Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Aplikacije za razmenu poruka su budućnost online oglašavanja, odmah na početku razgovora ističe Nikola Cvetković, osnivač platforme Emitto koja omogućava oglašavanje putem aplikacija za razmenu poruka. Zašto? „Zato što već danas ljudi provode 20% više vremena u njima, nego na društvenim mrežama, a procena je da će ih 2021. godine koristiti 2,5 milijarde ljudi“, kaže on.

Pored toga, oglašavanje putem direktnih kanala komunikacije, a pre svega kroz Messenger, Viber i WhatsApp, ima jednu karakteristiku koja ga čini najefikasnijim alatrom za distribuciju sadrćaja danas – CTR (Click-Through-Rate) koji je u proseku oko 30%, što ga čini više od 10 puta efikasnijim nego e-mail.

Statistika koja svedoči u prilog ovom tipu oglašavanja Cvetkoviću i njegovom timu bili su dovoljan razlog da kreiraju pomenutu platformu za slanje sadržaja putem direktnih kanala komunikacije, a da je to bio dobar izbor svedoči i prvo mesto osvojeno na takmičenju MarTech Challenge i titula najboljeg mladog startapa u oblasti marketinga. Emitto će, takođe, biti predstavljen i na Netokracijinoj OMGcommerce konferenciji posvećenoj e-trgovini, a sa Cvetkovićem u nastavku teksta razgovaramo o načinu na koji sama platforma funkcioniše, te o budućim planovima ovog tima.

Korisnici Emitta? Sve firme kojima je poslovanje na Internetu

Emitto je, dakle, platforma koja sa jednog mesta omogućava slanje direktnih poruka vašoj publici kroz više različitih kanala – što je više nego korisno rešenje budući da, kako objašnjava naš sagovornik, privatnost postaje sve bitnija i sve više ljudi se trudi da blokira praćenje svog ponašanja na Internetu. Plus, ulaganje u online oglašavanje postaje sve skuplje, dodaje osnivač ovog startapa koji se već šest godina bavi izradom digitalnih proizvoda i osnivač je kompanije Product Hive, a koji je pre toga bio i jedan od osnivača kompanije Neopix.

Ideja za Emitto, dodaje on, rodila se pre više od dve godine, a tim se njenim razvojem bavio u pauzama od outsourcing projekata. Ipak, od kraja prošle godine ozbiljno rade na njenom razvoju, a poslednjih šest meseci kompletan tim od „pet i po“ ljudi svakodnevno radi na ovom rešenju za automatsko dopremanje sadržaja do publike, bez ikakve akcije sa strane publisher-a, objašnjava Cvetković i dodaje:

Emitto skuplja novoobjavljeni sadržaj na sajtu (RSS-u) i automatski ga šalje pretplatnicima na svim kanalima, te je zato dobar alat za automatizaciju distribucije sadržaja. Pored toga, ima i opciju slanja eksternih linkova i objave u bilo kom trenutku, nezavisno od objava na sajtu, a Facebook Messenger i Web Push (browser notifikacije) su kanali koje trenutno imamo razvijene.

Ipak, u aktivnoj smo komunikaciji sa Viberom, pa će to definitivno biti naredni kanal koji ćemo integrisati do kraja godine, dok u narednim mesecima planiramo i integraciju popularnih aplikacija Whatsapp, Telegram, Slack i SMS.

Ova platforma omogućava slanje izabranog sadržaja pretplatnicima na više različitih kanala putem direktnih poruka – od FB Messenger-a do Web Push-a.

Ipak, izdavači nisu jedina ciljna grupa kojoj je namenjena ova platforma i, iako bi sami osnivači kao korisnike najpre pomenuli online izdavače (portale, blogove itd.), Emitto može koristiti bilo koji biznis čiji su potencijalni kupci ili čitaoci na Internetu. „On je odličan alat i za marketing agencije ili e-commerce prodavnice i oni mogu za sebe ili svoje klijente da željenoj publici šalju promotivne ponude, akcije, nove dostupne proizvode, kataloge, formulare za istraživanje tržišta, vremenski ograničene ponude itd – kada jednom dođu do pretplatnika na, recimo, Messenger-u“, kaže Cvetković.

Na taj način, ističe on, svom pretplatniku mogu potpuno besplatno da šalju nove objave, umesto da iznova i iznova plaćaju sponzorisane postove, kako su do sada radili, a te objave će do publike doći odmah nakon što su objavljene uz push notifikaciju aplikacije u kojoj je dostavljena.

