Fragrance By Me želi da uzdrma industriju parfema

Srpsko-finski Fragrance By Me želi da ‘uzdrma’ 45 milijardi dolara vrednu industriju parfema

Poznati brendovi kao što su Chanel, Burberry i drugi danas dominiraju industrijom parfema i mirisa za koju prognoze kažu da će u 2018. godini vredeti 45 milijardi dolara. Ipak, sve je više onih kupaca koji žele personalizovano iskustvo - koji ne žele da mirišu kao Džej Lo ili Bijonse. Srpsko-finski Fragrance By Me razvija e-commerce rešenje koje nudi 'custom made' proizvod (od mirisa do bočice), a tim je samo nedavno primio investiciju od StartLabs fonda.

fbm
Outi Ortiz, suosnivač startapa Fragranceby.me u koji je nedavno investirao StartLabs

Da li ste znali da se tokom poslednjih 50 godina industrija parfema i nije značajno promenila – govorimo o tržištu koje će za svega nekoliko godina vredeti 45 milijardi dolara. Korisnici danas pred sobom imaju široku paletu različitih mirisa, ali gotovo svi do jednog vezuju se za poznate ličnosti i njihove signature linije koje ostavljaju malo mesta za unikatnost. Jer ne žele svi da mirišu kao poznata pevačica ili glumica.

Kupci svesniji svojih potreba

Srpsko-finski startap Fragrance By Me smatra da ima odgovor na ovaj problem, a on stiže u vidu e-commerce platforme koja korisnicima nudi personalizovano iskustvo prilikom kreiranja parfema: počevši od mirisa i mirisnih nota, pa sve do izgleda bočice, ukrasa i lične poruke. Iza ideje stoje osnivači Outi Ortiz i Uroš Brkić koji poseduju veliko iskustvo iz beauty industrije i na polju internacionalne prodaje:

Primetili smo da se ništa ne dešava na polju parfema i mirisa, svi proizvodi se lansiraju u istom maniru. Fragrance industrija stagnira i želimo da uradimo nešto drugačije – što u fokus stavlja korisnike i korisničko iskustvo.

Outi napominje kako su analizom tržišta došli do zaključka da žene na području Severne Amerike danas u proseku poseduju pet parfema. Cilj je da Fragrance By Me bude jedan od tih mirisa, nudeći korisnicima najfinije mirise evropskog porekla koji stoje rame uz rame sa najskupljim brendovima, ali i dizajn proizvoda koji prosto i jednostavno govori da se radi o premium doživljaju.

fgn1
Počevši od izgleda bočice, korisnici su u mogućnosti da biraju i različite ukrase kojima će ‘opremiti’ sopstveni parfem (Izvor: Fragrance By Me)

Koncentrišući se pre svega na korisničko iskustvo, Fragrance By Me želi da zadovolji potrebe onog segmenta tržišta koje je spremno da eksperimentiše sa različitim mirisima i kome isticanje sopstvene unikatnosti nije strano – a takvih je mnogo. Ortiz ističe da su kupci danas svesniji sebe i svojih potreba, da žele nešto što je pre svega njihovo, ali i da za razliku od prethodnih generacija nisu spremni da izdvoje veliku količinu novca samo zbog etikete:

Živimo u doba Instagram selebritija. Mnoge devojke žele da budu poznate na društvenim mrežama, pokreću sopstvene beauty i fashion blogove i rade na ličnoj promociji. Njihovi social media profili okrenuti su samo njima i izuzetno im je stalo do isticanja unikatnosti u odnosu na svoje okruženje.

Početna investicija od StartLabasa

Svoju prvu investiciju startap je primio upravo od StartLabsa, a nas je zanimalo zbog čega se tim odlučio baš za ovaj fond:

Tokom procesa podizanja seed investicije, razgovarali smo sa dosta inostranih early stage fondova i akceleratora. Kako Uroš i ja provodimo dosta vremena u Srbiji, shvatili smo da je ovo sredina u kojoj želimo da razvijamo Fragrance By Me.

Kod izbora fonda vi jednostavno morate da gledate dugoročno. Naša viđenja i ideje poklopile su se sa razmišljanjem StartLabs ekipe pri čemu našu saradnju vidimo kao veliki benefit na duže staze. Tu je i ogromno e-commerce iskustvo koje čitav fond donosi, što je na kraju i presudilo da prihvatmo investiciju od StartLabsa.

Lični pečat 2.0

Dolazeći iz Finske gde je prethodno radila u beauty industriji na kreiranju i implementaciji medijske strategije, Ortiz ističe da su ujedno i najveća reklama za Fragrance By Me blogerke i jutjuberke koje cene ovakav proizvod i koje žele da podele mišljenje sa svojom publikom. Kako dodaje, dosta njih je već pokazalo veliko interesovanje za sam proizvod budući da su se brzo povezale sa porukom koju on nosi.

fgn2
Korisnici na raspolaganju imaju nekoliko osnovnih nota koje se tokom procesa mogu dodatno personalizovati, rezultujući zaista unikatnim mirisom (Izvor: Fragrance By Me)

Svakako najveći napori kada je marketing u pitanju ulažu se upravo na ciljanje self branding industrije. To je ujedno i prvi segment tržišta kome se ovaj startap obraća – devojke koje žele da poseduju custom-made mirise i koje ne žele da se poistovećuju sa poznatim ličnostima i njihovim linijama. Kako Netokracija saznaje, u planu je i širenje na gift industriju, ali i na druge proizvode kao što su sapuni i mirisi za dom. Tržište je zaista veliko, a naša potreba za ličnim pečatom sve izraženija.

Na pitanje u kojoj se fazi proizvod trenutno nalazi, Outi kaže da tim u ovom trenutku radi sa bliskim saradnicima koji su pokazali veliko interesovanje, ali i da se još uvek dosta pažnje posvećuje razvoju samih kupaca (customer development). Ona ističe kako će Fragrance By Me verovatno uvesti ekskluzivni pristup pri samom lansiranju proizvoda – kako se ne bi suočili sa prevelikom potražnjom na koju ne mogu da odgovore, ali i kako bi imali dovoljno vremena, iskustva i povratnih informacija da dodatno usavrše čitav proces prema željama kupaca.

Ostavi komentar

  1. Milica Kesic

    Milica Kesic

    18. 4. 2016. u 13:19 Odgovori

    Cestitke mastovitom preduzetnickom timu! Nestrpljivo iscekujem mogucnost porudzbine, jer vec dugo u glavi imam mirisnu kombinaciju za sebe, ali do sada nije bilo mogucnosti da mi je neko strucno ‘smucka’ 😊 Bravo za Outi i Urosa 🍀

  2. Milena Conti

    Milena Conti

    18. 4. 2016. u 14:57 Odgovori

    Jako mi se svidja cela ideja i pristup! Jedva cekam da se sve pokrene jer sam spremna da napravim svoje mix-eve!! ‘Baby’, ‘Joy’ i ‘Stardust by Mil’ ! Hvala sto ste drugaciji, Fragrance By Me !

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.