Kako gejming industrija može da transformiše industriju oglašavanja

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Kako gejming industrija može da transformiše industriju oglašavanja

Predavanje Saula Rohe, glavnog kreativnog direktora marketinške agencije DAVID Madrid na 15. Weekend media festivalu, pokazalo je na koji način bi gaming industrija mogla da promeni industriju oglašavanja uz određenu dozu kreativnosti i spremnosti brendova na ovu vrstu marketinga.

Još od ranije je poznato koji potencijal gaming industrija nosi sa sobom i da je njena vrednost danas procenjena na preko 200 milijardi dolara što je više od muzičke i filmske industrije zajedno. To je podatak o kojem smo i ranije pisali, ali nismo do sada imali priliku da se detaljnije osvrnemo na saradnju gaminga i marketinga, pa se zato otuda i postavlja pitanje šta to tačno podrazumeva.

Oglašavanje kroz gejming i te kako ima svoj potencijal, ali čini se da na ovim prostorima a možda čak i šire, nema primera koji bi mogli da se izdvoje a samim tim ni svesnosti marketinških agencija da iskoriste sve što pruža gaming industrija u domenu digitalnog oglašavanja. I dok očekujemo da se recimo ta slika vremenom promeni, Saulo Roha koji dolazi iz pomenute madridske marketinške agencije, publici u Rovinju na WMF-u je pokazao par konkretnih primera oglašavanja brendova kroz gaming.

Ako se uzme u obzir da gaming industrija broji oko 3,2 milijarde ljudi koju su aktivni, što je više od Facebooka ali i Instagrama, onda je jasno da su kampanje koje su provučene upravo kroz video igre, a o kojima ćemo pričati u nastavku teksta i više nego uspešne. O čemu se tu tačno radi i kako je agencija DAVID Madrid pronašla vrhunsko kreativno rešenje u gejmingu? Odgovor sledi u nastavku teksta.

Iskoristite prilike koje vam se same pružaju

Nazvavši svoj prvi deo predavanja “Stavanage challenge”, Saulo je govorio o važnosti pronalaska i kasnije odabira pravog fita, odnosno kreative za oglašavanje određenog brenda. U ovom slučaju, kampanja je rađena za Burger King i to na jedan nesvakidašnji način. Naime, pomenuta agencija iz Madrida odlučila se da oglašivačku kampanju za pomenuti brend uradi uz pomoć video igre ili fudbalske simulacije FIFA 2020.

Sve ovo bi možda na “prvu loptu” bilo čudno osim ako uzmemo podatak da navedena igra broji preko 45 miliona igrača u Evropi. Igrajući na kartu popularnosti fudbala i gaminga, Saulo i njegov tim su odlučili da na dresovima Stevenage-a, najslabijeg kluba u četvrtoj engleskoj ligi i to u realnom životu kroz saradnju (pregovori su trajali mesec dana), odštampaju logo Burger Kinga koji bi se kasnijim ažuriranjem FIFA-e našao i u ovoj video igri.

Međutim, zašto je izabran najslabiji klub? Saulo je publici stavio do znanja da ljudi vole slabije i potcenjene ekipe kada je sport u pitanju i pre će za njih navijati nego za neke gigante. Upravo ova psihološka taktika se na kraju i isplatila, a veliki broj igrača igralo je FIFA-u upravo sa fudbalskim klubom Stevenage, a kroz saradnju sa agencijom DAVID Madrid. Zapravo, svako je prema svom fudbalskom znanju u ovoj igri dovodio najbolje fudbalere sveta u pomenuti tim, koji je kasnije zavredeo pažnju hiljadama ljubitelja FIFA-e i online gaminga.

U igri kao i u realnosti. Burger King logo na dresovima Stevenage fudbalskog kluba. the-sun.com

Mnogi su na društvenim mrežama delili svoja igračka umeća sa klubom Stevenage, delili fotke sa osvajanjem Lige šampiona upravo sa ovim timom, što je napravilo u tom trenutku veliku popularnost samom klubu ali i Burger Kingu. Ipak, za ostvarivanje ovog rezultata ali i aktiviranja ove genijalne kampanje bilo je potrebno strpljenje, s obzirom na to da su svi čekali dosta dugo da se FIFA ažurira i da se logo Burger Kinga pojavi na dresovima.

Govoreći o tome kako je došlo do ovih rezultata i kako je čitava priča otišla u etar i ka zajednici gejmera, Saulo je istakao sledeće:

Potrebno je pre svega da verujete u moć društvenih mreža. Nama su konkretno u ovoj kampanji trebali influenseri iz sveta gejminga koji su imali zadatak da kroz native sadržaj prenesu našu ideju i čitav koncept. Upravo su oni zaslužni zašto je u jednom trenutku čitav internet bio prekriven logoima Burger Kinga u utakmicama Lige šampiona u video igri FIFA 2020. Bilo je mnogo deljenja na internetu.

