Ne, Facebook nije ukinuo Explore Feed

Ne, Facebook nije ukinuo Explore Feed

Domaći mediji, brendovi i community menadžeri juče su na kratko mogli da vide svoje nesponzorisane postove unutar News Feed-a - nešto što je postalo nemoguće otkako je Facebook krenuo da testira Explore Feed u Srbiji i još 5 drugih zemalja. I taman kada smo se ponadali da je umanjenom dosegu došao kraj, stvari su se od jutros vratile u normalu - naši postovi se i dalje ne vide.

Od Danasa, preko Monda, B92 pa čak i Informera – domaći mediji juče su se utrkivali ko će, poput Fidipida, prvi objaviti da je Facebook počeo sa prikazivanjem nesponzorisanih postova u okviru News Feed-a. Ujedinila se i marketinška struka čiji su predstavnici među prvima javili na društvenim mrežama kako se postovi stranica sada zaista vide na News Feed-u, no brzom slavlju već jutros došao je kraj.

Unutar 24 časa, Facebook je prema procenama stručnjaka samo podešavao algoritam, jasno nam stavljajući do znanja da testni period Explore Feed-a i dalje traje, da je njihova zadnja i da se uprkos mnogobrojnim pitanjima i dalje ne zna mnogo toga o čitavom eksperimentu koji je otpočeo sredinom oktobra u šest zemalja među kojima je i Srbija.

Testiranje pred globalno lansiranje?

Aleksandar Petković, izvršni direktor IAB Serbia, u razgovoru za Netokraciju komentariše kako je očigledno da ljudi u Facebooku rade na podešavanju algoritma koji će prema nekoliko različitih parametara evaluirati nesponzorisane postove sa stranica i donositi odluku o tome koji će se prikazivati na News Feed-u.

To potvrđuje i deo iz njihove zvanične objave koji navodi: While Explore includes content from relevant pages, posts from pages that people like or follow will continue to appear in News Feed, a koji se tek juče, nakon mesec dana testiranja Explore Feed-a po prvi put pojavio korisnicima u ovih 6 zemalja.

Mnogi lokalni mediji su kreirali članke o jučerašnjoj promeni, neki su preneli i sa agencija, pa su se mnogi Facebook korisnici u svojim komentarima ponadali da je sve gotovo. Uglavnom, izvesno je da testiranje još uvek traje i i da možemo da očekujemo da će se pre ili kasnije neponzorisane objave ponovo vratiti na News Feed.

Uprkos želji da se sazna više o Explore Feed-u i efektima jedne ovakve odluke, ostaje nam da čekamo zvaničan stav Facebooka po ovom pitanju, pri čemu je sve više stručnjaka digitalnog marketinga koji tvrde kako će nova opcija uskoro debitovati na globalnom nivou, te da je Srbija među retkim zemljama čiji se digitalci na vreme mogu prilagoditi novonastalim promenama.

Šta će se zaista desiti videćemo kada eksperimentu dođe kraj. Jedno je sigurno – besplatan doseg odavno je odsvirao svoje, a što se duže nadamo da će se stvari vratiti na staro, samo ćemo još više gubiti trku sa mašinom koja već uveliko zna sve o nama i našim čitaocima i koja je spremno da to znanje itekako unovči.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

9 razloga zašto žene ne (p)ostaju preduzetnice

Čula sam više puta da žene preduzetnice njihove kolege muškarci doživljavaju 'neozbiljno' i 'da se ne bave pravim biznisima'. Zašto postoji takva reputacija, i da li je zaista tako? 

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Propustili ste

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Društvene mreže

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Global Infrastructure and Cloud Architect?

Svoja razmišljanja za Netokraciju deli Igor Kosanović iz kompanije STADA IT Solutions (STADA GIS Serbia).

Office Talks Podcast

Od prvog gosta do globalne booking platforme

Prethodne dve godine slušali smo i čitali kako je pandemija pokosila industriju turizma. Može li se ovaj ogromni globalni sektor oporaviti brže zahvaljujući većem uplivu tehnologija? Upravo o tome razgovaramo u 78. epizodi Office Talks podcasta sa Đorđem Jevtićem iz startapa SerbianBookers.

Tehnologija

Crypto Lifers prvi je projekat umetnika Vladimira Popova koji nam otkriva kako je ušao u NFT svet

Da NFT i digitalna umetnost bazirana na blockchain tehnologiji nije prisutna samo u bogatim društvima i državama pokazuje nam i jedan od domaćin autora NFT kolekcije, Vladimir Popov. Njegov umetnički rad je već objavljen na internetu, a o tome ćemo govoriti u nastavku teksta.

Karijere

ProductDock organizuje ‘Rookie Boot Camp’ – tromesečnu praksu za studente i diplomce koji poznaju Javu

Program prakse biće organizovan u novosadskoj kancelariji ove kompanije od 1. marta, a otvorene su četiri pozicije za praksu. Na kraju programa, svi učesnici u skladu sa postignutim rezultatima imaće priliku za stalno zaposlenje u ProductDock-u.