Epson otkriva rezultate istraživanja o značaju ekologije tokom pandemije

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Da li u doba pandemije možemo da razmišljamo o ekologiji – kada se veliki broj firmi bori za opstanak?

Kompanija Epson sprovela je polovinom 2020. istraživanje na temu kako je pandemija uticala na društvo i životnu sredinu. Neke od rezultata do kojih su došli predstavljamo u nastavku teksta.

U pomenutom istraživanju učestvovalo je preko 4.000 učesnika iz ukupno 26 evropskih zemalja među kojima je i Srbija, a uzorak je formiran tako da gotovo jednako zastupa zaposlene i donosioce odluka u kompanijama različitih veličina i starosti iz najzastupljenijih oblasti poslovanja.

Među ispitanicima je najviše bilo predstavnika milenijalaca (22-37 godina) tačnije 45%, a zatim slede predstavnici generacija X (38-53) sa 36%, baby boomer-a (54+) sa 16%, a generacija Z (mlađi od 22 godine) činila je svega 3% ispitanika.

65% ispitanika veruje da će uticaj na životnu sredinu postati važniji nakon pandemije

Marko Vlaović, MPS Specialist u kompaniji Epson istakao je prilikom predstavljanja rezultata da su uprkos COVID-19 virusu, uticaj na životnu sredinu i društvo svrstani među tri glavna poslovna prioriteta kod 24% ispitanika. “To znači da je ova tema i dalje od velike važnosti – čak i u sadašnjim okolnostima gde finansijska stabilnost i zaštita radnih mesta razumljivo imaju prednost”. Vlaodić dodaje:

Uticaj na životnu sredinu i društvo značajno je viši u Nemačkoj i Italiji, gde jedan od tri ispitanika ovo ocenjuje kao tri glavna prioriteta. Situacija na Balkanu je po tom pitanju nešto lošija, ali mi kao kompanija sa svojim partnerima se svakodnevno trudimo da predstavimo “zelene” tehnologije drugim kompanijama i realizovali smo dosta takvih projekata.

24% ispitanika uprkos COVID-19 virusu stavlja uticaj na životnu sredinu među tri glavna poslovna prioriteta.

Sa druge strane, kako dodaje Marko, uticaj na životnu sredinu značajno je važniji za donosioce poslovnih odluka i novoosnovana preduzeća (ona koja posluju manje od pet godina). Generacija Z i milenijalci takođe imaju znatno veću verovatnoću da će ovo svrstati u glavni prioritet u poređenju sa generacijom X i baby boomer-ima:

Postizanje ciljeva očuvanja životne sredine i društva prilično je dosledno u svim veličinama preduzeća, osim onih koje su na najnižem nivou – od dvoje do desetoro zaposlenih.

Komentarišući uticaj COVID-19 virusa na poimanje ekologije od strane biznisa Sead Omerhodžić, Business Product u Epsonu, izjavio je da je istraživanje pokazalo kako 65% anketiranih veruje da će uticaj na životnu sredinu tj. socijalni uticaj postati važniji nakon pandemije. On dodaje:

Pripadnici generacije Z i milenijalci znatno više veruju da će razmatranja uticaja na životnu sredinu postati važnija – 76% odnosno 71%. Takođe, nivo promene svesti po ovim pitanjima značajno je manji u nekim regionima zbog toga što je ovom pitanju već posvećena pažnja – npr. u nordijskim zemljama, u Holandiji.

Donosioci odluka u čitavom nizu poslovnih funkcija vide povećanu ulogu u pitanjima ekološkog i socijalnog uticaja nakon pandemije, a donosioci odluka u IT-ju su među vodećim u tome – 79% smatra da značaj raste.

Najuočljivije generacijske razlike su u pogledima prema poslodavcima i korišćenju “zelen”e tehnologije na radnom mestu, a ne potrošačkim navikama, dodaje Sead i objašnjava: “Za upotrebu eko tehnologije milenijalci će najverovatnije ovo videti kao izuzetno važno (39%), a generacija Z je najverovatnije povećala očekivanja svog poslodavca“. Zbog toga je, dodaje on u budućnosti veoma važno staviti akcenat na dalju edukaciju i informisati sve o tome kako oni kao pojedinci mogu da doprinesu većem ekološkom standardu.

Kako će se pogled na ekologiju menjati zbog pandemije?

Kako kompanije u regionu posmatraju zelenu tehnologiju?

U drugom delu diskusije posvećene ovom istraživanju, predstavnici Epsona i njihovi partneri pozabavili su se regionalnim pitanjima u domenu ekologije. Ivan Turkalj iz kompanije IMAGE ENTER ističe da u Hrvatskoj još uvek nije naširoko prepoznata “zelena” tehnologija. Ipak, u uslovima pandemije i rada od kuće, što manja potrošnja materijala bila je od velikog značaja.

Govoreći o prošlogodišnjim projektima na koje su najponosniji, Turkalj je između ostalog, istakao i projekat u okviru drvne industrije gde su laserske kertridže drugog vendora zamenili Epsonom 5799 za 60 uređaja, a kao rezultat im se u periodu od godinu dana za 80% smanjio broj intervencija.

Sa druge strane, Boštjan Rueh iz slovenačke kompanije PANNA ističe da su ih reakcije trzišta na “zelenu” tehnologiju pozitivno iznenadile i da su njihovi klijenti bili spremni da je isprobaju. “Ipak, bez obzira na to što je reč o eko tehnologiji ljudi nisu spremni da plate više i traže visok kvalitet uređaja i štampe“, dodaje on, a učesnici diskusije su se generalno složili da Epson uređaji to i nude. On takođe i dodaje da primećuje da neke od kompanija na slovenskom tržištu razmišljaju o kreiranju tzv. “zdravih” radnih mesta i tu vidi priliku za veći proboj ekološke tehnologije na radna mesta.

Koliki su za ispitanike bitni određeni društveni i ekološki aspekti.

Damir Boras (ZK Office) iz Bosne i Hercegovine osim prednosti uređaja pomenute kompanije ističe da ZK Office ima otprilike 3.500 uređaja na renti u celoj državi, a da su u slučaju Epsonovih štampača uštedeli na brzoj pošto oko 500 evra na slanju tonera – što je takođe jedna od prednosti za korisnike koji imaju eko tehnologiju. Njegov kolega Darko Minić iz srpske kompanije AIGO BS ističe da je i za njih ova godina bila “neočekivano” dobra, te da su se IT rešenja koja su pre pandemije smatrana luksuzom sada prihvatila kao preko potrebna:

Ekološka rešenja i Epsonova tehnologija su došli do toga da i sa ekonomske strane mogu da pariraju drugim tehnologijama i to smatram prekretnicom ove godine. Sada je njihova cena samo oko 20% veća u odnosu na ekonomski najisplativiju ponudu i mnogo ih je lakše prodati.

Na kraju razgovora, učesnici su još jednom pozvali sve aktere da i na kompanijskom i na individualnom nivou vode računa o životnoj sredini, a zainteresovane su pozvali da više informacija o samom istraživanju i načinu na koji kompanija Epson sprovodi UN SDG ciljeve održivog razvoja, pronađu na zvaničnom sajtu i u okviru Green Choice Report izveštaja koji je objavljen za prethodnu godinu.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.