Nakon 20 godina enjoy.ing postaje CREATEQ: Širenje poslovanja u fokusu kompanije

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Nakon 20 godina enjoy.ing postaje CREATEQ: Širenje poslovanja u fokusu kompanije

Dve decenije razvoja inovativnih rešenja za bankarsku i avio industriju krunisane su novim identitetom. Domaća kompanija enjoy.ing postala je CREATEQ, a Netokracija ekskluzivno saznaje kakve promene novo poglavlje ove kompanije donosi sa sobom.

Domaća kompanija enjoy.ing koja posluje u sklopu švajcarske NSM Engineering Grupe predstavila je novo ime i novi brend. Ova, ali i druge kompanije koje posluju u sklopu grupe, pa čak i sama grupa, odnedavno su CREATEQ – novi brend čije ime reflektuje spoj kreativnosti i tehnologije.

O tome zašto su se rebrendirali, kako je izgledalo poslovanje ove kompanije na lokalnom tržištu u proteklim godinama, ali i o planovima za budući rast i razvoj, razgovarali smo sa direktorom CREATEQ-a na nivou grupe, Oliverom Marjanovićem.

Kompanija enjoy.ing na srpskom tržištu posluje od 2004. godine. Svedoci ste gotovo svih trendova koji su zahvatili domaću IT industriju – kako gledate na ubrzani rast poslednjih godina?

Oliver: Kompanija enjoy.ing i druge kompanije koje posluju u sklopu naše grupe po imenu NSM Engineering AG prisutne su na tržištu skoro 20 godina – to nam je omogućilo da dočekamo i ispratimo gotovo sve značajne trendove. Ono što trenutno primećujem jeste sveopšti rat za talente (programere i drugi IT kadar) koji je posledica ulaska novih igrača na lokalno tržište. Tu bih prvenstveno istakao američke IT kompanije koje se takmiče sa visokim platama, dodatno ubrzavajući deformaciju tržišta u pogledu primanja i ukupnih beneficija.

S druge strane, naša kompanija je bila i ostala jedan od predvodnika i pionira u ovom sektoru. Nakon pandemije stvari su se dodatno ubrzale i razvile, a činjenica da toliko dugo gradimo našu kulturu samo nam je pomogla da se brže i lakše prilagodimo novim zahtevima tržišta.

Iz kojih industrija dolaze vaši klijenti, na kojim tržištima najčešće poslujete? Šta tačno podrazumeva 360-stepeni usluga?

Oliver: Pokrivamo zaista različite industrije među kojima su fintech, elektronsko bankarstvo, pa čak i avijacija gde se ističemo kao jedni od lidera u Srbiji, nudeći sjajno mesto za rad i priliku za profesionalni razvoj. Naši klijenti su kompanije iz Švajcarske, Velike Britanije i Nemačke i one rade i razvijaju se sa nama već dugi niz godina.

Za nas je specifično to što klijentu pomažemo od samog starta, možemo analizirati biznis ideju, raditi na njenom razvoju, implementaciji i naposletku učestvovati na njenom daljem unapređenju i usavršavanju. Taj pristup od 360-stepeni je zapravo sposobnost da sagledamo izazov iz svih uglova kako bismo pronašli najefikasnije rešenje. Ovaj model rada nije samo tehničke prirode, već se odnosi i na ljude. Oko ljudi se zapravo sve i vrti.

Bitno nam je da se uspostavi odnos u kojem se vrednuje kvalitet, dobra komunikacija i ono najbitnije – poverenje. Ovo važi za naše zaposlene, ali i za klijente. Dešava se da odbijemo saradnju sa potencijalnim klijentom jer mislimo da naši ljudi ne bi bili zadovoljni radom na tom projektu. Razmišljamo dugoročno i zadovoljstvo zaposlenih nam je prioritet.

