Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Pre tačno mesec dana Facebook je svetskoj javnosti zvanično najavio potpuno novi servis – Facebook Gaming koji se bazira na cloud tehnologiji i koji će, za početak, biti namenjen svim korisnicima na webu i onima koji koriste Android uređaje, dok iOS verzija trenutno nije u planu.

Ta odluka može se pripisati novoj politici kompanije Apple kada je reč o cloud igrama, te iz Facebooka ne veruju da je lansiranje njihove aplikacije za gejming na App Store prodavnicu održiv put za kompaniju. Uz to, ovde svakako treba pomenuti i da je Apple sa novim iOS 14 operativnim sistemom poboljšao privatnost korisnika ali u isto vreme znatno ograničio third-party kanale koji će, pre nego što počnu da skupljaju podatke korisnika, morati da dobiju odobrenje od istih.

Sa druge strane, jedan od razloga zbog kog je Facebook započeo ovaj eksperiment jeste što isti otvara jedan sasvim novi segment korisničkog iskustva. Ako se vratimo desetak godina unazad, setićemo se da je ova kompanija započela sa lansiranjem igara nudeći hitove zasnovana na flash plejeru, kao što je recimo FarmVille, pre nego što je prešla na HTML5 model za novu platformu Instant Games. Sada je došlo vreme da se korisničko iskustvo podigne na viši nivo.

Večita misija: Biti bolji od konkurencije

Sa renomeom koji ima, apsolutno je očekivano da Facebook uđe u jednu sasvim novu trku zvanu igranje igara u oblaku. Osim što ima ogromnu bazu korisnika koji su do sada pokazali da vole da igraju igre sa svojim prijateljima na ovoj mreži, ova kompanija novi poslovni potez može opravdati i trkom sa konkurencijom.

Novi servis Facebook ne zahteva dodatne instalacije ni preuzimanja, već se sve igre mogu igrati na samoj društvenoj mreži – putem weba ili mobilne aplikacije.

U svet cloud gejminga prošle godine su ušli i Google sa servisom Stadia i Apple koji je predstavio Arcade, pa čak i Amazon koji je lansirao cloud gaming servis Lunu. Ulaskom Facebooka, tržište u ovom segmentu gejming industrije jeste postalo snažnije, upravo zbog toga što ova kompanija sa sobom donosi ogroman broj korisnika i na taj način promoviše ovu vrstu gejminga.

Ipak, treba imati na umu da je ovo itekako mlad segment industrije koji, istini za volju, ima potencijala, ali tek treba da privoli ogroman broj korisnika koji su u prvi mah bili i nešto skeptičniji – npr. cloud gejming servis iz Googla nije imao baš najsjajniji start kod korisnika. Da li igrači još uvek nemaju poverenja u ovakav model igranja, da li su i dalje čvrsto vezani za konzole ili PC? Pitanja ima dosta, ali sigurno će proći neko vreme pre nego što se u potpunosti okrenu ovom načinu igranja igara.

Sa druge strane, sam koncept cloud gejminga je sjajno zamišljen – igrate igre čak iako vaš računar nema potrebne performanse, samo vam je potrebna odlična Internet konekcija, što je i Facebook sjajno prepoznao.

Kao što sam pomenuo, ova društvena mreža za razliku od konkurencije na neki način ima pol poziciju jer su igre integrisane u samu mrežu, pa je značajno veća verovatnoća da će korisnici učestalije igrati igre u cloud biblioteci Facebooka. Naime, za razliku od konkurencije koja igranje cloud igara nudi uz određenu novčanu naknadu, Facebook u svoju postojeću bazu igara, uvodi i one koje se mogu igrati na pomenuti način i koje su besplatne (bar u ovom trenutku). Sa druge strane, ovaj servi je mlad i za sada nije u potpunosti dostupan u svakoj državi, pa i sama baza cloud igara varira u zavisnosti od toga gde se korisnik nalazi.

Kada biblioteka igara bude bila potpuna i igrači ih sve budu imali na raspolaganju Facebook će, naravno, naplaćivati ovaj servis oko 7 dolara mesečno, ali za početak neće omogućavati striming video igara u recimo 4K rezoluciji pri 60 frejmova u sekudni, bez potrebnog preuzimanja istih na računaru.

Otvorena vrata novim načinima oglašavanja

Da je pred ovom kompanijom zaista izazovan period kada je reč o pomenutim novinama, svedoči i činjenica da je ova društvena mreža nedavno zabeležila oko 200.000 ljudi koji su igrali različite naslove u oblaku na nedeljnom nivou, ali u onim državama gde su te igre bile dostupne. Kada govorimo o izazovima, tu pre svega mislim na to da će Facebook morati da uloži dodatne resurse na korisničku podršku, kao i na stabilnost cloud tehnologije i samih servera u šta ja lično i ne sumnjam s obzirom na to kakvu tehnologiju imaju na raspolaganju.

