Epson otkriva rezultate istraživanja o značaju ekologije tokom pandemije

Da li u doba pandemije možemo da razmišljamo o ekologiji – kada se veliki broj firmi bori za opstanak?

Kompanija Epson sprovela je polovinom 2020. istraživanje na temu kako je pandemija uticala na društvo i životnu sredinu. Neke od rezultata do kojih su došli predstavljamo u nastavku teksta.

U pomenutom istraživanju učestvovalo je preko 4.000 učesnika iz ukupno 26 evropskih zemalja među kojima je i Srbija, a uzorak je formiran tako da gotovo jednako zastupa zaposlene i donosioce odluka u kompanijama različitih veličina i starosti iz najzastupljenijih oblasti poslovanja.

Među ispitanicima je najviše bilo predstavnika milenijalaca (22-37 godina) tačnije 45%, a zatim slede predstavnici generacija X (38-53) sa 36%, baby boomer-a (54+) sa 16%, a generacija Z (mlađi od 22 godine) činila je svega 3% ispitanika.

65% ispitanika veruje da će uticaj na životnu sredinu postati važniji nakon pandemije

Marko Vlaović, MPS Specialist u kompaniji Epson istakao je prilikom predstavljanja rezultata da su uprkos COVID-19 virusu, uticaj na životnu sredinu i društvo svrstani među tri glavna poslovna prioriteta kod 24% ispitanika. “To znači da je ova tema i dalje od velike važnosti – čak i u sadašnjim okolnostima gde finansijska stabilnost i zaštita radnih mesta razumljivo imaju prednost”. Vlaodić dodaje:

Uticaj na životnu sredinu i društvo značajno je viši u Nemačkoj i Italiji, gde jedan od tri ispitanika ovo ocenjuje kao tri glavna prioriteta. Situacija na Balkanu je po tom pitanju nešto lošija, ali mi kao kompanija sa svojim partnerima se svakodnevno trudimo da predstavimo “zelene” tehnologije drugim kompanijama i realizovali smo dosta takvih projekata.

24% ispitanika uprkos COVID-19 virusu stavlja uticaj na životnu sredinu među tri glavna poslovna prioriteta.

Sa druge strane, kako dodaje Marko, uticaj na životnu sredinu značajno je važniji za donosioce poslovnih odluka i novoosnovana preduzeća (ona koja posluju manje od pet godina). Generacija Z i milenijalci takođe imaju znatno veću verovatnoću da će ovo svrstati u glavni prioritet u poređenju sa generacijom X i baby boomer-ima:

Postizanje ciljeva očuvanja životne sredine i društva prilično je dosledno u svim veličinama preduzeća, osim onih koje su na najnižem nivou – od dvoje do desetoro zaposlenih.

Komentarišući uticaj COVID-19 virusa na poimanje ekologije od strane biznisa Sead Omerhodžić, Business Product u Epsonu, izjavio je da je istraživanje pokazalo kako 65% anketiranih veruje da će uticaj na životnu sredinu tj. socijalni uticaj postati važniji nakon pandemije. On dodaje:

Pripadnici generacije Z i milenijalci znatno više veruju da će razmatranja uticaja na životnu sredinu postati važnija – 76% odnosno 71%. Takođe, nivo promene svesti po ovim pitanjima značajno je manji u nekim regionima zbog toga što je ovom pitanju već posvećena pažnja – npr. u nordijskim zemljama, u Holandiji.

Donosioci odluka u čitavom nizu poslovnih funkcija vide povećanu ulogu u pitanjima ekološkog i socijalnog uticaja nakon pandemije, a donosioci odluka u IT-ju su među vodećim u tome – 79% smatra da značaj raste.

Najuočljivije generacijske razlike su u pogledima prema poslodavcima i korišćenju “zelen”e tehnologije na radnom mestu, a ne potrošačkim navikama, dodaje Sead i objašnjava: “Za upotrebu eko tehnologije milenijalci će najverovatnije ovo videti kao izuzetno važno (39%), a generacija Z je najverovatnije povećala očekivanja svog poslodavca“. Zbog toga je, dodaje on u budućnosti veoma važno staviti akcenat na dalju edukaciju i informisati sve o tome kako oni kao pojedinci mogu da doprinesu većem ekološkom standardu.

Kako će se pogled na ekologiju menjati zbog pandemije?

Kako kompanije u regionu posmatraju zelenu tehnologiju?

U drugom delu diskusije posvećene ovom istraživanju, predstavnici Epsona i njihovi partneri pozabavili su se regionalnim pitanjima u domenu ekologije. Ivan Turkalj iz kompanije IMAGE ENTER ističe da u Hrvatskoj još uvek nije naširoko prepoznata “zelena” tehnologija. Ipak, u uslovima pandemije i rada od kuće, što manja potrošnja materijala bila je od velikog značaja.

Govoreći o prošlogodišnjim projektima na koje su najponosniji, Turkalj je između ostalog, istakao i projekat u okviru drvne industrije gde su laserske kertridže drugog vendora zamenili Epsonom 5799 za 60 uređaja, a kao rezultat im se u periodu od godinu dana za 80% smanjio broj intervencija.

