Foxy Voxel studio iz Novog Sada razvio je igru Going Medieval koja stiže i na Steam

Novosadski Foxy Voxel studio razvio je igru koja vas vraća u 14. vek – uskoro stiže i na Steam

Jedan od krucijalnih elemenata sve većeg rasta srpske industrije razvoja igara su upravo gejming studiji, čiji se broj povećava iz godine u godinu. Ovog puta imali smo priliku da razgovaramo sa momcima iz novosadskog studija Foxy Voxel čija će igra Going Medieval biti uskoro dostupna na poznatoj Steam platformi.

Domaći gejming studio Foxy Voxel iz Novog Sada nekoliko godina unazad radi na igri za Windows operativne sisteme Going Medieval, koju će ljubitelji PC video igara uskoro moći da je kupe putem ove platforme. Reč je o igri koja igrače stavlja u ulogu spasilaca stanovništva nakon srednjevekovne pandemije virusa.

Kako je još od prototipa ova igra pokazivala veliki potencijal i privlačila dosta interesovanja, Nino Rajačić i Vladimir Živković, osnivači i vlasnici Foxy Voxel-a, su se u avgustu 2019. godine odvažili da osnuju sopstveni studio i nastave da usavršavaju Going Medival.

Na ovom projektu, objašnjavaju oni, trenutno radi sedam iskusnih članova tima: tri programera, technical artist, community manager, a Nino i Vladimir koji pokrivaju više uloga, među kojima su i produkcija, game dizajn, 3D, zvuk i administrativni poslovi.

Naši sagovornici nam takođe otkrivaju i da ostale pozicije koje im nedostaju, popunjavanju kroz saradnju sa eksternim saradnicima, kao i to da za sada ne planiraju otvaranje i zapošljavanje na novim pozicijama, a o samoj igri i daljim planovima ovog studija pročitajte u nastavku teksta.

Engleska, 14. vek, virus ‘kosi’ stanovništvo…

Nastavljajući dalje razgovor, Vladimir nas je upoznao detaljnije sa tematikom igre koju su on i njegove kolege zajedno sa Ninom razvili. Naime, Going Medieval vraća igrače kroz vreme, tačnije u srednjevekovnu Englesku, u 1346. godinu, taman kada je svet počeo da se oporavlja od Crne smrti.

Opisujući nam dalje igru, Živković kaže da je sam koncept osmišljen tako da oni ljudi koji su preživeli pandemiju napuštaju tada poznato društvo i društveno uređenje i počinju da naseljavaju opustošen svet. Igrač će tako voditi deo preživelih i zaštititi ih od gladi, zime, varvara, religioznih fanatika.

Vladimir kaže da je Going Medieval Colony Sim igra, a to znači da će igrač imati mogućnost da nadgleda grupu ljudi i pomaže im da prežive, objasnivši nam sledeće:

Igrač će početi od male kolibe od blata i drveta a do kraja jedne višednevne sesije će imati punokrvni srednjovekovni zamak od kamena i cigle. Naglasak takođe stavljamo na grupu ljudi koje igrač kontroliše. Oni se sa svakom sesijom i svakom igraču unikatno generišu sa detaljnim pozadinskim pričama, različitim veštinama itd. I tokom igre stanovnici igračevog utvrđenja će imati želje i emocije oko kojih će biti potrebna briga.

Igra će uskoro biti dostupna za Windows operativne sisteme i igrači će moći da je kupe putem platforme Steam.

Za sada, Going Medieval je jedina igra koju razvija ekipa iz Novog Sada i predstavljaće glavni fokus Foxy Voxel studija u narednih par godina, a kako Nino dodaje, nakon toga će čitava ekipa razmisliti da li će se kretati u smeru nekih drugih naslova ili žanrova.

S obzirom na to da ovaj studio usko sarađuje sa jednim britanskim izdavačem kada je reč o objavi igre na platformi Steam, zanimalo nas je na koji način izgleda ova saradnja i šta sve ista podrazumeva. Nino nam je tom prilikom objasnio sledeće:

Izdavač The Irregular Corporation nam je pristupio relativno rano, nedugo nakon što smo postavili Steam stranicu. Iako smo kasnije imali još ponuda od izdavača, na kraju smo se odlučili da potpišemo ugovor sa njima, što je nedavno i obelodanjeno. Oni finansiraju deo razvoja Going Medieval i brinu se o marketingu i prodaji. Pored ovoga, od njih dobijamo iskustvo i savete. Prilično su otvoreni za saradnju i ne naturaju svoje ideje. Za sada smo prezadovoljni saradnjom.

Closed Beta verzija igre očekuje se u narednim mesecima

I dok se za sada čitav napor ovog tima, ali i raspoloživi resursi ulažu u finaliziranje proizvoda pred zvaničnu objavu, sa našim sagovornicima smo se dotakli i teme monetizacije samog proizvoda, kao i na koji način se zasniva model poslovanja studija.