Kako to uvek biva sa novostima iz Facebooka, svaki put kada ova društvena mreža predstavi neki novi servis ili izmenu, uvek govorimo o marketinškim potencijalima iste. Zapravo, Facebook je pre svega jedan veliki oglašivač i to svi već vrlo dobro znamo, kao i to da je reklamni prostor na ovoj mreži integrisan bukvalno gde god može da bude, pa čak i u Messengeru.

Facebook gaming je u punom formatu za sada dostupan samo u pojedinim državama, pa se očekuje da uskoro dođe do svih  korisnika globalno.

Iako je sve to već vrlo dobro poznato, činjenica je da će Facebook gejming značajno doprineti još boljem marketinškom potencijalu ove društvene mreže, nudeći nove formate oglasa za brendove i oglašivače upravo na samoj mreži – gde će se, kao što smo i rekli, igrati video igre.

Nadovezujući se na njihov HTML5 format prikazivanja i plasiranja reklama, iz ove kompanije su najavili i lansiranje oglasa koji će se reprodukovati u oblaku. Pomoću novog formata od sada će biti moguća podrška interaktivnih demo-a iz izvornog koda igre, kako bi se na neki način izbrisala granica između samih igara i oglasa koji se prikazuju.

Štaviše, developeri će utrošiti znatno manje vremena i resursa za kreiranje cloud baziranih oglasa, dok bi uz to na raspolaganju imali i više opcija koje će im olakšati procese rada. Recimo, iz jednog APK-a može se pokretati više kreativnih delova. Zapravo, programeri sami  mogu da biraju kako će da prilagode korisničko iskustvo korisnika u ovom segmentu, zamenom različitih nivoa, znakova i još mnogo toga.

Iako sve ovo što smo do sada naveli izgleda kao idealan scenario koji režira Facebook, publika je ta koja će presuditi u tome da li je ovo bio dobar potez ili ne. Da bi se to desilo, potrebno je da Facebook Gaming bude u potpunosti lansiran globalno, kada će najveći broj igrača imati priliku da ovaj servis i isproba. Do tada, ostaju samo nagađanja. Mada, kao što smo se uverili više puta do sada, čini se da ekipa iz Menlo Parka zna šta radi.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Analiza

Prevare na Internetu naša su svakodnevica – a sada je obogaćena i crypto prevarom koju promovišu domaći YouTuberi

Internet je slobodno mesto i vremenom je postao do te mere slobodan da već par godina unazad ne možemo da razlikujemo istinu od laži i prevaru od realne situacije.

Propustili ste

Novost

Održan prvi sastanak frilensera i države: Situacija je kompleksna i pregovori se nastavljaju

Počeli su pregovori predstavnika vlasti i frilensera, a danas je održan prvi sastanak na kome će se odlučivati o zahtevima koje su u proteklim mesecima državi uputili frilenseri.

Ekskluzivno

E-uprava ekskluzivno za Netokraciju otkriva zašto prati kako građani koriste njene usluge

Kako tačno funkcioniše ova platforma i da li (i zašto) prati ponašanje svojih korisnika?

Startapi i poslovanje

Deceniju kasnije i Centili platformu za digitalna plaćanja koristi 4 milijarde korisnika dok se kompanija sprema za novo poglavlje

Prvi put na Netokraciji predstavljamo kompaniju Centili koja je nastala iz Infobipa, koja u Beogradu zapošljava 50 inženjera i koja aktivno posluje na 80 tržišta širom sveta. Centili ovih dana obeležava 10 godina poslovanja, a sa menadžmentom razgovaramo o daljim planovima i procesu reorganizacije.

Tehnologija

Šta nam je sve od tehnoloških novina doneo ovogodišnji digitalni CES?

I ove godine najveći globalni sajam potrošačke elektronike CES oduševio je sve ljubitelje gedžeta i tehnike, dokazavši da za tehnološki napredak jednostavno nema granica.

Novost

Vučić: Ne pregovara se o tome da li će frilenseri da plate porez ili ne – već od kada

Predsednik se ponovo izjasnio po pitanju frilensera i najavljenih protesta.

Društvene mreže

Facebook u 2020. izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Full Fact, britanska nezavisna organizacija za proveru informacija i nezavisni partner Faceboka, sprovela je istraživanje glavnih izazova sa kojima se suočavaju 'fekt-čekeri širom sveta prilikom pronalaženja i provere informacija koje se pojavljuju na ovoj društvenoj mreži.