Foodscale Hub kroz platformu FoodSHare automatizuje donaciju hrane

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Foodscale Hub kroz web platformu FoodSHare nastoji da automatizuje proces donacija viška hrane

Nova online platforma iz Srbije za donaciju hrane FoodSHare okuplja veliki broj zainteresovanih kompanija za pomoć ugroženima. Ideja je da se na taj način smanji otpad uz efikasno i automatizovano povezivanje donatora hrane sa primaocima.

Platforma FoodSHare već broji preko 50 registrovanih kompanija u Srbiji, a uz pomoć 6.9 miliona evra izdvojenih za projekat Ploutos iz sredstava Evropske Unije u okviru programa Horizon 2020, čiji je platforma deo. Aplikaciju je razvila beogradska organizacija Foodscale Hub sa idejom da poveže sve relevantne aktere iz domena donacija hrane i implementira kao besplatno rešenje za sve korisnike.

Prema najnovijem istraživanju sprovedenom od strane Ujedinjenih nacija, u svetu se baci 931 miliona tona hrane svake godine. Negativan trend bacanja hrane važi i za našu zemlju, budući da se u Srbiji na godišnjem nivou baci preko 726.196 tona hrane. Ova praksa je problematična iz više razloga:

  • Viškovi hrane koji završe na deponijama i u procesu industrijskog uništavanja emituju velike količine metana, jednog od najštetnijih gasova koji prouzrokuje efekat staklene bašte;
  • Društveni element problema bacanja viškova hrane, budući da se gotovo pola miliona građana Srbije smatra socijalno ugroženim, a za veliki broj njih usluge narodnih kuhinja i donirana hrana predstavljaju jedini obrok u toku dana. Problemi zagađenja i društvene odgovornosti u velikoj meri mogu biti rešeni unapređivanjem i usklađivanjem procesa donacije hrane.

Foodscale Hub usmeren na ekonomsku i ekološku održivost

FoodSHare služi kao tačka povezivanja donora hrane (poljoprivredni i industrijski proizvođači, distributeri, trgovinski lanci) i primalaca donacija (narodne kuhinje i druge humanitarne organizacije). Donori imaju mogućnost da u svakom trenutku posredstvom platforme ponude svoje viškove hrane velikom broju humanitarnih organizacija, dok se primaoci donacija mogu prijaviti za preuzimanje ponuđenih količina. Korišćenje svih funkcionalnosti platforme u potpunosti je besplatno.

Kako bismo saznali nešto više o tome kada je i kako nastala platforma FoodSHare i koja je bila inicijalna ideja za njeno pokretanje, porazgovarali smo sa Majom Žikić, razvojnom menadžerkom u Foodscale Hub-u:

FoodSHare platforma puštena je u rad u martu ove godine, a deo je međunarodnog projekta Ploutos. Sam projekat za krajnji cilj ima da unapredi različite procese koji se odvijaju u poljoprivredno-prehrambenom lancu. Jedan od problema tiče se odgovornog upravljanja viškovima hrane, jedna od pilot aktivnosti je upravo i naš “balkanski” pilot koji se sprovodi u Srbiji i Severnoj Makedoniji, a tiče se problema koji nastaju usled viškova hrane.

Organizacija Foodscale Hub je koordinator ovog pilota i samim tim odgovorna za razvoj FoodSHare platforme. Imajući u vidu veliku količinu bačene hrane sa jedne, i veliki broj egzistencijalno ugroženih građana sa druge strane, razvoj platforme za preusmeravanje viškova hrane koja će poslužiti kao tačka povezivanja donatora i primalaca donacija, nametnuo se kao najbolje rešenje za ovaj društveni, ekonomski i ekološki problem.

Govoreći nam više o organizaciji Foodscale Hub, tačnije na koji način izgleda tim i gde sve ova kompanija ima otvorene kancelarije, Maja kaže da je ovde reč o međunarodnoj organizaciji, sa kancelarijama u Solunu, Beogradu i Novom Sadu i predstavlja tzv. Impact venture studio koji radi na ubrzanju lansiranja i prihvatanja tehnoloških inovacija u poljoprivredno-prehrambenom sektoru.

Prema njenim rečima, u Foodscale Hub-u su usmereni na ekonomsku, ekološku i društvenu održivost i nastoje da stvore nova tržišta (market makers), dok su im ciljna grupa inovatori na polju AgriFood tech-a. “Svi naši projekti obuhvataju bar jedan od aspekata sledećeg trougla: poljoprivredno-prehrambeni lanac vrednosti, digitalizacija i nove tehnologije – preduzetništvo i inovacije”, otkrila nam je Maja dodavši više o ljudima koji rade u pomenutoj organizaciji:

Foodscale Hub ima veoma mlad tim sastavljen od 12 profesionalaca u domenu EU projektnog menadžmenta koji dele istu viziju i koji su jednako strastveni kada su u pitanju sfere kojima se organizacija bavi, prvenstveno bioodrživost i životna sredina. Za sebe volimo da kažemo da smo “mali tim s velikim idejama i snažnom realizacijom”.

U narednom periodu počinje akcija prikupljanja hrane za najugroženije

Kada govorimo o broju aktivnih korisnika FoodSHare platforme, naša sagovornica nam otkriva da su svi u timu veoma ponosni što su nedavno prešli brojku od 100 registrovanih korisnika, i približili se broju od skoro 60 tona donirane hrane. Ipak, ono što treba napomenuti jeste da za sada ne postoji iOS, kao ni Android aplikacija pomenute platforme, dok je web stranica u potpunosti optimizovana i prilagođena upotrebi na mobilnim uređajima.

Govoreći o budućim planovima za Foodscale Hub, Maja za Netokraciju kaže da je cilj da ova organizacija bude prepoznata kao značajan regionalni igrač, između ostalog i kroz saradnju sa drugim važnim organizacijama unutar prethodno pomenutog trougla: agrifood value chain – digitalizacija i nove tehnologije – preduzetništvo i inovacije, kao na primer i kroz saradnju sa korporacijama koje žele da inoviraju, zatim investitorima, i drugo.

“U okviru jednog od naših projekata BioeconomyVentures, uskoro pokrećemo program pripreme za investicije koji će podržati blizu 300 inovatora na polju hrane i bioekonomije i povezati ih sa investitorima i korporacijama radi dalje saradnje. Budući da već imamo kancelarije na području Grčke i Srbije, ne planiramo tu da se zaustavimo”, zaključila je Maja na kraju.

U narednom periodu, FoodSHare platforma sprovešće akciju prikupljanja hrane za najugroženije grupe građana u vidu prikupljanja donacija raznovrsnih namirnica. U želji da podigne svest o značaju teme donacija hrane FoodSHare platforma poziva sve zainteresovane kompanije da se registruju i podrže ovu društveno odgovornu inicijativu.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Novost

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Najava

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.