'Freelance hours rate' anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad - Netokracija.rs

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.

Ono što je iz pomenute rasprave bilo jasno jeste da community ne trpi nikakve odredbe ili nametnute margine i zakone, te je tako ideja ove ankete da samo predstavi trenutno stanje u zajednici i osvesti i bolje približi stanje kada je reč o cenovnoj situaciju po kategorijama rada frilensera na Balkanu.

Anketu je anonimno popunilo malo preko 600 ljudi obuhvatajući sve veće kategorije frilens poslova. Na taj način prikupljeno je dovoljno podataka kako bi se lakše i bolje razumelo stanje  na tržištu slobodnog rada. Od ukupnog broja ispitanika, njih 67% su bili muškarci, dok su 33% činile žene, a najveći broj učesnika ankete došlo je iz Srbije, čak 85%, dok su ostatak činile države regiona.

Anketa je pokazala da su najveći broj među ispitanicima bili mediori u frilensingu, njih 45,8%, dok su seniori činili 36,5%, najmanji broj učesnika su bili mentori, dok su 15,1% učesnika bili juniori. Največi broj ljudi (62,7%) istaklo je da su im poslovna opredeljenja vezana za frilensing, dok su ostali dodali da vode sopstvenu kompaniju (17,6%) i da rade za drugu kompaniju (19,7%).

Rezultati ove ankete treba da posluže kao smernice mlađim kolegama koji tek počinju sa poslom, kao i da im pomognu da lakše razumeju okruženje i samim tim lakše i formiraju svoje cene, ali i starijim kolegama koji ponekad zaborave svoje vrednosti pa idu ispod svih cenovnih kriterijuma – što je na kraju dana ova anketa i pokazala.

U tabeli iznad možete pogledati dokument koji sadrži rezultate ankete i koji pokazuje raspon cene sata i prosečnu cenu sata (iskazanih u evrima) za različiti tip posla i za različiti nivo senioriteta

Između ostalog, cilj ove ankete je pored osvešćivanja i pružanje podrške celoj zajednici koja najviše trpi usled delovanja pojedinaca na ovaj ili onaj način. Smanjivanjem pojedinačne cene direktno se utiče na ostatak zajednice koja vremenom spušta ukupnu cenu kako bi ostala konkurentna što dugoročno vodi ka opštem smanjenju cena na tržištu slobodnog rada Balkana.


Rezultati ankete su već sada javno dostupni svima koji žele da ih preuzmu


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.