Nordeus fondacija danas predstavlja besplatnu platformu za učenje o gejmingu pod nazivom Gejmlab. Kroz kurseve, iskustvo stručnjaka praktičan rad, otvorene izvore informacija, mladi mogu da steknu osnovna znanja o samoj industriji, disciplinama i karijerama u okviru nje.
Kako bi mladi saznali što više o jednoj od industrija budućnosti, Nordeus fondacija pokrenula je Gejmlab platformu sa ciljem da ona bude centralno mesto za sticanje veština i znanja potrebnih za učenje i prva iskustva u razvoju video igara.
Početna verzija platforme obuhvata kurseve o šest ključnih disciplina u gejming industriji uz mnoštvo drugih korisnih informacija i izvora. Svoje znanje i iskustvo sa polaznicima kursa, za početak dele stručnjaci Nordeusa i Srpske asocijacije industrije video igara (SGA), a u planu je pridruživanje i drugih kompanija. Ovom prilikom, nešto više detalja o novoj platformi otkrio je Miloš Paunović, programski menadžer Nordeus fondacije:
Ovo je početna verzija platforme, koja prikuplja i sistematizuje postojeće znanje naše gejming zajednice koje smo proširili i prilagodili deci i mladima. Cilj nam je da se kroz angažovanje i saradnju sa drugim kompanijama i organizacijama kontinuirano nadograđujemo.
Želimo da i na ovaj način udružimo domaću gejming industriju i podelimo znanje sa narednim generacijama, kako bismo imali što bolje šanse za uspeh u globalnoj digitalnoj ekonomiji. Verujemo da će širok dijapazon znanja i veština koje nude naši stručnjaci iz gejming industrije u tome značajno pomoći.
O glavnim disciplinama u gejmingu na jednom mestu
Prvih šest kurseva na platformi realizovani su kao deo projekta “Preduzmi ideju” koji sprovodi Inicijativa “Digitalna Srbija” uz podršku USAID-a. Ove lekcije pružaju uvod u osnovne discipline i karijere u gejming industriji, a svoja iskustva i znanja kroz njih dele stručnjaci iz Nordeusa i SGA.
Pored osnova razvoja video igara i programiranja u gejmingu, zainteresovani će za početak imati priliku da saznaju više o gejm dizajnu, umetnosti u video igrama, marketingu i istraživanju korisničkog ponašanja, o čemu je Paunović i govorio:
Svedoci smo sve bržeg rasta industrije video igara kako na lokalnom tako i na globalnom nivou. Sada se već jasno vidi da su mogućnosti primene neograničene – od zabave, do nauke, obrazovanja i privrede – budućnost će tek pokazati njen pun potencijal. Na platformi će pored kurseva u budućnosti biti svima dostupni i besplatni obrazovni programi, usmereni prevashodno na srednjoškolce i studente.
Razvoj video igre je izvanredan multidisciplinarni obrazovni proces, kroz koji deca i mladi mogu da unapređuju svoja znanja iz programiranja, digitalne umetnosti, dizajna, dok unapređuju i svoju kreativnost i timski rad. Spajaju ih zajednički ciljevi, interesovanja i ljubav ka video igrama.
Ambicije za platformu vezane su za udruživanje kompanija i stručnjaka iz industrije koji dele znanje sa budućim generacijama, kao i za hibridni rad u školama širom zemlje u okviru koga će učenici raditi sa svojim profesorima i vršnjacima i zajedno stvarati i učiti kroz iskustvo.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!