Svaka nedoumica oko Maskove najave kupovine Twittera je sada završena. Zvanično, ovaj bogati tehnološki preduzetnik akvizirao je poznatnu društvenu mrežu za 44 milijarde dolara.
Čitava najava i priča oko potencijalne kupovine Twittera od strane vlasnika kompanija Tesla Motors i Space X započela je pre skoro dve nedelje, tačnije 14. aprila. Tada je Mask najavio i zvanično poslao ponudu za kupovinu društvene mreže, što je rukovodstvo ove kompanije dovelo do sumnjičavosti njegovih namera i nezadovoljstva što izlaže u javnosti takve stavove.
Posle nekoliko dana negodovanja, vlasnici ali i akcionari pomenute društvene mreže su shvatili da se Mask nije šalio, kao i da je već pripremio zvaničnu ponudu u iznosu od 46,5 milijardi dolara, uključujući 21 milijardu dolara njegovog ličnog novca. Na ovaj način, Mask će biti odgovoran za upravljanje i funkcionisanje društvene mreže koja broji 217 miliona korisnika, što je zapravo i najvažnija stvar koja čeka i Twitter i njegove korisnike.
Spremaju li se velike promene?
Naime, Mask je najavio da će pod njegovim vođstvom ova društvena mreža biti dodatno revidirana i da se očekuju promene u vidu moderiranja sadržaja koji se objavljuje na Twitteru. S obzirom na to da Elon sebe smatra kao čoveka koji se bori za slobodu govora, onda nije iznenađujuće da u tom smislu Twitter dobije jednu sasvim novu konotaciju kada je reč o komunikaciji i izražavanju slobodnog mišljenja.
Međutim, činjenica jeste da ova mreža ni sada nema određene filtere kada je reč o fluidnosti različitih tipova poruka i sadržaja. Samim tim, “otvorenost” i brzina Twittera bi mogli da dobiju novu dimenziju pod palicom Elona Maska gde bi doslovno svaka javna ličnost iz sfere sporta, politike ili preduzetništva mogla da se vodi krilaticom “Što na um, to na drum”.
I hope that even my worst critics remain on Twitter, because that is what free speech means
— Elon Musk (@elonmusk) April 25, 2022
Na ovaj način, Twitter bi mogao da postane dodatno transparentnija mreža kada je reč o slobodi govora. U tom slučaju se postavlja pitanje da li će uopšte postojati sistem filtracije sadržaja ili bi ova društvena mreža postala poligon za sukob različitih mišljenja o različitim temama na globalnom niovu, kao nikada pre.
Ono što je bitno napomenuti jeste da se ne očekuje da navedeni sporazum o akviziciji bude suočen sa ozbiljnijom kontrolom organa za zaštitu konkurencije Sjedinjenih Američkih Država, s obzirom na to da Maskovi glavni poslovni interesi, tačnije njegove kompanije Tesla Motors, Space X i Boring Company nisu konkurencija Twitteru.
Da li će Twitter biti lično “igralište Elona Maska” ili ćemo da dočekamo najbolju verziju ove mreže do sada kako je i on sam najavio, ostaje da se vidi. Ipak, sigurno je da bi ova društvena mreža mogla da okrene novi list poslovanja nakon dugo godina “tapkanja u mestu” i povremenog stagniranja sa bazom aktivnih korisnika.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!