Gamescom u Kelnu: Kako izgleda gejmerski samit koji poseti 350.000 ljudi?

Gamescom u Kelnu: Kako izgleda gejmerski samit koji poseti 350.000 ljudi?

Ukoliko volite video igre ili ukoliko se vaša karijera zasniva na njima (što verovatno opet znači da ih na prvom mestu volite), poseta Gamescomu bi trebalo da bude obavezna stavka na vašoj 'to-do' listi.

Srce gejminga. To je moto najvećeg gejming sajma u Evropi i svetu koji se svake godine održava u Kelnu tokom avgusta. Razmišljao sam neko vreme i prilično sam siguran da ne postoji bolji način da se u par reči opiše Gamescom.

Sajam se održava u 11 hala, od kojih njih nekoliko ima dva nivoa, a tokom pet i više dana više od 350.000 ljudi poseti štandove od preko 1.000 izlagača iz više od 50 zemalja. Verujem da je već na osnovu ovih brojki jasno zbog čega je neizostavno biti prisutan i biti deo ovog neverovatnog događaja.

Bez obzira da li ste u Kelnu poslom ili iz čistog zadovoljstva tih nekoliko dana su izuzetno intenzivni. Vrata se otvaraju u devet ujutru, što je uglavnom početak maratona sastanaka koji se zakazuju na pola sata (ili čak 15 minuta) i koji može trajati do večernjih sati. Najbolji primer ovog paklenog ritma je moj kolega i saputnik, Nikola Mitić iz Cofa Games koji je uspeo da za tri dana ima preko 50 sastanaka!

Srbija na mapi, ali možemo i bolje!

Ukoliko mislite da odlazak sa sajma znači ujedno i kraj sastanaka, tj. rada na razvoju poslovanja – grdno se varate. Hotelski lobiji, restorani, barovi postaju samo nova i neformalnija mesta za razgovore. Kako veče prelazi u noć, a noć u jutro, oni znaju biti i intenzivniji od dnevnih.

Svaki sat i momenat su bitni, jer je stvarno izuzetna prilika da se naprave novi kontakti ili osveže stari. Skoro svako ko se bavi bilo čime što ima veze sa gejming industrijom je tu i uglavnom su svi došli otvoreni da saslušaju ponude i ideje koje im se serviraju.

Ove godine Gamescon ugostio je i Google koji je publici predstavio novi poduhvat za online gaming po imenu Stadia.

S obzirom da je vreme za sastanke vrlo ograničeno, izuzetno je važno biti spreman za svaki od njih – pogotovo kada imate priliku da razgovarate sa predstavnicima velikih svetskih kompanija. Realnost je da je naš region manje bitan, što znači da ideja i ponuda koju imate mora biti konkretna, koncizna i jasna, vrlo relevantna i bitno drugačija (ovaj savet je primenjiv i inače).

Sajam je podeljen na poslovni i izlagački deo, a veliki broj zemalja ima svoje štandove u poslovnom delu koji su rezultat zajedničkih napora kompanija da prezentuju svoje usluge, igre i proizvode (među kojim je i Hrvatska) što je nešto što se nadam da ćemo u narednim godinama kroz SGA moći i mi da uradimo.

Najverniji fanovi spremni su da probaju najnovije naslove

Srbija je ipak ove godine imala odličnog predstavnika u izlagačkom delu kroz Mad Head Games i njihovu igru Pagan Online. U saradnji sa Wargaming-om oni su imali veliki štand na dobroj lokaciji na kojem su svi zainteresovani posetioci mogli da isprobaju igru, ali i čuju nešto više o njoj od samih developera. Pagan je zvanično lansiran 27. avgusta, a ja ovim putem želim puno sreće i igri i njenom timu i nadam se da je ovo samo jedna u nizu igara iz naše zemlje koja će se boriti za pažnju svetske publike.

Wargaming štand na kojem je domaća ekipa Mad Head Games predstavila svoju novu igru Pagan Online.

Poslovni posetioci imaju posebnu povlasticu – mogu da posete izlagački deo sajma jedan dan unapred i na miru vide šta su sve izlagači pripremili u tom delu jer već od prvog dana masa ljudi koja dolazi na Gamescom je prosto neverovatna. Iskusni posetioci sa sobom nose ozbiljne zalihe vode i pecaroške stolice jer su redovi za isprobavanje određenih igara maltene kilometarski i mene su podsetili na nama nažlost dobro poznate redove za grčke vize ili zamenu ličnih karata i pasoša. Bez nekoliko sati čekanja u redu nema šanse da vidite ulaz u deo za igranje.

Pošto nisam imao vremena ni živaca da budem deo te egzibicije, u pauzama između sastanaka isprobao sam niz igara koje nisu popularne i čiji se tvorci nadaju da će sreća baš njih pogledati i da će se oni nekim čudom naći jednog dana među tim gigantima. Nažalost, moj utisak je da će im stvarno čudo biti potrebno jer su to uglavnom ako ne baš kopije, onda remiksi i mešavine već postojećih igara.

Gamescon je i ove godine posetilo više od 350.000 hiljada ljudi što događaj u Kelnu čini jednim od najvećih u svetu!

Sa jedne strane mi je bilo žao njihovog truda i novca, ali sam u isto vreme bio oduševljen njihovim entuzijazmom. Gamescom je i za njih bio jedno magično mesto na kom je sve moguće i na koje su došli kao na hodočašće, verujući da će im prisustvo na tom svetom gejmerskom mestu doneti uspeh koji priželjkuju.

Kada sam nakon nekoliko dana probao da saberem utiske i izdvojim najvažnije shvatio sam da je najveći dojam na mene ostavila sama veličina događaja – i fizička i psihička. Gamescom je neopisivo velik, a to možda najbolje ilustruje činjenica da sam u toku jednog dana prepešačio 16 kilometara bez izlaska sa sajma. Ovaj samit je neopisivo velik i kroz šanse koje pruža i osećaj koji daje.

Ukoliko se ne udavite u tom moru ljudi i ne izgubite u šumi štandova, bićete motivisani da date svoj maksimum i otićićete iz Kelna sa čvrstom verom da je gejming industrija budućnost i da je ona nezaustavljiva.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.