Fragrance By Me uz pomoć 40+ blogerki širi poslovanje

Kako srpski Fragrance By Me uz pomoć 40+ internacionalnih blogerki širi poslovanje

Kako pristupiti industriji vrednoj 45 milijardi dolara i lansirati nov proizvod uz pomoć 'beauty' blogerki? Osnivači srpsko-finskog startapa Fragrance By me uradili su upravo to, ponudivši Instagram i YouTube zvezdama novi način da monetizuju njihov rad kroz lansiranje personalizovanog mirisa. U razgovoru za Netokraciju, Uroš Brkić i Outi Ortiz otkrivaju nam planove za budućnost i najavljuju proširenje tima.

fbm-finalno
Sa iskustvom u e-commerce i beauty industriji, Uroš i Outi pokrenuli su Fragrance By Me koji je lansiran početkom meseca.

Gotovo više od pet decenija industrija parfema nije se menjala. Mogli bismo reći da je disruptivni momenat stigao početkom avgusta kada je zvanično lansiran Fragrance by Me – e-commerce platforma koja nudi personalizovano iskustvo kreiranja i kupovine parfema, a čiji je razvoj podržao i investicioni fond StartLabs. Čitava ideja leži u činjenici da devojke i žene više ne žele da mirišu kao i njihova omiljena glumica ili pevačica. U doba personalizacije, Fragrance by Me svojim korisnicima nudi custom rešenje: od mirisa i mirisnih nota, pa sve do finalnog izgleda bočice i ukrasa koji je krase.

Korak ispred drugih uz lični pečat

“U pravoj fazi lansiranja ciljamo na B2B segment. Zahvaljujući saradnji sa više od 40 beauty blogerki širom Severne Amerike i Velike Britanije koje su lansirale sopstvene parfeme, uvideli smo i prve zadovoljne korisnike koji sa zadovoljstvom šire priču o našem proizvodu”, započela je razgovor Ortizova izjavivši kako je tim do sada stupio u kontakt sa više od stotinu blogerki i YouTuberki koje godinama stvaraju sadržaj i kreiraju svoje ime u beauty industriji. Nije tajna da je sve više onih blogerki koje žele “svoj deo kolača”, a gotovo svaka od njih nastoji da publici ponudi nešto više – nešto što će ih razlikovati od drugih. Uroš kaže:

Inicijalne pregovore o saradnji otpočeli smo sa nekoliko beauty blogerki koje dobro poznaju industriju, koje endorsuju one proizvode koji im se sviđaju, ali i koje su odlično upoznate sa finansijskim aspektom takvog dogovora. Mi smo uspeli da preokrenemo čitavu stvar sa poslovne strane, ponudivši blogerkama jedan izuzetno atraktivan način da monetizuju svoj rad kroz personalizovani miris koji će ponuditi svojoj publici.

Upravo ovakvo razmišljanje pokazalo se kao pun pogodak, pri čemu je unutar same industrije kreiran veliki buzz o novom proizvodu, a komentari i tekstovi pristižu za svih strana. Štaviše, kako se vest širila društvenim mrežama tako su i druge blogerke kontaktirale Fragrance By Me tim sa željom da i same postanu nosioci posebnog mirisa, kreiranog isključivo po njihovom ukusu.

fbm3
Pozitivne recenzije mirisa iza kojih stoji Fragrance By Me dovele su do svojevrsnog WOM efekta, a veliki broj blogerki i YouTuberki izrazio je želju da postanu deo promotivne kampanje novog proizvoda.

Upitavši kako tačno funkcioniše proces monetizacije, Outi napominje da blogerke sa kojima sarađuju dobijaju personalizovanu landing stranicu na kojoj se nalaze podaci o njihovom radu, samom proizvodu tj. parfemu, ali i one-stop-shop servis putem koga se vrši online naplata. Drugim rečima, one mogu da se posvete onome u čemu su najbolje – kreiranju interesantnog sadržaja, dok Fragrance By Me tim kreira kompletno e-commerce rešenje, zaključno sa logistikom oko isporuke samog proizvoda. Iako nisu mogli da otkrivaju tačan broj, Uroš i Outi kažu da blogerke dobijaju naknadu za svoj rad tj. jednocifreni procenat od prodaje svakog parfema iz njihove linije.

Saradnja sa regionalnim blogerkama izostala

Da beauty blogovi i YouTube kanali nisu stvar rezervisana isključivo za kreatorke sa Zapada, pokazuje nam i sve veći broj blogerki iz Srbije i regiona koje sa domaćom publikom dele interesantan sadržaj – prilagođen proizvodima koji se mogu pronaći na ovim prostorima, ali i domaćim trendovima. Nemali je broj onih blogerki čiji auditorijum broji stotine hiljada pratilaca, no Fragrance By Me tim nije se opredelio za saradnju sa njima:

Svesni smo da u Srbiji i regionu postoje blogerke i kanali koji okupljaju veliki broj pratilaca. U prvoj fazi lansiranja proizvoda, saradnju smo usmerili ka kreatorkama sadržaja sa prostora Severne Amerike i Velike Britanije. Jedan od velikih razloga jeste i činjenica da je online prodaja na tim tržištima razvijenija, kao i da su potencijalni korisnici već naviknuti na kupovinu beauty proizvoda isključivo putem Interneta. Čak je i kompletan web isključivo na engleskom jeziku.

Nova runda investiranja do kraja godine, ali i pogon u Severnoj Americi

Dotakavši se planova za blisku budućnost, Outi i Uroš ne skrivaju da su zadovoljni sa lansiranjem proizvoda, ali kažu da ih pravi posao tek čeka. Iako je u fokusu kompanije saradnja sa blogerkama i stvaranje prisustva na tržištu, ovaj dinamični duo ističe da im predstoji oblikovanje proizvoda na osnovu povratnih informacija, ali i predstavljanje novih funkcija poput custom bočica i ukrasa koje će parfemima dati posebnu personalizovanu tj. unikatnu notu.

fbm2
Krajnji korisnik ostavlja informacije o parfemima koje voli i koristi, birajući određene mirisne grupe. Nakon toga, na kućnu adresu stižu tri testera sa različitim mirisima – nakon čega može se da se naruči i veća bočica.

Ortizova dodaje da sa porastom prodaje raste i obim posla, te da će se tim u narednom periodu definitivno širiti – kako u Beogradu, tako i u Severnoj Americi gde bi u dogledno vreme trebala da se pokrene proizvodna linija, kako bi se na porudžbine tamošnjih klijenata odgovorilo još brže i učinkovitije. Skaliranje proizvoda i tima biće ispraćeno i novom rundom investicije koja je planirana do kraja 2016. godine, a iako nisu mogli da otkrivaju detalje, Uroš i Outi dodaju da su razgovori sa investitorima otpočeli, ali da su u ovom trenutku i dalje u početnoj fazi. Sve devojke koje žele da već danas kreiraju svoj personalizovani miris, to mogu da urade na Fragrance By Me sajtu na kome se nalaze i detaljne informacije o samom proizvodu.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.