Nakon 20 godina enjoy.ing postaje CREATEQ: Širenje poslovanja u fokusu kompanije

Nakon 20 godina enjoy.ing postaje CREATEQ: Širenje poslovanja u fokusu kompanije

Dve decenije razvoja inovativnih rešenja za bankarsku i avio industriju krunisane su novim identitetom. Domaća kompanija enjoy.ing postala je CREATEQ, a Netokracija ekskluzivno saznaje kakve promene novo poglavlje ove kompanije donosi sa sobom.

Domaća kompanija enjoy.ing koja posluje u sklopu švajcarske NSM Engineering Grupe predstavila je novo ime i novi brend. Ova, ali i druge kompanije koje posluju u sklopu grupe, pa čak i sama grupa, odnedavno su CREATEQ – novi brend čije ime reflektuje spoj kreativnosti i tehnologije.

O tome zašto su se rebrendirali, kako je izgledalo poslovanje ove kompanije na lokalnom tržištu u proteklim godinama, ali i o planovima za budući rast i razvoj, razgovarali smo sa direktorom CREATEQ-a na nivou grupe, Oliverom Marjanovićem.

Kompanija enjoy.ing na srpskom tržištu posluje od 2004. godine. Svedoci ste gotovo svih trendova koji su zahvatili domaću IT industriju – kako gledate na ubrzani rast poslednjih godina?

Oliver: Kompanija enjoy.ing i druge kompanije koje posluju u sklopu naše grupe po imenu NSM Engineering AG prisutne su na tržištu skoro 20 godina – to nam je omogućilo da dočekamo i ispratimo gotovo sve značajne trendove. Ono što trenutno primećujem jeste sveopšti rat za talente (programere i drugi IT kadar) koji je posledica ulaska novih igrača na lokalno tržište. Tu bih prvenstveno istakao američke IT kompanije koje se takmiče sa visokim platama, dodatno ubrzavajući deformaciju tržišta u pogledu primanja i ukupnih beneficija.

S druge strane, naša kompanija je bila i ostala jedan od predvodnika i pionira u ovom sektoru. Nakon pandemije stvari su se dodatno ubrzale i razvile, a činjenica da toliko dugo gradimo našu kulturu samo nam je pomogla da se brže i lakše prilagodimo novim zahtevima tržišta.

Iz kojih industrija dolaze vaši klijenti, na kojim tržištima najčešće poslujete? Šta tačno podrazumeva 360-stepeni usluga?

Oliver: Pokrivamo zaista različite industrije među kojima su fintech, elektronsko bankarstvo, pa čak i avijacija gde se ističemo kao jedni od lidera u Srbiji, nudeći sjajno mesto za rad i priliku za profesionalni razvoj. Naši klijenti su kompanije iz Švajcarske, Velike Britanije i Nemačke i one rade i razvijaju se sa nama već dugi niz godina.

Za nas je specifično to što klijentu pomažemo od samog starta, možemo analizirati biznis ideju, raditi na njenom razvoju, implementaciji i naposletku učestvovati na njenom daljem unapređenju i usavršavanju. Taj pristup od 360-stepeni je zapravo sposobnost da sagledamo izazov iz svih uglova kako bismo pronašli najefikasnije rešenje. Ovaj model rada nije samo tehničke prirode, već se odnosi i na ljude. Oko ljudi se zapravo sve i vrti.

Bitno nam je da se uspostavi odnos u kojem se vrednuje kvalitet, dobra komunikacija i ono najbitnije – poverenje. Ovo važi za naše zaposlene, ali i za klijente. Dešava se da odbijemo saradnju sa potencijalnim klijentom jer mislimo da naši ljudi ne bi bili zadovoljni radom na tom projektu. Razmišljamo dugoročno i zadovoljstvo zaposlenih nam je prioritet.

Takođe, u našoj kompaniji se ulaže veliki trud u mlade ljude. Neko bi rekao da je to riskantna investicija, naročito sada kada ljudi lako prelaze iz jedne firme u drugu, ali mi želimo da vidimo kako neko napreduje unutar CREATEQ-a. Znanje je nešto u šta vredi ulagati, a zadovoljstvo je obostrano.

Koliko trenutno ljudi enjoy.ing zapošljava u Srbiji? S obzirom na to da ste deo NSM Grupe iz Švajcarske, na kojim sve još lokacijama kompanija posluje i pod kojim to brendovima?

Oliver: Trenutno imamo oko 250 zaposlenih u Srbiji sa kancelarijama u Beogradu, Nišu i Kragujevcu. Pored ovoga, poslujemo iz Jašija u Rumuniji, a nedavno i iz Kišinjeva u Moldaviji. Veliko mi je zadovoljstvo da ekskluzivno sa Netokracijom podelim i naš najnoviji dodatak – upravo smo osnovali i uspostavili nove operacije u Kazablanki (Maroko), a sve kompanije u našoj Grupi ove godine objedinjuju se pod potpuno novi brend po imenu CREATEQ. Veliko je zadovoljstvo raditi u jednoj kompaniji 11 godina i posmatrati kako se razvija, napreduje i osvaja nova tržišta.

Novi brend označava spoj kreativnosti i tehnologije, dok se u logotipu može primetiti i planet centric model organizacije timova i zaposlenih koji je kompanija nedavno usvojila.

Kako ste došli na ideju za rebrendiranje i šta ime novog brenda CREATEQ predstavlja?

Oliver: Imali smo dva razloga da se predstavimo pod novim imenom. S jedne strane želeli smo da sve lokacije i sestrinske kompanije žive i budu vidljive pod jednim brendom. S druge strane, želeli smo da svojim novim imenom izrazimo ono za šta se zalažemo – veoma smo ponosni na naš način na koji pružamo usluge našim klijentima, ispunjavajući njihove veoma složene i promenljive tehničke i procesne zahteve.