Takođe, u našoj kompaniji se ulaže veliki trud u mlade ljude. Neko bi rekao da je to riskantna investicija, naročito sada kada ljudi lako prelaze iz jedne firme u drugu, ali mi želimo da vidimo kako neko napreduje unutar CREATEQ-a. Znanje je nešto u šta vredi ulagati, a zadovoljstvo je obostrano.

Koliko trenutno ljudi enjoy.ing zapošljava u Srbiji? S obzirom na to da ste deo NSM Grupe iz Švajcarske, na kojim sve još lokacijama kompanija posluje i pod kojim to brendovima?

Oliver: Trenutno imamo oko 250 zaposlenih u Srbiji sa kancelarijama u Beogradu, Nišu i Kragujevcu. Pored ovoga, poslujemo iz Jašija u Rumuniji, a nedavno i iz Kišinjeva u Moldaviji. Veliko mi je zadovoljstvo da ekskluzivno sa Netokracijom podelim i naš najnoviji dodatak – upravo smo osnovali i uspostavili nove operacije u Kazablanki (Maroko), a sve kompanije u našoj Grupi ove godine objedinjuju se pod potpuno novi brend po imenu CREATEQ. Veliko je zadovoljstvo raditi u jednoj kompaniji 11 godina i posmatrati kako se razvija, napreduje i osvaja nova tržišta.

Novi brend označava spoj kreativnosti i tehnologije, dok se u logotipu može primetiti i planet centric model organizacije timova i zaposlenih koji je kompanija nedavno usvojila.

Kako ste došli na ideju za rebrendiranje i šta ime novog brenda CREATEQ predstavlja?

Oliver: Imali smo dva razloga da se predstavimo pod novim imenom. S jedne strane želeli smo da sve lokacije i sestrinske kompanije žive i budu vidljive pod jednim brendom. S druge strane, želeli smo da svojim novim imenom izrazimo ono za šta se zalažemo – veoma smo ponosni na naš način na koji pružamo usluge našim klijentima, ispunjavajući njihove veoma složene i promenljive tehničke i procesne zahteve.

Gde god da imamo dodirne tačke u našem procesu isporuke, tj. sa zahtevima naših zaposlenih, uvek tražimo najodrživije i najkreativnije rešenje. Moto našeg novog brenda je “tamo gde se kreativnost susreće sa tehnologijom” – otuda i novo ime CREATEQ.

Spomenuli ste da tradicionalnu top management strukturu ostavljate iza sebe i da se okrećete flat hierarchy strukturi. O čemu je tačno reč?

Oliver: Verujemo u kompetentnost naših timova da donose prave odluke – u pravo vreme i na pravom mestu. Moć odlučivanja treba da bude tamo gde ljudi mogu da daju vredan doprinos, a ne preko organizacione moći. Zato želimo da naši timovi budu nezavisniji i odgovorniji.

Tako je rođena ideja da naši timovi budu samoorganizovani, a to možemo da uporedimo sa planetarnom organizacijom: timovi postaju samoorganizovane planete koje lete oko nas u orbitama. Na osnovu smernica i pravila, timovi će imati svoju strukturu, organizovaće se na najbolji način za njih (i klijenta).

Kakve su reakcije zaposlenih na ovu promenu – da li je smatraju dobrodošlom?

Oliver: Mi smo tek na početku puta i već vidimo sve reakcije koje se mogu očekivati kada je po sredi jedna ovakva promena. Zaposleni su reagovali na način da su uzbuđeni, radoznali i pre svega veoma kreativni. Sa velikom dozom dobrodošlice prihvatili su novu organizaciju, a radujemo se što ćemo sa ovakvom strukturom i buduće zaposlene uspeti da privučemo našim modelom organizacionog razmišljanja.

CREATEQ je prva IT kompanija sa modelom planet centric organizacije timova i zaposlenih, a njihov krajnji cilj je ohrabrivanje ljudi da idu za pozicijom koju žele u svom timu, jer, nijedna zvezda nije tako daleko!

