Epson otkriva rezultate istraživanja o značaju ekologije tokom pandemije

Da li u doba pandemije možemo da razmišljamo o ekologiji – kada se veliki broj firmi bori za opstanak?

Kompanija Epson sprovela je polovinom 2020. istraživanje na temu kako je pandemija uticala na društvo i životnu sredinu. Neke od rezultata do kojih su došli predstavljamo u nastavku teksta.

U pomenutom istraživanju učestvovalo je preko 4.000 učesnika iz ukupno 26 evropskih zemalja među kojima je i Srbija, a uzorak je formiran tako da gotovo jednako zastupa zaposlene i donosioce odluka u kompanijama različitih veličina i starosti iz najzastupljenijih oblasti poslovanja.

Među ispitanicima je najviše bilo predstavnika milenijalaca (22-37 godina) tačnije 45%, a zatim slede predstavnici generacija X (38-53) sa 36%, baby boomer-a (54+) sa 16%, a generacija Z (mlađi od 22 godine) činila je svega 3% ispitanika.

65% ispitanika veruje da će uticaj na životnu sredinu postati važniji nakon pandemije

Marko Vlaović, MPS Specialist u kompaniji Epson istakao je prilikom predstavljanja rezultata da su uprkos COVID-19 virusu, uticaj na životnu sredinu i društvo svrstani među tri glavna poslovna prioriteta kod 24% ispitanika. “To znači da je ova tema i dalje od velike važnosti – čak i u sadašnjim okolnostima gde finansijska stabilnost i zaštita radnih mesta razumljivo imaju prednost”. Vlaodić dodaje:

Uticaj na životnu sredinu i društvo značajno je viši u Nemačkoj i Italiji, gde jedan od tri ispitanika ovo ocenjuje kao tri glavna prioriteta. Situacija na Balkanu je po tom pitanju nešto lošija, ali mi kao kompanija sa svojim partnerima se svakodnevno trudimo da predstavimo “zelene” tehnologije drugim kompanijama i realizovali smo dosta takvih projekata.

24% ispitanika uprkos COVID-19 virusu stavlja uticaj na životnu sredinu među tri glavna poslovna prioriteta.

Sa druge strane, kako dodaje Marko, uticaj na životnu sredinu značajno je važniji za donosioce poslovnih odluka i novoosnovana preduzeća (ona koja posluju manje od pet godina). Generacija Z i milenijalci takođe imaju znatno veću verovatnoću da će ovo svrstati u glavni prioritet u poređenju sa generacijom X i baby boomer-ima:

Postizanje ciljeva očuvanja životne sredine i društva prilično je dosledno u svim veličinama preduzeća, osim onih koje su na najnižem nivou – od dvoje do desetoro zaposlenih.

Komentarišući uticaj COVID-19 virusa na poimanje ekologije od strane biznisa Sead Omerhodžić, Business Product u Epsonu, izjavio je da je istraživanje pokazalo kako 65% anketiranih veruje da će uticaj na životnu sredinu tj. socijalni uticaj postati važniji nakon pandemije. On dodaje:

Pripadnici generacije Z i milenijalci znatno više veruju da će razmatranja uticaja na životnu sredinu postati važnija – 76% odnosno 71%. Takođe, nivo promene svesti po ovim pitanjima značajno je manji u nekim regionima zbog toga što je ovom pitanju već posvećena pažnja – npr. u nordijskim zemljama, u Holandiji.

Donosioci odluka u čitavom nizu poslovnih funkcija vide povećanu ulogu u pitanjima ekološkog i socijalnog uticaja nakon pandemije, a donosioci odluka u IT-ju su među vodećim u tome – 79% smatra da značaj raste.

Najuočljivije generacijske razlike su u pogledima prema poslodavcima i korišćenju “zelen”e tehnologije na radnom mestu, a ne potrošačkim navikama, dodaje Sead i objašnjava: “Za upotrebu eko tehnologije milenijalci će najverovatnije ovo videti kao izuzetno važno (39%), a generacija Z je najverovatnije povećala očekivanja svog poslodavca“. Zbog toga je, dodaje on u budućnosti veoma važno staviti akcenat na dalju edukaciju i informisati sve o tome kako oni kao pojedinci mogu da doprinesu većem ekološkom standardu.

Kako će se pogled na ekologiju menjati zbog pandemije?

Kako kompanije u regionu posmatraju zelenu tehnologiju?

