Ne, Facebook nije ukinuo Explore Feed

Ne, Facebook nije ukinuo Explore Feed

Domaći mediji, brendovi i community menadžeri juče su na kratko mogli da vide svoje nesponzorisane postove unutar News Feed-a - nešto što je postalo nemoguće otkako je Facebook krenuo da testira Explore Feed u Srbiji i još 5 drugih zemalja. I taman kada smo se ponadali da je umanjenom dosegu došao kraj, stvari su se od jutros vratile u normalu - naši postovi se i dalje ne vide.

Od Danasa, preko Monda, B92 pa čak i Informera – domaći mediji juče su se utrkivali ko će, poput Fidipida, prvi objaviti da je Facebook počeo sa prikazivanjem nesponzorisanih postova u okviru News Feed-a. Ujedinila se i marketinška struka čiji su predstavnici među prvima javili na društvenim mrežama kako se postovi stranica sada zaista vide na News Feed-u, no brzom slavlju već jutros došao je kraj.

Unutar 24 časa, Facebook je prema procenama stručnjaka samo podešavao algoritam, jasno nam stavljajući do znanja da testni period Explore Feed-a i dalje traje, da je njihova zadnja i da se uprkos mnogobrojnim pitanjima i dalje ne zna mnogo toga o čitavom eksperimentu koji je otpočeo sredinom oktobra u šest zemalja među kojima je i Srbija.

Testiranje pred globalno lansiranje?

Aleksandar Petković, izvršni direktor IAB Serbia, u razgovoru za Netokraciju komentariše kako je očigledno da ljudi u Facebooku rade na podešavanju algoritma koji će prema nekoliko različitih parametara evaluirati nesponzorisane postove sa stranica i donositi odluku o tome koji će se prikazivati na News Feed-u.

To potvrđuje i deo iz njihove zvanične objave koji navodi: While Explore includes content from relevant pages, posts from pages that people like or follow will continue to appear in News Feed, a koji se tek juče, nakon mesec dana testiranja Explore Feed-a po prvi put pojavio korisnicima u ovih 6 zemalja.

Mnogi lokalni mediji su kreirali članke o jučerašnjoj promeni, neki su preneli i sa agencija, pa su se mnogi Facebook korisnici u svojim komentarima ponadali da je sve gotovo. Uglavnom, izvesno je da testiranje još uvek traje i i da možemo da očekujemo da će se pre ili kasnije neponzorisane objave ponovo vratiti na News Feed.

Uprkos želji da se sazna više o Explore Feed-u i efektima jedne ovakve odluke, ostaje nam da čekamo zvaničan stav Facebooka po ovom pitanju, pri čemu je sve više stručnjaka digitalnog marketinga koji tvrde kako će nova opcija uskoro debitovati na globalnom nivou, te da je Srbija među retkim zemljama čiji se digitalci na vreme mogu prilagoditi novonastalim promenama.

Šta će se zaista desiti videćemo kada eksperimentu dođe kraj. Jedno je sigurno – besplatan doseg odavno je odsvirao svoje, a što se duže nadamo da će se stvari vratiti na staro, samo ćemo još više gubiti trku sa mašinom koja već uveliko zna sve o nama i našim čitaocima i koja je spremno da to znanje itekako unovči.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.