S druge strane, kako je menadžment reagovao na ovu promenu?

Oliver: Veoma pozitivno i gotovo isto kao i naši zaposleni – ljudi su radoznali i pokušavaju da primene novo razmišljanje na svoj posao. Svesni su da se ovaj agilan način organizovanja čitave kompanije odražava i na nove karijerne prilike. Ljudi su suočeni sa još većim brojem prilika za profesionalni razvoj i rast. Flat struktura je inače odličan način da se timovi organizuju onako kako njima najviše odgovara – uz primenu najnovijih formi i znanja o upravljanju timovima.

Da li je porast remote rada doprineo da razmislite o uvođenju flat strukture? Kakvo je vaše viđenje remote rada, da li svojim zaposlenima nudite takvu opciju?

Oliver: Rad na daljinu sam po sebi nije pokrenuo naše razmišljanje o promenama. Međutim, svi smo videli da je pandemija ubrzala razmišljanje kompanija u novim organizacionim oblicima. Da se ​​vratimo radu na daljinu – verujemo da naši zaposleni treba da rade tamo gde im najviše odgovara. Znamo da naša jaka timska kultura automatski navodi da svi želimo da vidimo kolege iz tima, a to automatski dovodi do različitih hibridnih oblika rada na daljinu i u kancelariji, što smo godinama podržavali.

Dakle, da, nudimo rad na daljinu našim zaposlenima – sve dok su u blizini lokacija na kojima smo aktivni, ovo nam savršeno funkcioniše.

Kako CREATEQ gleda na širenje, koliko je ono od strateškog interesa za vaše poslovanje?

Oliver: Nalazimo se u odličnoj situaciji. Potražnja naših usluga konstantno raste, baš kao i broj novih klijenata. Upravo zbog toga rast je neminovan, ali on je i deo naše šire vizije. Ova godina nam je donela mnogo lepih projekata. Naša baza klijenata je porasla za 30% u Švajcarskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu, izašli smo u neke nove industrije poput FMCG-a i energetike. Već smo otvorili dva nova predstavništva, a sve to sa ciljem kako bi se dalje razvijala i unapređivala kompanijska kultura – baš kao i naši ljudi koji rastu i razvijaju se zajedno sa kompanijom.

Da li je vašim planovima za širenje obuhvaćen i rast na srpskom tržištu?

Oliver: Imamo tri veoma jake, rastuće i prosperitetne lokacije na kojima smo već odavno prepoznati. Ova postavka je bila uspešna priča u poslednjih 20 godina i nemamo razloga da verujemo da će se to promeniti u bliskoj budućnosti. Vidimo rastuću potražnju za softverskim inženjerima i vidimo da sve više igrača dolazi u Srbiju. Za nas ovo nije razlog za brigu, već potvrda da smo na dobrom putu i ​​da ćemo nastaviti ovaj put sa kreativnošću koja nam je tako tipična i poznata.


Više informacija o kompaniji pronađite na createq.space.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Sponzorisano

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Patrik Kolins: Ako govorimo o izgradnji startap ekosistema, Srbija je na sjajnom putu

Iskusni mentor u radu sa startapima analizirao je srpski ekosistem i dao korisne savete domaćim osnivačima čiji su tehnološki startapi spremni za osvajanje svetskog tržišta.

Kultura 2.0

Može li veštačka inteligencija ubiti kreativnost?

Kada je Jason Allen, inače dizajner video igara, pobedio na Takmičenju likovne umetnosti Državnog sajma Kolorado u kategoriji Digital Arts/Digitally-Manipulated Photography sa delom 'Théâtre D’opéra Spatial', koje je nastalo uz pomoć najpopularnijeg programa veštačke inteligencije Midjourney, povela se polemika o tome šta je umetnost danas, kakva je njena budućnost i da li to ona zapravo 'umire pred našim očima'?

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.