Ne, Facebook nije ukinuo Explore Feed

Domaći mediji, brendovi i community menadžeri juče su na kratko mogli da vide svoje nesponzorisane postove unutar News Feed-a - nešto što je postalo nemoguće otkako je Facebook krenuo da testira Explore Feed u Srbiji i još 5 drugih zemalja. I taman kada smo se ponadali da je umanjenom dosegu došao kraj, stvari su se od jutros vratile u normalu - naši postovi se i dalje ne vide.

Od Danasa, preko Monda, B92 pa čak i Informera – domaći mediji juče su se utrkivali ko će, poput Fidipida, prvi objaviti da je Facebook počeo sa prikazivanjem nesponzorisanih postova u okviru News Feed-a. Ujedinila se i marketinška struka čiji su predstavnici među prvima javili na društvenim mrežama kako se postovi stranica sada zaista vide na News Feed-u, no brzom slavlju već jutros došao je kraj.

Unutar 24 časa, Facebook je prema procenama stručnjaka samo podešavao algoritam, jasno nam stavljajući do znanja da testni period Explore Feed-a i dalje traje, da je njihova zadnja i da se uprkos mnogobrojnim pitanjima i dalje ne zna mnogo toga o čitavom eksperimentu koji je otpočeo sredinom oktobra u šest zemalja među kojima je i Srbija.

Testiranje pred globalno lansiranje?

Aleksandar Petković, izvršni direktor IAB Serbia, u razgovoru za Netokraciju komentariše kako je očigledno da ljudi u Facebooku rade na podešavanju algoritma koji će prema nekoliko različitih parametara evaluirati nesponzorisane postove sa stranica i donositi odluku o tome koji će se prikazivati na News Feed-u.

To potvrđuje i deo iz njihove zvanične objave koji navodi: While Explore includes content from relevant pages, posts from pages that people like or follow will continue to appear in News Feed, a koji se tek juče, nakon mesec dana testiranja Explore Feed-a po prvi put pojavio korisnicima u ovih 6 zemalja.

Mnogi lokalni mediji su kreirali članke o jučerašnjoj promeni, neki su preneli i sa agencija, pa su se mnogi Facebook korisnici u svojim komentarima ponadali da je sve gotovo. Uglavnom, izvesno je da testiranje još uvek traje i i da možemo da očekujemo da će se pre ili kasnije neponzorisane objave ponovo vratiti na News Feed.

Uprkos želji da se sazna više o Explore Feed-u i efektima jedne ovakve odluke, ostaje nam da čekamo zvaničan stav Facebooka po ovom pitanju, pri čemu je sve više stručnjaka digitalnog marketinga koji tvrde kako će nova opcija uskoro debitovati na globalnom nivou, te da je Srbija među retkim zemljama čiji se digitalci na vreme mogu prilagoditi novonastalim promenama.

Šta će se zaista desiti videćemo kada eksperimentu dođe kraj. Jedno je sigurno – besplatan doseg odavno je odsvirao svoje, a što se duže nadamo da će se stvari vratiti na staro, samo ćemo još više gubiti trku sa mašinom koja već uveliko zna sve o nama i našim čitaocima i koja je spremno da to znanje itekako unovči.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Tehnologija

SBB predstavio EON Smart Box – pametne funkcije i 4K rezolucija sastavni deo ponude

SBB i United Grupa predstavili su danas u hotelu Metropol u Beogradu prvi 'smart box' u regionu koji spaja televizijske sadržaje sa Android TV digitalnim servisima. Novi uređaj nosi naziv EON i biće dostupan već od sutra.

Novost

Google uvodi naplatu za YouTube, Google Play i druge servise – cenu snose proizvođači u EU?

Pvi put u svojoj istoriji Gugl će naplaćivati licence proizvođačima telefona u Evropi za instalaciju njegovih servisa kao što su Google Play, YouTube ili Gmail.

Analiza

Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Kultura 2.0

Uključite se u raspravu o Centralnom registru stanovništva – bazi podataka građana Srbije

Okrugli sto o Nacrtu zakona o Centralnom registru građana održava se danas, a predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i druge zainteresovane strane raspravljaće o tome da li je sveobuhvatna evidencija o građanima na jednom mestu dobro rešenje.

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.