Emitto je alat za krajnje korisnike – ne za programere

Iako, kako i Nikola naglašava, postoje slični alati koji omogućavaju korišćenje pojedinačnih kanala (npr. Messenger, Web Push, SMS), ne postoji proizvod koji omogućava da se svi ovi kanali podešavaju i upravljaju na jednom mestu – zbog čega je Emitto revolucionaran.

„Osim toga, mnogo ovih alata je orijentisano ka developerima odn. ima samo programatorski pristup, dok je Emitto zapravo alat za krajnje korisnike, sa jednostavnim interfejsom kroz koji u roku od nekoliko minuta možete čak i potpuno automatizovati distribuciju sadržaja, bez potrebe da zalazite u specifičnosti svake platforme ili da imate bilo kakvo programersko znanje“, objašnjava naš sagovornik i dodaje:

Sve više ljudi se trudi da blokira praćenje svog ponašanja na Internetu i sve je više „online“ saobraćaja kojem izvor nije poznat (ili je skriven), pa otuda i termin „dark social“. Neki noviji pretraživači čak dolaze i sa blokatorima za praćenje, ali naš proizvod prati detaljnu analitiku otvorenosti linkova koje šaljemo putem „custom URL shortener“-a koji smo razvili i od starta nam je bilo bitno da ne koristimo ozloglašene metode za praćenje, te da nikakve informacije ne šaljemo marketing gigantima.

Upravo zbog svega toga, smatra tim iza ove platforme, brzo nakon njenog lansiranja u novembru, uspeli su da dođu do prvih ozbiljnijih klijenata:

Krenuli smo projekte sa Telegrafom i za početak smo usmereni na srpsko tržište, ali paralelno spremamo i internacionalnu kampanju. Imali smo i prve sastanke sa nekoliko većih marketing agencija, feedback je odličan i očekujemo prve projekte uskoro, a želeli bismo da radimo sa brendovima koji imaju jaku bazu lojalne publike npr. Insajder, Partizan, Crvena Zvezda, Nordeus, Aksa i drugi.

In-depth analiza performansi omogućava korisniku uvid u sve izveštaje vezane za postove i periodične statistike o klikovima i pregledima za postove objavljene na svim platformama.

Sledi širenje baze korisnika i dalje unapređenje platforme

Pored besplatne verzije, Emitto ima i različite modele pretplate, o kojima nam Nikola otkriva više detalja:

Trudili smo se da cena bude prilagođena veličini klijenta i da imamo dinamične pakete čija se cena menja kako raste broj pretplatnika. Prvih 100 su besplatni, tako da svako može da se registruje na našem sajtu i da sam proba proizvod besplatno.

Ipak, pre samog početka korišćenja platforme, tim sa klijentima radi konsultativnu 1-na-1 sesiju na kojoj ih upoznaje sa specifičnosti različitih kanala, svim benefitima i načinima korišćenja Emitto-a. „Nakon toga, vodimo ih kroz ceo proces dobijanja potrebnih Facebook permisija (ukoliko je primenljivo) i za svakog klijenta naši developeri prilagođavaju određene opcije za njihove potrebe“, dodaje Cvetković i otkriva da promo cena tog onboarding-a iznosi 100 evra i važiće za narednih 10 klijenata – zato požurite!

Pored toga, tim konstantno razgovara sa klijentima trudeći se da dobije što više inputa kako bi napravili što kompletniji proizvod i dodali nove funkcionalnosti koje žele da implementiraju:

Trudimo se da ljudi čuju za nas, da edukujemo tržište o mogućnostima koje „Direct Messaging“ nudi, otvoreni smo za investiciju i aktivno tražimo strateške partnere koji će moći da značajnije utiču na dalji put, razvoj i plasman Emitta. Zanimljivo je i to što smo nakon silaska sa bine kao pobednici MarTech Challenge izazova uz čestitke dobili i novu ponudu za saradnju – i to od prilično velikog igrača na srpskom tržištu.

Od tada su sa organizatorom projekta već imali prve sastanke, a uskoro će, kažu, uslediti i saradnja i implementacija konkretnih projekata. To bi, zaključuje Cvetković, za tim bio veliki korak napred i značajan partner za budućnost, a narednih par meseci biće maksimalno fokusirani na dalji razvoj proizvoda i rast broja korisnika, čak i ako investicija ne dođe.


Ostavi komentar

  1. djordje

    djordje

    19. 11. 2019. u 23:25 Odgovori

    A zasto bi neko uradio subskripciju na nekom sajtu da bi dobijao novi sadrzaj kada ce mobilna aplikacija tog sajta da salje notifikacije sa tim istim sadrzajem?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.