Slučaj Instagram: (Kako do) 1000 ‘followera’ za samo 15 dana?

(Kako do) 1000 ‘followera’ za samo 15 dana?

Instagram u Srbiji nije popularan. Bar ne kada su brendovi u pitanju. Razlozi su brojni, a jedan od najvećih je taj što ne postoje brzi rezultati. Ne mogu da se sponzorišu postovi (još uvek), nedostaje analitika, nije moguće linkovanje sadržaja, a naposletku i ciljna grupa koja ga koristi nije baš široka. Drugim rečima - kako opravdati ulaganja kada ne postoje nikakvi ‘opipljivi’ rezultati? To pitanje nas dovodi do mnogo šire teme koja se zove ‘digital’. Objasniću vam.

photo-1

Digital

Reč digital je odavno izgubila svoje značenje. Svi se bave digitalom. Agencije, brendovi, eksperti, specijalisti, dok u realnosti većina pristupa čitavoj stvari vrlo kampanjski. Nažalost danas “digital” znači prepakuj ATL kampanju u baner, Facebook post ili aplikaciju i završi posao, naravno čast izuzecima i svetlim primerima (primer 1primer 2primer 3). Ko je radio/radi u advertising agenciji zna o čemu pričam. Negde na pola puta reč “digital” i “social media” su se pomešale i postale jedno, pri čemu su obe izgubile na značenju.

Nažalost, danas “digital” znači prepakivanje ATL kampanja u bannere, FB postove…

Moram da vas razočaram – “digital” nije Facebook kampanja. Digital nema nikakve veze sa Twitter-om, Instagram-om, website-om ili banerom na nekom portalu. Digital je način na koji razmišljaš, pravac kojim ideš, trend koji stvaraš ili prepoznaješ i pratiš. Digital je sposobnost da iz drugačije perspektive sagledaš celokupnu sliku i doneseš ispravne odluke. Više o digitalu na kraju članka – a sada da se vratimo na temu.

Eksperiment

Ovaj mini eksperiment pokazuje kako su neke stvari vrlo trivijalne kada tačno znate kakav rezultat želite da postignete, kada ste upoznati sa načinom egzekucije i mogućnostima koje ista pruža, kao i kada dobro poznajete ciljnu grupu kojoj se obraćate.

dddjs
Da li ste i vi primetili “Dnevna Doza DJ Sranja” na Instagramu?

Zašto 1000 follower-a? Zašto Instagram? Jedan od najbitnijih parametara za većinu ljudi je količina (broj pratilaca, broj lajkova, broj komentara… itd.) Najvažnije je opravdati ROI – kako smo par hiljada evra pretvorili u par stotina ili hiljada nečega (pratilaca, komentara, šerova, lajkova, itd.). Instagram, jer je i dalje enigma…

Kako do rezultata?

Većina mojih prijatelja se bavi muzikom, uključujući i mene. Slušajući svoje prijatelje DJ-eve, odlučio sam da pokrenem Instagram nalog “Dnevna Doza DJ Sranja“. Nalog koji bi se bavio zanimljivim i smešnim situacijama koje DJ-evi svakodnevno doživljavaju. Odredio sam cilj, postavio timeline (izazov), odredio tačnu ciljnu grupu i njene karakteristike, izabrao kanal, vrstu sadržaja i napravio isti. Ostatak priče se desio sam od sebe:

  • Cilj: 1000 follower-a
  • Timeline: 15 dana
  • Ciljna grupa: Vrlo uska, ništa. Svega 1.500 do 2.000 klabera i DJ-eva u celoj Srbiji. Starosno doba između 20 – 30 godina, većinom iz Beograda i Novog Sada (vrlo mali deo iz ostatka Srbije).
  • Izbor kanala: Instagram. Ciljna grupa ga aktivno koristi. UX je bolji nego na FB. I dalje je nepoznanica za brendove, i služi kao zanimljiv primer.
  • Vrsta sadržaja: Sadržaj – video, slika, grafika, tekst, infografik? Izabran je meme. Jednostavno se prave, zanimljive su i gađaju direktno u metu. Ciljna grupa je navikla na takvu vrstu sadržaja, čak je i dizajn postova vrlo sličan kao na 9gag-u ili 8factapp-u. Ništa revolucionarno, ali efektno.
  • Sadržaj: Ključna stvar u celoj priči. O čemu pričati? Profil nije kreiran da bude još jedna “Dnevna Doza…”, ali ime samo govori o vrsti sadržaja. Provokativno. It get’s people going.

