Bindžovanje bez interneta? Uz EON platformu, gde god poželite

Bindžovanje bez interneta? Uz EON platformu, gde god poželite

Kompanija SBB predstavila je novi EON Video klub, koji transformiše iskustvo gledanja sadržaja inovativnim interfejsom, preporukama, personalizovanim odabirom sadržaja i funkcijom preuzimanja sadržaja za gledanje 'offline'. Donosimo vam prve utiske.

Da li se sećate kada ste počeli da gledate televiziju? Ukoliko pripadate generaciji Z, verovatno je vaš odgovor ne. Mi nešto stariji —  milenijalci — odrasli smo uz TV koji je još u doba pre kablovske bio mali hram okupljanja porodice u dnevnoj sobi. Program je tada bio znatno siromašniji, retko ko je imao dva uređaja u domaćinstvu, pa su se vodile redovne borbe oko daljinskog upravljača.

I dok smo trepnuli, pojavom kablovske televizije dogodila se velika promena. Odjednom, imali smo bezbroj domaćih i stranih kanala, namenjenih svim TV žanrovima i podžanrovima — od informativnih, preko filmskih i serijskih, dokumentarnih, do čak programa za one najmlađe. Međutim, zajedno sa televizijom, uveli smo i brz internet, pa je tako višesatno gledanje televizijskog programa, zamenilo beskrajno surfovanje mrežom.

Time je televizija postala tradicionalni medij starijih, dok su mladi emigrirali na YouTube i slične servise. Sve do druge velike revolucije koja je “pomirila” internet i televiziju, spojivši ih u jedno. Uz on-demand streaming dobili smo mogućnost gledanja televizije bez ograničavanja na programsku shemu, a tradicionalna “crna kutija” postala je portal za konzumaciju neograničene količine sadržaja.

Originalne produkcije, nekada teško dostupne, sada su smeštene u bibliotekama sadržaja streaming platformi. To je omogućilo gledaocu da u bilo koje vreme bira iz bogatog kataloga žanrova, jezika i kultura. Televizija je prestala da bude pasivno iskustvo —  pretvorila se u dijalog između kreatora i konzumenata.

Ova svojevrsna demokratizacija sadržaja iznedrila je zlatno doba televizijskog pripovedanja. Nezavisni kreatori pronašli su platforme za prikazivanje svojih narativa, oslobađajući glas pred regionalnom publikom. Televizija, sada više nego ikad, odražava raznolike ukuse, nudeći sadržaje koje govore o dubini našeg zajedničkog, ljudskog iskustva.

Jedan od pionira on-demand televizijske revolucije na Balkanu svakako jeste kompanija SBB koja već više od 20 godina uspešno posluje u našoj zemlji. Pre nekoliko godina, kompanija je predstavila prvi smart box u regionu koji spaja televizijske sadržaje sa Android TV digitalnim servisima, kao i EON platformu koju je razvio United Cloud, centar za istraživanje i razvoj United Grupe.

Korisnici su tako dobili mogućnost da na svom televizoru gledaju kanale iz SBB ponude i koriste sve EON napredne funkcije, ali i servise kao što su YouTube, Google Play Music, Play Store i druge. Kao korisnica ove usluge, dobila sam obaveštenje o izmenama na platformi i video klubu.

Kako su naveli u obaveštenju, pomenuti update transformiše iskustvo gledanja sadržaja modernim i inovativnim interfejsom, preporukama, personalizovanim odabirom sadržaja i funkcijom preuzimanja sadržaja za gledanje offline. Pored navedenog, u okviru EON video kluba nalazi se čak 25.000 naslova.

Brže-bolje odlučila sam da lično testiram nove pogodnosti, pa vam u nastavku teksta donosim kratku analizu svake od njih.

EON box svaki televizor pretvara u smart TV, a EON aplikaciju moguće je instalirati na PC, tablet ili mobilni telefon!

Preporučeni sadržaj po ukusu svakog korisnika

Pored interaktivnog i značajno vizuelnog unapređenog interfejsa, prvo što sam primetila jeste da su mi u preporučenom sadržaju odjednom isključivo filmovi i serije koje mi se zaista gledaju. To je rezultat unapređenog algoritamskog sistema koji ima moć da dešifruje individualne potrebe korisnika. U principu, ovakvi algoritmi funkcionišu kao “pametni motori”, koji kontinuirano uče i prilagođavaju se ponašanju korisnika, stvarajući dinamično i personalizovano iskustvo otkrivanja sadržaja.

Koristeći opsežnu data analitiku, algoritmi uzimaju u obzir istoriju gledanja, analizirajući tipove sadržaja koje su korisnici prethodno pregledali. Ovde žanrovske preferencije igraju ključnu ulogu, jer algoritam pravi presek interakcije korisnika sa različitim žanrovima, identifikujući obrasce i nijanse u njihovim sklonostima. Detaljnim razumevanjem potreba, prevaziđeni su generički predlozi.

