Epic Games kažnjen sa $520 miliona usled povrede privatnosti i sumnjivih kupovina u igri Fortnite

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Epic Games kažnjen sa $520 miliona usled povrede privatnosti i sumnjivih kupovina u igri Fortnite

Kompanija Epic Games će morati da plati 520 miliona dolara Federalnoj komisiji za trgovinu s obzirom na to da je kroz video igru Fortnite prekršila zakone o zaštiti privatnosti dece online. Pored toga, koristili su i trikove kako bi naterali igrače da obavljaju neželjene kupovine predmeta u igri.

Odluka komisije podrazumeva rekordnu kaznu od 275 miliona dolara za namirenje navodnih kršenja pravila o zaštiti privatnosti dece na mreži (COPPA) i još dodatnih 245 miliona dolara zbog podešavanja opcije kupovine u okviru igre (in-app purchase), koja bi mogla da prevari igrače i omogući im da slučajno kupe stvari u okviru video igre Fortnite, prenosi The Verge.

Koliko je ova igra zapravo popularna, najbolje pokazuje činjenica da je ista zaradila preko devet milijardi dolara tokom prve dve godine postojanja. U svojoj žalbi, Federalna komisija za trgovinu navodi da je Epic Games prikupio lične podatke od Fortnite igrača mlađih od 13 godina bez znanja ili saglasnosti njihovih roditelja.

Agencija takođe tvrdi da je ova kompanija nanela štetu mladim korisnicima uključivanjem tekstualnog i glasovnog ćaskanja u video igri, navodeći da su deca i tinejdžeri bili verbalno maltretirani, pretili jedni drugima, uznemiravani i izloženi opasnim i psihološkim pitanjima, dok iz Epic-a navode da su se već pozabavili nekim od ovih problema.

Ranije ovog meseca, Epic Games je uveo nove Cabined Accounts opcije u Fortnite igri, kao i Rocket League i Fall Guys za decu mlađu od 13 godina, što onemogućava određene funkcije, kao što su tekstualno i glasovno ćaskanje, kupovine u igri i mogućnost preuzimanja igara koje Epic ne dozvoljava bez saglasnosti roditelja. Takođe su uveli roditeljski nadzor 2019. i samim tim učinili usluge verifikacije roditelja besplatnim već prošle godine.

Visoka kazna odlaže i izgradnju Epic Games kampusa u Novom Sadu?

Kao deo sudskog naloga koji je predložila pomenuta komisija, Epic će morati da dobije dozvolu roditelja pre nego što omogući glasovno i tekstualno ćaskanje za maloletne igrače. Na ovaj način će kompanija morati da izbriše sve lične podatke koje je prethodno prikupila od Fortnite igrača, osim ako kompanija ne dobije saglasnost roditelja da zadrži takve podatke ili se korisnik identifikuje da ima 13 ili više godina.

Pomenuta kompanija će takođe morati da plati 245 miliona dolara da nadoknadi troškove kupcima za navodnu upotrebu sumnjivih obrazaca koji obmanjuju igrače da prave neželjene kupovine i dozvoljavaju deci da skupljaju neovlašćene troškove bez ikakvog učešća roditelja.

“Tamni obrazac” (dark pattern) je korisnički interfejs dizajniran da prevari korisnike tako da odaberu određene opcije koje nisu u interesu potrošača. U slučaju Epic-a, Federalna komisija tvrdi da je Fortnite-ova “kontraintuitivna, nedosledna i zbunjujuća konfiguracija komandi” dovela do toga da igrači generišu stotine miliona dolara u nenamernim kupovinama u igri, pritiskom na samo jedno dugme.

Ono što komisija takođe napominje, jeste da od 2018. godine Epic dozvoljava deci da kupuju Fortnite valutu (V-Bucks) u igri bez saglasnosti roditelja ili vlasnika kreditne kartice. Takođe se navodi da je Epic “zaključao račune kupaca” koji su pokušali da ospore neovlašćene optužbe i zapretili da će ih zabraniti “doživotno” ako pokušaju da se bore protiv budućih optužbi.

Iz Federalne komisije za trgovinu navode da će koristiti postignutu nagodbu za refundiranje sredstava roditeljima čija su deca neovlašćeno kupovala sa kreditnih kartica između januara 2017. i novembra 2018. godine, zatim igračima kojima su naplaćene neželjene kupovine i igračima čiji su nalozi bili zaključani nakon osporavanja optužbi.

Između ostalog, Epic Games je odgovorio na tvrdnje Komisije za trgovinu na svom sajtu, napominjući da je prihvatio sporazum jer želi da “bude na čelu zaštite potrošača i pruži najbolje iskustvo” za igrače. Kompanija opisuje različite promene koje je već napravila, kao što je dodavanje sistema “poništi kupovinu” i sistema tokena za povraćaj sredstava u Fortnite igri iz 2018. godine.

Podsetimo, ova vest se na neki način održava i na Srbiju s obzirom na to da je Epic Games još 2019. godine akvizirao srpski 3Lateral sa ciljem unapređenja tehnike kreiranja lica i grafičkih delova u video igrama kroz Unreal Engine alat. Pomenuta kazna i izdvajanje ogromnog novca, verovatno će odložiti planove i realizaciju za izgradnju kampusa ove kompanije u Novom Sadu.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

Prve AA video igre i najava Epic Games kampusa: Šta je sve obeležilo srpsku gaming industriju u 2022.

Kao jedna od stabilnijih grana IT ekosistema u Srbiji, gaming je nastavio da beleži svoj rast i razvoj. Predikcije vezane za lokalni 'game dev' su dobre i za 2023. godinu, a mi vam donosimo pregled najznačajnijih momenata iz ove oblasti koji su obeležili prošlu godinu.

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Najava

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.