Slučaj Instagram: (Kako do) 1000 ‘followera’ za samo 15 dana?

(Kako do) 1000 ‘followera’ za samo 15 dana?

Instagram u Srbiji nije popularan. Bar ne kada su brendovi u pitanju. Razlozi su brojni, a jedan od najvećih je taj što ne postoje brzi rezultati. Ne mogu da se sponzorišu postovi (još uvek), nedostaje analitika, nije moguće linkovanje sadržaja, a naposletku i ciljna grupa koja ga koristi nije baš široka. Drugim rečima - kako opravdati ulaganja kada ne postoje nikakvi ‘opipljivi’ rezultati? To pitanje nas dovodi do mnogo šire teme koja se zove ‘digital’. Objasniću vam.

photo-1

Digital

Reč digital je odavno izgubila svoje značenje. Svi se bave digitalom. Agencije, brendovi, eksperti, specijalisti, dok u realnosti većina pristupa čitavoj stvari vrlo kampanjski. Nažalost danas „digital“ znači prepakuj ATL kampanju u baner, Facebook post ili aplikaciju i završi posao, naravno čast izuzecima i svetlim primerima (primer 1primer 2primer 3). Ko je radio/radi u advertising agenciji zna o čemu pričam. Negde na pola puta reč „digital“ i „social media“ su se pomešale i postale jedno, pri čemu su obe izgubile na značenju.

Nažalost, danas „digital“ znači prepakivanje ATL kampanja u bannere, FB postove…

Moram da vas razočaram – „digital“ nije Facebook kampanja. Digital nema nikakve veze sa Twitter-om, Instagram-om, website-om ili banerom na nekom portalu. Digital je način na koji razmišljaš, pravac kojim ideš, trend koji stvaraš ili prepoznaješ i pratiš. Digital je sposobnost da iz drugačije perspektive sagledaš celokupnu sliku i doneseš ispravne odluke. Više o digitalu na kraju članka – a sada da se vratimo na temu.

Eksperiment

Ovaj mini eksperiment pokazuje kako su neke stvari vrlo trivijalne kada tačno znate kakav rezultat želite da postignete, kada ste upoznati sa načinom egzekucije i mogućnostima koje ista pruža, kao i kada dobro poznajete ciljnu grupu kojoj se obraćate.

dddjs
Da li ste i vi primetili „Dnevna Doza DJ Sranja“ na Instagramu?

Zašto 1000 follower-a? Zašto Instagram? Jedan od najbitnijih parametara za većinu ljudi je količina (broj pratilaca, broj lajkova, broj komentara… itd.) Najvažnije je opravdati ROI – kako smo par hiljada evra pretvorili u par stotina ili hiljada nečega (pratilaca, komentara, šerova, lajkova, itd.). Instagram, jer je i dalje enigma…

Kako do rezultata?

Većina mojih prijatelja se bavi muzikom, uključujući i mene. Slušajući svoje prijatelje DJ-eve, odlučio sam da pokrenem Instagram nalog „Dnevna Doza DJ Sranja„. Nalog koji bi se bavio zanimljivim i smešnim situacijama koje DJ-evi svakodnevno doživljavaju. Odredio sam cilj, postavio timeline (izazov), odredio tačnu ciljnu grupu i njene karakteristike, izabrao kanal, vrstu sadržaja i napravio isti. Ostatak priče se desio sam od sebe:

  • Cilj: 1000 follower-a
  • Timeline: 15 dana
  • Ciljna grupa: Vrlo uska, ništa. Svega 1.500 do 2.000 klabera i DJ-eva u celoj Srbiji. Starosno doba između 20 – 30 godina, većinom iz Beograda i Novog Sada (vrlo mali deo iz ostatka Srbije).
  • Izbor kanala: Instagram. Ciljna grupa ga aktivno koristi. UX je bolji nego na FB. I dalje je nepoznanica za brendove, i služi kao zanimljiv primer.
  • Vrsta sadržaja: Sadržaj – video, slika, grafika, tekst, infografik? Izabran je meme. Jednostavno se prave, zanimljive su i gađaju direktno u metu. Ciljna grupa je navikla na takvu vrstu sadržaja, čak je i dizajn postova vrlo sličan kao na 9gag-u ili 8factapp-u. Ništa revolucionarno, ali efektno.
  • Sadržaj: Ključna stvar u celoj priči. O čemu pričati? Profil nije kreiran da bude još jedna „Dnevna Doza…“, ali ime samo govori o vrsti sadržaja. Provokativno. It get’s people going.

