Gejming u 2022. godini: PC, konzole ili mobilni telefoni - pitanje je sad?

Gejming u 2022. godini: PC, konzole ili mobilni telefoni – pitanje je sad?

Gejming je iz godine u godinu sve popularniji deo pop kulture širom sveta. Izrada video igara novijih generacija dostigla je jedan sasvim novi nivo, pa se danas više nego ikada pre postavlja pitanja da li su primat u ovom svetu uzeli PC mašine ili gejming konzole.

Otkako pokrivamo game dev i samim tim gejming industriju na Netokraciji, do sada nismo imali priliku da se više osvrnemo na rastući trend popularnosti gejming konzola i snažnih PC konfiguracija. Čini se da ovaj tekst dolazi u pravo vreme, posebno kada svedočimo svojevrsnom ratu između konzola Xbox i Playstation, tačnije između kompanija Sony i Microsoft.

Mnogi bi pomislili da bi u ovom slučaju profit na tržištu mogla da izvuče treća strana, tačnije računari opremljeni tako da podrže naslove video igara novijih generacija, pa čak i mobilni uređaji. Međutim, i tu se krije popriličan problem, a to su sve veće cene gejming PC komponenti, uz posebnu napomenu da grafičke karte, kao najvažniji deo za gejming, često menjaju cene, pa su mnogima gotovo i nepristupačne.

Novije video igre zahtevaju i snažne performanse, a samim tim i više para za ulaganje. Sa druge strane, konzole imaju uglavnom sve potrebne komponente da podrže sadašnje i novije igre koje tek treba da izađu (jer je sistem izrade sličan), pa se na dugoročne staze isplati u startu uložiti par stotina evra za dobru konzolu, bilo da ona dolazi iz Sony-ja ili Microsofta. Stvar je preferencije i potrebe korisnika.

Tekuća godina donela je mnoge promene u svetu gejminga, kao što je recimo mogućnost igranja video igara u cloud-u što bi u doglednom periodu značajno moglo dalje da oblikuje ovu industriju. Odabira za korisnike i ljubitelje gejminga zaista ima mnogo, a rast ove industrije jednostavno ne prestaje i tek treba da dostigne vrhunac. O potencijalu koji ima, čini mi se da može da se napiše zaseban tekst.

Da li ‘mobile’ gejming menja pravila igre?

Mi smo se u ovom tekstu ipak fokusirali na trenutnu popularnost između “večitih rivala” PC-ja i konzola u 2022. godini, a kako bismo bolje razumeli šta se dešava na ovom tržištu, porazgovarali smo sa Mihajlom Jovanovićem Džarilom, suosnivačem i direktorom organizacije Fortuna Esports.

On pre svega napominje da se u ovom trenutku ne može reći da bilo koja platforma (PC ili konzola) ima primat. Prema njegovim rečima, obe su zastupljene, jake, imaju svoja (velika) tržišta i u zavisnosti od tipa igre imaju svoje prednosti i mane:

Najveća prednost PC-ja je to što je univerzalno dostupan, tj. kao platforma nije ograničen na gejming, već služi maltene za sve moderne potrebe posla i zabave (isto možemo reći i za mobile), što znači da ga skoro svi imaju već kod kuće. Konzole imaju posebnu prednost hardverske uniformnosti – sve su iste.

To mnogo olakšava posao developerima video igara jer znaju tačne specifikacije i sve mogućnosti koje su im na raspolaganju. Zbog toga često konzole koje imaju lošiji hardver od PC-ja imaju lepšu grafiku ili bolje performanse, jer su igre pravljene baš konkretno za njih.

Na pitanje o tome na koji način gleda na rivalstvo između Microsofta i Sony-ja kada je reč o udelu na tržištu video igara i akvizicijama različitih game dev studija, Mihajlo ističe da je konsolidacija trend koji je generalno prisutan na globalnom tržištu, dok se “rat” za pažnju i vreme u industriji zabave uvek vodi sadržajem, pogotovu ekskluzivama. U tom smislu nema razlike ni u gejmingu:

Krajnji san je da ti budeš uz korisnika od početka do kraja – da koristi (kupuje) tvoju platformu i igra (kupuje) tvoje igre. Možemo samo da se nadamo da ti titani koji nastanu neće ubiti slobodu i kreativnost koja je ipak u srži gejminga. Na primerima Blizzarda i EA se najbolje vidi kako korporatizacija negativno utiče.

Sa druge strane, naš sagovornik ocenjuje da globalno nijedan žanr niti platforma nikada neće postati toliko dominantni da istisnu ostale, jer kako kaže Mihajlo svako ima svoje mesto pod suncem, svoje prednosti i svoje mane.

“Neke igre su prosto bolje na telefonu, neke na konzoli, a neke na računarima. Realno je da ćemo svi verovatno koristiti svaku po malo, uz možda ličnu preferenciju za jednu. Razlike će biti primetne regionalno, ili lokalno, gde će zbog specifičnih uslova sredine nešto biti favorizovano i dominantno”, zaključio je Mihajlo na kraju.

Bez obzira na to što su za sada konzole i PC veoma popularni na gejming tržištu, činjenica je da bi mobile gejming, uz napredak na polju razvoja mobilnih telefona mogao da se dodatno pozicionira kao žanr sa ogromnim brojem korisnika i samim tim unese neka nova pravila i promene u gejming industriji.


Pišite nam u komentaru koja opcija gejminga vama najviše odgovara


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Tech feminizam i Mudrinićev američki san

Nakon kraće pauze, 182. epizoda Office Talks podkasta bila je internog tipa: Mudrinić je s nama podelio utiske sa svoje 'američke turneje', a Anastasija je analizirala položaj žena u srpskoj tech industriji.

Društvene mreže

Twitter punoletstvo: Da li je Mask stavio X na instituciju uticajnih tviteraša?

Na godišnjicu prvog tvita, razmatramo da li će Maskovi eksperimenti zaista napraviti revoluciju, ili je u pitanju 'mnogo vike ni oko čega'?

Tehnologija

Institut za veštačku inteligenciju Srbije proslavio treći rođendan — šta je sve postignuto do sada?

Institut za veštačku inteligenciju Srbije ostvario je značajan napredak u razvoju i primeni veštačke inteligencije, postavljajući temelje za buduće inovacije koje će imati dalekosežan uticaj na društvo.

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Web 3.0

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Tehnologija

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.