Florence Healthcare organizuje dokumentaciju korporacija koje korona vakcinu

Beogradski tim kompanije Florence Healthcare obezbeđuje lakše čuvanje dokumentacije korporacija koje testiraju vakcinu za COVID-19

Rastko Jokić, Software Director ove kompanije iz SAD, otkriva nam kako izgleda obezbeđivati tehničku podršku za klijenta koji vrši kliničko istraživanje vakcine za korona virus.

Američka kompanija Florence Healthcare postoji od 2014. godine i njen glavni zadatak je unapređivanje kliničkih istraživanja kroz organizaciju dokumentacije istih. Pre nekoliko godina, jedan od njenih osnivača od svojih bivših kolega dobio je sjajne preporuke za inženjere iz Srbije i tada nastaje beogradska kancelarija ove kompanije.

Četiri godine kasnije nju i dalje predvodi Rastko Jokić, Software Director u ovoj kompaniji i naš današnji sagovornik, koji u ovom trenutku vodi tim od 20 ljudi sa nimalo lakim zadatkom – obezbediti tehničku podršku za dokumentaciju kliničkog istraživanja vakcine za korona virus.

Pfizer, multinacionalna farmaceutska korporacija koja vrši pomenuta testiranja, odnedavno je postala njihov klijent, a Rastko nam u nastavku teksta objašnjava koliko je izazovno raditi monitoring za takvog svetskog giganta, posebno u trenutku pandemije.

Dokumentacija je lična karta jednog istraživanja – i to je prilika za Florence Healthcare

Na samom početku razgovora, Rastko nam je najpre objasnio da sva moderna klinička istraživanja, pa i ova za otkrivanje COVID-19 vakcine, pored naučnog dela zahtevaju i veoma kompleksnu organizaciju dokumentacije. „Dokumentacija zapravo predstavlja ličnu kartu jednog kliničkog istraživanja i ključna je prilikom donošenja odluke da li neko istraživanje može da napreduje ili ne“, objašnjava on i dodaje:

Neretko se dešava da logistika oko same dokumentacije predstavlja glavnu prepreku u napredovanju samog istraživanja, a ustanove u kojima se vrše istraživanja mogu se naći po čitavom svetu, pa prikupljanje i organizacija dokumentacije predstavlja svojevrstan izazov. Najmanje greške u papirologiji mogu ozbiljno da uspore ili, u najgorem slučaju, dovedu čitavo istraživanje pod znak pitanja.

U prošlosti, dodaje on, praćenje dokumentacije se svodilo se na fizičke posete ustanovama koje sprovode istraživanje i proveru dokumentacije na licu mesta. Međutim, uz rešenje koje omogućava Florence, moguće je lako praćenje toka medicinskih istraživanja i organizacije dokumentacije istih.

To u praksi znači da se dokumentacija može lako proveriti, te se brzo može ukazati i na  eventualne greške bez fizičke posete samoj ustanovi koja vrši istraživanja a to, dodaje naš sagovornik, predstavlja veliku uštedu vremena – pogotovo u ovom trenutku kada ljudi širom sveta smanjuju nivo socijalnih kontakata:

Nažalost, zbog novonastale pandemije COVID-19 virusa, mnoga klinička istraživanja su morala da budu obustavljena jer fizička poseta nije moguća, te se sve više kompanija okreće Florence Healthcare-u kako bi nesmetano nastavili svoja istraživanja. Imajući u vidu da se veliki broj ovih istraživanja bavi lečenjem najsurovijih bolesti poput karcinoma, mogućnost nesmetanog rada ovih ustanova je od velikog značaja. Naši klijenti, između ostalog, su IQVIA, Advent Health, Pfizer i mnogi drugi.

Trka sa vremenom i zakonska regulativa kao neki od najvećih izazova

Kao što smo već spomenuli, jedan od klijenata ove kompanije i Pfizer, svetska korporacija u oblasti farmacije koja radi na testiranju vakcine za korona virus, a kako Rastko dodaje, izuzetno su ponosni na to što je takav gigant spoznao neophodnost njihovog rešenja:

Pandemija COVID-19 je obelodanila, kao i u mnogim drugim oblastima, slabosti zdravstvenih sistema širom sveta. U kliničkim istraživanjima je ukazala je na nepripremljenost sponzora i sajtova da nadgledaju i vode procese na daljinu. Pfizer je prepoznao u Florence-u mogućnost da prevaziđe ovaj problem, u trenutku kada je to od presudnog značaja za pravljenje vakcine u što kraćem periodu.

