E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Sa kompanijom E-prime imali smo priliku da se upoznamo u aprilu prošle godine, kada smo detaljnije predstavili tim koji stoji iza proizvodnje električnih bicikala. Skoro godinu dana kasnije, beogradska firma planira širenje proizvodnje ali i izvoz bicikala na tržište EU. Međunarodni sajam automobila u Beogradu bila je idealna prilika da sa osnivačima porazgovaramo o novim triciklima i predstojećim planovima.

Dan pre zvaničnog otvaranja sajma, pružio mi je priliku da bez gužve opet isprobam električne bicikle ove kompanije – ali ovog puta najnovije modele. Reč je o etrike biciklima, tačnije zasebnoj platformi koja može da se koristi kao rikša (za prevoz dve osobe + vozač), zatvoreni i otvoreni cargo (300kg nosivosti), ali i za druge komunalne usluge. Jedan od osnivača ove kompanije, Milan Manojlović za Netokraciju otkriva više detalja o novim modelima:

Ideja o triciklima je aktivna već dve godine, međutim do sada nismo imali vremena da je realizujemo, ali smo već ove godine tokom zime našli vremena i resursa da napravimo gotove proizvode. Pre izloženih modela na sajmu, imali smo prototipove koji su nam poslužili da otklonimo sve mane koje smo mogli da nađemo na njima, te sada premijerno možemo da izložimo finalne modele. 

Pored tricikla, redizajnirali smo model Effecto i Effecta i otklonili sve one mane sa prethodnih modela. Razlike se posebno ogledaju u izgledu, novom dizajnu koji smo implementirali, kvalitetnijim delovima, novim točkovima u skladu sa trendovima i drugo.

Sledeća stanica Eurobike sajam u Nemačkoj

Umesto LCD ekrana na prethodnom modelu, sada je prisutan ekran u boji, koji vozaču nudi sve osnovne informacije o potrošnji energije, stanju baterije, brzini, temperaturi i slično. Kada je reč o menjaču, umesto sedam brzina, novi model dolazi sa devet, kao bi se uz pomoć novog prenosa savladali veći usponi. Elektromotori su ostali isti kao i na prethodnim modelima, a što se same opreme tiče (autonomija baterije, GPS, alarm) tu je nastala podela po kategorijama koje korisnici mogu da biraju, a to su Lite, City i Deluxe.

Model Effecto je jedan od najtraženijih na srpskom tržištu, a redakcija Netokracije je imala priliku da isproba novu verziju (desno) koja je udobnija i upravljivija od prethodne. Očekivana cena u srednjoj opremi iznosi oko 1.400 evra.

Govoreći o tržištu i ciljnoj grupi kojoj bi novi električni tricikli mogli da budu zanimljivi, Milan dodaje da je rikša pre svega namenjena za turističke organizacije i za obilaske znamenitnosti gradova. Prema njegovim rečima, rikša se može koristiti i za taksi prevoz po urbanim sredinama gde ima mnogo gužve ali i po primorskim ili drugim odmaralištima.

Cargo verzija tricikla namenjena je poštarima i kurirskim službama za dostavu robe na onim lokacijama gde je teško pronaći parking i proći kolima. Štaviše, širina ovog modela se poklapa sa širinom standardnih biciklističkih staza, kako ne bi ometao druge vozače.

Baterije novih tricikala u osnovnoj verziji imaju autonomiju od 50 do 100 kilometara a uz nadogradnju postoji prostor da se ugrade dodatne baterije. Radi bezbednosti i propisanih zakona, brzina tricikala je elektronski ograničena na 25 km/h.

Osvrnuvši se na podatak da je u Evropi prošle godine prodato oko dva – do dva i po miliona električnih bicikala, te da je ovo jedno veliko tržište, Manojlović dodaje kako je jedan od primarnih planova kompanije da se u narednom periodu proširi upravo na ovo tržište. Prvi korak ka ovom cilju i pravu priliku za promociju svojih modela, E-prime će imati na Eurobike-u – najpoznatijem evropskom sajmu bicikala u nemačkom gradu Fridrishafen.

Interesovanje domaćih kupaca sve veće

Naš sagovornik između ostalog napominje i da se ovdašnje tržište polako menja kada je reč o prepoznavanju eko mobilnosti ali i benefita koje donosi pomenuti vida prevoza:

Sam pokazatelj postepene promene tržišta u Srbiji je taj da ove godine na sajmu u Beogradu ima mnogo više konkurecije nego u prethodnom periodu kada je reč o elektro mobilnosti sa dva ili tri točka. Kada se čitava slika malo šire pogleda, svaki brend je izbacio jedno električno vozilo što znači da ta kultura postepeno dolazi i kod nas, s obzirom na to da distributeri nude te proizvode.

Jedna od većih promene na novim Effecto modelima je i displej u boji, koji korisnicima nudi i USB priključak.

Kada je reč o prodaji E-prime modela u Srbiji, Milan nam otkriva da je kompanija prošle godine zabeležila oko 150 kupaca među kojima je najtraženiji bio Effecto, plus dodatni modeli koji su izvezeni u zemlje regiona:

Što se tiče našeg tržišta ove godine očekujemo da dupliramo pomenutu brojku, a uz to, plan nam je da svake godine ispunimo cilj da udvostručujemo proizvodnju. Što se sajma u Fridrishafenu tiče, a o kojem sve više razmišljamo, želeo bih da napomenem da je razlika u ceni naših modela u odnosu na druge proizvođače koji će se takođe predstaviti na ovom sajmu zapravo velika – što svakako vidim kao našu prednost u velikoj konkurenciji.

Na samom kraju razgovora, Milan nam otkriva da kompanija planira i postepeno širenje proizvodnje, ali i ulazak u novu proizvodnu halu, u kojoj bi trebalo da bude zaposleno više radnika. Uz to, ideja je da se dodatno unapredi i proširi saradnja sa dobavljačima kako bi se ostvarili svi zacrtani ciljevi ove kompanije.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.

Startapi i poslovanje

Branko Milutinović: Ne stajemo dok Nordeus ne postane sinonim za fudbalski ekosistem

U kom smeru ide Nordeus? Zašto su se preselili u novu zgradu i da li zapošljavaju? Na kojim to igrama trenutno rade? Na ova i druga pitanja odgovara Branko Milutinović, direktor i jedan od osnivača najuspešnijeg srpskog gejm studija.

Društvene mreže

Facebook grupe nisu novi forumi, ali sa planovima Zuckerberga one postaju nikad značajnije za korisnike

Na F8 godišnjoj konferenciji Facebook je predstavio nove promene i dizajn koji će umnogome oblikovati korisničko iskustvo u narednom periodu - ističući u prvi plan grupe i događaje. Šta to znači za korisnike?