Familijo b'e za Netokraciju: YouTube kanal nastavlja da raste - uskoro stižu novi lik i crtani film!

Familijo b’e za Netokraciju: YouTube kanal nastavlja da raste – uskoro stižu novi lik i crtani film!

U godini koja nam je donela zabrinutost, neizvesnost i strah, izduvni ventil za mnoge je, kao i uvek, bio u humoru. Veliki doprinos tome dao je imaginarni YouTube junak i protagonista - Familijo b'e.

Čitava priča o liku Familiji, oličenju i metafori jednog dela srpskog društva, ne bi možda bila toliko interesantna da ovaj akter nije dobio svoje kolege. Kao sušta suprotnost ovom ciničnom i hvalisavom liku došao je obrazovani i uglađeni Komša, a ovoj kontraverzonoj YouTube ekipi priključio se i krajnje lenji i neradnički nastrojen Brat moi – kome život očigledno zavisi od b(r)abe.

Neki su možda u startu ovog teksta shvatili o čemu zapravo pišem, a neki se, možda, i dalje pitaju o čemu je tačno reč. Iako verujem da je većina ljudi koji vise na Internetu čulo za fenomen Familijobe, red je i da predstavimo pozadinu nastanka ovog YouTube kanala koji je, prema mišljenima mnogih, otkrovenje godine.

Iskoristivši face filtere na Instagramu, Marko Arsić, kreator pomenutih likova, nije ni slutio da će od marta tekuće godine pa sve do sada doći do čak 160.000 pretplatnika na YouTube-u i imati oko 25 miliona pregleda videa. Pomenuti filteri Marku su bili osnova da započne sa snimanjem smešnih videa i tako uroni u uloge Familije, Komše i Bate. Odluka da sve to dokumentuje na Internetu, ispostaviće se kasnije, bila je potpuni pogodak.

Marko je sa nama podelio svoju priču, još od prvih koraka kada se bavio stand-up nastupima pre nekoliko godina, pa sve do njegove selidbe u daleku nam Aziju, gde je startovao sa pomenutim projektom na Internetu.

Kako je ubrzo stekao ogroman broj obožavalaca (čak 290.000 na Instagramu), sve veći broj pregleda YT videa, započeo je i zaseban biznis na digitalu o čemu smo takođe govorili u intervjuu čiji je glavni fokus bio na humoru, satiri, osveženju na domaćem Internet nebu i jednoj ljudskoj priči.

Spontan početak doveo do velike popularnosti

Iako bi mnogi rekli da je Marko već imao kompletno pripremljen koncept, scenario i razradu likova na papiru, ovaj projekat, kako to obično biva, nastao je spontano, a sve ostalo bilo je usavršavanje koje dolazi vremenom.

Tako je ideja da se snimi Familija, kaže naš sagovornik, nastala sasvim slučajno dok je bio u Kini u kojoj je uveliko bio uveden karantin povodom pandemije korona virusa:

Sve je nekako počelo zezanjem i isprobavanjem filtera na Instagramu, gde sam i  naleteo na Quasimodo filter koji mi je zaličio na nekog ludaka iz kraja u Nišu koji stalno priča sa onim poznatim južnjačkim naglaskom „Familijo, familijoooo“, i snimio. To se ljudima dopalo i za kratko vreme sam dobio dosta pratilaca.

Upravo Familija i njegovi drugovi kroz satiričan način predstavljaju oličenje jednog dela društva koje je Marko, doduše imaginarno, predstavio na sjajan način, zasmejavši tako ogroman broj ljudi u Srbiji, ali i u regionu. Između ostalog, kako nam je Arsić otkrio, na Instagramu je od samog početka dok su ga za prelazak na YouTube nagovorili drugari.

Ispostaviće se kasnije da je ovo bio idealan poteza za Marka, iako nam je on rekao da ga je u početku bilo sramota da se pojavljuje na ovom servisu s obzirom na to da ni sam nije bio siguran kako će se sama priča u početku razviti i što je najbitnije, kako će publika reagovati.

Ono što nam je Arsić takođe rekao, jeste da priča oko YT kanala i Instagram stranice ide odlično i da veliki broj ljudi hvali njegov rad, ali ima i onih koji ga osporavaju i kojima se čitav koncept ne sviđa. „Ipak, sve je to normalno i počinjem da se navikavam, jer prosto nemaju svi ljudi isti smisao za humor“, navodi Marko.

Iako smo se svi na početku izvorno upoznali sa životnim avanturama kroz koje je Familija prolazio, od roditeljskog sastanka preko putovanja na more pa sve do odlaska na slavu, pažnju mnogih gledalaca okupirali su likovi Komša i Brat moi, o čemu nam je naš sagovornik i govorio:

Komša je nastao kao neko ko je suprotnost od Familije. Tu je kako bi ga nervirao. A brat moi je nastao tako što su me psovali ljudi kad sam se pojavljivao bez filtera. Onda sam ja uzeo i snimio jedan „aaalooo brat moi“ klip kako prozivaju, a žickaju za cigarete od babe. Ostalo je istorija. Samu inspiraciju za likove crpim iz svakodnevnih situacija, jer sam se u životu družio sa raznim ljudima, tako da kombinujem sve te priče i situacije. 

Ono što je našem sagovorniku najviše pomoglo s obzirom da se ovde direktno radi o glumi, jeste i amatersko bavljenje stendap komedijom za koji nam je otkrio da nije bio preterano uspešan, ali je donekle pomogao Marku da opuštenije i lakše snima epizode. Jer i kako sam kaže „Nije sve ovo što ja radim baš tek tako lako“.

Marko u jednom od retkih momenata zajedno sa svojim imaginarnim likovima povodom 200 hiljada pratilaca na Instagramu.

Građenje YouTube kanala ostaje primarni posao za Marka

Sa velikom popularnošću koju je Marko stekao svojim nastupom na Internetu, kao logičan sled događaja, otvorio se prostor da od svog hobija napravi i posao. Ono što nam je Arsić za sada rekao jeste da je i više nego zadovoljan sa učinjenim na polju biznisa, da je YouTube kanal uspešno monetizovan, te da je napravio i svoj merch koji se prodaje preko sajta mkoclothing.rs sa kojima inače i sarađuje.

A kada već govorimo o saradnji, zanimljivo je pred sam kraj ovog intervjua istaći da je Marko svoj nastup na Internetu i ljubav prema muzici posebno prema rep i rege žanru iskoristio kako bi napravio saradnju sa umetnikom Surreal sa kojim se, kako kaže, odmah razumeo i u čijem novom albumu se u jednoj pesmi pojavljuje glas lika Brat moi.

Ipak, da li će biti novih sličnih ili drugačijih saradnji ostaje nam da vidimo u narednom periodu. Ono što je bar za sada sigurno jeste da pred Markom i njegovim projektom Familije stoji još dosta posla. Zaključivši ovaj razgovor, on nam je rekao da mu je građenje YouTube kanala i Instagrama za sada primarni posao i da već sada pravi planove za naredni period:

Meni je ovo od pre mesec dana i postalo primarni posao jer nemam više vremena da radim druge poslove sa strane. Imam razne planove, prvo za neki kratki crtani film u trajanju od jednog minuta, a i za novog lika koji bi se pridružio postojećim. Ostanite uz Familiju i videćete šta se novo sprema.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.