Gamescom u Kelnu: Kako izgleda gejmerski samit koji poseti 350.000 ljudi?

Gamescom u Kelnu: Kako izgleda gejmerski samit koji poseti 350.000 ljudi?

Ukoliko volite video igre ili ukoliko se vaša karijera zasniva na njima (što verovatno opet znači da ih na prvom mestu volite), poseta Gamescomu bi trebalo da bude obavezna stavka na vašoj 'to-do' listi.

Srce gejminga. To je moto najvećeg gejming sajma u Evropi i svetu koji se svake godine održava u Kelnu tokom avgusta. Razmišljao sam neko vreme i prilično sam siguran da ne postoji bolji način da se u par reči opiše Gamescom.

Sajam se održava u 11 hala, od kojih njih nekoliko ima dva nivoa, a tokom pet i više dana više od 350.000 ljudi poseti štandove od preko 1.000 izlagača iz više od 50 zemalja. Verujem da je već na osnovu ovih brojki jasno zbog čega je neizostavno biti prisutan i biti deo ovog neverovatnog događaja.

Bez obzira da li ste u Kelnu poslom ili iz čistog zadovoljstva tih nekoliko dana su izuzetno intenzivni. Vrata se otvaraju u devet ujutru, što je uglavnom početak maratona sastanaka koji se zakazuju na pola sata (ili čak 15 minuta) i koji može trajati do večernjih sati. Najbolji primer ovog paklenog ritma je moj kolega i saputnik, Nikola Mitić iz Cofa Games koji je uspeo da za tri dana ima preko 50 sastanaka!

Srbija na mapi, ali možemo i bolje!

Ukoliko mislite da odlazak sa sajma znači ujedno i kraj sastanaka, tj. rada na razvoju poslovanja – grdno se varate. Hotelski lobiji, restorani, barovi postaju samo nova i neformalnija mesta za razgovore. Kako veče prelazi u noć, a noć u jutro, oni znaju biti i intenzivniji od dnevnih.

Svaki sat i momenat su bitni, jer je stvarno izuzetna prilika da se naprave novi kontakti ili osveže stari. Skoro svako ko se bavi bilo čime što ima veze sa gejming industrijom je tu i uglavnom su svi došli otvoreni da saslušaju ponude i ideje koje im se serviraju.

Ove godine Gamescon ugostio je i Google koji je publici predstavio novi poduhvat za online gaming po imenu Stadia.

S obzirom da je vreme za sastanke vrlo ograničeno, izuzetno je važno biti spreman za svaki od njih – pogotovo kada imate priliku da razgovarate sa predstavnicima velikih svetskih kompanija. Realnost je da je naš region manje bitan, što znači da ideja i ponuda koju imate mora biti konkretna, koncizna i jasna, vrlo relevantna i bitno drugačija (ovaj savet je primenjiv i inače).

Sajam je podeljen na poslovni i izlagački deo, a veliki broj zemalja ima svoje štandove u poslovnom delu koji su rezultat zajedničkih napora kompanija da prezentuju svoje usluge, igre i proizvode (među kojim je i Hrvatska) što je nešto što se nadam da ćemo u narednim godinama kroz SGA moći i mi da uradimo.

Najverniji fanovi spremni su da probaju najnovije naslove

Srbija je ipak ove godine imala odličnog predstavnika u izlagačkom delu kroz Mad Head Games i njihovu igru Pagan Online. U saradnji sa Wargaming-om oni su imali veliki štand na dobroj lokaciji na kojem su svi zainteresovani posetioci mogli da isprobaju igru, ali i čuju nešto više o njoj od samih developera. Pagan je zvanično lansiran 27. avgusta, a ja ovim putem želim puno sreće i igri i njenom timu i nadam se da je ovo samo jedna u nizu igara iz naše zemlje koja će se boriti za pažnju svetske publike.

Wargaming štand na kojem je domaća ekipa Mad Head Games predstavila svoju novu igru Pagan Online.

