Familijo b'e za Netokraciju: YouTube kanal nastavlja da raste - uskoro stižu novi lik i crtani film!

Familijo b’e za Netokraciju: YouTube kanal nastavlja da raste – uskoro stižu novi lik i crtani film!

U godini koja nam je donela zabrinutost, neizvesnost i strah, izduvni ventil za mnoge je, kao i uvek, bio u humoru. Veliki doprinos tome dao je imaginarni YouTube junak i protagonista - Familijo b'e.

Čitava priča o liku Familiji, oličenju i metafori jednog dela srpskog društva, ne bi možda bila toliko interesantna da ovaj akter nije dobio svoje kolege. Kao sušta suprotnost ovom ciničnom i hvalisavom liku došao je obrazovani i uglađeni Komša, a ovoj kontraverzonoj YouTube ekipi priključio se i krajnje lenji i neradnički nastrojen Brat moi – kome život očigledno zavisi od b(r)abe.

Neki su možda u startu ovog teksta shvatili o čemu zapravo pišem, a neki se, možda, i dalje pitaju o čemu je tačno reč. Iako verujem da je većina ljudi koji vise na Internetu čulo za fenomen Familijobe, red je i da predstavimo pozadinu nastanka ovog YouTube kanala koji je, prema mišljenima mnogih, otkrovenje godine.

Iskoristivši face filtere na Instagramu, Marko Arsić, kreator pomenutih likova, nije ni slutio da će od marta tekuće godine pa sve do sada doći do čak 160.000 pretplatnika na YouTube-u i imati oko 25 miliona pregleda videa. Pomenuti filteri Marku su bili osnova da započne sa snimanjem smešnih videa i tako uroni u uloge Familije, Komše i Bate. Odluka da sve to dokumentuje na Internetu, ispostaviće se kasnije, bila je potpuni pogodak.

Marko je sa nama podelio svoju priču, još od prvih koraka kada se bavio stand-up nastupima pre nekoliko godina, pa sve do njegove selidbe u daleku nam Aziju, gde je startovao sa pomenutim projektom na Internetu.

Kako je ubrzo stekao ogroman broj obožavalaca (čak 290.000 na Instagramu), sve veći broj pregleda YT videa, započeo je i zaseban biznis na digitalu o čemu smo takođe govorili u intervjuu čiji je glavni fokus bio na humoru, satiri, osveženju na domaćem Internet nebu i jednoj ljudskoj priči.

Spontan početak doveo do velike popularnosti

Iako bi mnogi rekli da je Marko već imao kompletno pripremljen koncept, scenario i razradu likova na papiru, ovaj projekat, kako to obično biva, nastao je spontano, a sve ostalo bilo je usavršavanje koje dolazi vremenom.

Tako je ideja da se snimi Familija, kaže naš sagovornik, nastala sasvim slučajno dok je bio u Kini u kojoj je uveliko bio uveden karantin povodom pandemije korona virusa:

Sve je nekako počelo zezanjem i isprobavanjem filtera na Instagramu, gde sam i  naleteo na Quasimodo filter koji mi je zaličio na nekog ludaka iz kraja u Nišu koji stalno priča sa onim poznatim južnjačkim naglaskom “Familijo, familijoooo”, i snimio. To se ljudima dopalo i za kratko vreme sam dobio dosta pratilaca.

Upravo Familija i njegovi drugovi kroz satiričan način predstavljaju oličenje jednog dela društva koje je Marko, doduše imaginarno, predstavio na sjajan način, zasmejavši tako ogroman broj ljudi u Srbiji, ali i u regionu. Između ostalog, kako nam je Arsić otkrio, na Instagramu je od samog početka dok su ga za prelazak na YouTube nagovorili drugari.

Ispostaviće se kasnije da je ovo bio idealan poteza za Marka, iako nam je on rekao da ga je u početku bilo sramota da se pojavljuje na ovom servisu s obzirom na to da ni sam nije bio siguran kako će se sama priča u početku razviti i što je najbitnije, kako će publika reagovati.

Ono što nam je Arsić takođe rekao, jeste da priča oko YT kanala i Instagram stranice ide odlično i da veliki broj ljudi hvali njegov rad, ali ima i onih koji ga osporavaju i kojima se čitav koncept ne sviđa. “Ipak, sve je to normalno i počinjem da se navikavam, jer prosto nemaju svi ljudi isti smisao za humor”, navodi Marko.

