Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju 'eksplodirali' za vreme epidemije

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Režim samoizolacije, ostanka kod kuće i ograničeno vreme kretanja naterali su me da se prvi put u životu ozbiljnije oprobam pored šporeta. Ipak, to nije jedini razlog: slike jela, namirnica i različitih kombinacija ukusa koje sam viđao po Internetu itekako su imali ulogu u tome što sam mnogo više vremena počeo da provodim u kuhinji. Jer ko će odoleti svim tim ukusnim fotografijama i videima, zar ne?

Polazna tačka za recepte koji su mi pokazivali jasnu smernicu kako i šta treba da radim, a ne da nasumično slažem i spremam hranu, bili su YouTube kanali, pa i pojedini blogovi – bez kojih, tvrdim, niko ko počinje da kuva neće moći da napreduje brzo (osim ukoliko ima izvanredan talenat).

Upravo neke od tih digitalnih kuvara uključili smo u ovaj tekst u kom želimo da odgovorimo na sledeće pitanje – da li smo u periodu epidemije ispiraciju za kuvanje više nego ikada tražili na Internetu jer smo dodatno bili inspirisani sadržajem koji kreiraju blogeri, YouTuberi i Instagrameri?

Sa nekima od njih razgovarali smo o nastanku njihovih online kulinarskih projekata, da li sadržaj koji kreiraju bolje prolazi kod publike u ovom trenutku, ali i o izazovima sa kojima se susreću dok traje epidemija.

Istina je – tokom epidemije smo mnogo više gledali kulinarske YouTube kanale!

Jedan od kanala koji me je inspirisao je Bakina kuhinja, kanal koji Jelena Petrović gradi zajedno sa svojim suprugom i uz nezaobilaznu podršku svojih sestrića koji su bili glavni admini sajta Kod bake u gostima. Njen kanal po broju pratilaca rastao je i pre epidemije ali, kako navodi naša sagovornica, iako je aktuelna situacija otežala njen posao, istovremeno je donela dosta novih gledalaca:

Sad jesmo u malo težoj situaciji jer smo zarobljeni u svojim domovima, naročito mi stariji, a to znatno otežava nabavku namirnica. Ipak, otkako ova situacija vlada, pregledi na kanalu su se dosta povećali, s obzirom na to da većina ljudi ostaje kod kuće, kao i da su češće na Internetu nego uobičajeno. Otuda beležimo sve veći broj pretplatnika na kanalu, ali i na sajtu gde se nalaze recepti.

Ukoliko niste upoznati sa ovim kanalom, Jelenina priča biće vam itekako zanimljiva – čak i ako ste od onih koji više vole da uživaju u obrocima nego da ih spremaju. Jer, sama činjenica da neko u penzionerskim danima, bez poznavanja osnova rada na računaru pokreće YouTube kanal, deluje prilično izazovno i zanimljivo, zar ne? Jelana objašnjava:

O računarima na početku nisam znala ništa, kao kada prvi put sednete u kola i kažu vam – vozi. Najpre je trebalo naučiti korišćenje miša kao menjača na kolima, šta znači levi, a šta desni klik. Učila sam od mladih a najviše sam naučila od „čika“ Google-a na kojem sam pronašla stotine tutorijala.

Ipak, čitava priča o kanalu nastala je zahvaljujući forumu mladostimoja.com čiji je Jelena takođe osnivač i koji je do sada posetilo na hiljade korisnika. Upravo ovaj formu kasnije prerasta u pomenuti sajt na kom je ova baka objavljivala svoje recepte, što je kasnije rezultovalo osnivanju pomenutog YouTube kanala:

Često sam gledala kako pojedini ljudi prave hranu na YouTube-u i razmišljala u isto vreme da se i ja oprobam – jer znam da imam šta da pokažem. Kad se setim tog početka, imala sam stariji telefon sa ograničenom kamerom i tek tada sam shvatila da ću morati da uložim u opremu.

Nakon što sam pre nešto više od pet godina počela sa snimanjem sadržaja, zapazili su me pojedini mediji, nakon čega su usledila mnoga gostovanja, a došla sam čak i do New York Times-a, nakon čega moja popularnost raste, ali uglavnom na lokalnom nivou.

Danas, Jelena uspešno vodi pomenuti kanal koji beleži preko 237.000 pretplatnika uz 79 miliona ukupnih pregleda videa. Sjajni rezultati za jednu stariju ženu koja ulaže veliki trudi i motivaciju u ovaj posao.

Govoreći o daljim planovima vezanima za izgradnju ove YouTube priče, Jelena dodaje da će nastaviti da snima veliki broj recepata zahvaljujući ogromnoj inspiraciji koju izvlači iz dugogodišnjeg kuvanja. Cilj joj je, kako kaže, da kroz svoj kanal ubedi mlade mame i mlade generacije da se okrenu domaćoj kuhinji i da hrane svoju decu zdravom hranom.

