Nakon 17 godina postojanja i gomile hejta Facebook menja ime?

Nakon 17 godina postojanja i gomile hejta Facebook menja ime?

Kada ti loše krene, ti se rebrendiraj.

Šta je u glavi Marka Zuckerberga? Poslednjih nedelja to mogu biti vesti, novinski članci i svedočenja o negativnom uticaju Instagrama i drugih aplikacija na razoj i psihu mladih osoba. Nije tajna da je Facebook na negativnom glasu poslednjih godina. Skandali poput slučaja Cambridge Analytica i genodica u Mijanmaru samo dodatno potkrepljuju činjenicu da ovoj kompaniji ništa neće stati na put do profita – niti jedno moralno ni društveno pitanje.

Poslednja vest koja stiže iz ove kompanije je u formi glasine. Pojedini izvori tvrde da će se Facebook uskoro rebrendirati pri čemu bi kompanija trebala da otkrije i novo ime – ime koje će bolje opisati Zuckerbergovu metaverse viziju tj. izdvajanje svega što Facebook radi iz domena društvenih mreža i ulazak u novu dimenziju digitalne povezanosti. Dimenziju u kojoj će AR i VR igrati značajnu ulogu.

I dok s jedne strane ovakve ideje zvuče kao da dolaze iz domena naučne fantastike, s druge strane ne treba zaboraviti i da je Facebook već dugo na lošem glasu, te da se na potencijalnu promenu imena treba gledati i sa marketinške strane. Ime “Facebook” smo već navikli da vezujemo za sve negativno, stoga ne treba da nas čudi ukoliko do promene i dođe.

Novo ime ćemo znati već naredne nedelje?

Ovu vest za Netokraciju je, sa marketinške strane, prokomentarisao i Ivan Živković, Managing direktor u agenciji Pioniri Communications, koji je tom prilikom istakao sledeće:

Iako na nivou glasine, potez koji planira kompanija Facebook može biti logičan. Verujem da se priča o rebrandingu kompanije jer žele da se odmaknu od negativnog PR-a koji se akumulirao dosta dugo, ali i da pokušaju da svoje proizvode razgraniče od reputacije kompanije. Međutim, rebrending nije čarobni štapić, ali da, može da repozicionira brend ili proizvod koji ima lošu ili drugačiju reputaciju od željene, ali ne i da reši preko noći sve reputacijske i druge probleme sa kojima se Facebook kompanija trenutno suočava.

Za običnog korisnika njihovih usluga ovo neće biti nikakva promena, jer će on i dalje koristiti samo aplikacije poput Facebooka, Instagrama i WhatsAppa recimo. Dok će se u medijima, na berzi, u Senatu i drugim institucijama pričati o kompaniji sa novim imenom, kakvo god ono da bude.

Sa druge strane, moguće je da je i razlog za ovaj potez i taj što kompanija koristi isto ime za organizaciju i za jedan od svojih najvećih proizvoda, a imaju ih još drugih, što verujem da je zbunjivalo korisnike i javnost. Ovakvim potezom bi sada sve njihove platforme i proizvodi koje imaju dobili jedno novo krovno ime, a Facebook bi ostao samo ime za društvenu mrežu ili ti aplikaciju na vašem telefonu.

U krajnjem slučaju, kompanija i njeno poslovanje su odavno nadrasli samu Facebook društvenu mrežu i njihovo social media poslovanje, pa je logično i da novo ime obuhvati i šarenolikost biznisa kojima sada ova kompanija raspolaže ili u koje tek planira da se uključi. Inače, ima mnoštvo ovakvih primera, što kod nas, što globalno, gde su krovne kompanije odlučile da promene svoje ime uglavnom rešavajući neke svoje komunikacione ili biznis probleme.

Iako se predlozi za novo ime čuvaju u tajnosti, The Verge piše da bi se kompanija mogla zvati “Horizon” budući da je ova organizacija već lansirala dva proizvoda iz domena AR – Horizon Worlds i Horizon Workrooms. Novo ime po svemu sudeći moglo bi biti predstavljeno već naredne nedelje, a uoči Connect konferencije koja se održava 28. oktobra.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.