Kada govorimo o nekim konkretnijim brojkama, bilo je preko 25.000 deljenja golova igrača Stevenage-a, najviše dresova je prodato u istoriji ovog kluba. Ovo je zapravo bila win-win situacija i za nas kao agenciju i za fudbalski klub i za klijenta. Verujte, nikada nije kasno za dobro iznenađenje. O ovome su se čak pisali i članci u medijima, sadržaji su deljeni na mrežama i bivši fudbaleri su čak bili zainteresovani za kampanju.

Provereni model ne treba menjati

Vođeni uspešnom formulom, Saulo i njegov tim su nastavili da koriste sve benefite koje gaming pruža, pa su nakon ove više nego uspešne kampanje nastavili dalje u istom ritmu, praveći ovog puta kampanju za Milku sa jajima koja je trebala da bude gotova za katolički Uskrs. Ipak, nije sve išlo po planu pa je ova kampanja znatno zakasnila i njena realizacija je obavljena u drugim državama koje su Uskrs slavile kasnije i sve to za vreme rigoroznih mera usled korona virusa kada deca nisu mogla napolje.

O čemu se tačno ovde radilo?

Umesto FIFE, sada je izabrana igra Minecraft uz ideju da se deci omogući da “majnuju” jaja na mapi sa logom Milke. Iako se u startu činilo da bi ovo mogla da bude idealna kampanja, kako je Saulo i istakao, Microsoft (čija je igra Minecraft) nije dao dozvolu da se ova kampanja realizuje kroz ovu video igru. Opcija odustajanja za Saula i njegov tim jednostavno nije bila prihvatljiva, pa su odmah nakon toga našli rešenje u igri Fortnite.

Prilike koje nudi online gaming su ogrome, pa je i u ovom slučaju napravljena win-win situacija. Koncept je bio isti i zasnivao se na sakrivenim Milka jajima (objektima) na mapi koje su igrači ove popularne battle royale igre pronalazili. Saulo je tom prilikom sa publikom podelio i ostvarene rezultate koji su se ogledali u čak 50.000 pronađenih Milka jaja i velikim brojem deljenja sadržaja na društvenim mrežama.

S obzirom na to da je zajedno sa svojim timom iz DAVID Madrid agencije prikupio ogromno praktično iskustvo realizujući ove i slične kampanje vezane konkretno za gejming industriju, Saulo je na samom kraju izneo neke zaključke za sve prisutne, dajući tako konkretne smernice marketinškim agencijama koje rade na raznim kreativnim kampanjama:

  • Ne očekujte brif, budite kreativni i uradite to na svoj način;
  • Uvek postoji način za rešenje, pričajte sa svima;
  • Ako ne uspete, pronađite partnera sa kojim to možete da uradite;
  • Verujete snazi društvenih mreža;
  • Uživajte u šou i rezultatima koje napravite;
  • Učite i ponovite isto.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

DocsCube iz Srbije efikasno automatizuje dokumentacije za mala i srednja preduzeća

O tome kako je njihov proizvod postao treći proizvod dana na ProductHunt-u i šta im je taj uspeh doneo, razgovarali smo sa suosnivačem DocsCube startapa.

Startapi i poslovanje

Šta posle godine u kojoj se mehur izduvao?

Tema za ovaj, poslednji članak u godini, došla je prirodno. Svakodnevno me prati u razgovorima s kolegama, startapima, investitorima, u sadržajima koje svakodnevno čitam ili slušam.

Novost

NBS: Dodeljene prve dozvole za kripto-menjačnice u Srbiji

Narodna banka Srbije (NBS) je 16. decembra izdala dozvole dvema domaćim kripto-menjačnicama. Šta to sve podrazumeva pitali smo Aleksandra Matanovića, osnivača kompanije (menjačnice) ECD, jedne od dobitnica dozvole.

Propustili ste

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Developer Experience

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Startapi i poslovanje

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.

Društvene mreže

OnlyFans: Kako su poznate ličnosti normalizovale ‘online’ prostituciju?

U ovoj kolumni, otkrivam vam zašto 'girl power' na internetu nije izraz feminističke borbe i zašto se 'online' prodaja vlastite intime ne razlikuje od prostitucije.

Kultura 2.0

Beckoning je animirani film Save Živkovića – Epic Games i 3Lateral bili deo projekta

Kreiranje dugometražnih animiranih filmova je oduvek bilo nedostižno malim timovima kreativaca pre svega zbog produkcijskih ograničenja, ali zahvaljujući novim tehnologijama situacija se znatno promenila.