Familijo b'e za Netokraciju: YouTube kanal nastavlja da raste - uskoro stižu novi lik i crtani film!

Familijo b’e za Netokraciju: YouTube kanal nastavlja da raste – uskoro stižu novi lik i crtani film!

U godini koja nam je donela zabrinutost, neizvesnost i strah, izduvni ventil za mnoge je, kao i uvek, bio u humoru. Veliki doprinos tome dao je imaginarni YouTube junak i protagonista - Familijo b'e.

Čitava priča o liku Familiji, oličenju i metafori jednog dela srpskog društva, ne bi možda bila toliko interesantna da ovaj akter nije dobio svoje kolege. Kao sušta suprotnost ovom ciničnom i hvalisavom liku došao je obrazovani i uglađeni Komša, a ovoj kontraverzonoj YouTube ekipi priključio se i krajnje lenji i neradnički nastrojen Brat moi – kome život očigledno zavisi od b(r)abe.

Neki su možda u startu ovog teksta shvatili o čemu zapravo pišem, a neki se, možda, i dalje pitaju o čemu je tačno reč. Iako verujem da je većina ljudi koji vise na Internetu čulo za fenomen Familijobe, red je i da predstavimo pozadinu nastanka ovog YouTube kanala koji je, prema mišljenima mnogih, otkrovenje godine.

Iskoristivši face filtere na Instagramu, Marko Arsić, kreator pomenutih likova, nije ni slutio da će od marta tekuće godine pa sve do sada doći do čak 160.000 pretplatnika na YouTube-u i imati oko 25 miliona pregleda videa. Pomenuti filteri Marku su bili osnova da započne sa snimanjem smešnih videa i tako uroni u uloge Familije, Komše i Bate. Odluka da sve to dokumentuje na Internetu, ispostaviće se kasnije, bila je potpuni pogodak.

Marko je sa nama podelio svoju priču, još od prvih koraka kada se bavio stand-up nastupima pre nekoliko godina, pa sve do njegove selidbe u daleku nam Aziju, gde je startovao sa pomenutim projektom na Internetu.

Kako je ubrzo stekao ogroman broj obožavalaca (čak 290.000 na Instagramu), sve veći broj pregleda YT videa, započeo je i zaseban biznis na digitalu o čemu smo takođe govorili u intervjuu čiji je glavni fokus bio na humoru, satiri, osveženju na domaćem Internet nebu i jednoj ljudskoj priči.

Spontan početak doveo do velike popularnosti

Iako bi mnogi rekli da je Marko već imao kompletno pripremljen koncept, scenario i razradu likova na papiru, ovaj projekat, kako to obično biva, nastao je spontano, a sve ostalo bilo je usavršavanje koje dolazi vremenom.

Tako je ideja da se snimi Familija, kaže naš sagovornik, nastala sasvim slučajno dok je bio u Kini u kojoj je uveliko bio uveden karantin povodom pandemije korona virusa:

Sve je nekako počelo zezanjem i isprobavanjem filtera na Instagramu, gde sam i  naleteo na Quasimodo filter koji mi je zaličio na nekog ludaka iz kraja u Nišu koji stalno priča sa onim poznatim južnjačkim naglaskom “Familijo, familijoooo”, i snimio. To se ljudima dopalo i za kratko vreme sam dobio dosta pratilaca.

Upravo Familija i njegovi drugovi kroz satiričan način predstavljaju oličenje jednog dela društva koje je Marko, doduše imaginarno, predstavio na sjajan način, zasmejavši tako ogroman broj ljudi u Srbiji, ali i u regionu. Između ostalog, kako nam je Arsić otkrio, na Instagramu je od samog početka dok su ga za prelazak na YouTube nagovorili drugari.

Ispostaviće se kasnije da je ovo bio idealan poteza za Marka, iako nam je on rekao da ga je u početku bilo sramota da se pojavljuje na ovom servisu s obzirom na to da ni sam nije bio siguran kako će se sama priča u početku razviti i što je najbitnije, kako će publika reagovati.

Ono što nam je Arsić takođe rekao, jeste da priča oko YT kanala i Instagram stranice ide odlično i da veliki broj ljudi hvali njegov rad, ali ima i onih koji ga osporavaju i kojima se čitav koncept ne sviđa. “Ipak, sve je to normalno i počinjem da se navikavam, jer prosto nemaju svi ljudi isti smisao za humor”, navodi Marko.

Iako smo se svi na početku izvorno upoznali sa životnim avanturama kroz koje je Familija prolazio, od roditeljskog sastanka preko putovanja na more pa sve do odlaska na slavu, pažnju mnogih gledalaca okupirali su likovi Komša i Brat moi, o čemu nam je naš sagovornik i govorio:

Komša je nastao kao neko ko je suprotnost od Familije. Tu je kako bi ga nervirao. A brat moi je nastao tako što su me psovali ljudi kad sam se pojavljivao bez filtera. Onda sam ja uzeo i snimio jedan “aaalooo brat moi” klip kako prozivaju, a žickaju za cigarete od babe. Ostalo je istorija. Samu inspiraciju za likove crpim iz svakodnevnih situacija, jer sam se u životu družio sa raznim ljudima, tako da kombinujem sve te priče i situacije. 

