Nakon 17 godina postojanja i gomile hejta Facebook menja ime?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Nakon 17 godina postojanja i gomile hejta Facebook menja ime?

Kada ti loše krene, ti se rebrendiraj.

Šta je u glavi Marka Zuckerberga? Poslednjih nedelja to mogu biti vesti, novinski članci i svedočenja o negativnom uticaju Instagrama i drugih aplikacija na razoj i psihu mladih osoba. Nije tajna da je Facebook na negativnom glasu poslednjih godina. Skandali poput slučaja Cambridge Analytica i genodica u Mijanmaru samo dodatno potkrepljuju činjenicu da ovoj kompaniji ništa neće stati na put do profita – niti jedno moralno ni društveno pitanje.

Poslednja vest koja stiže iz ove kompanije je u formi glasine. Pojedini izvori tvrde da će se Facebook uskoro rebrendirati pri čemu bi kompanija trebala da otkrije i novo ime – ime koje će bolje opisati Zuckerbergovu metaverse viziju tj. izdvajanje svega što Facebook radi iz domena društvenih mreža i ulazak u novu dimenziju digitalne povezanosti. Dimenziju u kojoj će AR i VR igrati značajnu ulogu.

I dok s jedne strane ovakve ideje zvuče kao da dolaze iz domena naučne fantastike, s druge strane ne treba zaboraviti i da je Facebook već dugo na lošem glasu, te da se na potencijalnu promenu imena treba gledati i sa marketinške strane. Ime “Facebook” smo već navikli da vezujemo za sve negativno, stoga ne treba da nas čudi ukoliko do promene i dođe.

Novo ime ćemo znati već naredne nedelje?

Ovu vest za Netokraciju je, sa marketinške strane, prokomentarisao i Ivan Živković, Managing direktor u agenciji Pioniri Communications, koji je tom prilikom istakao sledeće:

Iako na nivou glasine, potez koji planira kompanija Facebook može biti logičan. Verujem da se priča o rebrandingu kompanije jer žele da se odmaknu od negativnog PR-a koji se akumulirao dosta dugo, ali i da pokušaju da svoje proizvode razgraniče od reputacije kompanije. Međutim, rebrending nije čarobni štapić, ali da, može da repozicionira brend ili proizvod koji ima lošu ili drugačiju reputaciju od željene, ali ne i da reši preko noći sve reputacijske i druge probleme sa kojima se Facebook kompanija trenutno suočava.

Za običnog korisnika njihovih usluga ovo neće biti nikakva promena, jer će on i dalje koristiti samo aplikacije poput Facebooka, Instagrama i WhatsAppa recimo. Dok će se u medijima, na berzi, u Senatu i drugim institucijama pričati o kompaniji sa novim imenom, kakvo god ono da bude.

Sa druge strane, moguće je da je i razlog za ovaj potez i taj što kompanija koristi isto ime za organizaciju i za jedan od svojih najvećih proizvoda, a imaju ih još drugih, što verujem da je zbunjivalo korisnike i javnost. Ovakvim potezom bi sada sve njihove platforme i proizvodi koje imaju dobili jedno novo krovno ime, a Facebook bi ostao samo ime za društvenu mrežu ili ti aplikaciju na vašem telefonu.

U krajnjem slučaju, kompanija i njeno poslovanje su odavno nadrasli samu Facebook društvenu mrežu i njihovo social media poslovanje, pa je logično i da novo ime obuhvati i šarenolikost biznisa kojima sada ova kompanija raspolaže ili u koje tek planira da se uključi. Inače, ima mnoštvo ovakvih primera, što kod nas, što globalno, gde su krovne kompanije odlučile da promene svoje ime uglavnom rešavajući neke svoje komunikacione ili biznis probleme.

Iako se predlozi za novo ime čuvaju u tajnosti, The Verge piše da bi se kompanija mogla zvati “Horizon” budući da je ova organizacija već lansirala dva proizvoda iz domena AR – Horizon Worlds i Horizon Workrooms. Novo ime po svemu sudeći moglo bi biti predstavljeno već naredne nedelje, a uoči Connect konferencije koja se održava 28. oktobra.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

Prve AA video igre i najava Epic Games kampusa: Šta je sve obeležilo srpsku gaming industriju u 2022.

Kao jedna od stabilnijih grana IT ekosistema u Srbiji, gaming je nastavio da beleži svoj rast i razvoj. Predikcije vezane za lokalni 'game dev' su dobre i za 2023. godinu, a mi vam donosimo pregled najznačajnijih momenata iz ove oblasti koji su obeležili prošlu godinu.

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Propustili ste

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.

Tehnologija

Google uskladio poslovanje sa pravilima Evropske unije — šta to znači za korisnike?

Prilagođavanjem pravilima Evropske unije, kompanija Google uvodi telo za zaštitu potrošača, transparentniju prodaju i plaćanje različitim valutama.

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Developer Experience

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Startapi i poslovanje

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.