Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije, Mihailo Vesović istakao je da godišnji izveštaj pokazuje da je u 2023. godini 15 najuspešnijih gejming kompanija prihodovalo je 175 miliona evra, da 57 odsto kompanija razvija originalne proizvode, kao i da su igre proizvedene u Srbiji kupljene ili preuzete više od sto miliona puta.

Novi SGA zveštaj daje detaljan uvid u strukturu kompanija, prihode, broj i profile zaposlenih, tipove video igara i ukupan ekosistem u kom nastaju video-igre u Srbiji. Ovom prilikom, oglasio se i Mihajlo Jovanović-Džaril, direktor Asocijacija industrije video igara Srbije, koji je istakao sledeće:

Ovaj izveštaj je naš način da svim relevantnim akterima u gejming industriji, stejkholderima, donosiocima odluka i široj javnosti na jednom mestu prikažemo gde se ekosistem trenutno nalazi, naglašavajući istovremeno njegov ogroman potencijal.

Od 2017. godine do danas domaća gejming industrija beleži kontinuiran rast i razvoj, što je naročito značajno imajući u vidu da je 2023. godinu obeležila globalna nestabilnost u mnogim industrijama, pa tako i u gejmingu. Srbija je ipak ostala izuzetak kada je reč o većim gašenjima studija ili projekata.

Takođe, u ovoj godini planirano je otvaranje neverovatnih 475 novih pozicija, a čak 28 odsto zaposlenih u industriji čine žene. Sa druge strane, svoj komentar za rast game dev industrije u Srbiji dala je i predsednica Upravnog odbora Asocijacije industrije video igara Srbije Marija Ilić, koja dodaje:

Najviše nas raduje što u industriji koja se percipira kao muška radi čak 28 odsto žena, a na čelu čak polovine svih timova su takođe žene, što je trend koji opstaje godinama unazad. Ostale značajne statistike su činjenica da osim Beograda kao glavni razvojni centri istupaju i Novi Sad i Niš, a top tri oblasti po broju zaposlenih u industriji su programiranje, umetnička zanimanja i kontrola kvaliteta. Ove godine ima potrebe za skoro 500 novih radnih mesta.

Duplo veći broj zaposlenih uslovljen relokacijama iz inostranstva

Najznačajnija promena u odnosu na 2022. godinu je izvanredan rast zaposlenih ― od čak 98 odsto, što dovodi do trenutne procene da 4.300 gejming profesionalaca radi u Srbiji. Ovaj rast može da se objasni velikim brojem gejming profesionalaca i njihovih porodica koje su se preselile u Srbiju iz Rusije, Ukrajine i Belorusije.

Neke od vodećih globalnih kompanija, poput Wargaming-a, Playrix-a i Sperasoft-a, sada imaju svoja najveća predstavništva upravo u Srbiji, pa se očekuje da će ovakav upliv znanja i iskustva značajno uticati na domaću gejming industriju.

Što se izazova tiče, ispitanici su najčešće isticali nedostatak finansijskih mogućnosti, visoke poreze i složene birokratske procedure. Uprkos ovim preprekama, inspirativno je videti da većina kompanija i studija nastavlja da ostvaruje uspeh kroz direktnu prodaju.

Ovo svedoči o tome da su video-igre koje nastaju u Srbiji dovoljno uspešne da obezbede nezavisnost studija, širenje timova i rad na novim projektima, čime nastavlja da se dokazuje da je gejming jedan od obećavajućih sektora domaćeg inovacionog ekosistema.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Kolumna

Po čemu srpski Zakon o digitalnoj imovini podseća na Azarov transfer iz Čelsija u Real?

Advokati Ilija Rilaković i dr Minja Đokić u zajedničkoj kolumni razjasnili su (ne)mogućnost plaćanja usluga stranih kompanija kripto valutom!

Intervju

Kompanija Proximus u Srbiji zapošljava IT stručnjake i gradi inženjering timove

Proximus je došao na tržište Srbije još 2017. godine kada je preko svoje kompanije BICS postao vlasnik Telesigna. Ovom akvizicijom, Proximus počinje da zapošljava prve Market Development specijaliste, čime mladi talenti stiču mogućnost brzog učenja i razvoja u internacionalnom okruženju.

Office Talks Podcast

LinkedIn za šahiste broji 10.000 korisnika

Gošća 188. epizode Office Talks podkasta bila je Lena Miladinović, osnivačica OutpostChess platforme namenjene umrežavanju svih ljubitelja šaha — kako profesionalaca, tako i entuzijasta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

DSI investirao u Veli — kripto platformu za finansijske savetnike

Najnovija investicija DSI mreže poslovnih anđela otišla je startapu Veli, iza kojeg stoje Stevan Radonjanin i Marko Selaković. Ova platforma omogućava profesionalcima da investiraju u kriptovalute za svoje klijente i upravljaju njihovim portfeljima.

Office Talks Podcast

Trickest: Etičko hakovanje i ofanzivni cybersecurity

U 190. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo sa Nenadom Zarićem i Mihailom Tomićem, osnivačima startapa Trickest, koji su nam govorili o njegovom nastanku, cybersecurity industriji i etičkom hakovanju.

Startapi i poslovanje

Američki Autodesk akvizirao je novosadski Wonder Dynamics!

Wonder Dynamics akviziran je od strane američkog giganta za 3D animaciju, koji je ovaj potez objavio u jučerašnjem saopštenju na svom zvaničnom sajtu.

Internet marketing

AdEx 2023: Na digitalno oglašavanje u Srbiji potrošeno je €106,6 miliona

U sklopu Digital Day konferencije koju organizuje IABSerbia tradicionalno su predstavljeni rezultati AdEx istraživanja za 2023. godinu.

Intervju

NextSilicon razvija moćni čip za mnoge industrije i zapošljava nove IT stručnjake u Srbiji

Današnji svet počiva na hardverskim i softverskim sistemima i sigurno je da će budućnost modernog društva nastaviti da se bazira na sofisticiranim čipovima koji će pokretati globalnu industriju. Jedno od takvih rešenja razvija se i u Srbiji, tačnije u kompaniji NextSilicon.

Web 3.0

Druga ETH Belgrade konferencija: Srbija ponovo centar okupljanja Web3 zajednice

Nakon velikog uspeha prve konferencije održane 2023. godine, druga po redu konferencija ETH Belgrade će se održati od 3. do 5. juna 2024.