Familijo b'e za Netokraciju: YouTube kanal nastavlja da raste - uskoro stižu novi lik i crtani film!

Familijo b’e za Netokraciju: YouTube kanal nastavlja da raste – uskoro stižu novi lik i crtani film!

U godini koja nam je donela zabrinutost, neizvesnost i strah, izduvni ventil za mnoge je, kao i uvek, bio u humoru. Veliki doprinos tome dao je imaginarni YouTube junak i protagonista - Familijo b'e.

Čitava priča o liku Familiji, oličenju i metafori jednog dela srpskog društva, ne bi možda bila toliko interesantna da ovaj akter nije dobio svoje kolege. Kao sušta suprotnost ovom ciničnom i hvalisavom liku došao je obrazovani i uglađeni Komša, a ovoj kontraverzonoj YouTube ekipi priključio se i krajnje lenji i neradnički nastrojen Brat moi – kome život očigledno zavisi od b(r)abe.

Neki su možda u startu ovog teksta shvatili o čemu zapravo pišem, a neki se, možda, i dalje pitaju o čemu je tačno reč. Iako verujem da je većina ljudi koji vise na Internetu čulo za fenomen Familijobe, red je i da predstavimo pozadinu nastanka ovog YouTube kanala koji je, prema mišljenima mnogih, otkrovenje godine.

Iskoristivši face filtere na Instagramu, Marko Arsić, kreator pomenutih likova, nije ni slutio da će od marta tekuće godine pa sve do sada doći do čak 160.000 pretplatnika na YouTube-u i imati oko 25 miliona pregleda videa. Pomenuti filteri Marku su bili osnova da započne sa snimanjem smešnih videa i tako uroni u uloge Familije, Komše i Bate. Odluka da sve to dokumentuje na Internetu, ispostaviće se kasnije, bila je potpuni pogodak.

Marko je sa nama podelio svoju priču, još od prvih koraka kada se bavio stand-up nastupima pre nekoliko godina, pa sve do njegove selidbe u daleku nam Aziju, gde je startovao sa pomenutim projektom na Internetu.

Kako je ubrzo stekao ogroman broj obožavalaca (čak 290.000 na Instagramu), sve veći broj pregleda YT videa, započeo je i zaseban biznis na digitalu o čemu smo takođe govorili u intervjuu čiji je glavni fokus bio na humoru, satiri, osveženju na domaćem Internet nebu i jednoj ljudskoj priči.

Spontan početak doveo do velike popularnosti

Iako bi mnogi rekli da je Marko već imao kompletno pripremljen koncept, scenario i razradu likova na papiru, ovaj projekat, kako to obično biva, nastao je spontano, a sve ostalo bilo je usavršavanje koje dolazi vremenom.

Tako je ideja da se snimi Familija, kaže naš sagovornik, nastala sasvim slučajno dok je bio u Kini u kojoj je uveliko bio uveden karantin povodom pandemije korona virusa:

Sve je nekako počelo zezanjem i isprobavanjem filtera na Instagramu, gde sam i  naleteo na Quasimodo filter koji mi je zaličio na nekog ludaka iz kraja u Nišu koji stalno priča sa onim poznatim južnjačkim naglaskom “Familijo, familijoooo”, i snimio. To se ljudima dopalo i za kratko vreme sam dobio dosta pratilaca.

Upravo Familija i njegovi drugovi kroz satiričan način predstavljaju oličenje jednog dela društva koje je Marko, doduše imaginarno, predstavio na sjajan način, zasmejavši tako ogroman broj ljudi u Srbiji, ali i u regionu. Između ostalog, kako nam je Arsić otkrio, na Instagramu je od samog početka dok su ga za prelazak na YouTube nagovorili drugari.

Ispostaviće se kasnije da je ovo bio idealan poteza za Marka, iako nam je on rekao da ga je u početku bilo sramota da se pojavljuje na ovom servisu s obzirom na to da ni sam nije bio siguran kako će se sama priča u početku razviti i što je najbitnije, kako će publika reagovati.

