E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Sa kompanijom E-prime imali smo priliku da se upoznamo u aprilu prošle godine, kada smo detaljnije predstavili tim koji stoji iza proizvodnje električnih bicikala. Skoro godinu dana kasnije, beogradska firma planira širenje proizvodnje ali i izvoz bicikala na tržište EU. Međunarodni sajam automobila u Beogradu bila je idealna prilika da sa osnivačima porazgovaramo o novim triciklima i predstojećim planovima.

Dan pre zvaničnog otvaranja sajma, pružio mi je priliku da bez gužve opet isprobam električne bicikle ove kompanije – ali ovog puta najnovije modele. Reč je o etrike biciklima, tačnije zasebnoj platformi koja može da se koristi kao rikša (za prevoz dve osobe + vozač), zatvoreni i otvoreni cargo (300kg nosivosti), ali i za druge komunalne usluge. Jedan od osnivača ove kompanije, Milan Manojlović za Netokraciju otkriva više detalja o novim modelima:

Ideja o triciklima je aktivna već dve godine, međutim do sada nismo imali vremena da je realizujemo, ali smo već ove godine tokom zime našli vremena i resursa da napravimo gotove proizvode. Pre izloženih modela na sajmu, imali smo prototipove koji su nam poslužili da otklonimo sve mane koje smo mogli da nađemo na njima, te sada premijerno možemo da izložimo finalne modele. 

Pored tricikla, redizajnirali smo model Effecto i Effecta i otklonili sve one mane sa prethodnih modela. Razlike se posebno ogledaju u izgledu, novom dizajnu koji smo implementirali, kvalitetnijim delovima, novim točkovima u skladu sa trendovima i drugo.

Sledeća stanica Eurobike sajam u Nemačkoj

Umesto LCD ekrana na prethodnom modelu, sada je prisutan ekran u boji, koji vozaču nudi sve osnovne informacije o potrošnji energije, stanju baterije, brzini, temperaturi i slično. Kada je reč o menjaču, umesto sedam brzina, novi model dolazi sa devet, kao bi se uz pomoć novog prenosa savladali veći usponi. Elektromotori su ostali isti kao i na prethodnim modelima, a što se same opreme tiče (autonomija baterije, GPS, alarm) tu je nastala podela po kategorijama koje korisnici mogu da biraju, a to su Lite, City i Deluxe.

Model Effecto je jedan od najtraženijih na srpskom tržištu, a redakcija Netokracije je imala priliku da isproba novu verziju (desno) koja je udobnija i upravljivija od prethodne. Očekivana cena u srednjoj opremi iznosi oko 1.400 evra.

Govoreći o tržištu i ciljnoj grupi kojoj bi novi električni tricikli mogli da budu zanimljivi, Milan dodaje da je rikša pre svega namenjena za turističke organizacije i za obilaske znamenitnosti gradova. Prema njegovim rečima, rikša se može koristiti i za taksi prevoz po urbanim sredinama gde ima mnogo gužve ali i po primorskim ili drugim odmaralištima.

Cargo verzija tricikla namenjena je poštarima i kurirskim službama za dostavu robe na onim lokacijama gde je teško pronaći parking i proći kolima. Štaviše, širina ovog modela se poklapa sa širinom standardnih biciklističkih staza, kako ne bi ometao druge vozače.

Baterije novih tricikala u osnovnoj verziji imaju autonomiju od 50 do 100 kilometara a uz nadogradnju postoji prostor da se ugrade dodatne baterije. Radi bezbednosti i propisanih zakona, brzina tricikala je elektronski ograničena na 25 km/h.

Osvrnuvši se na podatak da je u Evropi prošle godine prodato oko dva – do dva i po miliona električnih bicikala, te da je ovo jedno veliko tržište, Manojlović dodaje kako je jedan od primarnih planova kompanije da se u narednom periodu proširi upravo na ovo tržište. Prvi korak ka ovom cilju i pravu priliku za promociju svojih modela, E-prime će imati na Eurobike-u – najpoznatijem evropskom sajmu bicikala u nemačkom gradu Fridrishafen.