Generalno vrlo malo pažnje se obraća na content marketing. Devedeset odsto sadržaja koji brendovi plasiraju su slike proizvoda uz obavezno ime kompanije, logo i gomilu podataka. Vrlo retko brendovi pokažu šta njihovi proizvodi mogu tj. rade. Pitanje je da li to ciljna grupa želi? Da li je to zanimljivo? Nije poenta pokazati proizvod, poenta je ispričati priču sa njim. Ovde su neki lepi primeri toga (primer 1primer 2primer 3).

Nemojte da prodajete prozivode i usluge, uvek prodajte koncept.

Rezultat

Za 15 dana je skupljeno 1000 follower-a. Objavljeno sto postova, preko 10.000 lajkova i svaki post je brojao u proseku po 100 lajkova. Profil trenutno broji 1500+ pratilaca i dodatnih 500+ ghost follower-a.

photo-2

Možemo reći da je eksperiment “uspeo”. Skoro svaki klaber, DJ i vlasnik kluba je video tj. čuo za DDDS. Ljudi su pronašli profil tako što su ih njihovi prijatelji tagovali, ili podelili neki od postova na svojim društvenim mrežama. U reklamu je uloženo tačno 0 evra. Viral je uradio svoje. Tačnije content (sadržaj).

Šta smo naučili?

  • KISS (Keep it short and simple)
  • Plan tj. strategija
  • Pravilan izbor kanala
  • Pravilan izvor vrste sadržaja
  • Zanimljiv sadržaj
  • Izazov je dobra stvar

Zaključak

Vidite, ostvariti postavljeni cilj je vrlo lako kada postoji plan kako i na koji način to izvesti. Zamislite šta se sve može uraditi sa full scale kampanjom, sa budžetom i timom ljudi. A tek na dugoročnom planu?

Ali ovaj eksperiment morate da uzmete sa rezervom. Ovaj primer ima za cilj da pokaže da dobar sadržaj može da uradi mnogo, da je strategija vrlo bitna stvar kao i da dobro poznavanje ciljne grupe i sam način egzekucije igraju vrlo važnu ulogu. Da je svaki kanal upotrebljiv ako se pravilno koristi kao i da digitalu ne treba pristupati kampanjski i bez plana. I još nešto…

Dok sam radio ovaj eksperiment primetio sam jedan vrlo zanimljiv Instagram profil @dnevna_doza_žena_ koji postoji nepunih pet meseci a već broji preko 80.000 follower-a, uglavnom žena. Pitate se kako? Profil cilja samo žene, sadržajem koji je namenjen samo njima. Kratko, jasno i vrlo efektno.

photo-3

E sada zamislite npr. da neki kozmetički ili modni brend, otvori Instagram nalog, Facebook stranicu ili svoj portal/magazin i mesecima kreira content koji targetira njihovu ciljnu grupu, a onda krene da se suptilno i indirektno reklamira. Mislite da takva investicija ne može da se opravda?

Možda je vreme da agencije i brendovi više ulažu u “owned media” nego u “paid media”?

Šta je Digital?

Digital je kao serija “House of Cards”. Frank Underwood (Kevin Spacey) je digital strateg, a White House / Capitol Hill tj. politika je digital. Sve između toga su sredstva, načini i kanali kojima se dolazi do cilja. Posmatrajte širu sliku.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki ‘Cosmic Buildings’ podigao investiciju od $1,5 miliona i predstavio svoju održivu kuću u San Francisku

Startap Cosmic Buildings koji je osnovao Saša Jokić, podigao je pre-seed rundu investicije u iznosu od 1,5 miliona dolara koju predvodi domaći fond Fifth Quarter Ventures uz učešće Ciri Ventures, Navitas Capital, Climate Capital i vodećih 'angel' investitora.

Office Talks Podcast

Tech feminizam i Mudrinićev američki san

Nakon kraće pauze, 182. epizoda Office Talks podkasta bila je internog tipa: Mudrinić je s nama podelio utiske sa svoje 'američke turneje', a Anastasija je analizirala položaj žena u srpskoj tech industriji.

Društvene mreže

Twitter punoletstvo: Da li je Mask stavio X na instituciju uticajnih tviteraša?

Na godišnjicu prvog tvita, razmatramo da li će Maskovi eksperimenti zaista napraviti revoluciju, ili je u pitanju 'mnogo vike ni oko čega'?

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Novost

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Tehnologija

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.