
eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop
eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.
Edukativni program eCommerce Akademije osmišljen je tako da se održi u osam modula (i 15 oblasti digitalnog ekosistema), a svaki od njih trajaće po nedelju dana. Kroz ovako koncipiran sistem rada, svi polaznici će imati uvid u sve procese koji čine elektronsku trgovinu – od pokretanja biznisa do skaliranja i optimizacije procesa.
Svaki od modula imaće i svog glavnog predavača (na Akademiji ih je ukupno 17) uz povremene goste, dok će se sam kurs sastojati iz online predavanja i Zoom live interaktivne sesije nakon svakog modula, tokom koje će polaznici moći da postavljaju pitanja predavačima.
Polaznici će, između ostalog, na predavanjima imati prilike da čuju i nešto više o korisničkom iskustvu, digitalnom marketingu, segmentaciji, e-mail i performance marketingu, SEO-u, zakonima Internet trgovine, online plaćanjima i digitalnom merchandising-u, a takođe će imati priliku i da prisustvuju tutorijalu za podizanje tri web shop-a na različitim platformama.
Više o temama na ostalim modulima možete naći na zvaničnom sajtu Akademije, a mi u nastavku teksta razgovaramo sa Zoranom Milidrag, predsednicom eCommerce Asocijacije Srbije, koja stoji iza pokretanja ovog edukativnog programa.
Izvlačite dobre analize i pretvorite ih u uspešnu web prodavnicu
Zorana nam je, za početak, otkrila više detalja o ovom projektu:
Edukacije u oblasti Internet trgovine nema puno u regionu, a čak ni širom Evrope. Najveći izvor informacija o e-commercu su konferencije i istraživanja na Internetu. Veoma sam ponosna na eCommerce Asocijaciju Srbije koja je uz pomoć USAID-ovog Projekta saradnje za ekonomski razvoj uspela svojim članovima da obezbedi edukaciju iz svih oblasti digitalnog ekosistema.
Plan je da se edukacija održava više puta godišnje i da svaki ciklus imamo i nove predavače i teme. Nadam se i različitim nivoima edukacije koje će unapređivati e-commerce tržište Srbije. Svakako će uticaj na razvoj imati i članovi ECS-a i njihove želje za novim temama.
Osvrnuvši se na svoje predavanje koje će održati u okviru Akademije, Zorana nam je otkrila i da je jedan od najvećih izazova za kreiranje uspešne web prodavnice činjenica da treba ispoštovati svaki korak od ideje do realizacije uz usađivanje želja i mogućnosti:
U eCommerce stalno postoje mesta za unapređenje i nekada bismo želeli da odmah ispravimo stvari, dok je za unapređenje procesa i tehnologije potrebno vreme i puno strpljenja. Tu je i izazov da se izabere stručni tim, kvalitetni partneri i dovoljna investicija, a e-commerce je po svojoj strukturi izazov, samo je važno naučiti da izvlačite dobre analize i pretvarate ih u napredak.
Kvalitetno iskustvo je najbolji ugođaj u online kupovini
Na pitanje Netokracije koje su najčešće greške i na šta je potrebno posebno obratiti pažnju na putu do uspešnog e-commerce biznisa, naša sagovornica objašnjava da najviše pažnje treba usmeriti ka kupcu, dok je najveća greška upravo kad krenete da razmišljate iz sopstvenog ugla. Prema njenim rečima, digital nam daje jedinstvenu mogućnost da u svakom momentu znamo šta kupac želi, a mi to treba da primenimo – i to veoma brzo. Zorana, između ostalog, kaže i da treba obratiti pažnju i na sledeće stvari:
Druga greška koju viđam na tržištu je da ljudi olako shvataju bavljenje e-commercom i kreću sa pretpostavkom “mogu ja to sam” ili “otvoriću web shop i odmah ću se obogatiti”. Ubrzo nakon što shvate da se to baš tako i ne dešava, kreću pozivi konsultantima ali tada su već izgubili dosta novca, vremena i kupaca. Zato je i eCommerce Akademija dobar izbor jer vas vodi kroz različite oblasti online trgovine i daje vam širinu.
Sa druge strane, Zorana nam je otkrila i više o tome kako se ona lično edukuje, ali i koji je njen savet kolegama i saradnicima po tom pitanju. Ona otkriva:
Ja sam veliki štreber i stalno imam osećaj da nešto ne znam. Pored toga što sam završila executive MBA i program Digitalne tranformacije na eCommerce Institutu na Cambridge Univerzitetu u Engleskoj, planiram da upišem i doktorat. Više puta sam odlazila u London na edukaciju iz oblasti digitalne ekonomije i trudim se da sve što saznam prenesem kolegama kod nas. Gledam, slušam čitam i trudim se da odem do kraja Interneta i nastojim da sve to isprobam u praksi.
Osim toga, na samom kraju otkrila nam je i da posebno obraća pažnju na detalje i proučavanje UX-a tokom svake kupovine, ali još više pažnje posvećuje korisničkoj podršci i isporuci.
“Uglavnom uvek naručim nešto iz inostranstva i sa naših web shop-ova u isto vreme i onda paralelno pratim post purchase momenat. Ovo je upravo i segment koji mislim da u Srbiji u najvećoj meri treba tek da se razvije i unapredi. Za mene je dobro ecommerce iskustvo najbolji ugođaj kupovine, tako da uživam u kupovini online“, zaključila je na Zorana.