Ne, Facebook nije ukinuo Explore Feed

Ne, Facebook nije ukinuo Explore Feed

Domaći mediji, brendovi i community menadžeri juče su na kratko mogli da vide svoje nesponzorisane postove unutar News Feed-a - nešto što je postalo nemoguće otkako je Facebook krenuo da testira Explore Feed u Srbiji i još 5 drugih zemalja. I taman kada smo se ponadali da je umanjenom dosegu došao kraj, stvari su se od jutros vratile u normalu - naši postovi se i dalje ne vide.

Od Danasa, preko Monda, B92 pa čak i Informera – domaći mediji juče su se utrkivali ko će, poput Fidipida, prvi objaviti da je Facebook počeo sa prikazivanjem nesponzorisanih postova u okviru News Feed-a. Ujedinila se i marketinška struka čiji su predstavnici među prvima javili na društvenim mrežama kako se postovi stranica sada zaista vide na News Feed-u, no brzom slavlju već jutros došao je kraj.

Unutar 24 časa, Facebook je prema procenama stručnjaka samo podešavao algoritam, jasno nam stavljajući do znanja da testni period Explore Feed-a i dalje traje, da je njihova zadnja i da se uprkos mnogobrojnim pitanjima i dalje ne zna mnogo toga o čitavom eksperimentu koji je otpočeo sredinom oktobra u šest zemalja među kojima je i Srbija.

Testiranje pred globalno lansiranje?

Aleksandar Petković, izvršni direktor IAB Serbia, u razgovoru za Netokraciju komentariše kako je očigledno da ljudi u Facebooku rade na podešavanju algoritma koji će prema nekoliko različitih parametara evaluirati nesponzorisane postove sa stranica i donositi odluku o tome koji će se prikazivati na News Feed-u.

To potvrđuje i deo iz njihove zvanične objave koji navodi: While Explore includes content from relevant pages, posts from pages that people like or follow will continue to appear in News Feed, a koji se tek juče, nakon mesec dana testiranja Explore Feed-a po prvi put pojavio korisnicima u ovih 6 zemalja.

Mnogi lokalni mediji su kreirali članke o jučerašnjoj promeni, neki su preneli i sa agencija, pa su se mnogi Facebook korisnici u svojim komentarima ponadali da je sve gotovo. Uglavnom, izvesno je da testiranje još uvek traje i i da možemo da očekujemo da će se pre ili kasnije neponzorisane objave ponovo vratiti na News Feed.

Uprkos želji da se sazna više o Explore Feed-u i efektima jedne ovakve odluke, ostaje nam da čekamo zvaničan stav Facebooka po ovom pitanju, pri čemu je sve više stručnjaka digitalnog marketinga koji tvrde kako će nova opcija uskoro debitovati na globalnom nivou, te da je Srbija među retkim zemljama čiji se digitalci na vreme mogu prilagoditi novonastalim promenama.

Šta će se zaista desiti videćemo kada eksperimentu dođe kraj. Jedno je sigurno – besplatan doseg odavno je odsvirao svoje, a što se duže nadamo da će se stvari vratiti na staro, samo ćemo još više gubiti trku sa mašinom koja već uveliko zna sve o nama i našim čitaocima i koja je spremno da to znanje itekako unovči.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Office Talks Podcast

YouTube kao karijera (gosti Miloš Milaković i Daniel Đukić)

Oni su doktori za viral, tvorci i glavni akteri Dnevnjaka, prodavci polovnih automobila i ostvareni kladioničari. Oni su Majkl Džordan i Denis Rodman domaće YouTube scene.

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?