Facebook izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Facebook u 2020. izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Full Fact, britanska nezavisna organizacija za proveru informacija i nezavisni partner Faceboka, sprovela je istraživanje glavnih izazova sa kojima se suočavaju 'fekt-čekeri širom sveta prilikom pronalaženja i provere informacija koje se pojavljuju na ovoj društvenoj mreži.

Izveštaj pod nazivom Izazovi onlajn fekt-čekinga: Kako tehnologija može (i ne može) da pomogne zasnovan je na intervjuima sa 19 fekt-čekeri širom sveta i uključuje ideje za pomoć u rešavanju nekih od najčešćih izazova, sa fokusom na partnerstvo tehnoloških i Internet kompanija.

Šta je Facebookov nezavisni program za proveru činjenica (3PFC)?

U određenim zemljama radi sa sa nezavisnim fekt-čekerima (3PFC) koji pregledaju i ocenjuju tačnost informacija. Ovi partneri su sertifikovani preko nepristrasne međunarodne mreže za proveru informacija i slede IFCN-ov Kodeks Principa. IFCN-ov Kodeks Principa uključuje niz obaveza kojih organizacije treba da se pridržavaju da bi promovisale izvrsnost u proveri činjenica: nepristrasnost i pravičnost, transparentnost izvora, transparentnost finansiranja i organizacije, transparentnost metodologije, otvorena i iskrena politika korekcije.

Šta se događa ako 3PFC partner oceni informaciju kao lažnu?

Kada 3PFC partner oceni informaciju kao lažnu, izmenjenu ili delimično lažnu, prikazuje je niže u News Feed-u. Na Instagram-u otežava njeno pronalaženje filtriranjem sa Explore i hashtag stranica, kao i smanjenjem njenog rangiranja u Feed-u.

Pored toga, sadržaj na Facebooku i Instagramu koji je ocenjen lažnim ili izmenjenim je vidno označen, kako bi ljudi lakše mogli sami da odluče šta će čitati, verovati i deliti. Ove oznake se prikazuju na lažnim i izmenjenim fotografijama i video zapisima, uključujući Top of Stories sadržaj na Instagramu. Ove oznake uključuju i link koji korisnike povezuje sa procenom fekt-čekera. Za sadržaj ocenjen delimično netačnim ili sa nedostajućim kontekstom primenjujemo lakšu oznaku upozorenja.

Na stranicama i domenima koji su u više navrata delile lažne vesti, takođe će se smanjiti distribucija i ukloniti mogućnost monetizacije i oglašavanja. Takođe šalju se i obaveštenja ljudima i administratorima stranica ako pokušaju da podele ili su u prošlosti podelili informaciju za koju je sada utvrđeno da je netačna.

Kakvu vrstu sadržaja može proveriti 3PFC?

  • Fokus ovog programa za proveru infromacija je identifikovanje i rešavanje popularnih dezinformacija, posebno jasnih prevara koje zapravo nemaju osnovu. Partneri za proveru informacija daju prioritet dokazano lažnim infromacijama, posebno onima koje su blagovremene ili u trendu i važne za prosečnu osobu.
  • 3PFC može analizirati sve vrste sadržaja, uključujući fotografije i video zapise.

Šta se sve sa Facebooka uklanja i sankcioniše?

Strategija za zaustavljanje dezinformacija na Facebooku ima tri dela, a 3PFC program je samo mali deo toga. Štaviše, uklanjaju se nalozi i sadržaji koji krše standarde zajednice koji osiguravaju sigurnost i bezbednost platforme:

  • Sa lažnih naloga se često šire dezinformacije – samo u Q3 2020 onemogućeno je 1,3 milijarde lažnih naloga. 
  • Takođe, uklanjaju se i pokušaji negativnog uticanja na glasača pre i tokom političkog glasanja ili bilo koje dezinformacije koje bi mogle da prouzrokuju nasilje, materijalnu štetu ili da neko bude fizički povređen.

Smanjuje se distribucija sadržaja koji ne krši direktno standarde zajednice, ali je ipak niskog kvaliteta, da bi ga manje ljudi videlo.

  • Ostvarena je saradnja sa 80 partnera za proveru činjenica širom sveta koji pokrivaju preko 60 jezika. Kad je nešto ocenjeno kao lažno, značajno se smanjuje distribucija tog sadržaja.
  • Takođe, smanjuje se distribucija drugog neželjenog, senzacionalističkog clickbait i engagement bait sadržaja – što se takođe može podudarati sa dezinformacijom.

Informišu se ljudi tako što im se daje više konteksta kako bi sami mogli da odluče šta će čitati, verovati i deliti:

  • Kada fekt-čekeri ocene informaciju kao netačnu, postavljaju se nalepnice upozorenja sa procenom i istraživanjem fekt-čekera za ljude koji primete post, pokušaju da ga podele ili već jesu.
  • Context button pruža informacije o izvorima vesti koje ljudi vide u News Feed-u. Korisnici se takođe obaveštavaju kada su vesti koje žele da podele starije od 90 dana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Analiza

Prevare na Internetu naša su svakodnevica – a sada je obogaćena i crypto prevarom koju promovišu domaći YouTuberi

Internet je slobodno mesto i vremenom je postao do te mere slobodan da već par godina unazad ne možemo da razlikujemo istinu od laži i prevaru od realne situacije.

Propustili ste

Novost

Održan prvi sastanak frilensera i države: Situacija je kompleksna i pregovori se nastavljaju

Počeli su pregovori predstavnika vlasti i frilensera, a danas je održan prvi sastanak na kome će se odlučivati o zahtevima koje su u proteklim mesecima državi uputili frilenseri.

Ekskluzivno

E-uprava ekskluzivno za Netokraciju otkriva zašto prati kako građani koriste njene usluge

Kako tačno funkcioniše ova platforma i da li (i zašto) prati ponašanje svojih korisnika?

Startapi i poslovanje

Deceniju kasnije i Centili platformu za digitalna plaćanja koristi 4 milijarde korisnika dok se kompanija sprema za novo poglavlje

Prvi put na Netokraciji predstavljamo kompaniju Centili koja je nastala iz Infobipa, koja u Beogradu zapošljava 50 inženjera i koja aktivno posluje na 80 tržišta širom sveta. Centili ovih dana obeležava 10 godina poslovanja, a sa menadžmentom razgovaramo o daljim planovima i procesu reorganizacije.

Tehnologija

Šta nam je sve od tehnoloških novina doneo ovogodišnji digitalni CES?

I ove godine najveći globalni sajam potrošačke elektronike CES oduševio je sve ljubitelje gedžeta i tehnike, dokazavši da za tehnološki napredak jednostavno nema granica.

Novost

Vučić: Ne pregovara se o tome da li će frilenseri da plate porez ili ne – već od kada

Predsednik se ponovo izjasnio po pitanju frilensera i najavljenih protesta.

Office Talks Podcast

Kako dobiti investiciju? (gost Peđa Predin)

U kakve to timove i ideje danas investiraju Venture Capital investitori i čime se oni zapravo bave? Odgovor na ova i mnoga druga pitanja potražili smo u razgovoru sa investicionim menadžerom South Central Ventures fonda.