'Founder Institute' stigao u Srbiju

‘Founder Institute’ stigao u Srbiju – u potrazi za vašim idejama

Imaš ideju, želiš da se oprobaš u preduzetništvu, ali ti nedostaje poslovnog iskustva? Proslavljeni globalni trening program 'Founder Institute' koji je nastao u Silicijumskoj dolini, krajem godine stigao je i u Srbiju okupivši veliki broj uspešnih preduzetnika i mentora spremnih da ti pomognu kako bi svoju ideju pretvorio u pravi biznis. U razgovoru sa direktorkom programa za Srbiju, Tatjanom Kalezić, otkrivamo šta to polaznike očekuje.

FI_Main

Ukoliko do sada niste čuli za Founder Institut, u pitanju je jedan od poznatijih trening programa namenjen preduzetnicima koji svoju ideju žele da pretvore u pravi biznis, te globalna mreža koja okuplja više od 4.500 mentora. Institut je još 2009. godine pokrenuo serijski preduzetnik Adeo Resi i to baš u Palo Altu – gradu nadomak San Franciska koji prema mišljenju mnogih važi za “centar Silicijumske doline”.

Nakon sedam godina i 1.300 uspešno pokrenutih kompanija, program je konačno stigao i u Beograd gde će se 22. januara održati poslednje uvodno predavanje pred početak treninga zakazanog za 10. februar, a koji će trajati tri i po meseca. U tom periodu polaznici će imati priliku da rade sa velikim brojem ostvarenih preduzetnika i mentora, učeći kroz rad i direktnu primenu ostvarenog znanja.

Direktorka programa za Srbiju, Tatjana Kalezić, prokomentarisala je pokretanje Founder Instituta izjavivši da ono što ovaj program razlikuje od drugih biznis treninga, jeste potpuno nova metodologija u sve tri preduzetničke faze: od prijema na program, samog treninga i perioda nakon treninga:

Na program Founder Instituta mogu da se upišu samo oni koji polože “preduzetnički test”, ukazujući tako na dobre i loše preduzetničke osobine. Iako je u pitanju edukativni program, ne praktikuju se klasična predavanja nego se sprovode i ocenjuju konkretni koraci za osnivanje kompanije.

Period nakon treninga obeležava poseban model koji povezuje sve mentore i polaznike, ali i sam Founder Institut, da nastave zajedničku saradnju na razvoju novoosnovanih kompanija, što je po mom mišljenju ključna prednost na osnovu koje preko 70% kompanija koje se osnuju kroz ovaj program nastavi da posluje uspešno.

Pažljivo odabrani mentori spremno dočekuju prvu generaciju preduzetnika.
Pažljivo odabrani mentori spremno dočekuju prvu generaciju preduzetnika.

Tatjana ne skriva da su se programu priključila mnoga poznata imena koja su, napustivši svet korporativnog top menadžmenta, nastavila svoju preduzetničku karijeru. Među njima su svakako Daniel Boehi, osnivač Founder Instituta u Srbiji, Srđan Janićijević iz Mokrogorske škole biznisa, zatim uspešni preduzetnici, Igor Bogićević (Seven Bridges Genomics), Sava Marinković (My Skin), Uroš Banješević iz Mad Head Gamesa, Nebojša Babić vlasnik studija Orange i mnogi drugi.

Ponosimo se činjenicom da smo pažljivo birali mentore iz redova “know how” majstora i onih koji su pronašli način da ostvare svoje vizije, te da će njihovi saveti u svakom trenutku biti dostupni polaznicima koji žele da od ideje razviju svoju kompaniju, a koji će na tom putu učiti i raditi uz vodeće preduzetnike i menadžere.

Talenat ne želi u velike kompanije – već sopstveni biznis

Govoreći na temu pokretanja sopstvenog biznisa, Kalezić je za Netokraciju izjavila da je u poslednjih nekoliko godina osetna promena u načinu rada – sve je više ljudi koji izlaze iz velikih kompanija želeći nešto svoje, nešto što su sami izgradili. Preduzetnički poziv “pokucao” je mnogima na vrata, a za program Founder Instituta može se prijaviti svako ko ima žarku želju da pokrene svoju kompaniju, bez obzira da li je zaposlen puno radne vreme ili uopšte ne radi.

Bitno je imati početnu ideju ali nam je važnije da prepoznamo volju za radom i upornost, otvorenost za prihvatanje konstruktivnih saveta iza kojih stoje naši mentori. Oni iskusni, vrlo retko savetuju polaznike u biznisu da se značajnije udalje od svojih osnovnih kompetencija i suštinske niti i duha ideje, ali će vrlo često potpuno zaokrenuti ceo koncept i sagledati šire tržišne mogućnosti, te su u velikoj prednosti polaznici koji sa mentorima u radu uspostave međusobno poverenje.

fi-3
Želiš da pretvoriš svoju ideju u biznis? Founder Institut poziva te da se već danas pridružiš uspešnim preduzetnicima iz Srbije!

