
Uroš ima 24 godine, vodi tim od 40 ljudi i njegov startap Flow Ninja sarađuje sa kompanijama Upwork i Checkout
Flow Ninja je agencija iz Niša koja zahvaljujući platformi Webflow sarađuje sa brojnim klijentima širom sveta. Iza ovog startapa stoji Uroš Mikić, koji trenutno ima 24 godine, a koji se može pohvaliti firmom koja trenutno broji skoro 40 zaposlenih. Njegovu priču otkrivamo u tekstu koji sledi.
Preduzetnički put Uroša Mikića, osnivača startapa Flow Ninja, nije nešto što se može videti svaki dan. On je u biznis svet ušao nekoliko godina pre upisivanja fakulteta, u trenutku kada je pohađao srednju medicinsku školu, ali je i tada znao da je ljubav prema tehnologiji nešto što bi želeo da razvija dalje i od toga napravi karijeru:
Moji roditelji bi rekli da su oni zaslužni za tu ljubav prema računarima, jer sam dobio kompjuter kada sam krenuo u predškolsko i naučio prvo latinicu pa tek onda ćirilicu.
Sa moje tačke gledišta, to je bilo najviše zbog video igara. Bio sam veliki zaluđenik za League of Legends i ostale PC igre, uvek sam sastavljao i rastavljao računare i nekako išao u opsesiju sa bilo čime šta radim u životu. Jedan primer toga jeste da sam imao i YouTube kanal za video igre 2012 godine (ali, sakrio sam sve klipove tako da publika ne istražuje ovaj deo 😊)
Kao što smo spomenuli, Uroš je najpre upisao srednju medicinsku školu, najviše zbog oca i uslova da ide na more sa društvom. Međutim, već tada je polako počeo da radi online – sa nepunih 16 godina. Nakon toga, naš sagovornik upisuje Elektronski fakultet, ali nakon prve godine odlučuje da ga napusti.
Ipak, taj put Uroša je odveo do kreiranja sopstvenog startapa Flow Ninja, a u intervjuu koji sledi sa njim detaljnije govorimo o nastanku njegove agencije, o tome kako koriste Webflow i tome kako je Uroš sa 22 godina izgradio tim od skoro 40 ljudi.
Od Instagram stranice, preko web dizajna i developmenta, do osnivanja startapa
“S obzirom na to da dolazim iz porodice u kojoj sam gledao oca koji radi dva posla po 12 sati dnevno, a da pritom jedva priuštimo more jednom godišnje, i da je jedini uslov da dobijem bilo šta od roditelja bio da sam zaradim taj novac na pijaci, sve vreme sam provodio u istraživanju klasičnog kako zaraditi online“, priseća se naš sagovornik. “Iako sam u tom periodu organizovao žurke za svoje vršnjake, to nije bio neki veliki novac, niti biznis kojim bih se bavio duže vreme”, dodaje on i ističe sledeće:
Na kraju sam uvideo da nema neke tajne koju samo određeni broj ljudi zna, već da je potrebno da ulažem svoje vreme u nešto opipljivo. Moj prvi biznis je bila Instagram stranica za motivaciju preduzetnika, koja je u periodu od godinu dana došla do više od 100.000 pratilaca.
Imao sam malo “sreće” da sam Instagram stranicu pokrenuo u vreme kada je ova mreža tek dobijala neku pažnju, a tako sam i upoznao brojne ljude koji stoje iza ostalih Instagram stranica. Tu je i bio moj prvi susret sa dizajnom, jer sam morao da dizajniram logo, postove za Instagram, postavim neki brending i vremenom napravim prvi sajt.

U tom periodu Uroš je prodavao reklame na Instagram stranici i razrađivao sajt i video klipove koji promovišu knjigu za koju je otkupio prava da je reklamira pod imenom njegove Instagram stranice. “Jedini problem ovde jeste što još uvek nisam mogao da imam devizni račun, pa je sav novac stizao na račun mom bratu, ali svakako to nisu bile neke cifre koje su za divljenje”, ističe on i dodaje da se nakon dužeg vremena bavljenja Instagramom i prodajom knjiga uplašio promena u algoritmu, pa je svoju stranicu prodao strancu za par hiljada evra:
Nakon što sam, naravno, potrošio sav novac na auto i izlaske, krenula je moja freelance karijera kao logo dizajner, pa wordpress developer i na kraju web dizajner i webflow developer.
Tada počinju i prvi koraci ka startapu Flow Ninja koji se, kako dodaje naš sagovornik, godinu dana zvala MikMedia i, na svu sreću 2020. godine rebrendirala u Flow Ninja Agency, a sada i u Flow Ninja Studio. On dodaje:
Sve je krenulo mojim povratkom iz Londona, gde sam dobio ponudu za full time poziciju u startapu, ali sam jako brzo shvatio da moje mesto nije da radim za neku inostranu kompaniju, po njihovim pravilima, daleko od porodice i prijatelja. Samim tim sam odlučio da skoro celu platu koju primam mesečno, prebacim u firmu i zaposlim prvog zaposlenog.
