Epson otkriva rezultate istraživanja o značaju ekologije tokom pandemije

Da li u doba pandemije možemo da razmišljamo o ekologiji – kada se veliki broj firmi bori za opstanak?

Kompanija Epson sprovela je polovinom 2020. istraživanje na temu kako je pandemija uticala na društvo i životnu sredinu. Neke od rezultata do kojih su došli predstavljamo u nastavku teksta.

U pomenutom istraživanju učestvovalo je preko 4.000 učesnika iz ukupno 26 evropskih zemalja među kojima je i Srbija, a uzorak je formiran tako da gotovo jednako zastupa zaposlene i donosioce odluka u kompanijama različitih veličina i starosti iz najzastupljenijih oblasti poslovanja.

Među ispitanicima je najviše bilo predstavnika milenijalaca (22-37 godina) tačnije 45%, a zatim slede predstavnici generacija X (38-53) sa 36%, baby boomer-a (54+) sa 16%, a generacija Z (mlađi od 22 godine) činila je svega 3% ispitanika.

65% ispitanika veruje da će uticaj na životnu sredinu postati važniji nakon pandemije

Marko Vlaović, MPS Specialist u kompaniji Epson istakao je prilikom predstavljanja rezultata da su uprkos COVID-19 virusu, uticaj na životnu sredinu i društvo svrstani među tri glavna poslovna prioriteta kod 24% ispitanika. “To znači da je ova tema i dalje od velike važnosti – čak i u sadašnjim okolnostima gde finansijska stabilnost i zaštita radnih mesta razumljivo imaju prednost”. Vlaodić dodaje:

Uticaj na životnu sredinu i društvo značajno je viši u Nemačkoj i Italiji, gde jedan od tri ispitanika ovo ocenjuje kao tri glavna prioriteta. Situacija na Balkanu je po tom pitanju nešto lošija, ali mi kao kompanija sa svojim partnerima se svakodnevno trudimo da predstavimo “zelene” tehnologije drugim kompanijama i realizovali smo dosta takvih projekata.

24% ispitanika uprkos COVID-19 virusu stavlja uticaj na životnu sredinu među tri glavna poslovna prioriteta.

Sa druge strane, kako dodaje Marko, uticaj na životnu sredinu značajno je važniji za donosioce poslovnih odluka i novoosnovana preduzeća (ona koja posluju manje od pet godina). Generacija Z i milenijalci takođe imaju znatno veću verovatnoću da će ovo svrstati u glavni prioritet u poređenju sa generacijom X i baby boomer-ima:

Postizanje ciljeva očuvanja životne sredine i društva prilično je dosledno u svim veličinama preduzeća, osim onih koje su na najnižem nivou – od dvoje do desetoro zaposlenih.

Komentarišući uticaj COVID-19 virusa na poimanje ekologije od strane biznisa Sead Omerhodžić, Business Product u Epsonu, izjavio je da je istraživanje pokazalo kako 65% anketiranih veruje da će uticaj na životnu sredinu tj. socijalni uticaj postati važniji nakon pandemije. On dodaje:

Pripadnici generacije Z i milenijalci znatno više veruju da će razmatranja uticaja na životnu sredinu postati važnija – 76% odnosno 71%. Takođe, nivo promene svesti po ovim pitanjima značajno je manji u nekim regionima zbog toga što je ovom pitanju već posvećena pažnja – npr. u nordijskim zemljama, u Holandiji.

Donosioci odluka u čitavom nizu poslovnih funkcija vide povećanu ulogu u pitanjima ekološkog i socijalnog uticaja nakon pandemije, a donosioci odluka u IT-ju su među vodećim u tome – 79% smatra da značaj raste.

Najuočljivije generacijske razlike su u pogledima prema poslodavcima i korišćenju “zelen”e tehnologije na radnom mestu, a ne potrošačkim navikama, dodaje Sead i objašnjava: “Za upotrebu eko tehnologije milenijalci će najverovatnije ovo videti kao izuzetno važno (39%), a generacija Z je najverovatnije povećala očekivanja svog poslodavca“. Zbog toga je, dodaje on u budućnosti veoma važno staviti akcenat na dalju edukaciju i informisati sve o tome kako oni kao pojedinci mogu da doprinesu većem ekološkom standardu.

Kako će se pogled na ekologiju menjati zbog pandemije?

Kako kompanije u regionu posmatraju zelenu tehnologiju?

U drugom delu diskusije posvećene ovom istraživanju, predstavnici Epsona i njihovi partneri pozabavili su se regionalnim pitanjima u domenu ekologije. Ivan Turkalj iz kompanije IMAGE ENTER ističe da u Hrvatskoj još uvek nije naširoko prepoznata “zelena” tehnologija. Ipak, u uslovima pandemije i rada od kuće, što manja potrošnja materijala bila je od velikog značaja.

Govoreći o prošlogodišnjim projektima na koje su najponosniji, Turkalj je između ostalog, istakao i projekat u okviru drvne industrije gde su laserske kertridže drugog vendora zamenili Epsonom 5799 za 60 uređaja, a kao rezultat im se u periodu od godinu dana za 80% smanjio broj intervencija.

