Ne, Facebook nije ukinuo Explore Feed

Ne, Facebook nije ukinuo Explore Feed

Domaći mediji, brendovi i community menadžeri juče su na kratko mogli da vide svoje nesponzorisane postove unutar News Feed-a - nešto što je postalo nemoguće otkako je Facebook krenuo da testira Explore Feed u Srbiji i još 5 drugih zemalja. I taman kada smo se ponadali da je umanjenom dosegu došao kraj, stvari su se od jutros vratile u normalu - naši postovi se i dalje ne vide.

Od Danasa, preko Monda, B92 pa čak i Informera – domaći mediji juče su se utrkivali ko će, poput Fidipida, prvi objaviti da je Facebook počeo sa prikazivanjem nesponzorisanih postova u okviru News Feed-a. Ujedinila se i marketinška struka čiji su predstavnici među prvima javili na društvenim mrežama kako se postovi stranica sada zaista vide na News Feed-u, no brzom slavlju već jutros došao je kraj.

Unutar 24 časa, Facebook je prema procenama stručnjaka samo podešavao algoritam, jasno nam stavljajući do znanja da testni period Explore Feed-a i dalje traje, da je njihova zadnja i da se uprkos mnogobrojnim pitanjima i dalje ne zna mnogo toga o čitavom eksperimentu koji je otpočeo sredinom oktobra u šest zemalja među kojima je i Srbija.

Testiranje pred globalno lansiranje?

Aleksandar Petković, izvršni direktor IAB Serbia, u razgovoru za Netokraciju komentariše kako je očigledno da ljudi u Facebooku rade na podešavanju algoritma koji će prema nekoliko različitih parametara evaluirati nesponzorisane postove sa stranica i donositi odluku o tome koji će se prikazivati na News Feed-u.

To potvrđuje i deo iz njihove zvanične objave koji navodi: While Explore includes content from relevant pages, posts from pages that people like or follow will continue to appear in News Feed, a koji se tek juče, nakon mesec dana testiranja Explore Feed-a po prvi put pojavio korisnicima u ovih 6 zemalja.

Mnogi lokalni mediji su kreirali članke o jučerašnjoj promeni, neki su preneli i sa agencija, pa su se mnogi Facebook korisnici u svojim komentarima ponadali da je sve gotovo. Uglavnom, izvesno je da testiranje još uvek traje i i da možemo da očekujemo da će se pre ili kasnije neponzorisane objave ponovo vratiti na News Feed.

Uprkos želji da se sazna više o Explore Feed-u i efektima jedne ovakve odluke, ostaje nam da čekamo zvaničan stav Facebooka po ovom pitanju, pri čemu je sve više stručnjaka digitalnog marketinga koji tvrde kako će nova opcija uskoro debitovati na globalnom nivou, te da je Srbija među retkim zemljama čiji se digitalci na vreme mogu prilagoditi novonastalim promenama.

Šta će se zaista desiti videćemo kada eksperimentu dođe kraj. Jedno je sigurno – besplatan doseg odavno je odsvirao svoje, a što se duže nadamo da će se stvari vratiti na staro, samo ćemo još više gubiti trku sa mašinom koja već uveliko zna sve o nama i našim čitaocima i koja je spremno da to znanje itekako unovči.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.