Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Aplikacije za razmenu poruka su budućnost online oglašavanja, odmah na početku razgovora ističe Nikola Cvetković, osnivač platforme Emitto koja omogućava oglašavanje putem aplikacija za razmenu poruka. Zašto? „Zato što već danas ljudi provode 20% više vremena u njima, nego na društvenim mrežama, a procena je da će ih 2021. godine koristiti 2,5 milijarde ljudi“, kaže on.

Pored toga, oglašavanje putem direktnih kanala komunikacije, a pre svega kroz Messenger, Viber i WhatsApp, ima jednu karakteristiku koja ga čini najefikasnijim alatrom za distribuciju sadrćaja danas – CTR (Click-Through-Rate) koji je u proseku oko 30%, što ga čini više od 10 puta efikasnijim nego e-mail.

Statistika koja svedoči u prilog ovom tipu oglašavanja Cvetkoviću i njegovom timu bili su dovoljan razlog da kreiraju pomenutu platformu za slanje sadržaja putem direktnih kanala komunikacije, a da je to bio dobar izbor svedoči i prvo mesto osvojeno na takmičenju MarTech Challenge i titula najboljeg mladog startapa u oblasti marketinga. Emitto će, takođe, biti predstavljen i na Netokracijinoj OMGcommerce konferenciji posvećenoj e-trgovini, a sa Cvetkovićem u nastavku teksta razgovaramo o načinu na koji sama platforma funkcioniše, te o budućim planovima ovog tima.

Korisnici Emitta? Sve firme kojima je poslovanje na Internetu

Emitto je, dakle, platforma koja sa jednog mesta omogućava slanje direktnih poruka vašoj publici kroz više različitih kanala – što je više nego korisno rešenje budući da, kako objašnjava naš sagovornik, privatnost postaje sve bitnija i sve više ljudi se trudi da blokira praćenje svog ponašanja na Internetu. Plus, ulaganje u online oglašavanje postaje sve skuplje, dodaje osnivač ovog startapa koji se već šest godina bavi izradom digitalnih proizvoda i osnivač je kompanije Product Hive, a koji je pre toga bio i jedan od osnivača kompanije Neopix.

Ideja za Emitto, dodaje on, rodila se pre više od dve godine, a tim se njenim razvojem bavio u pauzama od outsourcing projekata. Ipak, od kraja prošle godine ozbiljno rade na njenom razvoju, a poslednjih šest meseci kompletan tim od „pet i po“ ljudi svakodnevno radi na ovom rešenju za automatsko dopremanje sadržaja do publike, bez ikakve akcije sa strane publisher-a, objašnjava Cvetković i dodaje:

Emitto skuplja novoobjavljeni sadržaj na sajtu (RSS-u) i automatski ga šalje pretplatnicima na svim kanalima, te je zato dobar alat za automatizaciju distribucije sadržaja. Pored toga, ima i opciju slanja eksternih linkova i objave u bilo kom trenutku, nezavisno od objava na sajtu, a Facebook Messenger i Web Push (browser notifikacije) su kanali koje trenutno imamo razvijene.

Ipak, u aktivnoj smo komunikaciji sa Viberom, pa će to definitivno biti naredni kanal koji ćemo integrisati do kraja godine, dok u narednim mesecima planiramo i integraciju popularnih aplikacija Whatsapp, Telegram, Slack i SMS.

Ova platforma omogućava slanje izabranog sadržaja pretplatnicima na više različitih kanala putem direktnih poruka – od FB Messenger-a do Web Push-a.

Ipak, izdavači nisu jedina ciljna grupa kojoj je namenjena ova platforma i, iako bi sami osnivači kao korisnike najpre pomenuli online izdavače (portale, blogove itd.), Emitto može koristiti bilo koji biznis čiji su potencijalni kupci ili čitaoci na Internetu. „On je odličan alat i za marketing agencije ili e-commerce prodavnice i oni mogu za sebe ili svoje klijente da željenoj publici šalju promotivne ponude, akcije, nove dostupne proizvode, kataloge, formulare za istraživanje tržišta, vremenski ograničene ponude itd – kada jednom dođu do pretplatnika na, recimo, Messenger-u“, kaže Cvetković.

Na taj način, ističe on, svom pretplatniku mogu potpuno besplatno da šalju nove objave, umesto da iznova i iznova plaćaju sponzorisane postove, kako su do sada radili, a te objave će do publike doći odmah nakon što su objavljene uz push notifikaciju aplikacije u kojoj je dostavljena.

Emitto je alat za krajnje korisnike – ne za programere

Iako, kako i Nikola naglašava, postoje slični alati koji omogućavaju korišćenje pojedinačnih kanala (npr. Messenger, Web Push, SMS), ne postoji proizvod koji omogućava da se svi ovi kanali podešavaju i upravljaju na jednom mestu – zbog čega je Emitto revolucionaran.

„Osim toga, mnogo ovih alata je orijentisano ka developerima odn. ima samo programatorski pristup, dok je Emitto zapravo alat za krajnje korisnike, sa jednostavnim interfejsom kroz koji u roku od nekoliko minuta možete čak i potpuno automatizovati distribuciju sadržaja, bez potrebe da zalazite u specifičnosti svake platforme ili da imate bilo kakvo programersko znanje“, objašnjava naš sagovornik i dodaje:

Sve više ljudi se trudi da blokira praćenje svog ponašanja na Internetu i sve je više „online“ saobraćaja kojem izvor nije poznat (ili je skriven), pa otuda i termin „dark social“. Neki noviji pretraživači čak dolaze i sa blokatorima za praćenje, ali naš proizvod prati detaljnu analitiku otvorenosti linkova koje šaljemo putem „custom URL shortener“-a koji smo razvili i od starta nam je bilo bitno da ne koristimo ozloglašene metode za praćenje, te da nikakve informacije ne šaljemo marketing gigantima.