Iako smo se svi na početku izvorno upoznali sa životnim avanturama kroz koje je Familija prolazio, od roditeljskog sastanka preko putovanja na more pa sve do odlaska na slavu, pažnju mnogih gledalaca okupirali su likovi Komša i Brat moi, o čemu nam je naš sagovornik i govorio:

Komša je nastao kao neko ko je suprotnost od Familije. Tu je kako bi ga nervirao. A brat moi je nastao tako što su me psovali ljudi kad sam se pojavljivao bez filtera. Onda sam ja uzeo i snimio jedan “aaalooo brat moi” klip kako prozivaju, a žickaju za cigarete od babe. Ostalo je istorija. Samu inspiraciju za likove crpim iz svakodnevnih situacija, jer sam se u životu družio sa raznim ljudima, tako da kombinujem sve te priče i situacije. 

Ono što je našem sagovorniku najviše pomoglo s obzirom da se ovde direktno radi o glumi, jeste i amatersko bavljenje stendap komedijom za koji nam je otkrio da nije bio preterano uspešan, ali je donekle pomogao Marku da opuštenije i lakše snima epizode. Jer i kako sam kaže “Nije sve ovo što ja radim baš tek tako lako”.

Marko u jednom od retkih momenata zajedno sa svojim imaginarnim likovima povodom 200 hiljada pratilaca na Instagramu.

Građenje YouTube kanala ostaje primarni posao za Marka

Sa velikom popularnošću koju je Marko stekao svojim nastupom na Internetu, kao logičan sled događaja, otvorio se prostor da od svog hobija napravi i posao. Ono što nam je Arsić za sada rekao jeste da je i više nego zadovoljan sa učinjenim na polju biznisa, da je YouTube kanal uspešno monetizovan, te da je napravio i svoj merch koji se prodaje preko sajta mkoclothing.rs sa kojima inače i sarađuje.

A kada već govorimo o saradnji, zanimljivo je pred sam kraj ovog intervjua istaći da je Marko svoj nastup na Internetu i ljubav prema muzici posebno prema rep i rege žanru iskoristio kako bi napravio saradnju sa umetnikom Surreal sa kojim se, kako kaže, odmah razumeo i u čijem novom albumu se u jednoj pesmi pojavljuje glas lika Brat moi.

Ipak, da li će biti novih sličnih ili drugačijih saradnji ostaje nam da vidimo u narednom periodu. Ono što je bar za sada sigurno jeste da pred Markom i njegovim projektom Familije stoji još dosta posla. Zaključivši ovaj razgovor, on nam je rekao da mu je građenje YouTube kanala i Instagrama za sada primarni posao i da već sada pravi planove za naredni period:

Meni je ovo od pre mesec dana i postalo primarni posao jer nemam više vremena da radim druge poslove sa strane. Imam razne planove, prvo za neki kratki crtani film u trajanju od jednog minuta, a i za novog lika koji bi se pridružio postojećim. Ostanite uz Familiju i videćete šta se novo sprema.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da nam internet iskustvo bude bolje (i mnogo bezbednije) u 2021. godini?

Ako razmišljate o tome da li (i kako) da promenite svoje internet navike po pitanju privatnosti i bezbednosti - ovo je tekst za vas.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Startapi i poslovanje

Beogradski Konstrukt akviziran od strane HTEC-a uz najavljene nove akvizicije širom regiona

Kompanija HTEC akvizirala je Konstrukt u cilju pojačanja produktnog i brend dizajna za svoje klijente.

Internet marketing

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Office Talks Podcast

Profesionalni razvoj programera (upoznajte Symphony)

Tridesetu epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa predstavnicima kompanije Symphony. Sa njima smo pričali o istoriji kompanije, procesu regrutovanja, kulturi rada i izazovima sa kojima su se susretali za vreme pandemije.

Kultura 2.0

Žene imaju jednaku sposobnost ‘preživljavanja’ na online platformama, ali slabije ulaze u ovu oblast

Predstavljamo vam rezultate specijalnog izdanja Gigmetar istraživanja koje pokazuje kako su se gig radnice adaptirale na nove uslove rada koje je donela pandemija.