Rast beleže Facebook i Instagram stranice posvećene kulinarstvu

Međutim, uprkos rastu broja ljudi koji su na Internetu tragali za kulinarskom inspiracijom i novim receptima, Violeta Miletić, koja zajedno sa ćerkom Milenom stoji iza kanala Letina kuhinja, ističe da podizanje YouTube kanala sa kvalitetnim sadržajem u periodu epidemije i izolacije nije nimalo jednostavna stvar – iako je njen kreiran kao vid distanciranja od životnih problema:

Kanal sam otvorila na nagovor ćerke koja snima video sadržaj, edituje i bavi se svim ostalim tehničkim stvarima. Ona je smatrala je da je to odličan put da izađem iz ličnih tragedija, nakon čega smo došle do kreativne ideje i kroz YouTube kanal i interakciju sa publikom sam povratila onaj svoj pozitivan stav o životu

Fokusirana sam isključivo na YouTube kao i na Facebook i Instagram stranicu, na kojima je takođe primetan porast zainteresovanosti i interakcije gledalaca za vreme epidemije korona virusa, s obzirom na to da je sve više ljudi kod kuće, a vremena imamo na pretek, pa se spoji lepo i korisno, bar kada je o kuvanju reč.

 

Za sada, Letina kuhinja je kanal koji je i dalje na početku, sa oko 1.200 pretplatnika, a naša sagovornica kaže da u njegov razvoj ulaže dosta vremena jer joj je to za sada jedini posao kojim se bavi, a ujedno i hobi.

Osvrnuvši se ka narednom periodu i daljem usavršavaju i građenju kanala, Violeta kaže da joj je primarni fokus da dođe do što većeg broja pretplatnika, i to kreiranjem korisnog i zanimljivog sadržaja. Prema njenim rečima, krajnji cilj joj je da publika zavoli kuvanje gledajući njene video snimke, kao i da se na taj način ispune i pozitivnom energijom.

Kako digitalno kulinarstvo izgleda sa strane konzumenta?  

Sada kada otprilike znamo sa kojim se izazovima suočavaju kreatori YouTube videa, zapitali smo se i kako iz ugla korisnika izgleda kuvanje u vreme karantina. Svoje primere kulinarske motivacije otkrio nam je Veljko Davidović, PR konsultant u agenciji SmartPoint koji ima veoma zanimljiv Instagram profil na kom, pogađate, deli i recepte koje je pripremio.

Govoreći o tome koji sadržaj na temu spremanja hrane prati na Internetu, Veljko nam otkriva da su to najviše YouTube kanal i po neki profil na Instagramu, dok sajtove sa velikim bazama recepata izbegava:

Blogove sa receptima povremeno zakačim ukoliko istražujem određenu tehniku ili sastojak zbog recepta. Od YouTube kanala koje pratim mogu preporučiti Alexa koji ide duboko u detalje pripreme savršenih kroasana, ramena i putuje hiljade kilometara samo da bi pronašao savršen recept za ćufte.

Tu je Joshua Weissman-a, majstor „broll“-a i fermentisane hrane, takođe jako popularnog na Reddit-u, kao i Andrew-a koga većina ljudi poznaje po kanalu Binging with Babish na kome rekreira neke od najčuvenijih jela iz popularnih filmova i serija. Od Instagram profila to su domaće carice Maja i Tanja, ali i Bon Appétit magazin.

Još jedna kulinarska inspiracija vredna pomena, prema Veljkovim rečima, jeste i serija Chef’s Table na Netflixu koja je snimana u šest sezona. Kako naš sagovornik kaže, motivaciju i volju da se zapravo nešto spremi je nekada malo teže pronaći, a efektivna strategija za to, dodaje Davidović može biti da stvarno investirate u kuvanje – bukvalno:

Ako je frižider pun svežih namirnica, kupili ste pristojan nož, dasku, lonac i tiganj, a na Instagramu ste već objavili svim prijateljima kako baš večeras spremate te burgere, recimo da se tada ne isplati da odustanete, zar ne?

Čini se da je ova epidemija, koliko god loših stvari donela, u isto vreme vratila mnogo korisnih navika i hobija na koje smo možda u normalnim tokovima života i zaboravili, a među njima je i kuvanje nekih jela koja su za nas nestandardna. Upravo tu inspiraciju u velikoj meri nam donosi pomenuti sadržaj na Internetu koji će, verujem i nakon pandemije naterati ljude da odvoje nešto više vremena za istraživanje novi kulinarskih kombinacija, a ako se još uvek niste oprobali u tome, imate moju iskrenu preporuku.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Propustili ste

Kultura 2.0

Brendovi treba da poštuju autentičnost svakog influensera – i tu leži ključ kvalitetnijeg sadržaja

Ako ste se barem jednom iznervirali kada ste prelistavajući Instagram Story isti proizvod videli na deset različitih profila - ovo je tekst za vas. Sa predstavnicima agencija i influenserima razgovaramo o ovoj praksi.

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.