Nakon 17 godina postojanja i gomile hejta Facebook menja ime?

Nakon 17 godina postojanja i gomile hejta Facebook menja ime?

Kada ti loše krene, ti se rebrendiraj.

Šta je u glavi Marka Zuckerberga? Poslednjih nedelja to mogu biti vesti, novinski članci i svedočenja o negativnom uticaju Instagrama i drugih aplikacija na razoj i psihu mladih osoba. Nije tajna da je Facebook na negativnom glasu poslednjih godina. Skandali poput slučaja Cambridge Analytica i genodica u Mijanmaru samo dodatno potkrepljuju činjenicu da ovoj kompaniji ništa neće stati na put do profita – niti jedno moralno ni društveno pitanje.

Poslednja vest koja stiže iz ove kompanije je u formi glasine. Pojedini izvori tvrde da će se Facebook uskoro rebrendirati pri čemu bi kompanija trebala da otkrije i novo ime – ime koje će bolje opisati Zuckerbergovu metaverse viziju tj. izdvajanje svega što Facebook radi iz domena društvenih mreža i ulazak u novu dimenziju digitalne povezanosti. Dimenziju u kojoj će AR i VR igrati značajnu ulogu.

I dok s jedne strane ovakve ideje zvuče kao da dolaze iz domena naučne fantastike, s druge strane ne treba zaboraviti i da je Facebook već dugo na lošem glasu, te da se na potencijalnu promenu imena treba gledati i sa marketinške strane. Ime “Facebook” smo već navikli da vezujemo za sve negativno, stoga ne treba da nas čudi ukoliko do promene i dođe.

Novo ime ćemo znati već naredne nedelje?

Ovu vest za Netokraciju je, sa marketinške strane, prokomentarisao i Ivan Živković, Managing direktor u agenciji Pioniri Communications, koji je tom prilikom istakao sledeće:

Iako na nivou glasine, potez koji planira kompanija Facebook može biti logičan. Verujem da se priča o rebrandingu kompanije jer žele da se odmaknu od negativnog PR-a koji se akumulirao dosta dugo, ali i da pokušaju da svoje proizvode razgraniče od reputacije kompanije. Međutim, rebrending nije čarobni štapić, ali da, može da repozicionira brend ili proizvod koji ima lošu ili drugačiju reputaciju od željene, ali ne i da reši preko noći sve reputacijske i druge probleme sa kojima se Facebook kompanija trenutno suočava.

Za običnog korisnika njihovih usluga ovo neće biti nikakva promena, jer će on i dalje koristiti samo aplikacije poput Facebooka, Instagrama i WhatsAppa recimo. Dok će se u medijima, na berzi, u Senatu i drugim institucijama pričati o kompaniji sa novim imenom, kakvo god ono da bude.

Sa druge strane, moguće je da je i razlog za ovaj potez i taj što kompanija koristi isto ime za organizaciju i za jedan od svojih najvećih proizvoda, a imaju ih još drugih, što verujem da je zbunjivalo korisnike i javnost. Ovakvim potezom bi sada sve njihove platforme i proizvodi koje imaju dobili jedno novo krovno ime, a Facebook bi ostao samo ime za društvenu mrežu ili ti aplikaciju na vašem telefonu.

U krajnjem slučaju, kompanija i njeno poslovanje su odavno nadrasli samu Facebook društvenu mrežu i njihovo social media poslovanje, pa je logično i da novo ime obuhvati i šarenolikost biznisa kojima sada ova kompanija raspolaže ili u koje tek planira da se uključi. Inače, ima mnoštvo ovakvih primera, što kod nas, što globalno, gde su krovne kompanije odlučile da promene svoje ime uglavnom rešavajući neke svoje komunikacione ili biznis probleme.

Iako se predlozi za novo ime čuvaju u tajnosti, The Verge piše da bi se kompanija mogla zvati “Horizon” budući da je ova organizacija već lansirala dva proizvoda iz domena AR – Horizon Worlds i Horizon Workrooms. Novo ime po svemu sudeći moglo bi biti predstavljeno već naredne nedelje, a uoči Connect konferencije koja se održava 28. oktobra.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Outpost Chess, srpski LinkedIn za šahiste, podigao prvu ‘angel’ investiciju vrednu €85.000

Outpost Chess je potpisao ugovor za prvu 'anđeosku investiciju' u visini od 85.000 evra i očekuje da će kompletirati celu pre-seed rundu do kraja ove godine.

Startapi i poslovanje

Rad od kuće kao iz kanca: Remote Santa platforma jača timski duh na daljinu – i vredno nagrađuje trud

Startap iz Srbije rešava najveći problem rada od kuće - usamljenost! Kako Remote Santa platforma podstiče timski duh na daljinu, čitajte u intervjuu sa suosnivačicom, Jovanom Đeković.

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Novost

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Sponzorisano

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.