U drugom delu diskusije posvećene ovom istraživanju, predstavnici Epsona i njihovi partneri pozabavili su se regionalnim pitanjima u domenu ekologije. Ivan Turkalj iz kompanije IMAGE ENTER ističe da u Hrvatskoj još uvek nije naširoko prepoznata “zelena” tehnologija. Ipak, u uslovima pandemije i rada od kuće, što manja potrošnja materijala bila je od velikog značaja.

Govoreći o prošlogodišnjim projektima na koje su najponosniji, Turkalj je između ostalog, istakao i projekat u okviru drvne industrije gde su laserske kertridže drugog vendora zamenili Epsonom 5799 za 60 uređaja, a kao rezultat im se u periodu od godinu dana za 80% smanjio broj intervencija.

Sa druge strane, Boštjan Rueh iz slovenačke kompanije PANNA ističe da su ih reakcije trzišta na “zelenu” tehnologiju pozitivno iznenadile i da su njihovi klijenti bili spremni da je isprobaju. “Ipak, bez obzira na to što je reč o eko tehnologiji ljudi nisu spremni da plate više i traže visok kvalitet uređaja i štampe“, dodaje on, a učesnici diskusije su se generalno složili da Epson uređaji to i nude. On takođe i dodaje da primećuje da neke od kompanija na slovenskom tržištu razmišljaju o kreiranju tzv. “zdravih” radnih mesta i tu vidi priliku za veći proboj ekološke tehnologije na radna mesta.

Koliki su za ispitanike bitni određeni društveni i ekološki aspekti.

Damir Boras (ZK Office) iz Bosne i Hercegovine osim prednosti uređaja pomenute kompanije ističe da ZK Office ima otprilike 3.500 uređaja na renti u celoj državi, a da su u slučaju Epsonovih štampača uštedeli na brzoj pošto oko 500 evra na slanju tonera – što je takođe jedna od prednosti za korisnike koji imaju eko tehnologiju. Njegov kolega Darko Minić iz srpske kompanije AIGO BS ističe da je i za njih ova godina bila “neočekivano” dobra, te da su se IT rešenja koja su pre pandemije smatrana luksuzom sada prihvatila kao preko potrebna:

Ekološka rešenja i Epsonova tehnologija su došli do toga da i sa ekonomske strane mogu da pariraju drugim tehnologijama i to smatram prekretnicom ove godine. Sada je njihova cena samo oko 20% veća u odnosu na ekonomski najisplativiju ponudu i mnogo ih je lakše prodati.

Na kraju razgovora, učesnici su još jednom pozvali sve aktere da i na kompanijskom i na individualnom nivou vode računa o životnoj sredini, a zainteresovane su pozvali da više informacija o samom istraživanju i načinu na koji kompanija Epson sprovodi UN SDG ciljeve održivog razvoja, pronađu na zvaničnom sajtu i u okviru Green Choice Report izveštaja koji je objavljen za prethodnu godinu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

9 razloga zašto žene ne (p)ostaju preduzetnice

Čula sam više puta da žene preduzetnice njihove kolege muškarci doživljavaju 'neozbiljno' i 'da se ne bave pravim biznisima'. Zašto postoji takva reputacija, i da li je zaista tako? 

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Propustili ste

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Društvene mreže

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Global Infrastructure and Cloud Architect?

Svoja razmišljanja za Netokraciju deli Igor Kosanović iz kompanije STADA IT Solutions (STADA GIS Serbia).

Office Talks Podcast

Od prvog gosta do globalne booking platforme

Prethodne dve godine slušali smo i čitali kako je pandemija pokosila industriju turizma. Može li se ovaj ogromni globalni sektor oporaviti brže zahvaljujući većem uplivu tehnologija? Upravo o tome razgovaramo u 78. epizodi Office Talks podcasta sa Đorđem Jevtićem iz startapa SerbianBookers.

Tehnologija

Crypto Lifers prvi je projekat umetnika Vladimira Popova koji nam otkriva kako je ušao u NFT svet

Da NFT i digitalna umetnost bazirana na blockchain tehnologiji nije prisutna samo u bogatim društvima i državama pokazuje nam i jedan od domaćin autora NFT kolekcije, Vladimir Popov. Njegov umetnički rad je već objavljen na internetu, a o tome ćemo govoriti u nastavku teksta.

Karijere

ProductDock organizuje ‘Rookie Boot Camp’ – tromesečnu praksu za studente i diplomce koji poznaju Javu

Program prakse biće organizovan u novosadskoj kancelariji ove kompanije od 1. marta, a otvorene su četiri pozicije za praksu. Na kraju programa, svi učesnici u skladu sa postignutim rezultatima imaće priliku za stalno zaposlenje u ProductDock-u.