Gamescom u Kelnu: Kako izgleda gejmerski samit koji poseti 350.000 ljudi?

Gamescom u Kelnu: Kako izgleda gejmerski samit koji poseti 350.000 ljudi?

Ukoliko volite video igre ili ukoliko se vaša karijera zasniva na njima (što verovatno opet znači da ih na prvom mestu volite), poseta Gamescomu bi trebalo da bude obavezna stavka na vašoj 'to-do' listi.

Srce gejminga. To je moto najvećeg gejming sajma u Evropi i svetu koji se svake godine održava u Kelnu tokom avgusta. Razmišljao sam neko vreme i prilično sam siguran da ne postoji bolji način da se u par reči opiše Gamescom.

Sajam se održava u 11 hala, od kojih njih nekoliko ima dva nivoa, a tokom pet i više dana više od 350.000 ljudi poseti štandove od preko 1.000 izlagača iz više od 50 zemalja. Verujem da je već na osnovu ovih brojki jasno zbog čega je neizostavno biti prisutan i biti deo ovog neverovatnog događaja.

Bez obzira da li ste u Kelnu poslom ili iz čistog zadovoljstva tih nekoliko dana su izuzetno intenzivni. Vrata se otvaraju u devet ujutru, što je uglavnom početak maratona sastanaka koji se zakazuju na pola sata (ili čak 15 minuta) i koji može trajati do večernjih sati. Najbolji primer ovog paklenog ritma je moj kolega i saputnik, Nikola Mitić iz Cofa Games koji je uspeo da za tri dana ima preko 50 sastanaka!

Srbija na mapi, ali možemo i bolje!

Ukoliko mislite da odlazak sa sajma znači ujedno i kraj sastanaka, tj. rada na razvoju poslovanja – grdno se varate. Hotelski lobiji, restorani, barovi postaju samo nova i neformalnija mesta za razgovore. Kako veče prelazi u noć, a noć u jutro, oni znaju biti i intenzivniji od dnevnih.

Svaki sat i momenat su bitni, jer je stvarno izuzetna prilika da se naprave novi kontakti ili osveže stari. Skoro svako ko se bavi bilo čime što ima veze sa gejming industrijom je tu i uglavnom su svi došli otvoreni da saslušaju ponude i ideje koje im se serviraju.

Ove godine Gamescon ugostio je i Google koji je publici predstavio novi poduhvat za online gaming po imenu Stadia.

S obzirom da je vreme za sastanke vrlo ograničeno, izuzetno je važno biti spreman za svaki od njih – pogotovo kada imate priliku da razgovarate sa predstavnicima velikih svetskih kompanija. Realnost je da je naš region manje bitan, što znači da ideja i ponuda koju imate mora biti konkretna, koncizna i jasna, vrlo relevantna i bitno drugačija (ovaj savet je primenjiv i inače).

Sajam je podeljen na poslovni i izlagački deo, a veliki broj zemalja ima svoje štandove u poslovnom delu koji su rezultat zajedničkih napora kompanija da prezentuju svoje usluge, igre i proizvode (među kojim je i Hrvatska) što je nešto što se nadam da ćemo u narednim godinama kroz SGA moći i mi da uradimo.

Najverniji fanovi spremni su da probaju najnovije naslove

Srbija je ipak ove godine imala odličnog predstavnika u izlagačkom delu kroz Mad Head Games i njihovu igru Pagan Online. U saradnji sa Wargaming-om oni su imali veliki štand na dobroj lokaciji na kojem su svi zainteresovani posetioci mogli da isprobaju igru, ali i čuju nešto više o njoj od samih developera. Pagan je zvanično lansiran 27. avgusta, a ja ovim putem želim puno sreće i igri i njenom timu i nadam se da je ovo samo jedna u nizu igara iz naše zemlje koja će se boriti za pažnju svetske publike.

Wargaming štand na kojem je domaća ekipa Mad Head Games predstavila svoju novu igru Pagan Online.

Poslovni posetioci imaju posebnu povlasticu – mogu da posete izlagački deo sajma jedan dan unapred i na miru vide šta su sve izlagači pripremili u tom delu jer već od prvog dana masa ljudi koja dolazi na Gamescom je prosto neverovatna. Iskusni posetioci sa sobom nose ozbiljne zalihe vode i pecaroške stolice jer su redovi za isprobavanje određenih igara maltene kilometarski i mene su podsetili na nama nažlost dobro poznate redove za grčke vize ili zamenu ličnih karata i pasoša. Bez nekoliko sati čekanja u redu nema šanse da vidite ulaz u deo za igranje.

Pošto nisam imao vremena ni živaca da budem deo te egzibicije, u pauzama između sastanaka isprobao sam niz igara koje nisu popularne i čiji se tvorci nadaju da će sreća baš njih pogledati i da će se oni nekim čudom naći jednog dana među tim gigantima. Nažalost, moj utisak je da će im stvarno čudo biti potrebno jer su to uglavnom ako ne baš kopije, onda remiksi i mešavine već postojećih igara.

Gamescon je i ove godine posetilo više od 350.000 hiljada ljudi što događaj u Kelnu čini jednim od najvećih u svetu!

Sa jedne strane mi je bilo žao njihovog truda i novca, ali sam u isto vreme bio oduševljen njihovim entuzijazmom. Gamescom je i za njih bio jedno magično mesto na kom je sve moguće i na koje su došli kao na hodočašće, verujući da će im prisustvo na tom svetom gejmerskom mestu doneti uspeh koji priželjkuju.

Kada sam nakon nekoliko dana probao da saberem utiske i izdvojim najvažnije shvatio sam da je najveći dojam na mene ostavila sama veličina događaja – i fizička i psihička. Gamescom je neopisivo velik, a to možda najbolje ilustruje činjenica da sam u toku jednog dana prepešačio 16 kilometara bez izlaska sa sajma. Ovaj samit je neopisivo velik i kroz šanse koje pruža i osećaj koji daje.

Ukoliko se ne udavite u tom moru ljudi i ne izgubite u šumi štandova, bićete motivisani da date svoj maksimum i otićićete iz Kelna sa čvrstom verom da je gejming industrija budućnost i da je ona nezaustavljiva.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Office Talks Podcast

YouTube kao karijera (gosti Miloš Milaković i Daniel Đukić)

Oni su doktori za viral, tvorci i glavni akteri Dnevnjaka, prodavci polovnih automobila i ostvareni kladioničari. Oni su Majkl Džordan i Denis Rodman domaće YouTube scene.

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?