Facebook izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Facebook u 2020. izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Full Fact, britanska nezavisna organizacija za proveru informacija i nezavisni partner Faceboka, sprovela je istraživanje glavnih izazova sa kojima se suočavaju 'fekt-čekeri širom sveta prilikom pronalaženja i provere informacija koje se pojavljuju na ovoj društvenoj mreži.

Izveštaj pod nazivom Izazovi onlajn fekt-čekinga: Kako tehnologija može (i ne može) da pomogne zasnovan je na intervjuima sa 19 fekt-čekeri širom sveta i uključuje ideje za pomoć u rešavanju nekih od najčešćih izazova, sa fokusom na partnerstvo tehnoloških i Internet kompanija.

Šta je Facebookov nezavisni program za proveru činjenica (3PFC)?

U određenim zemljama radi sa sa nezavisnim fekt-čekerima (3PFC) koji pregledaju i ocenjuju tačnost informacija. Ovi partneri su sertifikovani preko nepristrasne međunarodne mreže za proveru informacija i slede IFCN-ov Kodeks Principa. IFCN-ov Kodeks Principa uključuje niz obaveza kojih organizacije treba da se pridržavaju da bi promovisale izvrsnost u proveri činjenica: nepristrasnost i pravičnost, transparentnost izvora, transparentnost finansiranja i organizacije, transparentnost metodologije, otvorena i iskrena politika korekcije.

Šta se događa ako 3PFC partner oceni informaciju kao lažnu?

Kada 3PFC partner oceni informaciju kao lažnu, izmenjenu ili delimično lažnu, prikazuje je niže u News Feed-u. Na Instagram-u otežava njeno pronalaženje filtriranjem sa Explore i hashtag stranica, kao i smanjenjem njenog rangiranja u Feed-u.

Pored toga, sadržaj na Facebooku i Instagramu koji je ocenjen lažnim ili izmenjenim je vidno označen, kako bi ljudi lakše mogli sami da odluče šta će čitati, verovati i deliti. Ove oznake se prikazuju na lažnim i izmenjenim fotografijama i video zapisima, uključujući Top of Stories sadržaj na Instagramu. Ove oznake uključuju i link koji korisnike povezuje sa procenom fekt-čekera. Za sadržaj ocenjen delimično netačnim ili sa nedostajućim kontekstom primenjujemo lakšu oznaku upozorenja.

Na stranicama i domenima koji su u više navrata delile lažne vesti, takođe će se smanjiti distribucija i ukloniti mogućnost monetizacije i oglašavanja. Takođe šalju se i obaveštenja ljudima i administratorima stranica ako pokušaju da podele ili su u prošlosti podelili informaciju za koju je sada utvrđeno da je netačna.

Kakvu vrstu sadržaja može proveriti 3PFC?

  • Fokus ovog programa za proveru infromacija je identifikovanje i rešavanje popularnih dezinformacija, posebno jasnih prevara koje zapravo nemaju osnovu. Partneri za proveru informacija daju prioritet dokazano lažnim infromacijama, posebno onima koje su blagovremene ili u trendu i važne za prosečnu osobu.
  • 3PFC može analizirati sve vrste sadržaja, uključujući fotografije i video zapise.

Šta se sve sa Facebooka uklanja i sankcioniše?

Strategija za zaustavljanje dezinformacija na Facebooku ima tri dela, a 3PFC program je samo mali deo toga. Štaviše, uklanjaju se nalozi i sadržaji koji krše standarde zajednice koji osiguravaju sigurnost i bezbednost platforme:

  • Sa lažnih naloga se često šire dezinformacije – samo u Q3 2020 onemogućeno je 1,3 milijarde lažnih naloga. 
  • Takođe, uklanjaju se i pokušaji negativnog uticanja na glasača pre i tokom političkog glasanja ili bilo koje dezinformacije koje bi mogle da prouzrokuju nasilje, materijalnu štetu ili da neko bude fizički povređen.