Gde god da imamo dodirne tačke u našem procesu isporuke, tj. sa zahtevima naših zaposlenih, uvek tražimo najodrživije i najkreativnije rešenje. Moto našeg novog brenda je “tamo gde se kreativnost susreće sa tehnologijom” – otuda i novo ime CREATEQ.

Spomenuli ste da tradicionalnu top management strukturu ostavljate iza sebe i da se okrećete flat hierarchy strukturi. O čemu je tačno reč?

Oliver: Verujemo u kompetentnost naših timova da donose prave odluke – u pravo vreme i na pravom mestu. Moć odlučivanja treba da bude tamo gde ljudi mogu da daju vredan doprinos, a ne preko organizacione moći. Zato želimo da naši timovi budu nezavisniji i odgovorniji.

Tako je rođena ideja da naši timovi budu samoorganizovani, a to možemo da uporedimo sa planetarnom organizacijom: timovi postaju samoorganizovane planete koje lete oko nas u orbitama. Na osnovu smernica i pravila, timovi će imati svoju strukturu, organizovaće se na najbolji način za njih (i klijenta).

Kakve su reakcije zaposlenih na ovu promenu – da li je smatraju dobrodošlom?

Oliver: Mi smo tek na početku puta i već vidimo sve reakcije koje se mogu očekivati kada je po sredi jedna ovakva promena. Zaposleni su reagovali na način da su uzbuđeni, radoznali i pre svega veoma kreativni. Sa velikom dozom dobrodošlice prihvatili su novu organizaciju, a radujemo se što ćemo sa ovakvom strukturom i buduće zaposlene uspeti da privučemo našim modelom organizacionog razmišljanja.

CREATEQ je prva IT kompanija sa modelom planet centric organizacije timova i zaposlenih, a njihov krajnji cilj je ohrabrivanje ljudi da idu za pozicijom koju žele u svom timu, jer, nijedna zvezda nije tako daleko!

S druge strane, kako je menadžment reagovao na ovu promenu?

Oliver: Veoma pozitivno i gotovo isto kao i naši zaposleni – ljudi su radoznali i pokušavaju da primene novo razmišljanje na svoj posao. Svesni su da se ovaj agilan način organizovanja čitave kompanije odražava i na nove karijerne prilike. Ljudi su suočeni sa još većim brojem prilika za profesionalni razvoj i rast. Flat struktura je inače odličan način da se timovi organizuju onako kako njima najviše odgovara – uz primenu najnovijih formi i znanja o upravljanju timovima.

Da li je porast remote rada doprineo da razmislite o uvođenju flat strukture? Kakvo je vaše viđenje remote rada, da li svojim zaposlenima nudite takvu opciju?

Oliver: Rad na daljinu sam po sebi nije pokrenuo naše razmišljanje o promenama. Međutim, svi smo videli da je pandemija ubrzala razmišljanje kompanija u novim organizacionim oblicima. Da se ​​vratimo radu na daljinu – verujemo da naši zaposleni treba da rade tamo gde im najviše odgovara. Znamo da naša jaka timska kultura automatski navodi da svi želimo da vidimo kolege iz tima, a to automatski dovodi do različitih hibridnih oblika rada na daljinu i u kancelariji, što smo godinama podržavali.

Dakle, da, nudimo rad na daljinu našim zaposlenima – sve dok su u blizini lokacija na kojima smo aktivni, ovo nam savršeno funkcioniše.

Kako CREATEQ gleda na širenje, koliko je ono od strateškog interesa za vaše poslovanje?

Oliver: Nalazimo se u odličnoj situaciji. Potražnja naših usluga konstantno raste, baš kao i broj novih klijenata. Upravo zbog toga rast je neminovan, ali on je i deo naše šire vizije. Ova godina nam je donela mnogo lepih projekata. Naša baza klijenata je porasla za 30% u Švajcarskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu, izašli smo u neke nove industrije poput FMCG-a i energetike. Već smo otvorili dva nova predstavništva, a sve to sa ciljem kako bi se dalje razvijala i unapređivala kompanijska kultura – baš kao i naši ljudi koji rastu i razvijaju se zajedno sa kompanijom.

Da li je vašim planovima za širenje obuhvaćen i rast na srpskom tržištu?

Oliver: Imamo tri veoma jake, rastuće i prosperitetne lokacije na kojima smo već odavno prepoznati. Ova postavka je bila uspešna priča u poslednjih 20 godina i nemamo razloga da verujemo da će se to promeniti u bliskoj budućnosti. Vidimo rastuću potražnju za softverskim inženjerima i vidimo da sve više igrača dolazi u Srbiju. Za nas ovo nije razlog za brigu, već potvrda da smo na dobrom putu i ​​da ćemo nastaviti ovaj put sa kreativnošću koja nam je tako tipična i poznata.


Više informacija o kompaniji pronađite na createq.space.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Novost

Outpost Chess, srpski LinkedIn za šahiste, podigao prvu ‘angel’ investiciju vrednu €85.000

Outpost Chess je potpisao ugovor za prvu 'anđeosku investiciju' u visini od 85.000 evra i očekuje da će kompletirati celu pre-seed rundu do kraja ove godine.

Startapi i poslovanje

Rad od kuće kao iz kanca: Remote Santa platforma jača timski duh na daljinu – i vredno nagrađuje trud

Startap iz Srbije rešava najveći problem rada od kuće - usamljenost! Kako Remote Santa platforma podstiče timski duh na daljinu, čitajte u intervjuu sa suosnivačicom, Jovanom Đeković.

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.