Nakon $100 miliona Series C investicije, američki Embroker nastavlja da razvija nove proizvode i širi svoj tim u Beogradu

Nakon $100 miliona Series C investicije, američki Embroker nastavlja da razvija nove proizvode i širi svoj tim u Beogradu

Generalni menadžer kancelarije u Beogradu i globalni VP Engineering-a za Netokraciju govori o proizvodima koje Embroker razvija, o sektoru digitalnog osiguranja malih biznisa, ali i o daljim planovima za proširenje tima u srpskoj prestonici.

Ako mi je nečeg žao za vreme mog rada u Netokraciji, to je što u desetogodišnjoj karijeri novinara i analitičara koji izveštava o domaćoj IT sceni, nisam stigao da upoznam sve ljude koji iz Srbije rade na nekim zaista impresivnim proizvodima – štaviše, jedva da sam zagrebao površinu.

Međutim, kada čovek razmisli, to i nije tako loša stvar.

Naprotiv, to je pokazatelj da je srpska IT zajednica velika, da je uspešnih priča na pretek i da ćemo još dugo godina upoznavati nove ljude koji su iz prestonice ili nekog drugog grada kreirali proizvod ili rade na rešenju koje ima višemilionski, globalni auditorijum.

Upravo je to priča o američkoj kompaniji Embroker o kojoj do sada nismo pisali. Kompanija je nedavo dospela u žižu javnosti objavivši vest da je osigurana Serija C runda finansiranja u iznosu od 100 miliona dolara.

Zašto je ova vest bitna? Zato što Embroker zapošljava ukupno 170 ljudi, od kojih je čak 100 u Beogradu. Srpska prestonica jedna je od najznačajnijih kancelarija ove američke kompanije, a u razgovoru sa generalnim menadžerom i globalnim VP Engineering-a Embrokera u Srbiji, Sašom Čekrlijom, pokušali smo da saznamo više o kompaniji, o proizvodu, o planovima za dalji razvoj i regrutovanje, ali i o industriji u kojoj Embroker posluje.

Saša, možeš li nam reći nešto više o proizvodu koji razvijate? Koji problem rešavate i kako to menjate sektor digitalnog osiguranja?

Embroker je insurtech kompanija koja nastoji da uvede revoluciju u način na koji mali i srednji biznisi, a posebno tehnološki startapi, kupuju osiguranje. Osiguranje biznisa je jedna od najstarijih industrija u svetu. Izgrađena je na ličnim odnosima i vezama, a ne na tehnološkim dostignućima. Industrijom su sve do sada dominirali odavno uspostavljeni veliki igrači.

Kroz ponudu digitalnih osiguravajućih proizvoda koji su razvijeni u skladu sa specifičnim potrebama kompanija, ali i kroz korištenje mašinskog učenja i veštačke inteligencije, Embroker koristi tehnološka dostignuća da učini kupovinu osiguranja jeftinijom i jednostavnijom.

Pored mogućnosti da se proces kupovine, koji tradicionalno traje dve do tri nedelje, završi za nekoliko minuta, Embrokerovi digitalni proizvodi nude i najbolje pokriće u svojoj klasi. Ceo proces kupovine osiguranja je time brži i lakši, bez gubitka kvaliteta.

Kompanija je u skorije vreme izbacila na tržište proizvode osiguranja profesionalne odgovornosti advokata, osiguranja od menadžerske odgovornosti, kao i sajber i krivičnog osiguranja.

Samo nedavno, Embroker je objavio vest o Series C rundi finansiranja u iznosu od 100 miliona dolara. Kako saznajemo, investicija će biti iskorišćena za dalju digitalizaciju različitih elemenata osiguranja, ali i za novo širenje tima u Beogradu.

Kome su vaši proizvodi namenjeni? Ko su njihovi korisnici?

Embroker platforma i digitalni proizvodi osiguranja koje nudimo su namenjeni svim biznisima, a naročito su naklonjeni manjim. Oni danas na jednostavan način mogu da reše važan deo poslovanja i sigurnosti svoje kompanije kroz kupovinu odgovarajućeg osiguranja za samo nekoliko minuta.

Naša platforma nudi i lako praćenje kupljenih osiguravajućih proizvoda, omogućavajući biznisima da imaju objedinjen uvid u sve polise osiguranja, kao i da prate bilo koja potraživanja ili da zatraže instante sertifikate osiguranja.

