Facebook izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Facebook u 2020. izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Full Fact, britanska nezavisna organizacija za proveru informacija i nezavisni partner Faceboka, sprovela je istraživanje glavnih izazova sa kojima se suočavaju 'fekt-čekeri širom sveta prilikom pronalaženja i provere informacija koje se pojavljuju na ovoj društvenoj mreži.

Izveštaj pod nazivom Izazovi onlajn fekt-čekinga: Kako tehnologija može (i ne može) da pomogne zasnovan je na intervjuima sa 19 fekt-čekeri širom sveta i uključuje ideje za pomoć u rešavanju nekih od najčešćih izazova, sa fokusom na partnerstvo tehnoloških i Internet kompanija.

Šta je Facebookov nezavisni program za proveru činjenica (3PFC)?

U određenim zemljama radi sa sa nezavisnim fekt-čekerima (3PFC) koji pregledaju i ocenjuju tačnost informacija. Ovi partneri su sertifikovani preko nepristrasne međunarodne mreže za proveru informacija i slede IFCN-ov Kodeks Principa. IFCN-ov Kodeks Principa uključuje niz obaveza kojih organizacije treba da se pridržavaju da bi promovisale izvrsnost u proveri činjenica: nepristrasnost i pravičnost, transparentnost izvora, transparentnost finansiranja i organizacije, transparentnost metodologije, otvorena i iskrena politika korekcije.

Šta se događa ako 3PFC partner oceni informaciju kao lažnu?

Kada 3PFC partner oceni informaciju kao lažnu, izmenjenu ili delimično lažnu, prikazuje je niže u News Feed-u. Na Instagram-u otežava njeno pronalaženje filtriranjem sa Explore i hashtag stranica, kao i smanjenjem njenog rangiranja u Feed-u.

Pored toga, sadržaj na Facebooku i Instagramu koji je ocenjen lažnim ili izmenjenim je vidno označen, kako bi ljudi lakše mogli sami da odluče šta će čitati, verovati i deliti. Ove oznake se prikazuju na lažnim i izmenjenim fotografijama i video zapisima, uključujući Top of Stories sadržaj na Instagramu. Ove oznake uključuju i link koji korisnike povezuje sa procenom fekt-čekera. Za sadržaj ocenjen delimično netačnim ili sa nedostajućim kontekstom primenjujemo lakšu oznaku upozorenja.

Na stranicama i domenima koji su u više navrata delile lažne vesti, takođe će se smanjiti distribucija i ukloniti mogućnost monetizacije i oglašavanja. Takođe šalju se i obaveštenja ljudima i administratorima stranica ako pokušaju da podele ili su u prošlosti podelili informaciju za koju je sada utvrđeno da je netačna.

Kakvu vrstu sadržaja može proveriti 3PFC?

  • Fokus ovog programa za proveru infromacija je identifikovanje i rešavanje popularnih dezinformacija, posebno jasnih prevara koje zapravo nemaju osnovu. Partneri za proveru informacija daju prioritet dokazano lažnim infromacijama, posebno onima koje su blagovremene ili u trendu i važne za prosečnu osobu.
  • 3PFC može analizirati sve vrste sadržaja, uključujući fotografije i video zapise.

Šta se sve sa Facebooka uklanja i sankcioniše?

Strategija za zaustavljanje dezinformacija na Facebooku ima tri dela, a 3PFC program je samo mali deo toga. Štaviše, uklanjaju se nalozi i sadržaji koji krše standarde zajednice koji osiguravaju sigurnost i bezbednost platforme:

  • Sa lažnih naloga se često šire dezinformacije – samo u Q3 2020 onemogućeno je 1,3 milijarde lažnih naloga. 
  • Takođe, uklanjaju se i pokušaji negativnog uticanja na glasača pre i tokom političkog glasanja ili bilo koje dezinformacije koje bi mogle da prouzrokuju nasilje, materijalnu štetu ili da neko bude fizički povređen.

Smanjuje se distribucija sadržaja koji ne krši direktno standarde zajednice, ali je ipak niskog kvaliteta, da bi ga manje ljudi videlo.

  • Ostvarena je saradnja sa 80 partnera za proveru činjenica širom sveta koji pokrivaju preko 60 jezika. Kad je nešto ocenjeno kao lažno, značajno se smanjuje distribucija tog sadržaja.
  • Takođe, smanjuje se distribucija drugog neželjenog, senzacionalističkog clickbait i engagement bait sadržaja – što se takođe može podudarati sa dezinformacijom.

Informišu se ljudi tako što im se daje više konteksta kako bi sami mogli da odluče šta će čitati, verovati i deliti:

  • Kada fekt-čekeri ocene informaciju kao netačnu, postavljaju se nalepnice upozorenja sa procenom i istraživanjem fekt-čekera za ljude koji primete post, pokušaju da ga podele ili već jesu.
  • Context button pruža informacije o izvorima vesti koje ljudi vide u News Feed-u. Korisnici se takođe obaveštavaju kada su vesti koje žele da podele starije od 90 dana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Karijere

Nakon 3 godine pauze, DaFED okupljanja ponovo u Novom Sadu!

Novosadska zajednica ima razloga za slavlje - DaFED ekipa ponovo je na okupu. Oslobodite kalendare jer prvi meetup je već zakazan, a mi otkrivamo planove za konferenciju i druge edukacije koje DaFED već uveliko planira.