Ipak, što se tiče izazova koje je ovaj klijent doneo sa sobom, Rastko navodi sledeće: „Verovatno ste čuli kako za pronalaženje vakcine obično treba nekoliko godina i da će ceo svet biti pod velikim izazovom da vakcinu pronađe u znatno kraćem periodu. Za takav poduhvat potrebno je da sve karike u tom veoma velikom sistemu i lancu daju sve od sebe da posao od 4 dana urade za 1 ili 2 dana.“

Ovaj izazov, dodaje on, je nešto što su na nivou tima itekako morali da imaju u vidu, posebno kada je reč o postavljanju infrastrukture za Pfizer:

Imali smo specifične zahteve zbog vrlo rigoroznih regulativa Evropske unije i rukovođenja podacima pacijenata – državljana EU. Takođe, imali smo i gorepomenutu trku sa vremenom.

Sa druge strane, bili smo i motivisani da stignemo sve na vreme jer smo znali da time direktno doprinosimo bržem pronalaženju vakcine. Vrlo smo ponosni na činjenicu da smo uspeli sve na vreme da završimo. Mislim da je ključ ovog (a rekao bih i svih Florence-ovih) uspeha u ljudima koji vole svoj posao.

Istovremeno, veliki broj kompanija u ovom trenutku prelazi na već pomenuti remote monitoring pošto fizičke posete usled pandemije predstavljaju mnogo veći rizik, što znači da je ova kompanija za kratko vreme dobila još novih klijenata. Rastko dodaje:

Drugi razlog povećanog broja kompanija koje hoće da usvoje Florence jeste i sam porast broja istraživanja u vezi sa COVID-19; ona obuhvataju širok spektar oblasti – vakcina, lečenje, simptomi itd. Mi smo definitivno osetili mnogo veću potražnju za našim proizvodom. Drago nam je da možemo da damo doprinos u teškim vremenima koja su pogodila sve. Dosta država je ponovo pokrenulo istraživačke centre vođene iskustvom iz pandemije i veliki fokus je sada na zdravstvu.

Ova kompanija ima trogodišnji rast od preko 940%

U srpskoj prestonici, inače, nalazi se 90% inženjerskog tima, ukupno 20 zaposlenih u Beogradu raspoređenih u softverski i QA tim, a Rastko nam je otkrio više detalja o načinu njihovog funkcionisanja:

Softverski tim delimo u podtimove u zavisnosti od funkcionalnosti (projekta) koje implementiramo. Određeni podtim postoji dok se ne završi dati projekat (nova funkcionalnost, integracija, itd.) Svaki podtim ima svog lead-a.

Važno je napomenuti i da svako u našem timu može biti lead nekog podtima. Gledamo da kompleksnost i težina projekta odredi da li će lead biti neko sa manje ili više iskustva. Jako nam je bitno da i neko sa manje iskustva dobije priliku da vodi projekat. Smatramo da ljudi koji što ranije budu izloženi liderskoj poziciji imaju bolje osnove za napredak.

Ono što je zanimljivo jeste i da se ova kompanija našla među 500 najboljih na godišnjoj listi Inc. 5000 sa trogodišnjim rastom od preko 940%, a naš sagovornik nam je otkrio koliku je ulogu u tome igrao srpski tim:

Srpski tim je bio i ostaje ključan za dosadašnje i buduće uspehe Florence-a. Rast koji smo zabeležili je nešto na šta smo jako ponosni, a takvi rezultati nisu mogući bez posvećenosti svih članova tima i uvek naglašavamo da srce naše kompanije čine ljudi koji rade u njoj. To je ujedno i najveći izazov sa kojim se suočavamo – kako da nastavimo sa rastom i dovodimo nove ljude a da ne spuštamo kriterijume koji su nas doveli dovde.

Njihovi kriterijumi, dodaje naš sagovornik, ne predstavljaju samo poznavanje odgovarajućih tehnologija jer veliki značaj pridaju odnosu prema poslu i koliko su ljudi spremni da uče i unapređuju sebe.

„Više volimo da u tim dovedemo osobu sa manje iskustva a ispravnim stavom, nego nekoga ko ima pregršt znanja bez potencijala da ga nadogradi. Kod nas rade inženjeri koji poznaju različite grane industrije, inženjeri koji donedavno uopšte nisu bili zaposleni u IT sektoru. Verujemo u pametne ljude. Omnes HR agencija je bila i ostaje naš ključan partner u pronalaženju novih talentovanih ljudi„, zaključuje Rastko na kraju razgovora.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.