Interesovanje domaćih kupaca sve veće

Naš sagovornik između ostalog napominje i da se ovdašnje tržište polako menja kada je reč o prepoznavanju eko mobilnosti ali i benefita koje donosi pomenuti vida prevoza:

Sam pokazatelj postepene promene tržišta u Srbiji je taj da ove godine na sajmu u Beogradu ima mnogo više konkurecije nego u prethodnom periodu kada je reč o elektro mobilnosti sa dva ili tri točka. Kada se čitava slika malo šire pogleda, svaki brend je izbacio jedno električno vozilo što znači da ta kultura postepeno dolazi i kod nas, s obzirom na to da distributeri nude te proizvode.

Jedna od većih promene na novim Effecto modelima je i displej u boji, koji korisnicima nudi i USB priključak.

Kada je reč o prodaji E-prime modela u Srbiji, Milan nam otkriva da je kompanija prošle godine zabeležila oko 150 kupaca među kojima je najtraženiji bio Effecto, plus dodatni modeli koji su izvezeni u zemlje regiona:

Što se tiče našeg tržišta ove godine očekujemo da dupliramo pomenutu brojku, a uz to, plan nam je da svake godine ispunimo cilj da udvostručujemo proizvodnju. Što se sajma u Fridrishafenu tiče, a o kojem sve više razmišljamo, želeo bih da napomenem da je razlika u ceni naših modela u odnosu na druge proizvođače koji će se takođe predstaviti na ovom sajmu zapravo velika – što svakako vidim kao našu prednost u velikoj konkurenciji.

Na samom kraju razgovora, Milan nam otkriva da kompanija planira i postepeno širenje proizvodnje, ali i ulazak u novu proizvodnu halu, u kojoj bi trebalo da bude zaposleno više radnika. Uz to, ideja je da se dodatno unapredi i proširi saradnja sa dobavljačima kako bi se ostvarili svi zacrtani ciljevi ove kompanije.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Nordeus otvorio novu zgradu: 6.000 m², restoran, sportski bar i vrtić za spoj najboljeg iz umetnosti i tehnologije

Donosimo vam ekskluzivne fotografije nove zgrade Nordeusa koja već danas otvara vrata za svojih 170 zaposlenih.

Startapi i poslovanje

Kako izgleda raditi u IT kompaniji koja razvija svoj proizvod – iz ugla programera?

Domaće developere uglavnom je oblikovala 'outsourcing' industrija, dok je znatno manji broj njih imao priliku i da radi u kompaniji ili startapu koji razvija sopstveni proizvod. Kakva su njihova iskustva?

Kultura 2.0

Breitbart NE dolazi u Srbiju, ali neko se igra ‘Kembridž Analitike’ u našem dvorištu

Ko pokušava da aktivira domaću desnicu i pasivne građane plasirajući sadržaj preko Facebook stranice koja se predstavlja kao srpski Breitbart?

Propustili ste

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Tehnologija

Kraj praznim kamionima – niški nadjituru.rs kroz optimizovanu logistiku spaja trgovce i autoprevoznike

Kako digitalizovati industriju uslužnog prevoza i spojiti špeditere i prevoznike? U razgovoru sa članovima tima nadjituru.rs otkrivamo kako je ovaj niški startap kreirao jednostavno rešenje za dugogodišnji problem.

Društvene mreže

Facebook beleži pad broja korisnika, samo 9% njih prati objave brendova

Pioniri communications treću godinu zaredom sproveli su Social Serbia 2019 istraživanje u saradnji sa agencijom Smart Plus Research - sa ciljem da se dobije uvid u broj korisnika društvenih mreža u Srbiji i u njihove stavove prema oglašavanju.

Startapi i poslovanje

Zašto programeri kažu da im je pisanje koda zapravo najlakši deo posla?

Brojni sagovornici iz teksta u tekst govore nam kako je za programere pisanje koda najlakši zadatak - izazov je u oganizaciji koja se odvija pre toga. Zašto je to slučaj i kako se ta situacija može rešiti?

Novost

Savladajte osnove programiranja uz prve SmartNinja kurseve u Beogradu!

Program IT obuka koje smo pokrenuli početkom godine, konačno je dostupan za sve zainteresovane polaznike. U nastavku teksta saznajte više o kurikulumu, preduslovima za obuku i načinu plaćanja za prva dva kursa - Web Developement 1 i Python za početnike.

Kultura 2.0

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?