3D u službi edukacije: Beogradski Futuring predstavio Vulkanznanje.rs

3D u službi edukacije: Beogradski Futuring predstavio Vulkanznanje.rs namenjen osnovcima

Trodimenzionalni i virtuelni prikazi hotela, restorana, stanova i drugih objekata u svetu su prilično popularna stvar. Startap Futuring iz Beograda već neko vreme radi uspešno na razvoju 3D sajtova i prikaza enterijera i eksterijera, a njihov najnoviji projekat je edukativnog karaktera i zove se Vulkan znanje.

Ovaj startap nastao je sa idejom da uz pomoć napredne tehnologije kroz razvoj virtuelnih 3D formata sajtova korisnicima približi određene lokacije i na taj način ih sa njima bolje i detaljnije upozna, pre nego što ih oni i stvarno posete. Stacioniran u Naučno-tehnološkom parku u Beogradu, tim koji stoji iza Futuringa već je radio na nekim od većih projekata klijenata iz domena sporta, ugostiteljstva, turizma i medicine, a od skoro su zašli i u segment obrazovanja i edukacije.

Nedavno je urađen i 3D virtuelni projekat u saradnji sa Vulkan izdavaštvom, a reč je o virtuelnoj školi sa predškolskim programom i programom za osnovnu školu koja je naišla na veoma pozitivnu reakciju u javnosti.

Cilj projekta Virtuelne škole bio je da na interaktivan i zanimljiv način prikaže udžbenike za predškolski uzrast i osnovce. Futuring je ovde imao kreativnu i procesnu odgovornost da izdradi jedinstvenu platformu koja ne služi samo da proda, već i da napravi kvalitetan spoj između tehnološke inovacije 3D sajtova i ponude izdavača. Upravo o tome ali i o poslovanju samog startapa, razgovarali smo sa Markom Nikolićem koji radi kao COO u Futuringu.

FK Crvena Zvezda, Exit Festival i Belmedic su neki od klijenata ovog startapa

Pominjući izazovna vremena koja su postala naša svakodnevica, naš sagovornik kaže da takav period iziskuje kreativnost u poslovanju. To je, prema njegovom mišljenju, rečenica koja verovatno može najbolje da opiše pristup kompanije Futuring pred idejnim zadatkom koji je potekao od tima kuće Vulkan izdavaštvo i redakcije Vulkan znanje.

Marko kaže da, osim učionica u pomenutom projektu koje su oslikane i opremljene da budu primamljive oku posetioca sajta, toplo gostoprimstvo i vođenje ture kroz virtuelnu školu povereno je mladom glumcu Nikoli Malbaši koji olakšava navigaciju kroz Virtuelnu školu. Kako nam je otkrio, kod 3D sajtova koje izrađuje Futuring, značajnu ulogu igra proces gejmifikacije i interakcija, kako sa virtuelnim vodičem, tako i sa prostorom unutar Virtuelne škole, čime 3D sajt čini značajno atraktivnijim za posetioca.

Inače, Futuring tim čini petoro članova, a po prvi put u kreiranju 3D sajta kao eksterni saradnici učestvovali su arhitekte i stručnjaci za 3D modeling. To je, prema rečima našeg sagovornika, novina u procesu izrade, što je tim koji stoji iza Futuringa podstaklo da razmišljaju o novom pravcu ponude softvera za 3D sajtove.

Prema Markovim rečima, 360 tehnologija poznata je i već dugi niz godina je u primeni, kada su i kreirali inovaciju, iz ovog startapa su imali na umu da dopune postojeću tehnologiju i daju na neki način lični pečat na osnovu koga će biti prepoznatljivi na tržištu:

Zvanično prvi Futuring projekat koji je rađen sa pozajmljenom opremom bio je pre četiri godine u jednom malom beogradskom pub-u po imenu Publin, a danas se možemo pohvaliti da smo već više od tri godine firma koja je deo Naučno-tehnološkog parka Beograd i čiji su neki od klijenata IHG hotelska grupacija, Karisma Hotels and Resorts, FK Crvena Zvezda, Exit Festival, Belmedic i mnogi drugi.

