Elon Musk ipak kupuje Twitter i planira otkaz za 5.000 ljudi?

Elon Musk ipak kupuje Twitter i planira otkaz za 5.000 ljudi?

Neodlučnost Elona Musk-a za kupovinu Twittera čitavu IT zajednicu u SAD-u ali i sve korisnike ove društvene mreže ostavlja u neizvesnosti. Sada se pojavila nova kontraverza o velikom otpuštanju ljudi ukoliko ovaj biznismen izvrši planiranu akviziciju.

Musk je ranije ukazivao na planove za otpuštanja ukoliko bi kupio Tviter, ali bi ti “rezovi” mogli ići još dublje nego što se ranije zamišljalo. Prema novom izveštaju Vašington posta, a kako prenosi TechCrunch, Musk planira da “očisti” 75% radne snage Tvitera, ili oko čak 5.600 zaposlenih. Ako se njegova vizija za funkcionisanje ove društvene mreže sa znatno manje zaposlenih i ostvari, Twitter bi bio primoran da radi sa delom svog trenutnog osoblja.

Štaviše, između širih ekonomskih faktora i tekućih kritika da Twitter nije uspeo da ispuni svoje obećanje kada je reč o poslovanju (bar što se investitora tiče), ova kompanija je uvek želela da smanji svoju radnu snagu. Vašington post je još tada preneo da čelni ljudi ove društvene mreže planiraju da smanje oko četvrtine svoje radne snage vremenom.

Dok je Musk navodno javno opisivao svoj kontraverzni i u nekim situacijama agresivni plan u proteklih nekoliko meseci, mora se uzeti u obzir da često postoji jaz između njegovih reči i stvarnosti situacije u realnim slučajevima, pa i pomenute najave treba gledati sa dozom rezerve.

Musk bi možda želeo da otpusti 75% radne snage Tvitera – što je i razumno ako gledamo kroz prizmu investitora i novog izvršnog direktora koji bi hteo da u startu smanji troškove i poveća zaradu. Isto tako, činjenica je da Twitter ne bi mogao da radi onako kako je zamišljeno i u punom kapacitetu ukoliko bi izgubio dobar deo svoji zaposlenih.

Ima li kraja čitavoj hronologiji kupovine Twittera?

Elonu očigledno nedostaje fundamentalno razumevanje nekih ozbiljnih problema sa kojima se kompanija suočava, od kojih bi samo neka mogla biti rešena većim ulaganjem u ključne oblasti. Neki od tih problema tiču se moderiranja raznog sadržaja sa kojima se kompanija već dugo bori, a tek da ne govorimo o bezbednosti korisnika na samoj mreži, kada je reč o ličnim podacima.

Takođe, potpuno je uverljivo da je broj od 75% kada je reč o otpuštanju samo još jedan “trik” koji je Musk smislio da impresionira one ljude sa kojima je razgovarao, možda bankare kojima je želeo da se približi kada je reč o ovoj kupovini ili razne bogataše sa kojima je u kontaktu.

Ono što se bar za sada zna, ako se to uopšte može reći u čitavoj ovoj situaciji, jeste da se očekuje kako bi konačan dogovor nakon niza peripetija trebalo da bude zatvoren 28. oktobra.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Kada se pogleda neka bazična hronologija čitavog događaja na relaciji Elon Musk i akvizicija Twittera, a o čemu smo pričali i u našem podkastu, sled bi mogao najprostije da izgleda ovako:

  • Musk zvanično u aprilu objavljuje da je zainteresovan da kupi Twitter (pre toga hteo je da kupi 9,1% akcija ove mreže);
  • Zaposleni u ovoj kompaniji dobijaju obaveštenja da će ovo biti dug proces i da budu strpljivi;
  • Musk tvrdi da ne kupuje Twitter da bi zaradio novac, već da dodatno transformiše ovu drušvenu mrežu i podari joj slobodu govora i dodatno je osveži u smislu funkcija;
  • Čitav dogovor je zvaničan: Musk kupuje Twitter za 44 milijarde dolara!;
  • Plan je udvostručiti prihode Twittera;
  • CEO ove mreže, Parag Agraval stopira akviziciju Twittera, a Musk dodaje da se sa istom neće nastaviti ukoliko se ne uklone lažni i bot nalozi;
  • Musk hoće da se povuče i obustavi kupovinu pomenute kompanije, a Twitter ga za taj potez tuži;
  • Sledi niz komunikacija, nerazumevanja i čekanja za ovaj proces, dok se Musk opet predomišlja i odlučuje da ipak nastavi sa akvizicijom.

Blumberg je 4. oktobra preneo da je Musk poslao još jedno pismo ponude za kupovinu Twittera po originalnoj ceni: 54,20 dolara po akciji. To bi, u suštini, značilo da je posle svega ovoga, i bez odlaska na suđenje, Musk spreman da jednostavno nastavi sa akvizicijom.

Tajming nove ponude je čudan, kao i činjenica da Musk nije ponudio neki veliki broj da pokuša da reši dogovor jednom zauvek. Ipak, to je došlo neposredno pre nego što je Elon trebalo da bude izbačen iz procesa akvizicije, i neposredno nakon što je javno procureo niz kontraverznih poruka između Musk-a i njegovih prijatelja milijardera. Cena akcija Twittera odmah je porasla i objavljena je na vestima.

Kako će i na koji način da se čitava saga završi, ostaje nam da sačekamo. Do tada, u najvećoj neizvesnosti ostaju zapravo korisnici i ljubitelji ove društvene mreže koji ne mogu ni da pretpostave da li se i koje promene spremaju za društvenu mrežu osnovanu 21. marta 2006. godine.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Outpost Chess, srpski LinkedIn za šahiste, podigao prvu ‘angel’ investiciju vrednu €85.000

Outpost Chess je potpisao ugovor za prvu 'anđeosku investiciju' u visini od 85.000 evra i očekuje da će kompletirati celu pre-seed rundu do kraja ove godine.

Startapi i poslovanje

Rad od kuće kao iz kanca: Remote Santa platforma jača timski duh na daljinu – i vredno nagrađuje trud

Startap iz Srbije rešava najveći problem rada od kuće - usamljenost! Kako Remote Santa platforma podstiče timski duh na daljinu, čitajte u intervjuu sa suosnivačicom, Jovanom Đeković.

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.