Osvrnuvši se na činjenicu da je srpski startap ekosistem u poslednjih nekoliko godina prešao veliki put, Tatjana je dodala kako danas imamo mlade kompanije iz najrazličitijih oblasti poput gejminga, poljoprivrede, ishrane i medicine. Svima njima cilj je plasiranje sopstvenih proizvoda, te rad u ekonomiji gde je najveća vrednost ujedno i znanje koje jedan tim poseduje, kao i spremnost na prihvatanje rizika koje preduzetništvo nosi sa sobom.

‘Vežite se, polećemo’

Upravo na taj rizik do sada se uz pomoć Founder Instituta odvažilo više od 1.300 kompanija koje su u proteklih nekoliko godina generisale 10.000 novih radnih mesta, a čiji ukupni portfolio danas vredi 12 milijardi dolara.

Sam trening-program po kome je Institut i poznat počinje sredinom februara i sastoji se od radionica koje se održavaju jednom nedeljno u večernjim satima, kao i od zadataka koje je moguće raditi od kuće – bez potrebe za napuštanjem posla ili odlaganja drugih obaveza.

Ukoliko želiš bliže da se upoznaš sa programom i mentorima, Founder Institut poziva te da im se pridružiš 22. januara u DKCB-u (Takovska 8) od 18 časova na finalnom događaju pre zatvaranja prijava za prvu generaciju polaznika. Trening kreće 10. februara i trajaće naredna tri meseca – tokom kojih ćeš intenzivno raditi na razvoju svoje poslovne ideje!

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Šta rade zaposleni dok HR menadžeri spavaju? Kritikuju LGBT zajednicu i leče decu SMS porukama

Koliko ste upoznati sa kulturom ćutanja, skretanja pogleda i sleganja ramena koja je nikad prisutnija u domaćoj IT zajednici?

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Sirenin krug poverenja: Zašto founderi toliko često biraju nepotizam?

Nepotizam je neiskren način da se ljudima veruje. Pogotovo u poslu.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpski startap B-Fresh sa inovativnim sistemom pakovanja želi da promeni prehrambenu industriju

Tehnologija bi u budućnosti mogla u potpunosti da promeni poljoprivredu i prehrambenu industriju. Startap B-Fresh iz Srbije koji razvija rešenje za duži rok trajanja hrane upravo to dokazuje, ali pokazuje i da Srbija ima još jedan talentovan tim iz 'agrotech' sektora.

Internet marketing

IAB MIXX Awards 2021: Otvorene prijave – žiri bira nagrade u 15 kategorija!

Glavni cilj dodeljivanja IAB MIXX nagrada je da se prepoznaju i istaknu kvalitet realizacije digitalnih strategija i medijskih kampanja. Radovi se mogu prijaviti najkasnije do 12. aprila 2021. godine u jednoj ili više kategorija, a u skladu sa ciljevima kampanje ili projekta.

Digitalni mediji

Šta je to Patreon i koja je njegova uloga u podršci kreatorima sadržaja na Internetu?

U poslednjih dve, tri godine na domaćoj YouTube sceni sve više se govori o Patreonu - platformi koja nezavisnim video kreatorima pomaže da naprave nove modele zarade i okupe publiku koja će ih novčano nagraditi za kvalitetan sadržaj.

Startapi i poslovanje

Endava akvizirala hrvatsku agenciju Five za 33+ miliona evra

Ova kompanija nakon prošlogodišnje akvizicije Comtrade-a nastavlja sa jačanjem svog prisustva u regionu. Hrvatski Five postaje deo ove internacionalne kompanije, a 'exit' je vredan više od 33 miliona evra - kroz deonice i keš.

Office Talks Podcast

Prevara od 70 miliona dolara – ko je kriv?

U 36. epizodi Netokracijinog Office Talks podcasta ugostili smo novinara BIRN-a, Aleksandra Đorđevića, sa kojim smo razgovarali o Internet prevarama. Reč je o nepostojećim sajtovima za kupovinu kriptovaluta i berzama, te call centrima koji su nedavno dospeli u žižu javnosti.

Kultura 2.0

Oporezivanje digitalne imovine u Srbiji: Koje obaveze imaju fizička i pravna lica?

Do decembra 2020. godine poreski propisi nisu izričito prepoznavali digitalnu imovinu i to je vodilo nepovoljnom poreskom tretmanu transakcija koje uključuju digitalnu imovinu, ali i pravnoj nesigurnosti o tome kako se digitalna imovina oporezuje. U tekstu objašnjavamo kako sada stoje stvari po tom pitanju.