Sa druge strane, Boštjan Rueh iz slovenačke kompanije PANNA ističe da su ih reakcije trzišta na “zelenu” tehnologiju pozitivno iznenadile i da su njihovi klijenti bili spremni da je isprobaju. “Ipak, bez obzira na to što je reč o eko tehnologiji ljudi nisu spremni da plate više i traže visok kvalitet uređaja i štampe“, dodaje on, a učesnici diskusije su se generalno složili da Epson uređaji to i nude. On takođe i dodaje da primećuje da neke od kompanija na slovenskom tržištu razmišljaju o kreiranju tzv. “zdravih” radnih mesta i tu vidi priliku za veći proboj ekološke tehnologije na radna mesta.

Koliki su za ispitanike bitni određeni društveni i ekološki aspekti.

Damir Boras (ZK Office) iz Bosne i Hercegovine osim prednosti uređaja pomenute kompanije ističe da ZK Office ima otprilike 3.500 uređaja na renti u celoj državi, a da su u slučaju Epsonovih štampača uštedeli na brzoj pošto oko 500 evra na slanju tonera – što je takođe jedna od prednosti za korisnike koji imaju eko tehnologiju. Njegov kolega Darko Minić iz srpske kompanije AIGO BS ističe da je i za njih ova godina bila “neočekivano” dobra, te da su se IT rešenja koja su pre pandemije smatrana luksuzom sada prihvatila kao preko potrebna:

Ekološka rešenja i Epsonova tehnologija su došli do toga da i sa ekonomske strane mogu da pariraju drugim tehnologijama i to smatram prekretnicom ove godine. Sada je njihova cena samo oko 20% veća u odnosu na ekonomski najisplativiju ponudu i mnogo ih je lakše prodati.

Na kraju razgovora, učesnici su još jednom pozvali sve aktere da i na kompanijskom i na individualnom nivou vode računa o životnoj sredini, a zainteresovane su pozvali da više informacija o samom istraživanju i načinu na koji kompanija Epson sprovodi UN SDG ciljeve održivog razvoja, pronađu na zvaničnom sajtu i u okviru Green Choice Report izveštaja koji je objavljen za prethodnu godinu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Porodična tradicija u aero-inženjerstvu Miloša je inspirisala da osnuje PR-DC i proizvodi dronove za svetsko tržište

Možda je manje poznato, ali i u Srbiji postoji tim stručnih inženjera koji rade na razvoju savremenih lakih letelica. Baš ta grupa ljudi, nedaleko od Beograda, ima svoje kancelarije i velike prostorije pune alata i prototipova većih i manjih dronova. Mi smo imali priliku da ih posetimo.

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Američki LotusFlare najbrojniji tim ima u Beogradu i radi na proizvodima koji menjaju ‘telco’ industriju

Beogradska kancelarija kompanije LotusFlare trenutno okuplja oko 60 IT stručnjaka i aktivno širi tim. O proizvodima na kojima rade i planovima za budućnost sa njihovim predstavnicima razgovaramo u tekstu koji sledi.

Propustili ste

Gaming

Golf Club Wasteland, igra srpskog studija Demagog, sada je dostupna i za PC i gaming konzole

Još jedna lepa priča dolazi nam iz sve više rastuće i respektabilne game dev industrije u Srbiji.

Istraživanje

Microsoft, Nordeus i Ubisoft su najpoželjniji poslodavci u Srbiji – pokazuje istraživanje koje je sproveo Infostud

Istraživanje je pokazalo ko se na domaćem tržištu percipira kao najpoželjniji poslodavac kao i koje osobine mora da poseduje ukoliko to želi da postane.

Karijere

Udruženje ‘Mame su zakon’ izborilo se za zakonske promene koje se tiču majki – ali borba za bolji položaj se vodi i dalje

Početkom juna Vlada je usvojila Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom. On uskoro ulazi u skupštinsku proceduru, a mi sa predsednicom Udruženja 'Mame su zakon' razgovaramo o pomenutom predlogu i daljim amandmanima.

Tehnologija

Nacionalna platforma za masovnu obradu podataka predstavljena u Državnom data centru u Kragujevcu

Kancelarija za IT i eUpravu predstavila je juče u Državnom data centru u Kragujevcu platformu 'Pametna Srbija' koja služi za sigurno prikupljanje i obradu podataka iz različitih javnih izvora.

Kolumna

Iza scene sa Levi9 u organizaciji nesvakidašnjeg Hack9 događaja

Kada je u pitanju kreativni rad koji je vremenski "kompresovan", adrenalin raste, entuzijazam ne jenjava, a rezultati mogu biti fantastični. Da, pričamo o pojmu hackathon-a. Međutim, usled pandemije, ove godine smo ga u Levi9 organizovali malo drugačije.

Karijere

Nemanja je softverski inženjer koji živi i radi u Japanu – i otkriva nam svoja iskustva

Kako funkcioniše IT industrija u Japanu? Nemanja, koji je programer u kompaniji Rakuten Mobile u Tokiju, otkriva detalje.