Facebook izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Facebook u 2020. izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Full Fact, britanska nezavisna organizacija za proveru informacija i nezavisni partner Faceboka, sprovela je istraživanje glavnih izazova sa kojima se suočavaju 'fekt-čekeri širom sveta prilikom pronalaženja i provere informacija koje se pojavljuju na ovoj društvenoj mreži.

Izveštaj pod nazivom Izazovi onlajn fekt-čekinga: Kako tehnologija može (i ne može) da pomogne zasnovan je na intervjuima sa 19 fekt-čekeri širom sveta i uključuje ideje za pomoć u rešavanju nekih od najčešćih izazova, sa fokusom na partnerstvo tehnoloških i Internet kompanija.

Šta je Facebookov nezavisni program za proveru činjenica (3PFC)?

U određenim zemljama radi sa sa nezavisnim fekt-čekerima (3PFC) koji pregledaju i ocenjuju tačnost informacija. Ovi partneri su sertifikovani preko nepristrasne međunarodne mreže za proveru informacija i slede IFCN-ov Kodeks Principa. IFCN-ov Kodeks Principa uključuje niz obaveza kojih organizacije treba da se pridržavaju da bi promovisale izvrsnost u proveri činjenica: nepristrasnost i pravičnost, transparentnost izvora, transparentnost finansiranja i organizacije, transparentnost metodologije, otvorena i iskrena politika korekcije.

Šta se događa ako 3PFC partner oceni informaciju kao lažnu?

Kada 3PFC partner oceni informaciju kao lažnu, izmenjenu ili delimično lažnu, prikazuje je niže u News Feed-u. Na Instagram-u otežava njeno pronalaženje filtriranjem sa Explore i hashtag stranica, kao i smanjenjem njenog rangiranja u Feed-u.

Pored toga, sadržaj na Facebooku i Instagramu koji je ocenjen lažnim ili izmenjenim je vidno označen, kako bi ljudi lakše mogli sami da odluče šta će čitati, verovati i deliti. Ove oznake se prikazuju na lažnim i izmenjenim fotografijama i video zapisima, uključujući Top of Stories sadržaj na Instagramu. Ove oznake uključuju i link koji korisnike povezuje sa procenom fekt-čekera. Za sadržaj ocenjen delimično netačnim ili sa nedostajućim kontekstom primenjujemo lakšu oznaku upozorenja.

Na stranicama i domenima koji su u više navrata delile lažne vesti, takođe će se smanjiti distribucija i ukloniti mogućnost monetizacije i oglašavanja. Takođe šalju se i obaveštenja ljudima i administratorima stranica ako pokušaju da podele ili su u prošlosti podelili informaciju za koju je sada utvrđeno da je netačna.

Kakvu vrstu sadržaja može proveriti 3PFC?

  • Fokus ovog programa za proveru infromacija je identifikovanje i rešavanje popularnih dezinformacija, posebno jasnih prevara koje zapravo nemaju osnovu. Partneri za proveru informacija daju prioritet dokazano lažnim infromacijama, posebno onima koje su blagovremene ili u trendu i važne za prosečnu osobu.
  • 3PFC može analizirati sve vrste sadržaja, uključujući fotografije i video zapise.

Šta se sve sa Facebooka uklanja i sankcioniše?

Strategija za zaustavljanje dezinformacija na Facebooku ima tri dela, a 3PFC program je samo mali deo toga. Štaviše, uklanjaju se nalozi i sadržaji koji krše standarde zajednice koji osiguravaju sigurnost i bezbednost platforme:

  • Sa lažnih naloga se često šire dezinformacije – samo u Q3 2020 onemogućeno je 1,3 milijarde lažnih naloga. 
  • Takođe, uklanjaju se i pokušaji negativnog uticanja na glasača pre i tokom političkog glasanja ili bilo koje dezinformacije koje bi mogle da prouzrokuju nasilje, materijalnu štetu ili da neko bude fizički povređen.

Smanjuje se distribucija sadržaja koji ne krši direktno standarde zajednice, ali je ipak niskog kvaliteta, da bi ga manje ljudi videlo.

  • Ostvarena je saradnja sa 80 partnera za proveru činjenica širom sveta koji pokrivaju preko 60 jezika. Kad je nešto ocenjeno kao lažno, značajno se smanjuje distribucija tog sadržaja.
  • Takođe, smanjuje se distribucija drugog neželjenog, senzacionalističkog clickbait i engagement bait sadržaja – što se takođe može podudarati sa dezinformacijom.

Informišu se ljudi tako što im se daje više konteksta kako bi sami mogli da odluče šta će čitati, verovati i deliti:

  • Kada fekt-čekeri ocene informaciju kao netačnu, postavljaju se nalepnice upozorenja sa procenom i istraživanjem fekt-čekera za ljude koji primete post, pokušaju da ga podele ili već jesu.
  • Context button pruža informacije o izvorima vesti koje ljudi vide u News Feed-u. Korisnici se takođe obaveštavaju kada su vesti koje žele da podele starije od 90 dana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Propustili ste

E-commerce

Lansiran ecommerce4all – nova platforma za podršku razvoja e-trgovine

Mnogi poslovni podaci i informacije vezane za poslovanja e-trgovine od danas su zvanično dostupni na prvoj regionalnoj platformi za e-trgovinu pod nazivom 'E-commerce for all – ecommerce4all.eu' koja je već sada dostupna u Srbiji.

Intervju

Kako su srednja škola i prvi iPhone usmerili Vladimira ka karijeri ‘mobile software’ arhitekte

Dolazak u IT industriju može da krene iz više životnih pravaca. Međutim, kada se još u školskom periodu interesujete za računare i rad na njima, velika je verovatnoća da će buduća karijera biti vezana za tehnologiju. Svoju priču u dolazak u svet IT-ja i kompaniju Levi9, otkriva nam Vladimir Pavlović koji je Mobile Software arhitekta.

Novost

Britanski Paysend najavio otvaranje kancelarije u Beogradu nakon $125 miliona investicije

Još jedna inostrana kompanija koja je prepoznala domaći tehnološki talenat.

Office Talks Podcast

Šta traže ruske IT firme u Beogradu?

Tri meseca od početka sukoba u Ukrajini vidimo veliki broj IT firmi i programera koji su odabrali upravo Beograd za svoju novu bazu. Kako ove promene na tržištu utiču na lokalni kadar i da li dolazi do skoka cene programera? O ovim temama razgovaramo u 96. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Kolumna

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.