Gamescom u Kelnu: Kako izgleda gejmerski samit koji poseti 350.000 ljudi?

Gamescom u Kelnu: Kako izgleda gejmerski samit koji poseti 350.000 ljudi?

Ukoliko volite video igre ili ukoliko se vaša karijera zasniva na njima (što verovatno opet znači da ih na prvom mestu volite), poseta Gamescomu bi trebalo da bude obavezna stavka na vašoj 'to-do' listi.

Srce gejminga. To je moto najvećeg gejming sajma u Evropi i svetu koji se svake godine održava u Kelnu tokom avgusta. Razmišljao sam neko vreme i prilično sam siguran da ne postoji bolji način da se u par reči opiše Gamescom.

Sajam se održava u 11 hala, od kojih njih nekoliko ima dva nivoa, a tokom pet i više dana više od 350.000 ljudi poseti štandove od preko 1.000 izlagača iz više od 50 zemalja. Verujem da je već na osnovu ovih brojki jasno zbog čega je neizostavno biti prisutan i biti deo ovog neverovatnog događaja.

Bez obzira da li ste u Kelnu poslom ili iz čistog zadovoljstva tih nekoliko dana su izuzetno intenzivni. Vrata se otvaraju u devet ujutru, što je uglavnom početak maratona sastanaka koji se zakazuju na pola sata (ili čak 15 minuta) i koji može trajati do večernjih sati. Najbolji primer ovog paklenog ritma je moj kolega i saputnik, Nikola Mitić iz Cofa Games koji je uspeo da za tri dana ima preko 50 sastanaka!

Srbija na mapi, ali možemo i bolje!

Ukoliko mislite da odlazak sa sajma znači ujedno i kraj sastanaka, tj. rada na razvoju poslovanja – grdno se varate. Hotelski lobiji, restorani, barovi postaju samo nova i neformalnija mesta za razgovore. Kako veče prelazi u noć, a noć u jutro, oni znaju biti i intenzivniji od dnevnih.

Svaki sat i momenat su bitni, jer je stvarno izuzetna prilika da se naprave novi kontakti ili osveže stari. Skoro svako ko se bavi bilo čime što ima veze sa gejming industrijom je tu i uglavnom su svi došli otvoreni da saslušaju ponude i ideje koje im se serviraju.

Ove godine Gamescon ugostio je i Google koji je publici predstavio novi poduhvat za online gaming po imenu Stadia.

S obzirom da je vreme za sastanke vrlo ograničeno, izuzetno je važno biti spreman za svaki od njih – pogotovo kada imate priliku da razgovarate sa predstavnicima velikih svetskih kompanija. Realnost je da je naš region manje bitan, što znači da ideja i ponuda koju imate mora biti konkretna, koncizna i jasna, vrlo relevantna i bitno drugačija (ovaj savet je primenjiv i inače).

Sajam je podeljen na poslovni i izlagački deo, a veliki broj zemalja ima svoje štandove u poslovnom delu koji su rezultat zajedničkih napora kompanija da prezentuju svoje usluge, igre i proizvode (među kojim je i Hrvatska) što je nešto što se nadam da ćemo u narednim godinama kroz SGA moći i mi da uradimo.

Najverniji fanovi spremni su da probaju najnovije naslove

Srbija je ipak ove godine imala odličnog predstavnika u izlagačkom delu kroz Mad Head Games i njihovu igru Pagan Online. U saradnji sa Wargaming-om oni su imali veliki štand na dobroj lokaciji na kojem su svi zainteresovani posetioci mogli da isprobaju igru, ali i čuju nešto više o njoj od samih developera. Pagan je zvanično lansiran 27. avgusta, a ja ovim putem želim puno sreće i igri i njenom timu i nadam se da je ovo samo jedna u nizu igara iz naše zemlje koja će se boriti za pažnju svetske publike.

Wargaming štand na kojem je domaća ekipa Mad Head Games predstavila svoju novu igru Pagan Online.

Poslovni posetioci imaju posebnu povlasticu – mogu da posete izlagački deo sajma jedan dan unapred i na miru vide šta su sve izlagači pripremili u tom delu jer već od prvog dana masa ljudi koja dolazi na Gamescom je prosto neverovatna. Iskusni posetioci sa sobom nose ozbiljne zalihe vode i pecaroške stolice jer su redovi za isprobavanje određenih igara maltene kilometarski i mene su podsetili na nama nažlost dobro poznate redove za grčke vize ili zamenu ličnih karata i pasoša. Bez nekoliko sati čekanja u redu nema šanse da vidite ulaz u deo za igranje.

Pošto nisam imao vremena ni živaca da budem deo te egzibicije, u pauzama između sastanaka isprobao sam niz igara koje nisu popularne i čiji se tvorci nadaju da će sreća baš njih pogledati i da će se oni nekim čudom naći jednog dana među tim gigantima. Nažalost, moj utisak je da će im stvarno čudo biti potrebno jer su to uglavnom ako ne baš kopije, onda remiksi i mešavine već postojećih igara.

Gamescon je i ove godine posetilo više od 350.000 hiljada ljudi što događaj u Kelnu čini jednim od najvećih u svetu!

Sa jedne strane mi je bilo žao njihovog truda i novca, ali sam u isto vreme bio oduševljen njihovim entuzijazmom. Gamescom je i za njih bio jedno magično mesto na kom je sve moguće i na koje su došli kao na hodočašće, verujući da će im prisustvo na tom svetom gejmerskom mestu doneti uspeh koji priželjkuju.

Kada sam nakon nekoliko dana probao da saberem utiske i izdvojim najvažnije shvatio sam da je najveći dojam na mene ostavila sama veličina događaja – i fizička i psihička. Gamescom je neopisivo velik, a to možda najbolje ilustruje činjenica da sam u toku jednog dana prepešačio 16 kilometara bez izlaska sa sajma. Ovaj samit je neopisivo velik i kroz šanse koje pruža i osećaj koji daje.

Ukoliko se ne udavite u tom moru ljudi i ne izgubite u šumi štandova, bićete motivisani da date svoj maksimum i otićićete iz Kelna sa čvrstom verom da je gejming industrija budućnost i da je ona nezaustavljiva.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.