Ono što je našem sagovorniku najviše pomoglo s obzirom da se ovde direktno radi o glumi, jeste i amatersko bavljenje stendap komedijom za koji nam je otkrio da nije bio preterano uspešan, ali je donekle pomogao Marku da opuštenije i lakše snima epizode. Jer i kako sam kaže “Nije sve ovo što ja radim baš tek tako lako”.

Marko u jednom od retkih momenata zajedno sa svojim imaginarnim likovima povodom 200 hiljada pratilaca na Instagramu.

Građenje YouTube kanala ostaje primarni posao za Marka

Sa velikom popularnošću koju je Marko stekao svojim nastupom na Internetu, kao logičan sled događaja, otvorio se prostor da od svog hobija napravi i posao. Ono što nam je Arsić za sada rekao jeste da je i više nego zadovoljan sa učinjenim na polju biznisa, da je YouTube kanal uspešno monetizovan, te da je napravio i svoj merch koji se prodaje preko sajta mkoclothing.rs sa kojima inače i sarađuje.

A kada već govorimo o saradnji, zanimljivo je pred sam kraj ovog intervjua istaći da je Marko svoj nastup na Internetu i ljubav prema muzici posebno prema rep i rege žanru iskoristio kako bi napravio saradnju sa umetnikom Surreal sa kojim se, kako kaže, odmah razumeo i u čijem novom albumu se u jednoj pesmi pojavljuje glas lika Brat moi.

Ipak, da li će biti novih sličnih ili drugačijih saradnji ostaje nam da vidimo u narednom periodu. Ono što je bar za sada sigurno jeste da pred Markom i njegovim projektom Familije stoji još dosta posla. Zaključivši ovaj razgovor, on nam je rekao da mu je građenje YouTube kanala i Instagrama za sada primarni posao i da već sada pravi planove za naredni period:

Meni je ovo od pre mesec dana i postalo primarni posao jer nemam više vremena da radim druge poslove sa strane. Imam razne planove, prvo za neki kratki crtani film u trajanju od jednog minuta, a i za novog lika koji bi se pridružio postojećim. Ostanite uz Familiju i videćete šta se novo sprema.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Srpski HTEC Group podigao $140 miliona za dalje širenje kompanije

Srpska IT kompanija koja radi na razvoju softverskih rešenja HTEC Group, a koja ima sedište u SAD-u, saopštila je da je obezbedila 140 miliona dolara od investicione kompanije Brighton Park Capital u ugovoru o vlasničkom kapitalu kako bi ubrzala svoju globalnu ekspanziju.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kako voditi korisničku podršku ako se vaš tim sastoji od samo nekoliko ljudi?

Iako ste mali tim, veoma je bitno obratiti pažnju na 'feedback' koji vam daju korisnici i postarati se da ste zaista tu za njih. Zato je segment korisničke podrške ponekada presudan.

Tehnologija

Srpski HTEC Group podigao $140 miliona za dalje širenje kompanije

Srpska IT kompanija koja radi na razvoju softverskih rešenja HTEC Group, a koja ima sedište u SAD-u, saopštila je da je obezbedila 140 miliona dolara od investicione kompanije Brighton Park Capital u ugovoru o vlasničkom kapitalu kako bi ubrzala svoju globalnu ekspanziju.

Intervju

Symphony organizuje interne tehničke zajednice za razmenu znanja – a uskoro i eksternu konferenciju ‘TechNote’

Ova kompanija je za svoje zaposlene organizovala tehničke zajednice čiji je cilj podela znanja i iskustva među članovima tima (QA, DevOps i Front-End community), a to je preraslo i u eksternu konferenciju 'TechNote' koja startuje od marta.

Tehnologija

Šta je to ‘bear market’ i kako se povezuje sa drastičnim padom kriptovaluta?

U prethodnim danima Bitcoin je doživeo nagli pad vrednosti, spustivši se na ispod 35.000 dolara. Štaviše, kompletno 'crypto' tržište je u padu, smanjujući vrednost gotovo svih kriptovaluta. Šta je uzrok ovom problemu i koji uticaj u svemu tome ima termin 'bear market'?

Office Talks Podcast

Prvi superklasteri u Srbiji i osvrt na Web3

Sa Aleksandrom Popović i Pavlom Batutom razgovarali smo o tome kako se zainteresovani startapi, predstavnici akademske zajednice i privrede mogu ujediniti u prve srpske superklastere.

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.