Foxy Voxel studio iz Novog Sada razvio je igru Going Medieval koja stiže i na Steam

Novosadski Foxy Voxel studio razvio je igru koja vas vraća u 14. vek – uskoro stiže i na Steam

Jedan od krucijalnih elemenata sve većeg rasta srpske industrije razvoja igara su upravo gejming studiji, čiji se broj povećava iz godine u godinu. Ovog puta imali smo priliku da razgovaramo sa momcima iz novosadskog studija Foxy Voxel čija će igra Going Medieval biti uskoro dostupna na poznatoj Steam platformi.

Domaći gejming studio Foxy Voxel iz Novog Sada nekoliko godina unazad radi na igri za Windows operativne sisteme Going Medieval, koju će ljubitelji PC video igara uskoro moći da je kupe putem ove platforme. Reč je o igri koja igrače stavlja u ulogu spasilaca stanovništva nakon srednjevekovne pandemije virusa.

Kako je još od prototipa ova igra pokazivala veliki potencijal i privlačila dosta interesovanja, Nino Rajačić i Vladimir Živković, osnivači i vlasnici Foxy Voxel-a, su se u avgustu 2019. godine odvažili da osnuju sopstveni studio i nastave da usavršavaju Going Medival.

Na ovom projektu, objašnjavaju oni, trenutno radi sedam iskusnih članova tima: tri programera, technical artist, community manager, a Nino i Vladimir koji pokrivaju više uloga, među kojima su i produkcija, game dizajn, 3D, zvuk i administrativni poslovi.

Naši sagovornici nam takođe otkrivaju i da ostale pozicije koje im nedostaju, popunjavanju kroz saradnju sa eksternim saradnicima, kao i to da za sada ne planiraju otvaranje i zapošljavanje na novim pozicijama, a o samoj igri i daljim planovima ovog studija pročitajte u nastavku teksta.

Engleska, 14. vek, virus ‘kosi’ stanovništvo…

Nastavljajući dalje razgovor, Vladimir nas je upoznao detaljnije sa tematikom igre koju su on i njegove kolege zajedno sa Ninom razvili. Naime, Going Medieval vraća igrače kroz vreme, tačnije u srednjevekovnu Englesku, u 1346. godinu, taman kada je svet počeo da se oporavlja od Crne smrti.

Opisujući nam dalje igru, Živković kaže da je sam koncept osmišljen tako da oni ljudi koji su preživeli pandemiju napuštaju tada poznato društvo i društveno uređenje i počinju da naseljavaju opustošen svet. Igrač će tako voditi deo preživelih i zaštititi ih od gladi, zime, varvara, religioznih fanatika.

Vladimir kaže da je Going Medieval Colony Sim igra, a to znači da će igrač imati mogućnost da nadgleda grupu ljudi i pomaže im da prežive, objasnivši nam sledeće:

Igrač će početi od male kolibe od blata i drveta a do kraja jedne višednevne sesije će imati punokrvni srednjovekovni zamak od kamena i cigle. Naglasak takođe stavljamo na grupu ljudi koje igrač kontroliše. Oni se sa svakom sesijom i svakom igraču unikatno generišu sa detaljnim pozadinskim pričama, različitim veštinama itd. I tokom igre stanovnici igračevog utvrđenja će imati želje i emocije oko kojih će biti potrebna briga.

Igra će uskoro biti dostupna za Windows operativne sisteme i igrači će moći da je kupe putem platforme Steam.

Za sada, Going Medieval je jedina igra koju razvija ekipa iz Novog Sada i predstavljaće glavni fokus Foxy Voxel studija u narednih par godina, a kako Nino dodaje, nakon toga će čitava ekipa razmisliti da li će se kretati u smeru nekih drugih naslova ili žanrova.

S obzirom na to da ovaj studio usko sarađuje sa jednim britanskim izdavačem kada je reč o objavi igre na platformi Steam, zanimalo nas je na koji način izgleda ova saradnja i šta sve ista podrazumeva. Nino nam je tom prilikom objasnio sledeće:

Izdavač The Irregular Corporation nam je pristupio relativno rano, nedugo nakon što smo postavili Steam stranicu. Iako smo kasnije imali još ponuda od izdavača, na kraju smo se odlučili da potpišemo ugovor sa njima, što je nedavno i obelodanjeno. Oni finansiraju deo razvoja Going Medieval i brinu se o marketingu i prodaji. Pored ovoga, od njih dobijamo iskustvo i savete. Prilično su otvoreni za saradnju i ne naturaju svoje ideje. Za sada smo prezadovoljni saradnjom.

Closed Beta verzija igre očekuje se u narednim mesecima

I dok se za sada čitav napor ovog tima, ali i raspoloživi resursi ulažu u finaliziranje proizvoda pred zvaničnu objavu, sa našim sagovornicima smo se dotakli i teme monetizacije samog proizvoda, kao i na koji način se zasniva model poslovanja studija.

Vladimir nam je otkrio da je igra planirana da se isključivo monetizuje starim modelom pay to play, što znači da će potencijalni igrači moći da kupe igru preko Steam-a, a nada se i da će ista biti dostupna i preko drugih platformi.

Sa druge strane, Nino dodaje da studio za sada nije imao investicije velikih Venture fondova, već da je projekat razvoja video igre Going Medieval, uz pomenutog britanskog izdavača, pomogao Fond za inovacionu delatnost iz budžeta Republike Srbije sa razdela Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a kroz Projekat za unapređenje konkurentnosti i zapošljavanja (sporazum o zajmu sa Svetskom bankom).

Ova igra će se nakon inicijalnog objavljivanja vremenom ažurirati i usavršavati, a sve u skladu sa feedbackom igrača koji je budu preuzeli.

Ova video igra je za sada namenjena samo za Windows operativne sisteme, a kako nam Nino otkriva, tim nema planove za razvoj verzije Going Medieval-a za mobilne platforme i šanse da se to desi su vrlo male: 

Windows PC je primarna platforma za našu ciljnu publiku. Razmatramo i druge platforme, i konzole ali to trenutno ima jako nizak prioritet.

Pred sam kraj razgovora, Nino nam je govorio i o planovima za naredni period koji očekuje tim Foxy Voxela, a kako dodaje, čitava ekipa užurbano radi na pripremi igre za Closed Beta testiranje koje će se dogoditi u narednim mesecima, dodavši sledeće:

Nakon toga sledi objavljivanje igre na Steam platformi, kao Early Access. Ovo konkretno znači da je objavljena nekompletna igra koju igrači mogu da kupe po regularnoj ceni i igraju, a mi ćemo slušati njihov feedback i redovno dodavati nov sadržaj.

„Ako sve bude u redu, Going Medieval će provesti u ovoj fazi minimalno godinu dana. Nakon toga nadamo se da ćemo biti u mogućnosti da krenemo da razmišljamo o novim projektima i proširivanju tima“, zaključio je Nino na kraju.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Novost

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.