Pored navedenog, sistem uključuje podatke u realnom vremenu, ostajući u toku sa najnovijim i najpopularnijim serijama, filmovima i ostalim popularnim sadržajima, pa tako korisnici imaju pristup onome što trenutno privlači pažnju globalne publike. Za nas neodlučne, sve ovo predstavlja veliko olakšanje i uštedu vremena koje potrošimo bunareći kroz gomilu naslova.

Takođe, važno je napomenuti da algoritamski mehanizam koji koristi EON Video klub nije statičan, već prilagodljiv. To znači da kako korisnici stupaju u interakciju sa platformom, dajući povratne informacije kroz svoje izbore gledanja, tako se i algoritmi razvijaju da bi ostali u korak sa promenljivim korisničkim naklonostima, pa preporuke ostaju relevantne i ažurne, a s vremenom i sve tačnije.

Mogućnost gledanja i bez pristupa internetu

E, sada nešto što naročito raduje nas koji često putujemo i vodimo bitku sa nedovoljno brzim internetom: offline gledanje. Iza kulisa, robusna tehnologija kompresije podataka, optimizuje veličinu multimedijalnog sadržaja, omogućavajući download bez ugrožavanja vizuelnog i zvučnog kvaliteta, uz poštovanje svih pravila o digitalnoj imovini. Optimizacija je veoma značajna jer jemči zaštitu uređaja i njihovih performansi, pa korisnici mogu dobavljati sadržaj na svoje kompjutere, ali i tablete i mobilne telefone.

Kada smo kod robusnih tehnologija na kojima je EON platforma zasnovana, bitno je napomenuti i EON Kids režim, dizajniran da obezbedi sadržaj prilagođen deci, oslanjajući se na napredne algoritme za filtriranje sadržaja. Ovi algoritmi analiziraju metapodatke sadržaja, primenjujući unapred definisane kriterijume kako bi osigurali izbore koji odgovaraju svakom uzrastu.

Pored toga, funkcije poput Sportskog režima obezbeđuju streaming podataka u realnom vremenu i neometane prelaze između režima, poboljšavajući celokupno korisničko iskustvo. Najzad tu je i regionalna prilagodljivost i lokalizacija sadržaja. Pošto je EON TV platforma dostupna globalnom tržištu koje čini 40 miliona ljudi širom jugoistočne Evrope, tehnološka infrastruktura uključuje adaptivne mehanizme za regionalnu prilagodljivost.

Unapređeni interfejs omogućava dodatnu preglednost i bolju kategorizaciju sadržaja.

To podrazumeva prepoznavanje jezičkih preferencija, algoritme za lokalizaciju sadržaja i preporuke za regionalizovani sadržaj. Sposobnost platforme da uravnoteži globalnu biblioteku sadržaja sa regionalnom potražnjom, ukazuje na posvećenost pružanju kulturološki raznovrsnog iskustva gledanja.

Za kraj, dočekalo me je prijatno iznenađenje. Kao neko ko se jedva natera da ode u bioskop, a opet obožava da gleda filmove i bude u toku sa dešavanjima na domaćoj i stranoj sceni, često propustim da odgledam ostvarenja koja su izazvala izvanrednu pažnju javnosti. Zato me je vrlo obradovalo kada sam na svom EON video klubu ugledala najgledaniji domaći film iz prethodne godine “Čuvari formule” i to skroz besplatno.

Takođe, u skladu sa savremenim trendom gledanja serija, nestrpljivi korisnici u mogućnosti su da bindžuju svih 15 epizoda dugonajavljivane serije “Vreme smrt” po ceni od 690 dinara. Svakako, počev od 20. februara, na video klubu je svake nedelje dostupna po jedna epizoda i to besplatno za sve korisnike.

Uzevši u obzir sve navedeno, čini se da se iskustvo gledanja televizije vratilo na velika vrata, modernizovano i prilagođeno generacijama zadojenim “strimovanjem i bindžovanjem”.


Ovaj tekst napisan je u saradnji sa kompanijom SBB. Više o EON video klubu i svim novitetima, pronađite na zvaničnom sajtu.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki ‘Cosmic Buildings’ podigao investiciju od $1,5 miliona i predstavio svoju održivu kuću u San Francisku

Startap Cosmic Buildings koji je osnovao Saša Jokić, podigao je pre-seed rundu investicije u iznosu od 1,5 miliona dolara koju predvodi domaći fond Fifth Quarter Ventures uz učešće Ciri Ventures, Navitas Capital, Climate Capital i vodećih 'angel' investitora.

Office Talks Podcast

Tech feminizam i Mudrinićev američki san

Nakon kraće pauze, 182. epizoda Office Talks podkasta bila je internog tipa: Mudrinić je s nama podelio utiske sa svoje 'američke turneje', a Anastasija je analizirala položaj žena u srpskoj tech industriji.

Društvene mreže

Twitter punoletstvo: Da li je Mask stavio X na instituciju uticajnih tviteraša?

Na godišnjicu prvog tvita, razmatramo da li će Maskovi eksperimenti zaista napraviti revoluciju, ili je u pitanju 'mnogo vike ni oko čega'?

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Novost

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Tehnologija

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.