlje iz Evrope i SAD-a. „Iskustvo je pokazalo da je pametno kladiti se na Kinu. Vrlo moguće da će situacija biti slična kao u  automobilskoj industriji – još dogledno vreme kola sa Zapada će imati jači kvalitet i brend, ali kola iz Kine brzo napreduju i okupiraju najniže segmente svetskog tržišta“, zaključio je Mihajlo.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.