Kada ti loše krene, ti se rebrendiraj.
Šta je u glavi Marka Zuckerberga? Poslednjih nedelja to mogu biti vesti, novinski članci i svedočenja o negativnom uticaju Instagrama i drugih aplikacija na razoj i psihu mladih osoba. Nije tajna da je Facebook na negativnom glasu poslednjih godina. Skandali poput slučaja Cambridge Analytica i genodica u Mijanmaru samo dodatno potkrepljuju činjenicu da ovoj kompaniji ništa neće stati na put do profita – niti jedno moralno ni društveno pitanje.
Poslednja vest koja stiže iz ove kompanije je u formi glasine. Pojedini izvori tvrde da će se Facebook uskoro rebrendirati pri čemu bi kompanija trebala da otkrije i novo ime – ime koje će bolje opisati Zuckerbergovu metaverse viziju tj. izdvajanje svega što Facebook radi iz domena društvenih mreža i ulazak u novu dimenziju digitalne povezanosti. Dimenziju u kojoj će AR i VR igrati značajnu ulogu.
I dok s jedne strane ovakve ideje zvuče kao da dolaze iz domena naučne fantastike, s druge strane ne treba zaboraviti i da je Facebook već dugo na lošem glasu, te da se na potencijalnu promenu imena treba gledati i sa marketinške strane. Ime “Facebook” smo već navikli da vezujemo za sve negativno, stoga ne treba da nas čudi ukoliko do promene i dođe.
Novo ime ćemo znati već naredne nedelje?
Ovu vest za Netokraciju je, sa marketinške strane, prokomentarisao i Ivan Živković, Managing direktor u agenciji Pioniri Communications, koji je tom prilikom istakao sledeće:
Iako na nivou glasine, potez koji planira kompanija Facebook može biti logičan. Verujem da se priča o rebrandingu kompanije jer žele da se odmaknu od negativnog PR-a koji se akumulirao dosta dugo, ali i da pokušaju da svoje proizvode razgraniče od reputacije kompanije. Međutim, rebrending nije čarobni štapić, ali da, može da repozicionira brend ili proizvod koji ima lošu ili drugačiju reputaciju od željene, ali ne i da reši preko noći sve reputacijske i druge probleme sa kojima se Facebook kompanija trenutno suočava.
Za običnog korisnika njihovih usluga ovo neće biti nikakva promena, jer će on i dalje koristiti samo aplikacije poput Facebooka, Instagrama i WhatsAppa recimo. Dok će se u medijima, na berzi, u Senatu i drugim institucijama pričati o kompaniji sa novim imenom, kakvo god ono da bude.
Sa druge strane, moguće je da je i razlog za ovaj potez i taj što kompanija koristi isto ime za organizaciju i za jedan od svojih najvećih proizvoda, a imaju ih još drugih, što verujem da je zbunjivalo korisnike i javnost. Ovakvim potezom bi sada sve njihove platforme i proizvodi koje imaju dobili jedno novo krovno ime, a Facebook bi ostao samo ime za društvenu mrežu ili ti aplikaciju na vašem telefonu.
U krajnjem slučaju, kompanija i njeno poslovanje su odavno nadrasli samu Facebook društvenu mrežu i njihovo social media poslovanje, pa je logično i da novo ime obuhvati i šarenolikost biznisa kojima sada ova kompanija raspolaže ili u koje tek planira da se uključi. Inače, ima mnoštvo ovakvih primera, što kod nas, što globalno, gde su krovne kompanije odlučile da promene svoje ime uglavnom rešavajući neke svoje komunikacione ili biznis probleme.
Iako se predlozi za novo ime čuvaju u tajnosti, The Verge piše da bi se kompanija mogla zvati “Horizon” budući da je ova organizacija već lansirala dva proizvoda iz domena AR – Horizon Worlds i Horizon Workrooms. Novo ime po svemu sudeći moglo bi biti predstavljeno već naredne nedelje, a uoči Connect konferencije koja se održava 28. oktobra.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!