Smanjuje se distribucija sadržaja koji ne krši direktno standarde zajednice, ali je ipak niskog kvaliteta, da bi ga manje ljudi videlo.

  • Ostvarena je saradnja sa 80 partnera za proveru činjenica širom sveta koji pokrivaju preko 60 jezika. Kad je nešto ocenjeno kao lažno, značajno se smanjuje distribucija tog sadržaja.
  • Takođe, smanjuje se distribucija drugog neželjenog, senzacionalističkog clickbait i engagement bait sadržaja – što se takođe može podudarati sa dezinformacijom.

Informišu se ljudi tako što im se daje više konteksta kako bi sami mogli da odluče šta će čitati, verovati i deliti:

  • Kada fekt-čekeri ocene informaciju kao netačnu, postavljaju se nalepnice upozorenja sa procenom i istraživanjem fekt-čekera za ljude koji primete post, pokušaju da ga podele ili već jesu.
  • Context button pruža informacije o izvorima vesti koje ljudi vide u News Feed-u. Korisnici se takođe obaveštavaju kada su vesti koje žele da podele starije od 90 dana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

Dušan i David prave društvene igre, a njihov studio Kerber Games napada tržište vredno skoro 20$ milijardi

Iako kultura igranja društvenih igara u Srbiji nije toliko velika, to bi vremenom moglo da se promeni zahvaljujući talentovanim timovima poput onog koji čini Kerber - 'board games' dizajn studio.

Startapi i poslovanje

Uvođenjem udela u vlasništvu kompanije povećavaju svoju konkurentnost – a motivacija zaposlenih se drastično uvećava

Prema podacima do kojih je došao Joberty, manje od 3% kompanija koje posluju na domaćem tržištu ima opciju da svojim zaposlenima omogući udeo u vlasništvu firme a ta opcija, kako kažu naši sagovornici, može napraviti veliku razliku.

Intervju

Milan Starčević je prvi inženjer iz Srbije koji je postao partner u kompaniji Zühlke

Nakon skoro osam godina provedenih u kompaniji Zühlke, Milan Starčević postao je partner. U nastavku teksta razgovaramo o njegovom karijernom putu koji je doveo do nove pozicije.

Propustili ste

Karijere

HelloWorld ponovo organizuje istraživanje domaće tehnološke scene: IT-jevci, popunite anketu!

Sajt za IT zapošljavanje HelloWorld.rs trenutno sprovodi još jedno veliko istraživanje domaće IT scene.

Kolumna

Ingsoftware projektom ‘Utočište’ predstavlja svoju viziju budućnosti rada

Kako će izgledati rad kad prođe korona? To pitanje sam postavio sebi hiljadu puta, pročitao sam na desetine mišljenja, diskutovao sa kolegama, partnerima, prijateljima… I kako je vreme odmicalo sve više sam postajao ubeđen da je model koji uvodimo pravo rešenje.

E-commerce

Igor Grmuša postaje marketing direktor e-commerce kompanije Platforma

Nakon devet godina u digitalnoj marketinškoj agenciji Degordian, Grmuša započinje novo poglavlje u karijeri.

Startapi i poslovanje

Quantox nastavlja da podstiče IT decentralizaciju: Kompanija otvorila nove kancelarije u Podgorici i Banjaluci

Prvi zaposleni već su se pridružili timu od preko 350 visoko kvalifikovanih stručnjaka. Kompanija najavljuje nova zapošljavanja i nastavlja sa širenjem poslovanja izvan velikih IT centara.

Kultura 2.0

Tri karte za Orbitu: Šta nam donosi trka bogatih za svemir?

Izgleda da je na Zemlji postalo dosadno, pa milijarderi i vlasnici gigantskih kompanija prave nove igračke i organizacije za jedno potpuno drugačije nadmetanje (čitajte: putovanje).