Sa druge strane, Boštjan Rueh iz slovenačke kompanije PANNA ističe da su ih reakcije trzišta na “zelenu” tehnologiju pozitivno iznenadile i da su njihovi klijenti bili spremni da je isprobaju. “Ipak, bez obzira na to što je reč o eko tehnologiji ljudi nisu spremni da plate više i traže visok kvalitet uređaja i štampe“, dodaje on, a učesnici diskusije su se generalno složili da Epson uređaji to i nude. On takođe i dodaje da primećuje da neke od kompanija na slovenskom tržištu razmišljaju o kreiranju tzv. “zdravih” radnih mesta i tu vidi priliku za veći proboj ekološke tehnologije na radna mesta.

Koliki su za ispitanike bitni određeni društveni i ekološki aspekti.

Damir Boras (ZK Office) iz Bosne i Hercegovine osim prednosti uređaja pomenute kompanije ističe da ZK Office ima otprilike 3.500 uređaja na renti u celoj državi, a da su u slučaju Epsonovih štampača uštedeli na brzoj pošto oko 500 evra na slanju tonera – što je takođe jedna od prednosti za korisnike koji imaju eko tehnologiju. Njegov kolega Darko Minić iz srpske kompanije AIGO BS ističe da je i za njih ova godina bila “neočekivano” dobra, te da su se IT rešenja koja su pre pandemije smatrana luksuzom sada prihvatila kao preko potrebna:

Ekološka rešenja i Epsonova tehnologija su došli do toga da i sa ekonomske strane mogu da pariraju drugim tehnologijama i to smatram prekretnicom ove godine. Sada je njihova cena samo oko 20% veća u odnosu na ekonomski najisplativiju ponudu i mnogo ih je lakše prodati.

Na kraju razgovora, učesnici su još jednom pozvali sve aktere da i na kompanijskom i na individualnom nivou vode računa o životnoj sredini, a zainteresovane su pozvali da više informacija o samom istraživanju i načinu na koji kompanija Epson sprovodi UN SDG ciljeve održivog razvoja, pronađu na zvaničnom sajtu i u okviru Green Choice Report izveštaja koji je objavljen za prethodnu godinu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Šta rade zaposleni dok HR menadžeri spavaju? Kritikuju LGBT zajednicu i leče decu SMS porukama

Koliko ste upoznati sa kulturom ćutanja, skretanja pogleda i sleganja ramena koja je nikad prisutnija u domaćoj IT zajednici?

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Sirenin krug poverenja: Zašto founderi toliko često biraju nepotizam?

Nepotizam je neiskren način da se ljudima veruje. Pogotovo u poslu.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpski startap B-Fresh sa inovativnim sistemom pakovanja želi da promeni prehrambenu industriju

Tehnologija bi u budućnosti mogla u potpunosti da promeni poljoprivredu i prehrambenu industriju. Startap B-Fresh iz Srbije koji razvija rešenje za duži rok trajanja hrane upravo to dokazuje, ali pokazuje i da Srbija ima još jedan talentovan tim iz 'agrotech' sektora.

Internet marketing

IAB MIXX Awards 2021: Otvorene prijave – žiri bira nagrade u 15 kategorija!

Glavni cilj dodeljivanja IAB MIXX nagrada je da se prepoznaju i istaknu kvalitet realizacije digitalnih strategija i medijskih kampanja. Radovi se mogu prijaviti najkasnije do 12. aprila 2021. godine u jednoj ili više kategorija, a u skladu sa ciljevima kampanje ili projekta.

Digitalni mediji

Šta je to Patreon i koja je njegova uloga u podršci kreatorima sadržaja na Internetu?

U poslednjih dve, tri godine na domaćoj YouTube sceni sve više se govori o Patreonu - platformi koja nezavisnim video kreatorima pomaže da naprave nove modele zarade i okupe publiku koja će ih novčano nagraditi za kvalitetan sadržaj.

Startapi i poslovanje

Endava akvizirala hrvatsku agenciju Five za 33+ miliona evra

Ova kompanija nakon prošlogodišnje akvizicije Comtrade-a nastavlja sa jačanjem svog prisustva u regionu. Hrvatski Five postaje deo ove internacionalne kompanije, a 'exit' je vredan više od 33 miliona evra - kroz deonice i keš.

Office Talks Podcast

Prevara od 70 miliona dolara – ko je kriv?

U 36. epizodi Netokracijinog Office Talks podcasta ugostili smo novinara BIRN-a, Aleksandra Đorđevića, sa kojim smo razgovarali o Internet prevarama. Reč je o nepostojećim sajtovima za kupovinu kriptovaluta i berzama, te call centrima koji su nedavno dospeli u žižu javnosti.

Kultura 2.0

Oporezivanje digitalne imovine u Srbiji: Koje obaveze imaju fizička i pravna lica?

Do decembra 2020. godine poreski propisi nisu izričito prepoznavali digitalnu imovinu i to je vodilo nepovoljnom poreskom tretmanu transakcija koje uključuju digitalnu imovinu, ali i pravnoj nesigurnosti o tome kako se digitalna imovina oporezuje. U tekstu objašnjavamo kako sada stoje stvari po tom pitanju.