Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj - šta to znači za korisnike?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Potezi i odluke najpopularnijih i najrasprostranjenijih mreža koje smo malopre pomenuli samo će širom otvoriti vrata za dalju popularizaciju i omasovljenje korišćenja ali i trgovanja sa non-fungible tokenima (NFT), koji običnim korisnicima koji na ovaj vid digitalne svojine i umetnosti gledaju kao nešto imaginarno i možda neshvatljivo.

Sa druge strane, NFT doživljava svoju renesansu na platformama kao što su Opensea, ali i one druge u okviru samih kripto menjačnica, kao što je recimo Binance. Sve je više umetnika i ljudi koji su spremni da se upuste u ovaj vid digitalne umetnosti i samim tim sebi, ali i drugima otvore prostor za zaradu koja se zasniva upravo na kupovini i daljem trgovanju sa pomenutim tokenima.

I dok smo se ove nedelje upoznali sa jednim takvim primerom iz Srbije, iz SAD-a dolazi zvanična vest da bi Meta, u okviru koje su Facebook i Instagram u narednom periodu mogla da putem svojih mreža omogući korišćenje NFT sadržaja za sve korisnike. Ukoliko kompanija pokrene svoje planove, nema sumnje da bi to bila najveća promocija i opšta podrška za NFT do sada na globalnom nivou, pomažući tako da se ovaj vid trgovine i svojine dalje popularizuje u digitalnom svetu.

Kako prenosi The Verge, planovi za integraciju NFT-a su za sada i dalje u ranoj fazi i postoji opcija da se u međuvremenu promene. Na osnovu pojedinih izvora do kojih je došao Financial Times, u Facebooku i Instagramu su već formirani timovi koji rade na tome da se omoguće funkcije korisnicima da prikažu i postave NFT-ove kao svoje profilne slike. Sa druge strane, isti tim bi trebalo da bude zadužen za razvoj prototipa koji će omogućiti da se pravi NFT sadržaj.

Uz Metu i Twitter prati trendove

Drugi izvori, pak, pokazuju da u Meti planiraju i pokretanje čitavog tržišta za korisnike koji bi tako mogli da kupuju i prodaju NFT sadržaj putem pomenutih društvenih mreža. Međutim, koliko su tačno ovi planovi i ideje daleko od finalne realizacije, za sada nije moguće tačno reći.

Ali ako se uzme u obzir ogromna ekspanzija NFT tržišta i zainteresovanost šefa Instagrama za isti, onda i ne čudi da je u dogledom periodu moguće učiniti ove tokene dostupnijim široj publici. Zapravo, i sam Mark Zakenberg je rekao da bi najavljeni Metaverzum morao da podrži “vlasništvo nad digitalnim sadržajem (svojinom), odnosno NFT”.

Pomenuti tokeni, a samim tim i web3 tehnologija (na kojoj se baziraju), dobiće podršku i od Twitter-a, čiji tim radi na razvoju rešenja koje bi omogućilo prikazivanje ovog sadržaja baziranog na blockchain tehnologiji, dok je sa druge strane Reddit lansirao sopstvenu kolekciju NFT avatara za korisnike.

Iako NFT sadržaj sa jedne strane nailazi na kritiku javnosti zbog njihove promenjive vrednosti (cene rastu i padaju velikom brzinom) i nedostatka sigurnosti (često mogu biti ukradeni, uprkos tvrdnjama nekih da garantuju vlasništvo), ova imovina će postati značajnija ako postojeći tehnološki giganti odluče da ih podrže. Uprkos tvrdnjama da NFT definiše decentralizovane oblike vlasništva, njihov legitimitet počiva na priznanju od postojećih online platformi.

Ako Twitter ili Instagram dozvoljavaju bilo kome da kopira i nalepi određeni NFT sadržaj, dolazimo do problema porekla vlasništva, tačnije ko zaista poseduje određeni png, gif, jpg ili drugi fajl. Ipak, ako kompanije počnu da primenjuju vlasnička prava o tome na koji način označavaju NFT, onda bi oni mogli da postanu legitimna digitalna imovina (barem na tim platformama).

Za Metu, prihvatanje NFT-a bi takođe moglo da joj pomogne da ostvari veći uticaj na ono što je kompanija označila kao metaverzum – koncept međusobno povezanih virtuelnih svetova, sličan obećanjima o VR univerzumima iz 1990-ih godina i ranije. To bi potencijalno moglo da poveća vrednost i značaj NFT-a. Kao i za sve do sada, ostaje nam da sačekamo neki naredni period kako bismo se i sami uverili kako navedeni planovi funkcionišu zapravo u praksi.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Startapi i poslovanje

Srpski NOVELIC prodao 54% udela indijskoj kompaniji Sona za 40,5 miliona evra

Indijska kompanija Sona Comstar potvrdila je kupovinu 54% udela u kapitalu za €40,5 miliona srpske kompanije Novelic, osnovane 2012. godine. Ova domaća kompanija razvija radarske senzore bazirane na milimetarskim talasima za auto, IoT i robotsku industriju.

Propustili ste

Upoznajte poslodavce

Zašto je EY akvizirao Zilker – IT kompaniju sa velikom kancelarijom u Beogradu?

U trci zvanoj digitalna transformacija ne učestvuju više samo IT kompanije i agencije. Njima su se priključile i konsultantske kuće, pri čemu je jedna od najpoznatijih još 2020. godine akvizirala IT kompaniju sa značajnim razvojnim odeljenjem u srpskoj prestonici.

Startapi i poslovanje

Katapult akcelerator: Do €300.000 za najbolje domaće startape

Katapult akcelerator nudi obuku i intenzivno mentorstvo u tromesečnom trajanju od 8-16 sati nedeljno, kao i šansu za nepovratno sufinansiranje do 300.000 evra. U program je uključeno oko 40 domaćih i stranih mentora, a o tome koje sve uslove startapi treba da ispune kako bi postali deo programa, razgovarali smo sa Majom Anđelković, inicijatorkom projekta.

Startapi i poslovanje

NTP Beograd otvorio prijave za lokalno AIM Startup 2023 takmičenje – pobedniku sledi put u UAE

Startapi iz Srbije i ove godine imaju priliku da se predstave globalnoj publici i investitorima na međunarodnom investicionom skupu i startap takmičenju AIM 2023 u UAE, od 8. do 10. maja u Abu Dabiju. 

Internet marketing

Da li će digitalni marketing preživeti novu eru privatnosti?

Zbog potrebe da se istaknu u moru konkurencije, brendovi će morati ozbiljno da se posvete kreiranju kvalitetnog, relevantnog i kreativnog sadržaja.

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.