Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Pre tačno mesec dana Facebook je svetskoj javnosti zvanično najavio potpuno novi servis – Facebook Gaming koji se bazira na cloud tehnologiji i koji će, za početak, biti namenjen svim korisnicima na webu i onima koji koriste Android uređaje, dok iOS verzija trenutno nije u planu.

Ta odluka može se pripisati novoj politici kompanije Apple kada je reč o cloud igrama, te iz Facebooka ne veruju da je lansiranje njihove aplikacije za gejming na App Store prodavnicu održiv put za kompaniju. Uz to, ovde svakako treba pomenuti i da je Apple sa novim iOS 14 operativnim sistemom poboljšao privatnost korisnika ali u isto vreme znatno ograničio third-party kanale koji će, pre nego što počnu da skupljaju podatke korisnika, morati da dobiju odobrenje od istih.

Sa druge strane, jedan od razloga zbog kog je Facebook započeo ovaj eksperiment jeste što isti otvara jedan sasvim novi segment korisničkog iskustva. Ako se vratimo desetak godina unazad, setićemo se da je ova kompanija započela sa lansiranjem igara nudeći hitove zasnovana na flash plejeru, kao što je recimo FarmVille, pre nego što je prešla na HTML5 model za novu platformu Instant Games. Sada je došlo vreme da se korisničko iskustvo podigne na viši nivo.

Večita misija: Biti bolji od konkurencije

Sa renomeom koji ima, apsolutno je očekivano da Facebook uđe u jednu sasvim novu trku zvanu igranje igara u oblaku. Osim što ima ogromnu bazu korisnika koji su do sada pokazali da vole da igraju igre sa svojim prijateljima na ovoj mreži, ova kompanija novi poslovni potez može opravdati i trkom sa konkurencijom.

Novi servis Facebook ne zahteva dodatne instalacije ni preuzimanja, već se sve igre mogu igrati na samoj društvenoj mreži – putem weba ili mobilne aplikacije.

U svet cloud gejminga prošle godine su ušli i Google sa servisom Stadia i Apple koji je predstavio Arcade, pa čak i Amazon koji je lansirao cloud gaming servis Lunu. Ulaskom Facebooka, tržište u ovom segmentu gejming industrije jeste postalo snažnije, upravo zbog toga što ova kompanija sa sobom donosi ogroman broj korisnika i na taj način promoviše ovu vrstu gejminga.

Ipak, treba imati na umu da je ovo itekako mlad segment industrije koji, istini za volju, ima potencijala, ali tek treba da privoli ogroman broj korisnika koji su u prvi mah bili i nešto skeptičniji – npr. cloud gejming servis iz Googla nije imao baš najsjajniji start kod korisnika. Da li igrači još uvek nemaju poverenja u ovakav model igranja, da li su i dalje čvrsto vezani za konzole ili PC? Pitanja ima dosta, ali sigurno će proći neko vreme pre nego što se u potpunosti okrenu ovom načinu igranja igara.

Sa druge strane, sam koncept cloud gejminga je sjajno zamišljen – igrate igre čak iako vaš računar nema potrebne performanse, samo vam je potrebna odlična Internet konekcija, što je i Facebook sjajno prepoznao.

Kao što sam pomenuo, ova društvena mreža za razliku od konkurencije na neki način ima pol poziciju jer su igre integrisane u samu mrežu, pa je značajno veća verovatnoća da će korisnici učestalije igrati igre u cloud biblioteci Facebooka. Naime, za razliku od konkurencije koja igranje cloud igara nudi uz određenu novčanu naknadu, Facebook u svoju postojeću bazu igara, uvodi i one koje se mogu igrati na pomenuti način i koje su besplatne (bar u ovom trenutku). Sa druge strane, ovaj servi je mlad i za sada nije u potpunosti dostupan u svakoj državi, pa i sama baza cloud igara varira u zavisnosti od toga gde se korisnik nalazi.

Kada biblioteka igara bude bila potpuna i igrači ih sve budu imali na raspolaganju Facebook će, naravno, naplaćivati ovaj servis oko 7 dolara mesečno, ali za početak neće omogućavati striming video igara u recimo 4K rezoluciji pri 60 frejmova u sekudni, bez potrebnog preuzimanja istih na računaru.

Otvorena vrata novim načinima oglašavanja

Da je pred ovom kompanijom zaista izazovan period kada je reč o pomenutim novinama, svedoči i činjenica da je ova društvena mreža nedavno zabeležila oko 200.000 ljudi koji su igrali različite naslove u oblaku na nedeljnom nivou, ali u onim državama gde su te igre bile dostupne. Kada govorimo o izazovima, tu pre svega mislim na to da će Facebook morati da uloži dodatne resurse na korisničku podršku, kao i na stabilnost cloud tehnologije i samih servera u šta ja lično i ne sumnjam s obzirom na to kakvu tehnologiju imaju na raspolaganju.

Kako to uvek biva sa novostima iz Facebooka, svaki put kada ova društvena mreža predstavi neki novi servis ili izmenu, uvek govorimo o marketinškim potencijalima iste. Zapravo, Facebook je pre svega jedan veliki oglašivač i to svi već vrlo dobro znamo, kao i to da je reklamni prostor na ovoj mreži integrisan bukvalno gde god može da bude, pa čak i u Messengeru.