Poslovni posetioci imaju posebnu povlasticu – mogu da posete izlagački deo sajma jedan dan unapred i na miru vide šta su sve izlagači pripremili u tom delu jer već od prvog dana masa ljudi koja dolazi na Gamescom je prosto neverovatna. Iskusni posetioci sa sobom nose ozbiljne zalihe vode i pecaroške stolice jer su redovi za isprobavanje određenih igara maltene kilometarski i mene su podsetili na nama nažlost dobro poznate redove za grčke vize ili zamenu ličnih karata i pasoša. Bez nekoliko sati čekanja u redu nema šanse da vidite ulaz u deo za igranje.

Pošto nisam imao vremena ni živaca da budem deo te egzibicije, u pauzama između sastanaka isprobao sam niz igara koje nisu popularne i čiji se tvorci nadaju da će sreća baš njih pogledati i da će se oni nekim čudom naći jednog dana među tim gigantima. Nažalost, moj utisak je da će im stvarno čudo biti potrebno jer su to uglavnom ako ne baš kopije, onda remiksi i mešavine već postojećih igara.

Gamescon je i ove godine posetilo više od 350.000 hiljada ljudi što događaj u Kelnu čini jednim od najvećih u svetu!

Sa jedne strane mi je bilo žao njihovog truda i novca, ali sam u isto vreme bio oduševljen njihovim entuzijazmom. Gamescom je i za njih bio jedno magično mesto na kom je sve moguće i na koje su došli kao na hodočašće, verujući da će im prisustvo na tom svetom gejmerskom mestu doneti uspeh koji priželjkuju.

Kada sam nakon nekoliko dana probao da saberem utiske i izdvojim najvažnije shvatio sam da je najveći dojam na mene ostavila sama veličina događaja – i fizička i psihička. Gamescom je neopisivo velik, a to možda najbolje ilustruje činjenica da sam u toku jednog dana prepešačio 16 kilometara bez izlaska sa sajma. Ovaj samit je neopisivo velik i kroz šanse koje pruža i osećaj koji daje.

Ukoliko se ne udavite u tom moru ljudi i ne izgubite u šumi štandova, bićete motivisani da date svoj maksimum i otićićete iz Kelna sa čvrstom verom da je gejming industrija budućnost i da je ona nezaustavljiva.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Propustili ste

Tehnologija

Zašto je AI za nas i dalje kao tinejdžerski seks?

U misiji da demistifikujemo AI i konačno isteramo na čistac realne probleme i obesmislimo sav taj AI 'hype' organizujemo prvi internacionalni Brain Summit. Do tada, koje predrasude u vezi veštačke inteligencije vi imate?

Startapi i poslovanje

Beogradski Workpuls analizira efikasnost zaposlenih za preko 1.000 klijenata širom sveta

U trenutku kada se u mnogim kompanijama javlja dodatna potreba za optimizacijom radnih procesa i povećanjem efikasnosti, nameće se i potreba za savremenim alatima koji im u tome mogu pomoći. Jedan od njih je i Workpuls.

Startapi i poslovanje

Oh Monday poslaće vam svakog ponedeljka spisak ‘remote’ poslova u inostranim kompanijama

Usvajanje novih zakonskih odluka o paušalnom oporezivanju podiglo je ogromnu prašinu u IT zajednici. I dok jedni polako počinju da se prilagođavaju, drugi razmišljaju da li postoji način da ostanu u Srbiji a da rade za inostranu kompaniju - u čemu im može pomoći domaći projekat Oh Monday - nedeljni pregled poslova 'na daljinu' direktno u inbox.

Mobilno

Bus Plus aplikacija konačno dostupna i za iOS uređaje

Posle dugo čekanja i najavljivanja, za korisnike mobilnih uređaja kompanije Apple konačno je dostupna Bus Plus aplikacija - koja će im omogućiti bolje i jednostavnije praćenje gradskog prevoza u Beogradu.

E-commerce

U borbi za domaće trgovce srpski Shopen izaziva WooCommerce i Shopify

Niste programer, ne umete da dizajnirate, a želite da kreirate web prodavnicu? Platforma Shopen.com bi vam mogla pomoći.

Tehnologija

Može li jedan digitalac spakovati sve svoje obaveze i hobije u novi T-Cross?

Mladi vozači od svog automobila očekuju da je praktičan, da oslikava njihovu ličnost, ali i da je opremljen najnovijom tehnologijom. Kako se u tu formulu uklapa najmanji 'crossover' iz Volkswagen porodice?