Generalno vrlo malo pažnje se obraća na content marketing. Devedeset odsto sadržaja koji brendovi plasiraju su slike proizvoda uz obavezno ime kompanije, logo i gomilu podataka. Vrlo retko brendovi pokažu šta njihovi proizvodi mogu tj. rade. Pitanje je da li to ciljna grupa želi? Da li je to zanimljivo? Nije poenta pokazati proizvod, poenta je ispričati priču sa njim. Ovde su neki lepi primeri toga (primer 1primer 2primer 3).

Nemojte da prodajete prozivode i usluge, uvek prodajte koncept.

Rezultat

Za 15 dana je skupljeno 1000 follower-a. Objavljeno sto postova, preko 10.000 lajkova i svaki post je brojao u proseku po 100 lajkova. Profil trenutno broji 1500+ pratilaca i dodatnih 500+ ghost follower-a.

photo-2

Možemo reći da je eksperiment „uspeo“. Skoro svaki klaber, DJ i vlasnik kluba je video tj. čuo za DDDS. Ljudi su pronašli profil tako što su ih njihovi prijatelji tagovali, ili podelili neki od postova na svojim društvenim mrežama. U reklamu je uloženo tačno 0 evra. Viral je uradio svoje. Tačnije content (sadržaj).

Šta smo naučili?

  • KISS (Keep it short and simple)
  • Plan tj. strategija
  • Pravilan izbor kanala
  • Pravilan izvor vrste sadržaja
  • Zanimljiv sadržaj
  • Izazov je dobra stvar

Zaključak

Vidite, ostvariti postavljeni cilj je vrlo lako kada postoji plan kako i na koji način to izvesti. Zamislite šta se sve može uraditi sa full scale kampanjom, sa budžetom i timom ljudi. A tek na dugoročnom planu?

Ali ovaj eksperiment morate da uzmete sa rezervom. Ovaj primer ima za cilj da pokaže da dobar sadržaj može da uradi mnogo, da je strategija vrlo bitna stvar kao i da dobro poznavanje ciljne grupe i sam način egzekucije igraju vrlo važnu ulogu. Da je svaki kanal upotrebljiv ako se pravilno koristi kao i da digitalu ne treba pristupati kampanjski i bez plana. I još nešto…

Dok sam radio ovaj eksperiment primetio sam jedan vrlo zanimljiv Instagram profil @dnevna_doza_žena_ koji postoji nepunih pet meseci a već broji preko 80.000 follower-a, uglavnom žena. Pitate se kako? Profil cilja samo žene, sadržajem koji je namenjen samo njima. Kratko, jasno i vrlo efektno.

photo-3

E sada zamislite npr. da neki kozmetički ili modni brend, otvori Instagram nalog, Facebook stranicu ili svoj portal/magazin i mesecima kreira content koji targetira njihovu ciljnu grupu, a onda krene da se suptilno i indirektno reklamira. Mislite da takva investicija ne može da se opravda?

Možda je vreme da agencije i brendovi više ulažu u “owned media” nego u “paid media”?

Šta je Digital?

Digital je kao serija „House of Cards“. Frank Underwood (Kevin Spacey) je digital strateg, a White House / Capitol Hill tj. politika je digital. Sve između toga su sredstva, načini i kanali kojima se dolazi do cilja. Posmatrajte širu sliku.

Ostavi komentar

  1. Tijana

    Tijana

    5. 3. 2015. u 16:45 Odgovori

    Po meni to je kampanja koja nema efekta u sta verujem da veruju i u adidasu obzirom da im se prodaja sportske opreme i obuće sigurno nije podigla. Uzalud bačene pare

  2. Prizma

    Prizma

    5. 3. 2015. u 18:07 Odgovori

    Svako ce danas zapratiti Dnevne dozu svakakvih gluposti, samo da je u pitanju humor jer to privlaci ljude da gledaju i zabavljaju se, a ne neke brendove….tako da, tu je izazov na minimalnom nivou. Mislim da je ovo klasicna prodaja magle. Prezvakana prica jedno milion puta sa „gadjaj ciljnu grupu, pravilan sadrzaj…“ fazon, koji moze da se cuje na bukvalno svakom marketing predavanju.

  3. ja

    ja

    6. 3. 2015. u 12:57 Odgovori

    Video sam taj DDDS profil, ali me nimalo nije zainteresovao, a iz klupskog sveta sam. Jeftino izgledaju te meme, te poruke su smesne samo onima sa nizim IQ, kad odes na instagram profil odmah ti bdue jasno da je u pitanju iskljucivo neciji marketing itd. Lozim se i volim prirodne stvari, s ukusom, nista na silu… iskljucivo mogu da me zainteresuju one stvari gde nimalo ne smrdi neciji marketing, posebno na prvu loptu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Propustili ste

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.