Facebook gaming je u punom formatu za sada dostupan samo u pojedinim državama, pa se očekuje da uskoro dođe do svih  korisnika globalno.

Iako je sve to već vrlo dobro poznato, činjenica je da će Facebook gejming značajno doprineti još boljem marketinškom potencijalu ove društvene mreže, nudeći nove formate oglasa za brendove i oglašivače upravo na samoj mreži – gde će se, kao što smo i rekli, igrati video igre.

Nadovezujući se na njihov HTML5 format prikazivanja i plasiranja reklama, iz ove kompanije su najavili i lansiranje oglasa koji će se reprodukovati u oblaku. Pomoću novog formata od sada će biti moguća podrška interaktivnih demo-a iz izvornog koda igre, kako bi se na neki način izbrisala granica između samih igara i oglasa koji se prikazuju.

Štaviše, developeri će utrošiti znatno manje vremena i resursa za kreiranje cloud baziranih oglasa, dok bi uz to na raspolaganju imali i više opcija koje će im olakšati procese rada. Recimo, iz jednog APK-a može se pokretati više kreativnih delova. Zapravo, programeri sami  mogu da biraju kako će da prilagode korisničko iskustvo korisnika u ovom segmentu, zamenom različitih nivoa, znakova i još mnogo toga.

Iako sve ovo što smo do sada naveli izgleda kao idealan scenario koji režira Facebook, publika je ta koja će presuditi u tome da li je ovo bio dobar potez ili ne. Da bi se to desilo, potrebno je da Facebook Gaming bude u potpunosti lansiran globalno, kada će najveći broj igrača imati priliku da ovaj servis i isproba. Do tada, ostaju samo nagađanja. Mada, kao što smo se uverili više puta do sada, čini se da ekipa iz Menlo Parka zna šta radi.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Wonder Dynamics Nikole Todorovića otvara studio u Novom Sadu – podrška stigla i od Stivena Spilberga!

U savetodavnom odboru ovog startapa nalaze se poznati američki investitori, vodeći stručnjaci za razvoj veštačke inteligencije i neka od najvećih imena svetske kinematografije među kojima su Stiven Spilberg i Džo Ruso. Sa Nikolom Todorovićem, koji je jedan od osnivača, razgovaramo o njegovom odlasku u SAD, građenju karijere u Holivudu i pokretanju startapa sa glumcem Tajem Šeridanom, zvezdom filma Ready Player One.

Novost

Nebojša Radović je novi direktor za akviziciju korisnika u kompaniji Zynga koja stoji iza igre FarmVille

Američka kompanija Zynga, pored čuvene mobile igre FarmVille, stoji iza velikog broja svetski popularnih igara koje igraju milioni igrača širom sveta. Njen novi direktor za akviziciju korisnika je Nebojša Radović.

Novost

Kompanija Quantox Technology organizuje novi humanitarni CS:GO turnir – početni fond 1.000.000 dinara

Od 3. do 4. aprila kompanija Quantox Technology organizovaće drugi po redu humanitarni turnir u popularnoj video igri CS:GO. Cilj je da se prikupe novčana sredstva za sve one koji se bore sa zdravstvenim poteškoćama.

Propustili ste

Gaming

Upoznaj Trovo – mrežu koja od lokalnih strimera može da napravi regionalne gejming zvezde

Još jedan izvor zabave može da bude gledanje gejming 'streaming' servisa gde se možete diviti umeću nekih od najboljih gejmera na svetu. Posle Twitcha, svoju veliku ekspanziju ima i nova 'stream' platforma Trovo koja svoje fanove ima i u Srbiji gde, postepeno ali sigurno, raste i esport industrija.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi softverski inženjer?

Jelena Lazić iz kompanije Centili deli svoja razmišljanja.

Office Talks Podcast

Planovi Playrixa za studio u Srbiji

Gost redakcije Netokracije u novog epizodi Office Talks podcasta bio je Mirko Topalski, CEO game dev kompanije PlayrixRS. Sa njim nakon prošlogodišnjeg intervjua po drugi put detaljno razgovaramo o poslovanju u industriji razvoja igara u Srbiji nakon akvizicije Eipixa od strane ruskog giganta Playrixa.

Startapi i poslovanje

Listty kao ‘Instagram za muziku’ otkriva nam šta naši prijatelji slušaju i zašto je muzika bolja kada se deli sa drugima

Ako čujete dobru pesmu verovatno želite da je podelite sa svojim prijateljima. Startap iz Srbije sa servisom Listty omogućava upravo to i nastoji da objedini najbolje od poznatih muzičkih servisa u okviru jedne aplikacije.

Startapi i poslovanje

Otvoren poziv za startape iz Srbije za ViennaUP konferenciju, prijavite se već sada

Grad Beč nekoliko godina unazad organizuje niz događaja za startape koji su se kroz različita izdanja pretvorili u jedan od najvećih inovacijskih festivala u regionu - Vienna UP. Ove godine počinje 27. aprila i trajaće do 12. maja.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.