E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Sa kompanijom E-prime imali smo priliku da se upoznamo u aprilu prošle godine, kada smo detaljnije predstavili tim koji stoji iza proizvodnje električnih bicikala. Skoro godinu dana kasnije, beogradska firma planira širenje proizvodnje ali i izvoz bicikala na tržište EU. Međunarodni sajam automobila u Beogradu bila je idealna prilika da sa osnivačima porazgovaramo o novim triciklima i predstojećim planovima.

Dan pre zvaničnog otvaranja sajma, pružio mi je priliku da bez gužve opet isprobam električne bicikle ove kompanije – ali ovog puta najnovije modele. Reč je o etrike biciklima, tačnije zasebnoj platformi koja može da se koristi kao rikša (za prevoz dve osobe + vozač), zatvoreni i otvoreni cargo (300kg nosivosti), ali i za druge komunalne usluge. Jedan od osnivača ove kompanije, Milan Manojlović za Netokraciju otkriva više detalja o novim modelima:

Ideja o triciklima je aktivna već dve godine, međutim do sada nismo imali vremena da je realizujemo, ali smo već ove godine tokom zime našli vremena i resursa da napravimo gotove proizvode. Pre izloženih modela na sajmu, imali smo prototipove koji su nam poslužili da otklonimo sve mane koje smo mogli da nađemo na njima, te sada premijerno možemo da izložimo finalne modele. 

Pored tricikla, redizajnirali smo model Effecto i Effecta i otklonili sve one mane sa prethodnih modela. Razlike se posebno ogledaju u izgledu, novom dizajnu koji smo implementirali, kvalitetnijim delovima, novim točkovima u skladu sa trendovima i drugo.

Sledeća stanica Eurobike sajam u Nemačkoj

Umesto LCD ekrana na prethodnom modelu, sada je prisutan ekran u boji, koji vozaču nudi sve osnovne informacije o potrošnji energije, stanju baterije, brzini, temperaturi i slično. Kada je reč o menjaču, umesto sedam brzina, novi model dolazi sa devet, kao bi se uz pomoć novog prenosa savladali veći usponi. Elektromotori su ostali isti kao i na prethodnim modelima, a što se same opreme tiče (autonomija baterije, GPS, alarm) tu je nastala podela po kategorijama koje korisnici mogu da biraju, a to su Lite, City i Deluxe.

Model Effecto je jedan od najtraženijih na srpskom tržištu, a redakcija Netokracije je imala priliku da isproba novu verziju (desno) koja je udobnija i upravljivija od prethodne. Očekivana cena u srednjoj opremi iznosi oko 1.400 evra.

Govoreći o tržištu i ciljnoj grupi kojoj bi novi električni tricikli mogli da budu zanimljivi, Milan dodaje da je rikša pre svega namenjena za turističke organizacije i za obilaske znamenitnosti gradova. Prema njegovim rečima, rikša se može koristiti i za taksi prevoz po urbanim sredinama gde ima mnogo gužve ali i po primorskim ili drugim odmaralištima.

Cargo verzija tricikla namenjena je poštarima i kurirskim službama za dostavu robe na onim lokacijama gde je teško pronaći parking i proći kolima. Štaviše, širina ovog modela se poklapa sa širinom standardnih biciklističkih staza, kako ne bi ometao druge vozače.

Baterije novih tricikala u osnovnoj verziji imaju autonomiju od 50 do 100 kilometara a uz nadogradnju postoji prostor da se ugrade dodatne baterije. Radi bezbednosti i propisanih zakona, brzina tricikala je elektronski ograničena na 25 km/h.

Osvrnuvši se na podatak da je u Evropi prošle godine prodato oko dva – do dva i po miliona električnih bicikala, te da je ovo jedno veliko tržište, Manojlović dodaje kako je jedan od primarnih planova kompanije da se u narednom periodu proširi upravo na ovo tržište. Prvi korak ka ovom cilju i pravu priliku za promociju svojih modela, E-prime će imati na Eurobike-u – najpoznatijem evropskom sajmu bicikala u nemačkom gradu Fridrishafen.

Interesovanje domaćih kupaca sve veće

Naš sagovornik između ostalog napominje i da se ovdašnje tržište polako menja kada je reč o prepoznavanju eko mobilnosti ali i benefita koje donosi pomenuti vida prevoza:

Sam pokazatelj postepene promene tržišta u Srbiji je taj da ove godine na sajmu u Beogradu ima mnogo više konkurecije nego u prethodnom periodu kada je reč o elektro mobilnosti sa dva ili tri točka. Kada se čitava slika malo šire pogleda, svaki brend je izbacio jedno električno vozilo što znači da ta kultura postepeno dolazi i kod nas, s obzirom na to da distributeri nude te proizvode.

Jedna od većih promene na novim Effecto modelima je i displej u boji, koji korisnicima nudi i USB priključak.

Kada je reč o prodaji E-prime modela u Srbiji, Milan nam otkriva da je kompanija prošle godine zabeležila oko 150 kupaca među kojima je najtraženiji bio Effecto, plus dodatni modeli koji su izvezeni u zemlje regiona:

Što se tiče našeg tržišta ove godine očekujemo da dupliramo pomenutu brojku, a uz to, plan nam je da svake godine ispunimo cilj da udvostručujemo proizvodnju. Što se sajma u Fridrishafenu tiče, a o kojem sve više razmišljamo, želeo bih da napomenem da je razlika u ceni naših modela u odnosu na druge proizvođače koji će se takođe predstaviti na ovom sajmu zapravo velika – što svakako vidim kao našu prednost u velikoj konkurenciji.

Na samom kraju razgovora, Milan nam otkriva da kompanija planira i postepeno širenje proizvodnje, ali i ulazak u novu proizvodnu halu, u kojoj bi trebalo da bude zaposleno više radnika. Uz to, ideja je da se dodatno unapredi i proširi saradnja sa dobavljačima kako bi se ostvarili svi zacrtani ciljevi ove kompanije.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.