Ono što nam je Arsić takođe rekao, jeste da priča oko YT kanala i Instagram stranice ide odlično i da veliki broj ljudi hvali njegov rad, ali ima i onih koji ga osporavaju i kojima se čitav koncept ne sviđa. “Ipak, sve je to normalno i počinjem da se navikavam, jer prosto nemaju svi ljudi isti smisao za humor”, navodi Marko.

Iako smo se svi na početku izvorno upoznali sa životnim avanturama kroz koje je Familija prolazio, od roditeljskog sastanka preko putovanja na more pa sve do odlaska na slavu, pažnju mnogih gledalaca okupirali su likovi Komša i Brat moi, o čemu nam je naš sagovornik i govorio:

Komša je nastao kao neko ko je suprotnost od Familije. Tu je kako bi ga nervirao. A brat moi je nastao tako što su me psovali ljudi kad sam se pojavljivao bez filtera. Onda sam ja uzeo i snimio jedan “aaalooo brat moi” klip kako prozivaju, a žickaju za cigarete od babe. Ostalo je istorija. Samu inspiraciju za likove crpim iz svakodnevnih situacija, jer sam se u životu družio sa raznim ljudima, tako da kombinujem sve te priče i situacije. 

Ono što je našem sagovorniku najviše pomoglo s obzirom da se ovde direktno radi o glumi, jeste i amatersko bavljenje stendap komedijom za koji nam je otkrio da nije bio preterano uspešan, ali je donekle pomogao Marku da opuštenije i lakše snima epizode. Jer i kako sam kaže “Nije sve ovo što ja radim baš tek tako lako”.

Marko u jednom od retkih momenata zajedno sa svojim imaginarnim likovima povodom 200 hiljada pratilaca na Instagramu.

Građenje YouTube kanala ostaje primarni posao za Marka

Sa velikom popularnošću koju je Marko stekao svojim nastupom na Internetu, kao logičan sled događaja, otvorio se prostor da od svog hobija napravi i posao. Ono što nam je Arsić za sada rekao jeste da je i više nego zadovoljan sa učinjenim na polju biznisa, da je YouTube kanal uspešno monetizovan, te da je napravio i svoj merch koji se prodaje preko sajta mkoclothing.rs sa kojima inače i sarađuje.

A kada već govorimo o saradnji, zanimljivo je pred sam kraj ovog intervjua istaći da je Marko svoj nastup na Internetu i ljubav prema muzici posebno prema rep i rege žanru iskoristio kako bi napravio saradnju sa umetnikom Surreal sa kojim se, kako kaže, odmah razumeo i u čijem novom albumu se u jednoj pesmi pojavljuje glas lika Brat moi.

Ipak, da li će biti novih sličnih ili drugačijih saradnji ostaje nam da vidimo u narednom periodu. Ono što je bar za sada sigurno jeste da pred Markom i njegovim projektom Familije stoji još dosta posla. Zaključivši ovaj razgovor, on nam je rekao da mu je građenje YouTube kanala i Instagrama za sada primarni posao i da već sada pravi planove za naredni period:

Meni je ovo od pre mesec dana i postalo primarni posao jer nemam više vremena da radim druge poslove sa strane. Imam razne planove, prvo za neki kratki crtani film u trajanju od jednog minuta, a i za novog lika koji bi se pridružio postojećim. Ostanite uz Familiju i videćete šta se novo sprema.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.

Internet marketing

Kreativna agencija Redvertex otvara kancelarije u Beogradu – zapošljavaju 3D artiste i arhitekte

Jedna od vodećih svetskih kreativnih agencija iz oblasti arhitektonske vizualizacije i marketinga posvećene svetskoj industriji nekretnina, otvara svoju kancelariju u prestonici Srbije.

Novost

Ximedes sa kancelarijama u Novom Sadu akvizirao holandski Ginger Payments – širenje tima prva stvar na spisku

Ximedes, evropska softverska firma aktivna u fintech oblasti sa kancelarijama u holandskom Harlemu, Hamburgu, Stokholmu i Novom Sadu, akvizirala je kompaniju Ginger Payments koja je vodeći provajder platforme za onlajn plaćanje sa sedištem u Amsterdamu.

Web 3.0

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.