Foxy Voxel studio iz Novog Sada razvio je igru Going Medieval koja stiže i na Steam

Novosadski Foxy Voxel studio razvio je igru koja vas vraća u 14. vek – uskoro stiže i na Steam

Jedan od krucijalnih elemenata sve većeg rasta srpske industrije razvoja igara su upravo gejming studiji, čiji se broj povećava iz godine u godinu. Ovog puta imali smo priliku da razgovaramo sa momcima iz novosadskog studija Foxy Voxel čija će igra Going Medieval biti uskoro dostupna na poznatoj Steam platformi.

Domaći gejming studio Foxy Voxel iz Novog Sada nekoliko godina unazad radi na igri za Windows operativne sisteme Going Medieval, koju će ljubitelji PC video igara uskoro moći da je kupe putem ove platforme. Reč je o igri koja igrače stavlja u ulogu spasilaca stanovništva nakon srednjevekovne pandemije virusa.

Kako je još od prototipa ova igra pokazivala veliki potencijal i privlačila dosta interesovanja, Nino Rajačić i Vladimir Živković, osnivači i vlasnici Foxy Voxel-a, su se u avgustu 2019. godine odvažili da osnuju sopstveni studio i nastave da usavršavaju Going Medival.

Na ovom projektu, objašnjavaju oni, trenutno radi sedam iskusnih članova tima: tri programera, technical artist, community manager, a Nino i Vladimir koji pokrivaju više uloga, među kojima su i produkcija, game dizajn, 3D, zvuk i administrativni poslovi.

Naši sagovornici nam takođe otkrivaju i da ostale pozicije koje im nedostaju, popunjavanju kroz saradnju sa eksternim saradnicima, kao i to da za sada ne planiraju otvaranje i zapošljavanje na novim pozicijama, a o samoj igri i daljim planovima ovog studija pročitajte u nastavku teksta.

Engleska, 14. vek, virus ‘kosi’ stanovništvo…

Nastavljajući dalje razgovor, Vladimir nas je upoznao detaljnije sa tematikom igre koju su on i njegove kolege zajedno sa Ninom razvili. Naime, Going Medieval vraća igrače kroz vreme, tačnije u srednjevekovnu Englesku, u 1346. godinu, taman kada je svet počeo da se oporavlja od Crne smrti.

Opisujući nam dalje igru, Živković kaže da je sam koncept osmišljen tako da oni ljudi koji su preživeli pandemiju napuštaju tada poznato društvo i društveno uređenje i počinju da naseljavaju opustošen svet. Igrač će tako voditi deo preživelih i zaštititi ih od gladi, zime, varvara, religioznih fanatika.

Vladimir kaže da je Going Medieval Colony Sim igra, a to znači da će igrač imati mogućnost da nadgleda grupu ljudi i pomaže im da prežive, objasnivši nam sledeće:

Igrač će početi od male kolibe od blata i drveta a do kraja jedne višednevne sesije će imati punokrvni srednjovekovni zamak od kamena i cigle. Naglasak takođe stavljamo na grupu ljudi koje igrač kontroliše. Oni se sa svakom sesijom i svakom igraču unikatno generišu sa detaljnim pozadinskim pričama, različitim veštinama itd. I tokom igre stanovnici igračevog utvrđenja će imati želje i emocije oko kojih će biti potrebna briga.

Igra će uskoro biti dostupna za Windows operativne sisteme i igrači će moći da je kupe putem platforme Steam.

Za sada, Going Medieval je jedina igra koju razvija ekipa iz Novog Sada i predstavljaće glavni fokus Foxy Voxel studija u narednih par godina, a kako Nino dodaje, nakon toga će čitava ekipa razmisliti da li će se kretati u smeru nekih drugih naslova ili žanrova.