Jedan od poslednjih, kvalitetnih projekata koji je uspešno izašao iz garaže pomenutog startapa jeste i navedena virtuelna škola koja zapravo predstavlja promociju sadržaja kroz jedinstveno korisničko iskustvo posetioca.

Nikolić nam objašnjava da putem ovakvog 3D sajta mogu svi da se informišu o nastavnom programu, od učenika koji kroz nekoliko klikova mogu da vide kako su koncipirane lekcije, pa sve do roditelja, učitelja i nastavnika koji su glavna ciljna grupa projekta koja može detaljnije da se upozna sa planom i programom uz klikabilne postere i prozore unutar kojih su postavljeni vebinari i druge korisne informacije.

Štaviše, u sastavu ovog 3D podsajta nalaze se i slideshow elementi, PDF materijali i praktično sve drugo što se nalazi na tradicionalnim sajtovima, samo što se u slučaju Futuring sajtova nalazi u okviru 3D okruženja.

Jedan od grafičkih prikaza na koji način izgleda 3D virtuelni sajt Vulkan znanja. U ovom slučaju, u pitanju je učionica za fiziku i hemiju, dok su i ostale učionice dizajnerski rešene da što bolje opisuju određeni školski predmet.

Tim iza ovog startapa nastavlja da odgovara izazovnim vremenima, uz nove poslovne saradnje

Nastavljajući dalje razgovor, Nikolić je istakao i da Futuring svoje usluge naplaćuje po izrađenom projektu, što su transparentno istakli cenama na sajtu. Kada već govorimo o procesima naplate, ovaj tim za Vulkan znanje omogućio je i kupovinu knjige na interaktivan način, stvorivši tako pravu virtuelnu prodavnicu. Govoreći nam o tom procesu, Marko ističe sledeće:

Kupovina udžbenika svakako je jedna od bitnijih mogućnosti koja je dostupna na ovom 3D sajtu. Monetizacija kod modernog potrošača, a naročito kada je u pitanju Internet kupac, ne može da funkcioniše bez kvalitetnog iskustva koje se tokom posete sajtu stvara već u prvih desetak sekundi. Emocije i impresije koje neko dobije samo nakon par klikova na sajtu su ključni za proces prodaje.

Da bi kao inovativna kompanija izašli u susret potrebama modernih kupaca, bilo da je u pitanju hotelska ili druga industrija, kao tim smo mnogo vremena uložili u proces prilagođavanja 3D sajtova svakom posetiocu i prikazivanju poslovanja na što intiutivniji način.

Kvalitet ovog sajta prepoznat je i od strane korisnika, koji su do sada imali uglavnom pozitivne povratne informacije, iskazujući tako zadovoljstvo što mogu na jednostavan i transparentan način da steknu uvid u formu i strukturu udžbenika i dodatnih materijala. Govoreći iskreno, Marko nam je otkrio i da je ovaj sajt, tačnije platforma 3D Vulkan znanje, rađena po ugledu na slične ideje iz inostranstva, a Futuring tim je uz dosta manje mašte i dobru saradnju sa klijentom uspeo da napravi nešto na obostrano zadovoljstvo.

Ovaj startap iz Beograda je sada po prvi put imao mogućnost da radi na ovakvoj vrsti projekta. Marko nam je objasnio da su on i njegov tim do sada imali priliku da rade pre svega u hotelskom, muzejskom i turističkom sektoru, ali kako se u krizna vremena neka vrata zatvaraju, tako se neke nove ideje pojavljuju:

Imajući to u vidu moguće je da ćemo u budućnosti pivotirati ka projektima koje ne moramo na licu mesta da fotografišemo, već ćemo se više fokusirati na kreiranju 3D maloprodajnih virtuelnih prodavnica, što može da podrazumeva i prostor za investicijama u tom pogledu jer sve više kompanija migrira ka Internet trgovini.

Futuring je za jednog klijenta radio i na rešenju virtuelnog prikaza soba u hotelu sa integrisanom opcijom rezervacije putem Interneta.