Kako bi proširili svoju mrežu poslovanja i omogućili većem broju kompanija da dobiju pristup njihovoj ponudi, Embroker je prošle godine razvio i Embroker Access onlajn platformu koja omogućava nezavisnim brokerima da prodaju Embrokerove digitalne proizvode svojim klijentima.

Kako je došlo do toga da se 2015. godine otvori beogradska kancelarija ove kompanije? Kako je tekao njen razvoj od tada?

Ubrzo nakon osnivanja kompanije u San Francisku u aprilu 2015. godine, preko poznanstava pokrenuta je i kancelarija u Beogradu u junu iste godine.

Od prve kancelarije u jednom stanu, do malo većeg kancelarijskog prostora u kući, pa do moderne kancelarije od 1.000 kvadrata u poslovnoj zgradi na Vračaru, jasno oslikava razvoj kompanije i njenog ogranka u Beogradu. Dobro se sećam svog dolaska u kompaniju u oktobru 2017. godine – u tom trenutku je bilo ukupno 34 zaposlenih u Beogradu od kojih 14 u inženjering timu. Danas Embroker ima ukupno 170 zaposlenih od kojih je veliki deo u Beogradu sa inženjering timom od skoro 50 ljudi.

Nešto što mi je veoma drago je da smo kroz rast kancelarije uspostavili mnogo novih funkcija u Beogradu koje nisu postojale pre. Naša kancelarija uživa visok status unutar kompanije i na nju se gleda kao na izvor odličnog kadra koji se svojim doprinosom ne razlikuje od kolega sa zapada.

Koliko trenutno imate zaposlenih u ovoj kancelariji? Koji timovi rade iz Beograda?

Naš tim u Beogradu trenutno broji više od 100 zaposlenih i radi na razvoju platforme, marketinškim aktivnostima, istraživanju novih osiguravajućih proizvoda, kao i u pružanju korisničke podrške klijentima. U Beogradu su zastupljeni skoro svi timovi u kompaniji i oni uključuju Product & Design, Marketing, Demand Generation, Customer Success Operations, IT Support, People Operations, kao i ceo Engineering tim.

Hajde da govorimo i o najnovijoj investiciji – o 100 miliona dolara koju je kompanija osigurala u seriji C. Možete li nam reći nešto više o tome kako je do toga došlo?

Ova investicija za nas predstavlja glas poverenja investitora koji su prepoznali brzi tempo rasta kompanije i inovacije na polju osiguranja. U prvom kvartalu 2021. godine Embroker je premašio 20 miliona dolara bruto premije prodatog osiguranja. U istom periodu uspeli smo zadržati preko 100% prihoda od obnove osiguranja. To su fenomenalni rezultati koji su prepoznati na tržištu.

Najveća kancelarija Embrokera nalazi se upravo u Beogradu. Više od 100 zaposlenih raspoređeno je u gotovo sve sektore kojima kompanija trenutno upravlja, a tu su Product & Design, Marketing, Demand Generation, Customer Success Operations, IT Support, People Operations, kao i kompletan Engineering tim.

Kako planirate da iskoristite pomenutu investiciju? Očekuje li vas dalje unapređenje proizvoda?

Naravno. Kako bi Embroker zaista stvorio jedan potpuno novi pristup osiguranju za biznise, moramo da osmislimo i izgradimo svaki deo procesa, do najsitnijih detalja. I pored toga što smo neke od elemenata osiguranja već digitalizovali, postoji dosta starih, nasleđenih sistema i procesa koji su nepotrebno kompleksni i zahtevaju značajnu reviziju. Ova runda ulaganja će nam omogućiti da se fokusiramo i na digitalizaciju mnogih od tih sistema i procesa kako bi kupovinu osiguranja učinili što jednostavnijim procesom.

Jedan deo sredstava će biti usmeren ka daljem razvoju Embroker Access dela platforme koja omogućuje brokerima da prodaju Embrokerove digitalne proizvode svojim klijentima. Znajući da su brokeri ključna veza između mnogih vlasnika preduzeća i osiguravajućih proizvoda, drago nam je da ćemo nastaviti da otvaramo našu platformu i pružamo vodećim brokerima prednost u pogledu obezbeđivanja najboljih digitalnih osiguravajućih proizvoda za njihove klijente za samo nekoliko minuta.

Investicija će takođe pomoći da se izvrši šire preispitivanje načina na koji se pokriće osiguranjem biznisa promoviše, prodaje i kupuje.

Planirate li dalje širenje inženjerskog tima u Beogradu?

