Facebook uz nove alate i GDPR regulativu štiti podatke korisnika u Evropi

Nakon skandala o upotrebi podataka svojih korisnika koji se brzinom svetlosti proširio u svim medijima sveta, iz Facebooka su rešili da uz pomoć novih alata usklade podešavanje privatnosti korisnika sa dolazećom GDPR regulativom u EU. Cilj društvene mreže jeste da korisnicima u Evropi omogući veću kontrolu nad privatnošću uz obrazloženje na koji način ova kompanija koristi njihove podatke.

Svesni posledica pomenutog skandala u SAD-u koji je prouzrokovan korišćenjem podataka sa preko 50 miliona profila od strane Cambridge analitike kako bi se uticalo na predsedničke izbore u ovoj zemlji, iz Facebooka su odlučili da za korisnike u Evropi omoguće detaljnije podešavanje privatnosti na osnovu nove GDPR regulative. Nova Uredba o zaštiti podataka o ličnosti na snagu stupa 25. maja, a mi smo se još ranije bavili o tome na koji način će se ova regulativa sprovoditi van granica EU, tačnije za kompanije i brendove u Srbiji.

Nove informacije koje stižu sa Facebook Newsrooma pokazuju da je ova kompanija rešena da svim korisnicima, ma gde oni živeli, omogući da odgovore na važne informacije o tome na koji način Facebook koristi njihove podatke i donosi odluke o  privatnosti. Naime, pomenuta pitanja i novine o privatnosti korisnika trebalo bi da stupe na snagu već ove nedelje.

Kako navode iz Facebooka, cilj novih promena nije samo pridržavanje novim pravilima  koje donosi GDPR, već pokrivanje čitavog niza spektara na osnovu kojih bi se unapredila zaštita podataka korisnika na ovoj mreži. Da su čitavu priču shvatili ozbiljno, pokazujei tim koji je angažovan da sprovede nove promene, a koji je sačinjen od  inženjera, pravnika, dizajnera, istraživača i drugih.

Praćenje podataka i na mobilnim uređajima

Iz kalifornijske kompanije su rešili da svim korisnicima omoguće izbor i podešavanja za sledeće segmente: reklame bazirane na podacima partnera, informacije u okviru njihovih profila, kao i omogućavanje tehnologije prepoznavanja lica. Pored toga, iz Facebooka planiraju da korisnicima postave pitanje da li se slažu sa novim ažuriranim uslovima koji se tiču podataka, a koji će sa sobom doneti znatno više detalja o tome na koji način funkcionišu određeni servisi pri Facebooku.

Iz Facebooka su ozbiljno shvatili predstojeću GDPR regulativu, omogućivši nove alate za korisnike iz Evrope.

Između ostalog, korisnici će u okviru novih podešavanja imati i alate na osnovu kojih će biti u mogućnosti da vide svoje podatke, izbrišu ih, ali i da ih jednostavno preuzmu. Za one koji u velikoj meri koriste ovu mrežu putem mobilne aplikacije, ažuriran je i Activity Log koji omogućava uvid u sve informacije koje korisnik podeli sa Facebook-om putem mobilnog uređaja.

Ono što ostaje da se vidi, jeste na koji način će korisnici prihvatiti nove opcije, kako u Evropi, a kasnije verovatno i globalno. Ipak, nema sumnje da je Facebook ozbiljno shvatio dolazeći GDPR u Evropi – kako bi se donekle ogradio od potencijalnih problema koji nakon nedavnih događaja u SAD-u, nikako nisu dobrodošli za ovu kompaniju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Tehnologija

SBB predstavio EON Smart Box – pametne funkcije i 4K rezolucija sastavni deo ponude

SBB i United Grupa predstavili su danas u hotelu Metropol u Beogradu prvi 'smart box' u regionu koji spaja televizijske sadržaje sa Android TV digitalnim servisima. Novi uređaj nosi naziv EON i biće dostupan već od sutra.

Novost

Google uvodi naplatu za YouTube, Google Play i druge servise – cenu snose proizvođači u EU?

Pvi put u svojoj istoriji Gugl će naplaćivati licence proizvođačima telefona u Evropi za instalaciju njegovih servisa kao što su Google Play, YouTube ili Gmail.

Analiza

Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Kultura 2.0

Uključite se u raspravu o Centralnom registru stanovništva – bazi podataka građana Srbije

Okrugli sto o Nacrtu zakona o Centralnom registru građana održava se danas, a predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i druge zainteresovane strane raspravljaće o tome da li je sveobuhvatna evidencija o građanima na jednom mestu dobro rešenje.

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.