S obzirom na to da ovaj studio usko sarađuje sa jednim britanskim izdavačem kada je reč o objavi igre na platformi Steam, zanimalo nas je na koji način izgleda ova saradnja i šta sve ista podrazumeva. Nino nam je tom prilikom objasnio sledeće:

Izdavač The Irregular Corporation nam je pristupio relativno rano, nedugo nakon što smo postavili Steam stranicu. Iako smo kasnije imali još ponuda od izdavača, na kraju smo se odlučili da potpišemo ugovor sa njima, što je nedavno i obelodanjeno. Oni finansiraju deo razvoja Going Medieval i brinu se o marketingu i prodaji. Pored ovoga, od njih dobijamo iskustvo i savete. Prilično su otvoreni za saradnju i ne naturaju svoje ideje. Za sada smo prezadovoljni saradnjom.

Closed Beta verzija igre očekuje se u narednim mesecima

I dok se za sada čitav napor ovog tima, ali i raspoloživi resursi ulažu u finaliziranje proizvoda pred zvaničnu objavu, sa našim sagovornicima smo se dotakli i teme monetizacije samog proizvoda, kao i na koji način se zasniva model poslovanja studija.

Vladimir nam je otkrio da je igra planirana da se isključivo monetizuje starim modelom pay to play, što znači da će potencijalni igrači moći da kupe igru preko Steam-a, a nada se i da će ista biti dostupna i preko drugih platformi.

Sa druge strane, Nino dodaje da studio za sada nije imao investicije velikih Venture fondova, već da je projekat razvoja video igre Going Medieval, uz pomenutog britanskog izdavača, pomogao Fond za inovacionu delatnost iz budžeta Republike Srbije sa razdela Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a kroz Projekat za unapređenje konkurentnosti i zapošljavanja (sporazum o zajmu sa Svetskom bankom).

Ova igra će se nakon inicijalnog objavljivanja vremenom ažurirati i usavršavati, a sve u skladu sa feedbackom igrača koji je budu preuzeli.

Ova video igra je za sada namenjena samo za Windows operativne sisteme, a kako nam Nino otkriva, tim nema planove za razvoj verzije Going Medieval-a za mobilne platforme i šanse da se to desi su vrlo male: 

Windows PC je primarna platforma za našu ciljnu publiku. Razmatramo i druge platforme, i konzole ali to trenutno ima jako nizak prioritet.

Pred sam kraj razgovora, Nino nam je govorio i o planovima za naredni period koji očekuje tim Foxy Voxela, a kako dodaje, čitava ekipa užurbano radi na pripremi igre za Closed Beta testiranje koje će se dogoditi u narednim mesecima, dodavši sledeće:

Nakon toga sledi objavljivanje igre na Steam platformi, kao Early Access. Ovo konkretno znači da je objavljena nekompletna igra koju igrači mogu da kupe po regularnoj ceni i igraju, a mi ćemo slušati njihov feedback i redovno dodavati nov sadržaj.

“Ako sve bude u redu, Going Medieval će provesti u ovoj fazi minimalno godinu dana. Nakon toga nadamo se da ćemo biti u mogućnosti da krenemo da razmišljamo o novim projektima i proširivanju tima”, zaključio je Nino na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da nam internet iskustvo bude bolje (i mnogo bezbednije) u 2021. godini?

Ako razmišljate o tome da li (i kako) da promenite svoje internet navike po pitanju privatnosti i bezbednosti - ovo je tekst za vas.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Startapi i poslovanje

Beogradski Konstrukt akviziran od strane HTEC-a uz najavljene nove akvizicije širom regiona

Kompanija HTEC akvizirala je Konstrukt u cilju pojačanja produktnog i brend dizajna za svoje klijente.

Internet marketing

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Office Talks Podcast

Profesionalni razvoj programera (upoznajte Symphony)

Tridesetu epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa predstavnicima kompanije Symphony. Sa njima smo pričali o istoriji kompanije, procesu regrutovanja, kulturi rada i izazovima sa kojima su se susretali za vreme pandemije.

Kultura 2.0

Žene imaju jednaku sposobnost ‘preživljavanja’ na online platformama, ali slabije ulaze u ovu oblast

Predstavljamo vam rezultate specijalnog izdanja Gigmetar istraživanja koje pokazuje kako su se gig radnice adaptirale na nove uslove rada koje je donela pandemija.