Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj - šta to znači za korisnike?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Potezi i odluke najpopularnijih i najrasprostranjenijih mreža koje smo malopre pomenuli samo će širom otvoriti vrata za dalju popularizaciju i omasovljenje korišćenja ali i trgovanja sa non-fungible tokenima (NFT), koji običnim korisnicima koji na ovaj vid digitalne svojine i umetnosti gledaju kao nešto imaginarno i možda neshvatljivo.

Sa druge strane, NFT doživljava svoju renesansu na platformama kao što su Opensea, ali i one druge u okviru samih kripto menjačnica, kao što je recimo Binance. Sve je više umetnika i ljudi koji su spremni da se upuste u ovaj vid digitalne umetnosti i samim tim sebi, ali i drugima otvore prostor za zaradu koja se zasniva upravo na kupovini i daljem trgovanju sa pomenutim tokenima.

I dok smo se ove nedelje upoznali sa jednim takvim primerom iz Srbije, iz SAD-a dolazi zvanična vest da bi Meta, u okviru koje su Facebook i Instagram u narednom periodu mogla da putem svojih mreža omogući korišćenje NFT sadržaja za sve korisnike. Ukoliko kompanija pokrene svoje planove, nema sumnje da bi to bila najveća promocija i opšta podrška za NFT do sada na globalnom nivou, pomažući tako da se ovaj vid trgovine i svojine dalje popularizuje u digitalnom svetu.

Kako prenosi The Verge, planovi za integraciju NFT-a su za sada i dalje u ranoj fazi i postoji opcija da se u međuvremenu promene. Na osnovu pojedinih izvora do kojih je došao Financial Times, u Facebooku i Instagramu su već formirani timovi koji rade na tome da se omoguće funkcije korisnicima da prikažu i postave NFT-ove kao svoje profilne slike. Sa druge strane, isti tim bi trebalo da bude zadužen za razvoj prototipa koji će omogućiti da se pravi NFT sadržaj.

Uz Metu i Twitter prati trendove

Drugi izvori, pak, pokazuju da u Meti planiraju i pokretanje čitavog tržišta za korisnike koji bi tako mogli da kupuju i prodaju NFT sadržaj putem pomenutih društvenih mreža. Međutim, koliko su tačno ovi planovi i ideje daleko od finalne realizacije, za sada nije moguće tačno reći.

Ali ako se uzme u obzir ogromna ekspanzija NFT tržišta i zainteresovanost šefa Instagrama za isti, onda i ne čudi da je u dogledom periodu moguće učiniti ove tokene dostupnijim široj publici. Zapravo, i sam Mark Zakenberg je rekao da bi najavljeni Metaverzum morao da podrži “vlasništvo nad digitalnim sadržajem (svojinom), odnosno NFT”.

Pomenuti tokeni, a samim tim i web3 tehnologija (na kojoj se baziraju), dobiće podršku i od Twitter-a, čiji tim radi na razvoju rešenja koje bi omogućilo prikazivanje ovog sadržaja baziranog na blockchain tehnologiji, dok je sa druge strane Reddit lansirao sopstvenu kolekciju NFT avatara za korisnike.

Iako NFT sadržaj sa jedne strane nailazi na kritiku javnosti zbog njihove promenjive vrednosti (cene rastu i padaju velikom brzinom) i nedostatka sigurnosti (često mogu biti ukradeni, uprkos tvrdnjama nekih da garantuju vlasništvo), ova imovina će postati značajnija ako postojeći tehnološki giganti odluče da ih podrže. Uprkos tvrdnjama da NFT definiše decentralizovane oblike vlasništva, njihov legitimitet počiva na priznanju od postojećih online platformi.

Ako Twitter ili Instagram dozvoljavaju bilo kome da kopira i nalepi određeni NFT sadržaj, dolazimo do problema porekla vlasništva, tačnije ko zaista poseduje određeni png, gif, jpg ili drugi fajl. Ipak, ako kompanije počnu da primenjuju vlasnička prava o tome na koji način označavaju NFT, onda bi oni mogli da postanu legitimna digitalna imovina (barem na tim platformama).

Za Metu, prihvatanje NFT-a bi takođe moglo da joj pomogne da ostvari veći uticaj na ono što je kompanija označila kao metaverzum – koncept međusobno povezanih virtuelnih svetova, sličan obećanjima o VR univerzumima iz 1990-ih godina i ranije. To bi potencijalno moglo da poveća vrednost i značaj NFT-a. Kao i za sve do sada, ostaje nam da sačekamo neki naredni period kako bismo se i sami uverili kako navedeni planovi funkcionišu zapravo u praksi.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Karijere

Nakon 3 godine pauze, DaFED okupljanja ponovo u Novom Sadu!

Novosadska zajednica ima razloga za slavlje - DaFED ekipa ponovo je na okupu. Oslobodite kalendare jer prvi meetup je već zakazan, a mi otkrivamo planove za konferenciju i druge edukacije koje DaFED već uveliko planira.

Novost

LotusFlare otvorio novu kancelariju u Beogradu sa ciljem da proširi programerski tim

Softverska kompanija LotusFlare sa sedištem u Silicijumskoj dolini otvorila je novu kancelariju u Beogradu, dok nastavlja da širi svoj tim u Srbiji i drugim lokacijama širom sveta.

Office Talks Podcast

Marketing za web 3.0 zajednicu

U 111. epizodi Office Talks podkasta ugostili smo Nikolu Jankovića i Nikolu Milinkovića iz kompanije Decenter. Sa njima smo razgovarali o kreiranju efikasnog marketinga u web 3.0 industriji, uz osvrt na važnost izgradnje jake web 3.0 zajednice.

Izveštaj

Kripto vodič: Kako da skalirate Ethereum uz ‘Zero knowledge’ metodologiju?

Na ovogodišnjoj Infobip Shift konferenciji, u okviru predavanja 'Scaling Ethereum with Zero-Knowledge magic' na Web3 stejdžu predstavljena su rešenja koja mogu da pojednostave i ubrzaju skaliranje na Ethereumu.