Facebook u Australiji blokira deljenje vesti na News Feedu

Facebook više ne dozvoljava korisnicima i medijima u Australiji da dele vesti na svom News Feedu

Facebook je u sredu doneo odluku da ljudi i izdavači u Australiji više ne mogu da dele i konzumiraju vesti iz lokalnih i međunarodnih izvora na ovoj mreži. Ova odluka je zapravo odgovor na predloženi zakon u Australiji koji bi primorao tehnološke platforme da plaćaju izdavačima vesti za sadržaj.

Da se ovde radi o potpunom sukobu mišljenja i interesa, javnosti je pokazala Kembel Braun, potpredsednica Facebooka za globalna partnerstva za izdavače koja je istakla da ono što predloženi zakon u Australiji ne prepoznaje jeste temeljna i izvorna konekcija između ove društvene mreže i samih izdavača.

Prema pisanju CNN-a, ona je dodala da Facebook ne krade sadržaj izdavačima kako su neki istakli, već da oni sami odlučuju da svoje priče dele na ovoj društvenoj mreži. Ona veruje da će u budućnosti ovaj problem biti rešen i da će korisnici Facebooka u Australiji ponovo moći da dele različite vesti sa svojim prijateljima.

Štaviše, tokom januarskog saslušanja u australijskom senatu, Facebook je sugerisao da bi mogao blokiratipomenuti medijski sadržaj u zemlji ukoliko se zakon usvoji. Ipak, pomenuti problem se ne završava samo na Facebooku kada je reč o Australiji, s obzirom na to da je i Google na istom ovom saslušanju zapretio da će potpuno isključiti svoj pretraživač u Australiji što bi moglo da predstavlja ozbiljan problem koji bi pogodio ne samo obične korisnike, već i biznise, marketare, ali i ostale grane industrije koje su usko vezane za Internet.

Pravila postavljaju veliki medijski konglomerati?

Ipak, mala je verovatnoća da bi to moglo da se desi. Naime, Google je još ranije najavio da će njegovo poslovanje u Australiji ići u drugom smeru, šireći i produbljujući odnose sa tamošnjim izdavačima. Zapravo, Google i News Corp. – konglomerat u vlasništvu Ruperta Merdoka koji uključuje veći deo australijskih medija kao i one iz Velike Britanije i SAD-a, najavili su trogodišnji ugovor u okviru kojeg će pomenuta tech kompanija platiti za licenciranje sadržaja iz ovog konglomerata.

No, vratimo se na Facebook. Kako je ovo goruća tema na navedenom kontinentu, javni blagajnik iz Australije Džoš Fridenberg prošle nedelje je ocenio da su potezi ove društvene mreže štetne za njegovo prisustvo i poslovanje u ovoj državi, pozivajući se da je novo zakonodavstvo koje se direktno vezuje za Facebook, zapravo veoma važna reforma za Australiju.

U vezi čitave priče, oglasio se i premijer Australije, Skot Morison koji je naveo da će pomenute akcije koje je Facebook pokrenuo samo potvrditi zabrinutost koju sve veći broj zemalja izražava zbog ponašanja velikih tehnoloških kompanija koje smatraju da su veće od samih vlada i da se pravila i zakoni ne bi trebali primenjivati na njih.

Ideju o tome da bi tehnološke kompanije morale da plaćaju sadržaj na svojim platformama već neko vreme forsiraju izdavači a Murdok i New Corp. jedni su od najaktivnijih zagovornika. Poslednjh godina, Facebook i Google su takođe pokrenuli programe plaćanja za konzumaciju vesti. Na primer, Facebook je stvorio Facebook News, tačnije odeljak aplikacije koji sadrži određene vesti u kojima su određeni izdavači plaćeni kako bi se njhov sadržaj tu pojavljivao.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.