Društvene mreže vodite onako kako niko pre nije smeo i publika će sama doći – poručuje Admin FK Voždovac

Društvene mreže vodite onako kako niko pre nije smeo i publika će sama doći – poručuje Admin FK Voždovac

Srpski fudbal je, da se ne lažemo, već godinama zaglavljen u monotoniji. Da li možda društvene mreže i kreativno vođenje profila klubova može da animira ljude da više posećuju utakmice? Odgovor smo potražili od admina FK Voždovac.

Gotovo svaki put kada posetim stranicu ovog fudbalskog kluba iz Beograda na Tviteru, poželim da krenem put stadiona na krov tržnog centra u okolini Dušanovca i pogledam utakmicu „Zmajeva“. Iako srpski fudbal ne obiluje preterano kvalitetnim timovima, a samim tim i utakmicama, kreativnost prilikom obraćanja ljubiteljima ovog sporta na Internetu, uz adekvatan multimedijalni sadržaj, može da bude ključan faktor za privlačenje ljudi na stadion.

Sjajan posao na ovom polju za fudbalski klub Voždovac radi upravo Admin – čije ime nismo otkrivali kako bi tajna i pseudonim glavnog protagoniste ostali neotkriveni, nastavljajući tako popularan trend (ali, uporni ga mogu lako pronaći na LinkedIn-u). Ovaj misteriozni administrator, svoju kreativnost i duhovitost najviše pokazuje na Tviter profilu kluba koji iz dana u dan beleži sve veću popularnost u zajednici – bilo da su to oni koji prate fudbal ili ne.

U razgovoru za Netokraciju, Admin otkriva kako su se stvari promenile kada je od januara preuzeo komandujuću palicu vođenje društvenih mreža pomenutog kluba i koliko je čitav taj proces dalje uticao na poslovanje, veću posetu i dodatnu promociju FK Voždovac – i zašto nije dobro kada mu se neko na mrežama zameri.

Tviter profil dovodi sve više ljudi na stadion? Admin kaže da

„Kada sam u januaru došao u FK Voždovac prva stvar koju sam rekao jeste da na inovativan način želimo da približimo klub široj publici, ali i publiku klubu. Društvene mreže su najbolji kanal za ovo jer je potrebno da čovek poseduje samo lap top i telefon, bazično znanje montaže i rada sa slikama, ali najbitnija jeste kreativnost i osećaj za to šta može masi da se svidi“, započinje razgovor naš sagovornik.

Iako je tu najaktivniji, kaže, nije samo Tviter profil u fokusu javnosti – tu je i Instagram. Štaviše, on nam otkriva da od početka godine FK Voždovac ne zaostaje skoro ni najmanje za ostalim evropskim klubovima kada je reč o komunikaciji na društvenim mrežema.

Sam kanal se već neko vreme sastoji od šaljivih klipova sa igračima, zatim rubrika u kojima jedni drugima postavljaju pitanja ili treba da opišu saigrače u jednoj reči. Takođe, na dan utakmice rade se i aktivacije pratilaca, prikazuju im se kadrovi iz svlačionica, sa okupljanja fudbalera na stadionu, sa zagrevanja iz tunela i samog izlaska na teren. Naš sagovornik dalje objašnjava:

Praćenje društvenih mreža FK Voždovac zaista svakom pratiocu dozvoljava da putem svog mobilnog telefona „uđe u klub“, da oseti atmosferu sa treninga, sa utakmica i pred samo događaje. To je takođe primećeno, i drago mi je da se ljudima sviđa. Na Tviteru je, opet, potreban jedan vid komuikacije koji prožima humor sa dozom ironije i sarkazma u kratkoj formi. I na račun drugih, ali i na svoj račun. Ako znate sve to da „upakujete“ u fudbalsku priču i fudbalski ambijent, dobijate sjajnu zabavu na „lajni“.

Od skoro i drugi klubovi iz države su krenuli da prate ovaj primer, pa i sama priča dobija jedan širi zamah i postaje interesantnija za sve pratioce. Štaviše, FK Voždovac je od skoro aktivan i na društvenoj mreži TIK TOK koja je trenutno među najmlađima jako popularna. Sve ovo donosi puno izazova i posla za Admina sa strane produkcije materijala i komunikacije ali on, kaže, sve radi sam i nema pomoć marketinške agencije. „Ta vrsta pomoći zapravo i nije potrebna jer se sve radi u momentu inspiracije što, po meni, pa donosi najbolje rezultate“, dodaje on.

