
Facebook više ne dozvoljava korisnicima i medijima u Australiji da dele vesti na svom News Feedu
Facebook je u sredu doneo odluku da ljudi i izdavači u Australiji više ne mogu da dele i konzumiraju vesti iz lokalnih i međunarodnih izvora na ovoj mreži. Ova odluka je zapravo odgovor na predloženi zakon u Australiji koji bi primorao tehnološke platforme da plaćaju izdavačima vesti za sadržaj.
Da se ovde radi o potpunom sukobu mišljenja i interesa, javnosti je pokazala Kembel Braun, potpredsednica Facebooka za globalna partnerstva za izdavače koja je istakla da ono što predloženi zakon u Australiji ne prepoznaje jeste temeljna i izvorna konekcija između ove društvene mreže i samih izdavača.
Prema pisanju CNN-a, ona je dodala da Facebook ne krade sadržaj izdavačima kako su neki istakli, već da oni sami odlučuju da svoje priče dele na ovoj društvenoj mreži. Ona veruje da će u budućnosti ovaj problem biti rešen i da će korisnici Facebooka u Australiji ponovo moći da dele različite vesti sa svojim prijateljima.
Štaviše, tokom januarskog saslušanja u australijskom senatu, Facebook je sugerisao da bi mogao blokiratipomenuti medijski sadržaj u zemlji ukoliko se zakon usvoji. Ipak, pomenuti problem se ne završava samo na Facebooku kada je reč o Australiji, s obzirom na to da je i Google na istom ovom saslušanju zapretio da će potpuno isključiti svoj pretraživač u Australiji što bi moglo da predstavlja ozbiljan problem koji bi pogodio ne samo obične korisnike, već i biznise, marketare, ali i ostale grane industrije koje su usko vezane za Internet.
Pravila postavljaju veliki medijski konglomerati?
Ipak, mala je verovatnoća da bi to moglo da se desi. Naime, Google je još ranije najavio da će njegovo poslovanje u Australiji ići u drugom smeru, šireći i produbljujući odnose sa tamošnjim izdavačima. Zapravo, Google i News Corp. – konglomerat u vlasništvu Ruperta Merdoka koji uključuje veći deo australijskih medija kao i one iz Velike Britanije i SAD-a, najavili su trogodišnji ugovor u okviru kojeg će pomenuta tech kompanija platiti za licenciranje sadržaja iz ovog konglomerata.
EMPTY! pic.twitter.com/0TfGFv5IhR
— James Findlay (@james_findlay) February 17, 2021
No, vratimo se na Facebook. Kako je ovo goruća tema na navedenom kontinentu, javni blagajnik iz Australije Džoš Fridenberg prošle nedelje je ocenio da su potezi ove društvene mreže štetne za njegovo prisustvo i poslovanje u ovoj državi, pozivajući se da je novo zakonodavstvo koje se direktno vezuje za Facebook, zapravo veoma važna reforma za Australiju.
U vezi čitave priče, oglasio se i premijer Australije, Skot Morison koji je naveo da će pomenute akcije koje je Facebook pokrenuo samo potvrditi zabrinutost koju sve veći broj zemalja izražava zbog ponašanja velikih tehnoloških kompanija koje smatraju da su veće od samih vlada i da se pravila i zakoni ne bi trebali primenjivati na njih.
Ideju o tome da bi tehnološke kompanije morale da plaćaju sadržaj na svojim platformama već neko vreme forsiraju izdavači a Murdok i New Corp. jedni su od najaktivnijih zagovornika. Poslednjh godina, Facebook i Google su takođe pokrenuli programe plaćanja za konzumaciju vesti. Na primer, Facebook je stvorio Facebook News, tačnije odeljak aplikacije koji sadrži određene vesti u kojima su određeni izdavači plaćeni kako bi se njhov sadržaj tu pojavljivao.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!