Nakon skandala o upotrebi podataka svojih korisnika koji se brzinom svetlosti proširio u svim medijima sveta, iz Facebooka su rešili da uz pomoć novih alata usklade podešavanje privatnosti korisnika sa dolazećom GDPR regulativom u EU. Cilj društvene mreže jeste da korisnicima u Evropi omogući veću kontrolu nad privatnošću uz obrazloženje na koji način ova kompanija koristi njihove podatke.
Svesni posledica pomenutog skandala u SAD-u koji je prouzrokovan korišćenjem podataka sa preko 50 miliona profila od strane Cambridge analitike kako bi se uticalo na predsedničke izbore u ovoj zemlji, iz Facebooka su odlučili da za korisnike u Evropi omoguće detaljnije podešavanje privatnosti na osnovu nove GDPR regulative. Nova Uredba o zaštiti podataka o ličnosti na snagu stupa 25. maja, a mi smo se još ranije bavili o tome na koji način će se ova regulativa sprovoditi van granica EU, tačnije za kompanije i brendove u Srbiji.
Nove informacije koje stižu sa Facebook Newsrooma pokazuju da je ova kompanija rešena da svim korisnicima, ma gde oni živeli, omogući da odgovore na važne informacije o tome na koji način Facebook koristi njihove podatke i donosi odluke o privatnosti. Naime, pomenuta pitanja i novine o privatnosti korisnika trebalo bi da stupe na snagu već ove nedelje.
Kako navode iz Facebooka, cilj novih promena nije samo pridržavanje novim pravilima koje donosi GDPR, već pokrivanje čitavog niza spektara na osnovu kojih bi se unapredila zaštita podataka korisnika na ovoj mreži. Da su čitavu priču shvatili ozbiljno, pokazujei tim koji je angažovan da sprovede nove promene, a koji je sačinjen od inženjera, pravnika, dizajnera, istraživača i drugih.
Praćenje podataka i na mobilnim uređajima
Iz kalifornijske kompanije su rešili da svim korisnicima omoguće izbor i podešavanja za sledeće segmente: reklame bazirane na podacima partnera, informacije u okviru njihovih profila, kao i omogućavanje tehnologije prepoznavanja lica. Pored toga, iz Facebooka planiraju da korisnicima postave pitanje da li se slažu sa novim ažuriranim uslovima koji se tiču podataka, a koji će sa sobom doneti znatno više detalja o tome na koji način funkcionišu određeni servisi pri Facebooku.

Između ostalog, korisnici će u okviru novih podešavanja imati i alate na osnovu kojih će biti u mogućnosti da vide svoje podatke, izbrišu ih, ali i da ih jednostavno preuzmu. Za one koji u velikoj meri koriste ovu mrežu putem mobilne aplikacije, ažuriran je i Activity Log koji omogućava uvid u sve informacije koje korisnik podeli sa Facebook-om putem mobilnog uređaja.
Ono što ostaje da se vidi, jeste na koji način će korisnici prihvatiti nove opcije, kako u Evropi, a kasnije verovatno i globalno. Ipak, nema sumnje da je Facebook ozbiljno shvatio dolazeći GDPR u Evropi – kako bi se donekle ogradio od potencijalnih problema koji nakon nedavnih događaja u SAD-u, nikako nisu dobrodošli za ovu kompaniju.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!