Na pitanje Netokracije da li iz Futuringa planiraju da u nekom doglednom periodu povećaju obim posla kada je reč o održavanju sajtova, Nikolić dodaje da se na svim Futuring 3D sajtovima vrše redovna ažuriranja svih informacija i sadržaja. U svemu tome im pomaže sistem za upravljanje sadržaja, nudi se kompletna usluga klijentima i periodično nadograđuje funkcionalnost i dizajn interaktivnih elemenata, što znači da svi sajtovi funkcionišu na praktično najnovijim verzijama čime se dobijaju uvek moderne web stranice.

Na kraju razgovora, naš sagovornik otkrio nam je i kakvi su dalji planovi ovog startapa:

Verovatno živimo u jednom od težih trenutaka za predviđanja. Ono što možemo da zaključimo je da je ključna reč za većinu kompanija i ujedno najbolji opis današnjeg nestabilnog vremena u kome živimo, staje u reč sa početka intervjua, a to je izazov. Izazov je doći do novih ideja i rešenja, ali jedna stara izreka kaže: “Teška vremena stvaraju jake ljude. Jaki ljudi stvaraju dobra vremena”.

Ako se time budu vodili, zaključuje Marko, ništa im neće biti teško, naročito imajući u vidu sa koliko su entuzijazma počeli pre samo četiri godine. “Tada verovatno nismo mogli ni da sanjamo da ćemo ikada ostvariti delić onoga što danas sa ponosom možemo da kažemo da su naši projekti i klijenti koji su nam dali poverenje”, istakao je on na kraju razgovora.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

Dušan i David prave društvene igre, a njihov studio Kerber Games napada tržište vredno skoro 20$ milijardi

Iako kultura igranja društvenih igara u Srbiji nije toliko velika, to bi vremenom moglo da se promeni zahvaljujući talentovanim timovima poput onog koji čini Kerber - 'board games' dizajn studio.

Startapi i poslovanje

Uvođenjem udela u vlasništvu kompanije povećavaju svoju konkurentnost – a motivacija zaposlenih se drastično uvećava

Prema podacima do kojih je došao Joberty, manje od 3% kompanija koje posluju na domaćem tržištu ima opciju da svojim zaposlenima omogući udeo u vlasništvu firme a ta opcija, kako kažu naši sagovornici, može napraviti veliku razliku.

Intervju

Milan Starčević je prvi inženjer iz Srbije koji je postao partner u kompaniji Zühlke

Nakon skoro osam godina provedenih u kompaniji Zühlke, Milan Starčević postao je partner. U nastavku teksta razgovaramo o njegovom karijernom putu koji je doveo do nove pozicije.

Propustili ste

Karijere

HelloWorld ponovo organizuje istraživanje domaće tehnološke scene: IT-jevci, popunite anketu!

Sajt za IT zapošljavanje HelloWorld.rs trenutno sprovodi još jedno veliko istraživanje domaće IT scene.

Kolumna

Ingsoftware projektom ‘Utočište’ predstavlja svoju viziju budućnosti rada

Kako će izgledati rad kad prođe korona? To pitanje sam postavio sebi hiljadu puta, pročitao sam na desetine mišljenja, diskutovao sa kolegama, partnerima, prijateljima… I kako je vreme odmicalo sve više sam postajao ubeđen da je model koji uvodimo pravo rešenje.

E-commerce

Igor Grmuša postaje marketing direktor e-commerce kompanije Platforma

Nakon devet godina u digitalnoj marketinškoj agenciji Degordian, Grmuša započinje novo poglavlje u karijeri.

Startapi i poslovanje

Quantox nastavlja da podstiče IT decentralizaciju: Kompanija otvorila nove kancelarije u Podgorici i Banjaluci

Prvi zaposleni već su se pridružili timu od preko 350 visoko kvalifikovanih stručnjaka. Kompanija najavljuje nova zapošljavanja i nastavlja sa širenjem poslovanja izvan velikih IT centara.

Kultura 2.0

Tri karte za Orbitu: Šta nam donosi trka bogatih za svemir?

Izgleda da je na Zemlji postalo dosadno, pa milijarderi i vlasnici gigantskih kompanija prave nove igračke i organizacije za jedno potpuno drugačije nadmetanje (čitajte: putovanje).