Vladimir nam je otkrio da je igra planirana da se isključivo monetizuje starim modelom pay to play, što znači da će potencijalni igrači moći da kupe igru preko Steam-a, a nada se i da će ista biti dostupna i preko drugih platformi.

Sa druge strane, Nino dodaje da studio za sada nije imao investicije velikih Venture fondova, već da je projekat razvoja video igre Going Medieval, uz pomenutog britanskog izdavača, pomogao Fond za inovacionu delatnost iz budžeta Republike Srbije sa razdela Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a kroz Projekat za unapređenje konkurentnosti i zapošljavanja (sporazum o zajmu sa Svetskom bankom).

Ova igra će se nakon inicijalnog objavljivanja vremenom ažurirati i usavršavati, a sve u skladu sa feedbackom igrača koji je budu preuzeli.

Ova video igra je za sada namenjena samo za Windows operativne sisteme, a kako nam Nino otkriva, tim nema planove za razvoj verzije Going Medieval-a za mobilne platforme i šanse da se to desi su vrlo male: 

Windows PC je primarna platforma za našu ciljnu publiku. Razmatramo i druge platforme, i konzole ali to trenutno ima jako nizak prioritet.

Pred sam kraj razgovora, Nino nam je govorio i o planovima za naredni period koji očekuje tim Foxy Voxela, a kako dodaje, čitava ekipa užurbano radi na pripremi igre za Closed Beta testiranje koje će se dogoditi u narednim mesecima, dodavši sledeće:

Nakon toga sledi objavljivanje igre na Steam platformi, kao Early Access. Ovo konkretno znači da je objavljena nekompletna igra koju igrači mogu da kupe po regularnoj ceni i igraju, a mi ćemo slušati njihov feedback i redovno dodavati nov sadržaj.

“Ako sve bude u redu, Going Medieval će provesti u ovoj fazi minimalno godinu dana. Nakon toga nadamo se da ćemo biti u mogućnosti da krenemo da razmišljamo o novim projektima i proširivanju tima”, zaključio je Nino na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Od Silicijumske doline do Skadarlije: Kako je američki Harness otvorio svoj R&D centar u srpskoj prestonici?

Kao kompanija koja razvija CI/CD alate za programere i dev timove, američki Harness otvorio je početkom godine svoj R&D centar u srpskoj prestonici. Otkrivamo koji su njihovi dalji planovi.

Gaming

Kroz program ‘Game Dev Bootcamp’ Nordeus nastavlja da edukuje mlade o razvoju igara – prijave do 12. novembra

Nordeus fondacija pokreće novi online besplatni obrazovni program 'Game Dev Bootcamp' za mlade širom Srbije koji su zainteresovani za tehnički razvoj video igara.

Internet marketing

Digitalni marketing u regulisanim industrijama: Kako se oglašavati kada je sve zabranjeno?

Za sve regulisane industrije uvek važe dve stvari, budžet uglavnom nikada nije problem i skoro ništa nije dozvoljeno kada je marketing u pitanju.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Sat vremena o TikTok oglašavanju (gošća Gorana Risteski)

TikTok, društvena mreža koja je osvojila svet u prethodne dve godine, raste još više i otvara nove mogućnosti za brendove, biznise, oglašivače i nezavisne kreatore. Upravo na tu temu u 73. epizodi Office Talks podcasta pričamo sa Goranom Risteski koja radi kao Media Researcher u agenciji Direct Media United Solutions.

Karijere

Tamara Prodanović postaje specijalista za brendiranje poslodavca u kompaniji Syrmia

Odakle je potekla odluka da se Tamara nakon sedam godina provedenih u HelloWorld-u priključi 'kompanijskoj strani priče' i pređe u kompaniju Syrmia?

Karijere

Studenti informatike i Synechron organizovali prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu

BarKod hakaton, prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu, održan je prethodnog vikenda pod sloganom 'Ako ništa…bar kod!'.

Kultura 2.0

UNICEF u Srbiji pokrenuo humanitarnu akciju – kupovinom NFT tokena pomažete deci sa smetnjama u razvoju

Povodom obeležavanja 75 godina rada UNICEF-a predstavljena je i dalje aktuelna specijalna kolekcija jedinstvenih digitalnih tokena - NFT, koja će biti izložena do 11. decembra. Izložba ima humanitarni cilj nabavke asistivne tehnologije koja pomaže deci sa smetnjama u razvoju da povećaju svoje sposobnosti i veštine.

Startapi i poslovanje

Programeri, Bosch ne proizvodi samo aparate za kafu – ima i odeljenja koja kreiraju softvere

Mesec dana sam u Bosch-u. Iako za sebe mislim da detaljno poznajem IT industriju, do pre dva meseca nisam znala da ova kompanija proizvodi nešto što nisu aparati za kafu, veš mašine i klime, kao i da u okviru Bosch-a postoje neka odeljenja koja prave softvere.

Karijere

Kompanija ZF Serbia najavila nova zapošljavanja u novosadskom razvojnom centru

Traže se inženjeri za rad na razvoju energetske elektronike za primenu u pogonskim sistemima.