U suštini kada je sve krenulo, nisam bio toliko blizak sa bratom, a društvo je tek na prvoj godini fakulteta, nisam imao mnogo izbora i pokrenuo sam ceo startap sam.
Webflow za svoje korisnike radi front-end development i skraćuje im posao za nekoliko sati
Jedna od glavnih prednosti kada u preduzetništvo uđeš mlad, kako navodi naš sagovornik, definitivno je finansijska strana. “Nikada nisam imao nikakve luksuze u životu, nisam se ni plašio da bilo šta izgubim, pa samim tim nisam ni bio preterano vezan za novac“, otkriva on i priseća se kako su mu roditelji bili zabrinuti zbog toga što želi da najpre otvori preduzetničku radnju a onda DOO, jer su oni imali loša iskustva i kazni u svom poslu. “To mene nije sprečilo da otvorim firmu, iznajmim prostor u coworking prostoru i zaposlim Kristinu koja je sada naš kreativni direktor”, objašnjava Uroš.
Kako u tom momentu nije imao velike životne troškove, nije se opterećivao ulaganjem i gledao je da što više novca vrati nazad u firmu kako bi napravio firmu koju je gledao u filmovima.

Webflow, na kome Uroševa agencija uspešno funkcioniše, je platforma koja vam pomaže da na vizuelni način naučite front-end development. Ona pomaže marketarima da brže realizuju marketing kampanje, dizajnerima da realizuju kompanijski brend bez limitacija platforme, a development timovima da se sklone iz developmenta marketing sajta i brže realizuju MVP neke platforme.
Flow Ninja, kako nam objašnjava Uroš, najviše rešava problem brzine realizacije projekata. “Neke korporacije prave jednu stranicu i po mesec dana, dok je na Webflowu to proces od par sati, i naš je zadatak da pomognemo kompanijama da brže realizuju nove marketing kampanje, da oslobode svoj dev tim developmenta sajta i, na kraju krajeva, da dobiju sajt kome nije potrebno održavanje kao na WordPress alternativi”, dodaje naš sagovornik.
Webflow trenutno ima više od 3,5 miliona korisnika, a najznačajniji klijenti domaćeg Flow Ninje su Upwork (najveća platforma za zapošljavanje na svetu), Checkout.com (jedan od najvećih payment solution provajdera na svetu), Muzej u Berlinu i razni VC fondovi.
Flow Ninja uskoro lansira dva nova proizvoda i još jedan studio
Na pitanje po čemu se Webflow razlikuje od konkurencije, Uroš otkriva da je ova platforma u veoma dobroj poziciji, bez preterano velike konkurencije u svom marketu. “Trenutno su najbolja primena za marketing sajtove za SaaS kompanije, korporacije, Headless Shopify rešenja i MVP SaaS platforme”, kaže on i dodaje da druga slična rešenja postoje, ali su jednostavnija i samim tim ograničenija mogućnostima koje pružaju:
Webflow je zauzeo interesantnu poziciju, jer ubrzava development vizuelnim builderom, dok je i dalje dovoljno fleksibilan da je jako teško udariti u njegov limit.
Ovaj tim trenutno razvija i internu project management platformu, koju koriste za saradnju sa klijentima. “Kako su sve project management platforme trenutno okrenute ka agencijama koje koriste same platforme, a jako malo na kolaboraciju sa klijentima, rešili smo da sklopimo sve to u jedno dizajn rešenje koje je jednostavno i nema previše funkcija, već samo one preko potrebne našem timu, i klijentima”, otkriva Uroš i dodaje da trenutno rade i na proširenju tima:
Trenutno zapošljavamo za poziciju Webflow developera, i fokusiramo se na optimizaciju internih procesa, kako bi sačuvali pravu kompanijsku kulturu i sa 40 zaposlenih. Smatram da je to mesto gde puno kompanija pogreši i poraste prebrzo i izgubi misiju i viziju zbog koje su i pokrenuli samu kompaniju.
Za kraj, našeg sagovornika smo pitali i kakvi su im planovi za budućnost, a on nam otkriva da je njihova vizija rad sa što zanimljivijim klijentima i, samim tim, upućenost u najnovija dešavanja i trendove u svetu pri izradi tih sajtova. “Što se tiče proizvoda, planiramo da integrišemo našu platformu sa Flow Ninja studijom bliže, izbacujemo uskoro još dva proizvoda i još jedan studio do kraja godine”, otkriva on.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!