Upravo zbog svega toga, smatra tim iza ove platforme, brzo nakon njenog lansiranja u novembru, uspeli su da dođu do prvih ozbiljnijih klijenata:

Krenuli smo projekte sa Telegrafom i za početak smo usmereni na srpsko tržište, ali paralelno spremamo i internacionalnu kampanju. Imali smo i prve sastanke sa nekoliko većih marketing agencija, feedback je odličan i očekujemo prve projekte uskoro, a želeli bismo da radimo sa brendovima koji imaju jaku bazu lojalne publike npr. Insajder, Partizan, Crvena Zvezda, Nordeus, Aksa i drugi.

In-depth analiza performansi omogućava korisniku uvid u sve izveštaje vezane za postove i periodične statistike o klikovima i pregledima za postove objavljene na svim platformama.

Sledi širenje baze korisnika i dalje unapređenje platforme

Pored besplatne verzije, Emitto ima i različite modele pretplate, o kojima nam Nikola otkriva više detalja:

Trudili smo se da cena bude prilagođena veličini klijenta i da imamo dinamične pakete čija se cena menja kako raste broj pretplatnika. Prvih 100 su besplatni, tako da svako može da se registruje na našem sajtu i da sam proba proizvod besplatno.

Ipak, pre samog početka korišćenja platforme, tim sa klijentima radi konsultativnu 1-na-1 sesiju na kojoj ih upoznaje sa specifičnosti različitih kanala, svim benefitima i načinima korišćenja Emitto-a. „Nakon toga, vodimo ih kroz ceo proces dobijanja potrebnih Facebook permisija (ukoliko je primenljivo) i za svakog klijenta naši developeri prilagođavaju određene opcije za njihove potrebe“, dodaje Cvetković i otkriva da promo cena tog onboarding-a iznosi 100 evra i važiće za narednih 10 klijenata – zato požurite!

Pored toga, tim konstantno razgovara sa klijentima trudeći se da dobije što više inputa kako bi napravili što kompletniji proizvod i dodali nove funkcionalnosti koje žele da implementiraju:

Trudimo se da ljudi čuju za nas, da edukujemo tržište o mogućnostima koje „Direct Messaging“ nudi, otvoreni smo za investiciju i aktivno tražimo strateške partnere koji će moći da značajnije utiču na dalji put, razvoj i plasman Emitta. Zanimljivo je i to što smo nakon silaska sa bine kao pobednici MarTech Challenge izazova uz čestitke dobili i novu ponudu za saradnju – i to od prilično velikog igrača na srpskom tržištu.

Od tada su sa organizatorom projekta već imali prve sastanke, a uskoro će, kažu, uslediti i saradnja i implementacija konkretnih projekata. To bi, zaključuje Cvetković, za tim bio veliki korak napred i značajan partner za budućnost, a narednih par meseci biće maksimalno fokusirani na dalji razvoj proizvoda i rast broja korisnika, čak i ako investicija ne dođe.


Ostavi komentar

  1. djordje

    djordje

    19. 11. 2019. u 23:25 Odgovori

    A zasto bi neko uradio subskripciju na nekom sajtu da bi dobijao novi sadrzaj kada ce mobilna aplikacija tog sajta da salje notifikacije sa tim istim sadrzajem?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Propustili ste

Kultura 2.0

Da li će ‘meme’ magija ikada prestati? Sudeći po opsesiji bejbi Jodom – ne

Ima li nekog ko počinje da čitav ovaj tekst, a da nikada nije poslao Džon Travolta mim? Iskreno, ne verujem, jer mimove toliko često srećemo i toliko im se često smejemo da su postali neizbežan deo moderne komunikacije - a mi nismo ni primetili. Ipak, da li su oni samo trend ili su tu da ostanu zauvek?

Gaming

Eipix postaje deo ruskog Playrixa – sledi širenje tima u Novom Sadu

Domaća gejming kompanija Eipix Entertainment akvizirana je od strane ruskog Playrixa, priključujući se tako njegovom novom studiju - Playrix RS. Studio sa sedištem u Novom Sadu, kažu, biće fokusiran na razvoj 'free to play' mobilnih igara najvišeg svetskog kvaliteta.

Kultura 2.0

Kada više pažnje posvetite svojim zaposlenima, a ne kandidatima – vaša Employer Branding strategija će biti mnogo uspešnija

Kuda plovi Employer Branding brod i gde smo grešili, a šta smo uradili dobro kada je ova oblast u pitanju u 2019. godini?

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost ponovo dodeljuje €380.000 – po prvi put mogu da apliciraju i timovi

Inovativna preduzeća i naučno-istraživačke organizacije imaju na raspolaganju bespovratna sredstva Fonda za inovacionu delatnost za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija u ukupnom iznosu od šest miliona evra. Sledi novi ciklus dodele novca.

Karijere

Kako radoznalost i konstantno učenje oblikuju domaću IT industriju – iz ženskog ugla

Sedma po redu Ladies of New Business konferencija u organizaciji Netokracije okupila je prošle nedelje preko 100 dama koje su imale priliku da čuju zašto su pripadnice lepšeg pola veoma važan deo IT industrije.