Da! U ovom trenutku već imamo 8 otvorenih mesta u Beogradu i planiramo stvaranje još najmanje jednog inženjerskog tima do kraja godine. Timovi u inženjeringu imaju 4-6 članova i zaduženi su za unapređenje i održavanje određenog dela platforme.

Kao priprema za rast u narednom periodu fokus će biti na potpunom prelasku na mikro servisnu arhitekturu. Svaki rast organizacije do sada smo koristili da u naš tim dovedemo inženjere koji će svojim iskustvom obogatiti postojeći tim i omogućiti nam da buduće zadatke rešavamo efikasno. Sigurno ćemo se potruditi da u narednom periodu privučemo inženjere sa iskustvom rada na mikro servisima. Što se tiče trenutnih otvorenih pozicija, to su softverski inženjeri svih nivoa, a više informacija možete pronaći kod nas na sajtu u sekciji karijere.

Za kraj, kakvi su vam planovi za naredni period – globalno i lokalno?

Naša misija, da kupovinu osiguranja po najboljoj ceni i sa pravim pokrićem učinimo radikalno jednostavnijim procesom se nastavlja. Iskoristićemo nova sredstva za proširenje u full-stack insurtech kompaniju, što uključuje i osnivanje sopstvene osiguravajuće kuće.

Nastavićemo da rastemo kako u Americi tako i u Srbiji. Sa rastom dolaze novi izazovi, ali i nove prilike za sve. Veoma je važno da u narednom periodu zadržimo pobednički tim koji smo stvorili i da kroz pažljiv odabir budućih članova organizacije doprinesemo daljem rastu Embrokera, nastavljajući jednu lepu i uspešnu priču.


Da li ste znali da Embroker trenutno aktivno regrutuje? Kompanija ima otvorene Senior Software Engineer i Senior Test Automation Engineer pozicije!


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

Dušan i David prave društvene igre, a njihov studio Kerber Games napada tržište vredno skoro 20$ milijardi

Iako kultura igranja društvenih igara u Srbiji nije toliko velika, to bi vremenom moglo da se promeni zahvaljujući talentovanim timovima poput onog koji čini Kerber - 'board games' dizajn studio.

Startapi i poslovanje

Uvođenjem udela u vlasništvu kompanije povećavaju svoju konkurentnost – a motivacija zaposlenih se drastično uvećava

Prema podacima do kojih je došao Joberty, manje od 3% kompanija koje posluju na domaćem tržištu ima opciju da svojim zaposlenima omogući udeo u vlasništvu firme a ta opcija, kako kažu naši sagovornici, može napraviti veliku razliku.

Intervju

Milan Starčević je prvi inženjer iz Srbije koji je postao partner u kompaniji Zühlke

Nakon skoro osam godina provedenih u kompaniji Zühlke, Milan Starčević postao je partner. U nastavku teksta razgovaramo o njegovom karijernom putu koji je doveo do nove pozicije.

Propustili ste

Kultura 2.0

AliExpress paketi u Srbiju stižu sa većim zakašnjenjem – uticaj pandemije i dalje traje

Enigma zvana AliExpress i dalje traje, a mi proveravamo šta se trenutno dešava sa paketima i cenom shipping-a za Srbiju.

Startapi i poslovanje

Kredium.rs klijentima pomaže da lakše dobiju stambeni kredit uz pomoć personalizovanih bankarskih ponuda

Potraga za stanovima i kreditima često ume da bude težak, naporan i dug proces. Ipak, digitalizacijom i novim alatima koji su nam dostupni online, sve ovo može da izgleda znatno jednostavnije. Rešenje ima i startap iz Srbije - Kredium.rs.

Startapi i poslovanje

Srpski Tenderly osigurao investiciju od $15.3M u okviru A runde, sledi izgradnja Ethereum platforme za developere

Glavni cilj Tenderly startapa je da poboljša način rada Ethereum programera i ubrza prihvatanje blockchain tehnologije.

Office Talks Podcast

Internet zajednica za 70.000 ljubitelja fudbala

Tema 57. epizode Office Talks podcasta bila je online klađenje ali i izgradnja internet zajednice ljubitelja fudbala i sporta kroz zanimljiv i kvalitetan sadržaj. O svemu tome smo razgovarali sa našim gostom Vladimirom Kečkešom, osnivačem popularnih Instagram stranica Burazzers.net i Engleski fudbal.

Karijere

HelloWorld ponovo organizuje istraživanje domaće tehnološke scene: IT-jevci, popunite anketu!

Sajt za IT zapošljavanje HelloWorld.rs trenutno sprovodi još jedno veliko istraživanje domaće IT scene.