Taj pristup i način vođenja mreža doveo je do toga da korisnici sve više obraćaju pažnju na pomenuti klub, a njihove reakcije i komentari su takođe sjajni. Na taj način, dodaje Admin, FK Voždovac je postao vidljiviji u javnosti, poseta na tribinama se povećala, a ljudima je klub sve bliži:

Šteta bi bila da nije tako, klub ima zaista impozantnu infrastrukturu, jedan od najlepših stadiona na Krovu TC Stadion i ljudi su konačno to počeli da otkrivaju. Čak su i ljudi koji nisu pratili fudbal počeli da prate Voždovac, znaju dosta više o klubu nego pre, tako da misija za sada ide u pravom smeru, nadam se da će se tako i nastaviti.

Sa druge strane, sam grb Voždovca koji je redizajniran 2012. godine, koji sada predstavlja Zmaja, je odličan za marketinšku ekspolataciju, za razliku od većine naših klubova koji imaju grbove iz nekih prošlih vremena. U planu je i izrada maskote i mislim da ćemo u narednom periodu tek videti šta sve može Voždovac u marketinškom smislu. A može mnogo.

Humanitarne akcije i CSR kampanje kao deo odgovornosti fudbalskog kluba

„Da bi se ovaj dinaminač i izazovan posao radio, čovek jednostavno mora da voli fudbal, da voli društvene mreže, da voli da komunicira sa ljudima, da kreira sadržaj za njih. Izazov je brzina u kojoj sve to treba uraditi“, nastavlja dalje naš sagovornik, dodavši da je jedan od tih nezgodnih stvari i tekstulani prenos utakmica na četiri društvene mreže i na sajtu FK Voždovac.

Prema njegovim rečima, poenta je raditi sve što vam padne na pamet, što niko nikada nije uradio, nije smeo, tačnije izaći iz šablona. Jer, zašto bi neko pratio nalog FK Voždovac ako je isti kao i od mnogih drugih klubova na svim društvenim mrežama?

Posao Admina ne zaustavlja se samo na bazičnom vođenju kanala, već prevazilazi granice u vidu novih CSR kampanja (Corporate social responsibility) koje klub sprovodi a koje su pored društveno-odgovornog momenta, imaju za cilj dodatno promovisanje FK Voždovac u zajednici. Kako i sam kaže, naš sagovornik dolazi iz CSR sektora, a svojevremeno je pravio mnogo sportskih humanitarnih akcija:

Mnogi klubovi to rade, ali ja se trudim da to bude sa posebnom dozom kreativnosti. Kao, na primer, skoro kada je ceo tim instalirao aplikaciju „Pruži korak“ za pomoć NURDOR-u, i izašao na trening sa mobilnim telefonima. I pre toga Voždovac je nosio na dresu logo „Zajedno za život“ i pomagao ovoj organizaciji u obeležavanju svetskog dana dece obolele od raka.

Takođe, na našem stadionu istaknuti su i baneri koji pozivaju na slanje humanitarnih SMS poruka. Fudbalski klubovi žive od navijača, od javnosti, od celog društva i red je da se na neki način odužimo društvu, i da snagom svog brenda ukažemo na stvari koje su bitne.

Voždovac je prošle sezone takođe bio i prvi klub u Srbiji koji je imao GIF-ove fudbalera za društvene mreže kada se postigne pogodak, a i ove sezone takođe. Prema rečima našeg sagovornika, takvi će biti i u  budućnosti, trudiće se da donesu nove trendove u digitalni marketing fudbalskih klubova, te poziva ljude da zaprate ovaj klub i da sami sve otkriju.

„Tviter zajednica fudbalskih klubova postala je svet za sebe, to je jedan poseban univerzum. Može čak i da kreira, ili promeni mišljenje pratilaca o nekim klubovima. Velika misija Admina u Srbiji jeste da vrate fudbal u neke zdrave okvire, da vide da klubovi na više nivoa komuniciraju sasvim normalno, zdravo se zezaju, prozivaju, znaju da prime šalu na svoj račun. Onda se menja i slika u javnosti. Društvene mreže danas imaju jako veliku moć, samo ako ih koristimo u pravom smeru, a mislim da FK Voždovac to upravo radi“, zaključio je na kraju Admin.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Propustili ste

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.